Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Biarritz kirjoitti:Liittyykö tuo karvattomien liioiteltu ulkonäkö niiden hammaspuutoksiin? Vai johonkin muuhun?
Merkkari kirjoitti:Mun mielestä kun on vaivalloista pukea viluista vanhuskoiraa ja talvisin säälittää, kun se ei tarkene ulkoilla niin paljon kun haluaisi. Sillä on kuitenkin esim. naamassa, korvissa ja hännässä karvaa suojana, ei kai niitä kokonaan saa vaatteiden sisälle kuitenkaan? Kesäisin mua itteäni häiritsee purevat ötökät niin paljon, että oletan niiden olevan tuskaa karvattomalle koirallekin (hyttyset, mäkäräiset, paarmat, hirvikärpäset). Lisäksi karvallisetkin koirat saa välillä metsissä rymytessä jotain naarmuja, niin taas kerran oletan, että karvattomilla on hankalampaa. Pelkään siis lähinnä, että koiraa pitää olla jatkuvasti pukemassa jonkun syyn takia ja sitä pitää varjella "koiramaiselta" elämältä. Että en tiedä, ehkä oon vaan mukavuudenhaluinen koiranpitäjä (kätevää, jos ei tarvi olla koko ajan suojaamassa joltain asialta) ja liioittelen koirien kärsimyksiä.
tuhti kirjoitti:Tämä ei nyt varsinaisesti näyttely- tai koeaiheinen kirjoitus ole, mutta koirilla ei ole histamiinireaktiota iholla, joten ötököiden pistot eivät niitä kutita kuten ihmisiä. Ärtyneiksi ne pistot saattavat äityä, punoittaa ja olla hurjan näköisiä, varsinkin mäkäräiset saavat pahannäköisiä puremia niukkaturkkisten koirien vatsan alueelle aikaiseksi. Mutta jos ihmettelee koirien ötököiden sietokykyä, tässä yksi syy. Toki koira reagoi puremisen tai piston tunteeseen mutta se on nopeasti ohimenevä tunne verrattuna kutinaan, minkä vaikkapa hyttysen pisto ihmiselle aiheuttaa.
Paha mäkäräishyökkäys tosin voi olla kohtalokas koiralle (kuolemiakin on muistaakseni ollut), mutta en tiedä vaikutusmekanismia.Tiibetinhelmi kirjoitti:^Hienosti meni teilläkin, onnea! Joo, on suuri kunnia päästä ryhmäkehiin!
Aikuisten sertit on nyt sitten täynnä, sen viimeisen vuoro on vasta ensi toukokuussa kun Kettu täyttää 2 v. Yhtä junnusertiä vielä jahdataan ennenkuin ikä tulee vastaan. Ketun näyttelyura on kyllä tähän mennessä ollut ihan yli odotusten.

Tiibetinhelmi kirjoitti:Isosti onnea, Hovarontti!

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa