Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Koiruuksia kirjoitti:Todennäköisesti sille koiralle ei ole koskaan kerrottu että mitä ei saa tehdä eikä myöskään kerrottu että minkälaisesta käytöksesta omistaja tykkäisi.
Luulen että on tämän aikamme vitsauksen, näiden 3 op:n ammattitutkinnon suorittaneiden koirankouluttajien oppien tuote.
Koiraa ei saa kieltää.
Aina vaan kaikkien koirien kanssa pelkät makupalat eivät riitä kaikenlaisten arjessa eteen tulevien tilanteiden hallintaan.

Koiruuksia kirjoitti:Jos vertaa sitä että ihminen jolla ei ole mitään kokemusta aiemmin koirankoulutuksesta, suorittaa tuon ammattititkinnon ja on sen jälkeen ns. päteva (vaikka nyt ongelmakoirakouluttaja) niin onhan se aika heppoista tietämystä kuitenkin verrattuna vaikka johonkin ihmiseen jolla on vuosien kokemus aiheesta. Monissa paikoissa nykyään kun ei enää arvosteta kokemusta, ainoastaan näitä ammattitutkintoja jonka suorittanut ihminen voi olla aivan tietämätön asiasta käytännön tasolla. Tätä tarkoitin.
Mistä vedit nuo kaikki karjumiset, niskanahasta repimiset sun muut nyt tähän mukaan? Koiralle voi kyllä kertoa ihan ilman väkivaltaakin miten toivoisi sen käyttäytyvän. Mulla ainakin on ainoana tavoitteena (jos haluan pysäyttää jonkun käytöksen) että pääsen sitten kertomaan koiralle että NYT menee hyvin ja palkkaamaan sen toivotusta käytöksestä.
Minä en ainakaan tuollaisesta väkivallasta kirjoittanut mitään. Enkä omien koirien kanssa todellakaan sellaista harrasta vaikka niillä kuri onkin kaiken tekemäni positiivisen vahvistamisen rinnalla.
Mulla on nyt tämä basenji joka kiihtyy todella helposti tietyistä asioista ja on myös niin kova että se pitäisi varmaan kalauttaa halolla tajuttomaksi jos meinaisi että joku sellainen keino jotenkin auttaisi.
Tämän koiran kanssa auttaa parhaiten että rauhoitan itseni hengittelemällä ja samalla rauhoittuu koirakin ja on sen jälkeen sellaisessa tilassa että voimme kommunikoida. Ja pääsen palkitsemaan sen toivotusta käytöksestä.

kooma kirjoitti:Sun kultainen noutaja rähjää vastaantuleville ihmisille ja koirille. (Mun spanieli katsoisi sitä ja sinua hyvin moittivasti)
kooma kirjoitti:Sun koirat ei ilmeisesti liiku kaupungilla ja muuaalla ihmisten ilmoilla kovinkaan usein? Eivät käy urheilutapahtumissa, kokeissa ja kilpailuissa? Eivätkä matkustele oman auton lisäksi junalla, laivalla tai lentokoneessa ja yövy hotelleissa Suomessa ja ulkomailla?
kooma kirjoitti:Jokaisen saa ihan itse "pilata koiransa" ja nauttia sen käytöksestä. Itse "pilaan koirani" niin, että niiden kanssa voi liikkua missä vaan, eikä tarvitse pelätä niiden käyttäytyvän huonosti.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa