Mella M kirjoitti:Kaikki mustavalkoiseen ajatteluun perustuva kampanjointi on huono
Se että todella moni ihminen ei halua viedä lemmikkiään Evidenssiaan ei ole mitään mustavalkoiseen ajatteluun liittyvää kampanjointia. Jos siis sitä tarkoitit. Tällaiset aivan ylisuuret ylikansalliset yhtiöt vievät minun mielestä alaa huonoon suuntaan. Lähes jokainen firma alkaa olla kytköksissä esim. Nestlen kanssa ja se on ihan järjetöntä. On siinä toki hyvätkin puolensa, että on niin suuria toimijoita, että niissä pystyy hoitamaan lähes mitä tahansa, mutta onko se kaikki oikeasti tarpeellista? Ja näin suuri markkina-asema tekee todella huonoa kilpailulle ja vaikeuttaa pienten ja paikallisten klinikoiden toimintaa ja kehitystä. Evidensia on myös saanut huutia työntekijöiden huonosta kohtelusta. Lisäksi näihin ylikansallisiin tai suurin firmoihin tuntuu poikkeuksetta liittyvän taloudellista suhmurointia. Ei tässä ole mitään mustavalkoista.
Ja nyt ei puhuta vain sinun kokemuksista tai jonkun yksittäisen ihmisen kokemuksista. Kyllä tämä asia on puhuttanut hyvin laajasti lemmikkipiireissä pitkään ja siksihän MOT:kin on tarttunut aiheeseen.
Evidenssioista kauaksi, sanon minäkin. Erittäin samaa mieltä kanssasi siitä.
Tarkoitin, että kampanjoimaan sen puolesta, mikä on kenellekin ratkaisu haluaako sirkusta, vai ei. Mun mielestä mättää : ketjuus, ketkuus, ryöstöhinnat, taloudellinen keplottelu.
Se mikä ei mätä: se mitä kukin eläinlääkäri sanoo hoitokeinoksi, niin hirveästi. Tai jos omistaja itse haluaa ojentaa lompakkonsa heille. Käytännöt kyllä tökkii, joskus protokolla tulee ennen tilanteen lukua arvojärjestykessä, mistä en pidä.
Mä en tunnista ylimääräisten hoitojen tarjontaa, vaan turhien tutkimusten ja turhien käyntien, värkkäyttämisen, koska ei voi muka puhelimesakaan setviä mitään vaikka on ennenkin käyty. Tunnistan myös väljästi, että eutanasiaan tyrkätään vain siksi, ettei keksitä mitä tehtäisiin ja asiakas ei halua kaikkea tutkimuksia. JOs et ota koko pakettia, olet monsteri jos viet koiran toiselle lääkärille, koska ehhei, sehän pitää lopettaa samantien. Tuhkaamokin voi olla saman firman kanssa kytköksissä.
Kuollut koirahan ei puhu. Tai puhuu ainakin vähemmän, jos ei omistaja saa aikaiseksi lähettää avaukseen.
Ah, ja unohtui se mitä inhoan eniten: Puhelut tallennetaan.
KAikenlaisia mainoskirjeitä. Kytkykaupalla ruokasäkkejä.,
Niitä ruokasäkkejä tosin tyrkytti viimeksi kaupungineläinlääkärikin.
Ja on tuputtanut jo pitkään kaikkea paskaa tuotetta muutenkin, Välillä siellä käydessä tulee olo, että olenko tullut evidensiaan.
Yksikään tolkun eläinlääkäri ei nauhoittele puheluita, ja keskity puoli käyntiä A-nelosten väsäämiseen.
Kirjalliset hoito-ohjeet on ihan kivat joskus,
mutta monesti tuntuu että niiden lappujen tarkoitus on joko hukkunut, tai on joku toinen mitä luulis.
Vähän sellainen selustan varmistuksen maku, kun pitää lappuun laitella kaikkea ettei myöhemmin tule sanomista.
Ihana ku soittaa eläinlääkäriin ja kertoo itkuisena meidän sessen kakan väristä, ja tietää että sekin puhelu on ikuisesti tallennettu jonnekin serverille.