Äänestys: Aihealueet

Tietoa foorumin perustamisesta ja syistä sen taustalla. Sisältää myös foorumin säännöt. Tänne saa lisäksi niin halutessaan laittaa pienen esittelyketjun itsestään.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Mitkä aihealueet poistetaan?

Äänestys päättyi 15.08.2022 09:50

Lemmikit
4
5%
Sekalaista
4
5%
Lemmikkien ruokinta
6
8%
Luonne ja käyttäytyminen
8
10%
Näyttelyt
10
13%
Harrastukset
7
9%
Genetiikka
16
20%
Kasvattajat
10
13%
Lainaemot
15
19%

Ääniä yhteensä : 80

Re: Äänestys: Aihealueet

ViestiKirjoittaja Hemmo » 04.08.2022 12:19

Dacrest kirjoitti:
Hurtta kirjoitti:Täällä voi laittaa tonne osto/myynti/vaihto/varastus alaisuuteen yhtä hyvin ”myydään katti/annetaan rakki”

Kannatan tätä, palsta olisi tavallaan Apulan jatkumo.
Täällä on valveutuneita ihmisiä niin kaikki epämääräiset pentutehtailijoiden ilmoitukset saataisiin tuolta moderoitua pois?

Mun tiedossa ei ole mitään luotettavaa, yleistä eläinten osto-/myyntipalstaa.
Fb:ssä on eläinten myynti kiellettyä ja Torin ilmoituksia viitsi edes lukea, on niin villiä toimintaa.

Silmäilin palstaa ja nyt näyttää minusta oikein hyvältä aihealueiden määrän suhteen.

Mikähän se on se epämääräinen pentutehtailija, kuinka se määritellään ja kuka sen tekee? Tässä voisi olla ohjenuoraa: https://halpakoira.fi/ Minusta tämä on aika asiallinen ohje pennun tai lemmikin ostajalle yleensäkin, voisi toimia myös palstojen ylläpidossa.

Nettimarkkina oli aikoinaan luotettava ja hyvä sivusto lemmikkien kauppaamiseen. Tori on varsin surkea, osin. Nettiöyhöttäjien yhteydenottojen perusteella poistetaan ilmoituksia ja jaetaan banneja täysin mielivaltaisesti nimenomaan vastuullisille kasvattajille jotka yrittävät toimia hyvin ja tämä johtaa sitten siihen että koiria myy joku muu kun kasvattaja. Alkuperäistä kasvattajaa ei tiedä kukaan, suvuista ei tiedetä mitään, kukaan ei vastaa mistään eikä myöskään ongelmista tule kasvattajalle koskaan mitään tietoa.
Hemmo

ViestiKirjoittaja msk » 05.08.2022 07:41

Biarritz kirjoitti:
Wulfin kirjoitti:Mä jäin miettimään sitä, että olisko kuitenkin parempi, jos päivän pulina näkyis vain rekkautuneille?

Aiemmin tästä oltiin kahta eri mieltä, osa kyseli alussa mikseivät rekkaantumattomat nähneet Päivän Pulinaa ja se muutettiin näkyväksi. Mutta kieltämättä nyt kun Päivän Pulinaan on tehty myös omakuvaketju, niin se voisi olla hyvänä perusteena sille että näkyisi vain rekisteröidyille.

Kävin poistamassa kuvani kun tajusin tuon.
Ainakin osio jossa on ihmisten omia kuvia voisi olla vain rekisteröityneitten luettavissa.
Ei sen tarvitse olla koko Päivän Pulina, vaan voihan sieltä siirtää vaikka tuon kuvaketjun toiseen, vain rekatuille näkyvään osioon.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Almitra » 05.08.2022 08:03

Tuota just ihmettelin, kun kuvia alkoi tulemaan, että eihän tääkään suljettu osasto ole, paitsi kommenttien osalta. (Hih, suljettu osasto, onkos semmonen käytössä jo jossain muualla? :D )
Almitra

ViestiKirjoittaja msk » 05.08.2022 08:24

Almitra kirjoitti:Tuota just ihmettelin, kun kuv
ia alkoi tulemaan, että eihän tääkään suljettu osasto ole, paitsi kommenttien osalta. (Hih, suljettu osasto, onkos semmonen käytössä jo jossain muualla? :D )

Suljettu osasto :mrgreen:

On niitä ollut ainakin niillä tämäntyyppisillä foorumeilla joissa olen ollut.

