MJK kirjoitti:Onko kukaan ruokkinut koiriaan Mushin raakaruoalla esim. tällä https://www.mustijamirri.fi/mush-vaisto-bla-not-kalkon-lax_?68076&gad_source=1&gad_campaignid=22205831264&gbraid=0AAAAADo5DnBKFWtuvWtBpvACMGrSjN2LY&gclid=Cj0KCQiA18DMBhDeARIsABtYwT0ikcKXL1YQkvCbL9DwxCzdQa9lto08COBhfabdH3PjxqGNZKySIyQaAvaFEALw_wcB sillain että ei siis saa muuta?
Mulla koirat ollut aina 50/50 ruokinnalla mutta nyt mietin että kokeilisinko pelkästään tuota, ihan terveellisyyden takia. Koirilla ei ole mitään ongelmia nykyiselläkään ruokinnalla mutta ainahan sitä haluaisi mahdollisesti parantaa....
Tai jollain muulla täysraakaravinto valmisteella?
Oletteko vielä antaneet jotain lisiä?
Oon syöttäny näitäkin sekä nykyiselle että edelliselle, mutta en pelkästään. Yksi kaveri vaan sanoi kenellä koirat raakaruoalla ettei noissa täysravinnoissakaan ole yleensä lisät yhtään sinne päin mitä luvataan eli ei ois täysravintoa, mutta joo mikä nyt sitte on sellainen et siitä ihan kaiken tarvittavan saa. Ite oon nyt laittanut kuitenkin iltaruokaan kalsiumia ja monivitamiinia vaikka noi nappulat maistuukin. En oo kylläkään minkään paketin ohjeen mukaan niitä antanut vaan ihan vaan kippaan kuppii sopivan näköisen määrän.
Edellinen söi aina aamuisin nappulaa ja iltaruokana oli useimmiten broilerin fileepaloja kun sillä kertyi painoa vähän turhan herkästi niin iltaruokaan laitoin aina lisät ja öljyä. Tällä nykyisellä ei oo ainakaan toistaiseksi painon kanssa ongelmia niin sille nyt voi syöttää tosi rasvaisiakin lihoja. Ja voi huoletta antaa lähes kaiken omien ruokien jämistäkin.
Mut onhan noi täysravinnot ihan käteviä. Melko hinnakkaita kyllä tai riippuu tietty koiran koosta et paljonko ruokaa menee päivässä. En oo kylläkään laskenut kuinka kalliiksi nuo oman koiran lihat lisineen tulee. Sille nyt tosiaan on voinut ostaa noita halvempia esimerkiksi 5 kiloa nautaa 20 euroa kun noi broilerit mitä edelliselle ostin maksoi sama loota sen 35 euroa. Hinta nousi kivasti pikkuhiljaa kun aluksi tuokin taisi maksaa sen 20 euroa.