Mun laika on päälle 14,5-vuotias. Just yks päivä tutustuttiin lenkillä johonkin pariskuntaan joiden matkaan koira olisi halunnut lähteä ja nekin ois myös halunneet ottaa sen vaikka hoitoon kun sillä naisella oli kamala koirakuume niin olivat yllättyneitä iästä. Enkä kyllä tota uskaltaisi antaa vieraiden ulkoilutettavaksi kun en välttämättä tuttujenkaan. Naapurin päälle 80-vuotias mummelikin kyseli kerran et jos hän voisi ulkoiluttaa kun joutuivat oman koiran lopettamaan. Juu ei. Tuo vetäisi kyllä äkkiä kumoon mummelin jos osuisi vaikka kissa kohdalle lenkillä.

Ite kun tuntee koiransa niin osaa ennakoida tilanteita ja tietää muutenkin jo eleistä miten se suhtautuu toisiin koiriin ja ketä voi moikkailla ja ketä ei.
Mutta siis joo pitkiä lenkkejä on tehty edelleen, rämmitään välillä pellolla lumihangessakin. Just yks päivä ihmettelin kun moni ei käy koirien kanssa lenkillä kun ne tulee tiettyyn ikään kun ne on vanhoja. En minäkään väkisin raahaa lenkille, mutta jos itse haluaa niin mun puolesta mennään vaikka se kahden tunnin lenkki. Välillä on pitelemistä kun ovesta lähdetään ulos kun mennään täysillä. Välillä tahtoo ihan juostakin tuolla metsässä kun on ollut nyt niin hyvät lanatut polut.
Kuulo on kyllä melkoisen huono, mutta näköjään sekin on valikoiva. Niitä asioita kyllä tuntuu kuulevan mitä ei pitäisi.