Voisiko ajatella että kuvaketjuille olisi oma suljettu osionsa?
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Fran » 05.08.2022 10:05

.
Viimeksi muokannut Fran päivämäärä 07.02.2026 16:37, muokattu yhteensä 3 kertaa
Fran

ViestiKirjoittaja Hurtta » 05.08.2022 11:01

Kannatan, pehmusteet kuntoon :)
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja omenavaras » 05.08.2022 11:07

Pystyykö oikeuksia myöntämään vain tietyille nimimerkeille lukea ja kirjoittaa joihinkin aiheisiin?

Tuli mieleen tuosta kuvaketjusta, että vaikka ei kirjoittaisi itse mitään, niin rekisteröityminen tänne on helppoa. Oli kuka vaan.
Menisikö se liian sekavaksi, että olisi rekisteröimättömät, rekisteröidyt ja "ParhaistaParhain"?
omenavaras

ViestiKirjoittaja Almitra » 05.08.2022 11:24

Mä vähän epäilen, että jos tulee kokonaan Suljettu Osasto, niin jääkö Pulinoihin sitten enää ketään..?

Tietty, jos menee kokokaan näkymättömiin, niin mä ainakin olisin niin utelias, että rekisteröityisin vaan siksi, että pääsee näkemään, mistä puhutaan :D Että siinä mielessä tuo on hyvä noinkin, jos ei ole palavaa tarvetta osallistua keskusteluun, niin pelkän uteliaisuuden takia ei tarvi/viiti rekata.. Ehkä sitä pitää kokeilla, eihän nää vielä niin kiveen hakattuja ole.
Almitra

ViestiKirjoittaja TlGER » 05.08.2022 11:37

Mun mielestä menee turhaksi kikkailuksi, jos pitäisi olla vielä erillinen suljettu osasto. Joko pulinat suljetuksi tai sitten mennään näin, on mun mielipide.
TlGER

ViestiKirjoittaja maissi » 05.08.2022 11:42

Ehkä suljettu osasto mihin saisi avata vain tietynlaisia keskusteluja? Aremmista aiheista, mitä ei haluta rekisteröitymättömien silmille. Tosin kuka sen sitten määrittelee mikä on riittävä aihe sinne.. Ja toki niitäkin pääsee sillä uteliaisuustunnuksella katsomaan, mutta pääsyn voisi lisäksi rajata vaikkapa x määrän viestejä kirjoittaneille? Itse rekisteröidyin aikeena liittyä johonkin keskusteluun, mutta päädyin vielä pohtimaan miten tunnistettavasti uskallan kirjoittaa mistään ettei taas saa jotain stalkkeria perään.
maissi

ViestiKirjoittaja omenavaras » 05.08.2022 11:56

Joistakin aiheista haluaa jutella vain pienen piirin kesken, joten joku Timanttijäsen-systeemi voisi olla hyvä.
Siellä voisi nämä vanhat PP-hahmot kirjoitella keskenään.

Toisaalta en kannata, että aletaan liikaa rajaamaan "me", "ne" ja "nuo" ryhmiin. Mieluummin kaikki istuttaisiin mahdollisimman paljon saman hiekkalaatikon äärellä ja modet suitsii pois ne kiukuttelijat.
omenavaras

ViestiKirjoittaja msk » 05.08.2022 13:30

Eihän nämä helppoja asioita ole :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Hemmo » 05.08.2022 14:45

Haluan oman näkökantani esittää myös: Kaikki muutokset on syytä harkita ajan kanssa ja useampaan kertaan. Tarvittaessa kysyä itseltään että miksi tämäkin muutos pitää tehdä nyt eikä huomenna tai ensi viikolla. Muutokset ovat käyttäjämäärälle aina myrkkyä.
Haluaisin itse edesauttaa hyviä lemmikki ja etenkin koira- aiheisia keskustelupalstoja syntymään ja kehittymään, ja toivoisin että ne pysyisivät ja paranisivat. Tahtoo vaan olla että syystä tai toisesta (ehkä jonkin tahojen painostuksestakin) ne loppuvat jossain vaiheessa.
Tuo "timanttiryhmä", jos se on suhteellisen pieni tiivis ydinryhmä niin onko jokin syy miksi eivät voisi sellaisena ryhmänä keskustella vaikkapa whatsapissa
Hemmo

ViestiKirjoittaja Almitra » 05.08.2022 15:22

Mä myös näin alkuvaiheessa olen liikaa sirpaloitumista vastaan.

Mutta ammun silti ainakin whatsapp -ehdotuksen silti alas :D Sehän vaatii puhelinnumeron toimiakseen, eikö vaan? Ei-jei, liikaa informaatiota siinä umpivieraille ihmisille annettavaksi :o Vaikka nyt palstatuttuja onkin. Kun sitä ei muutenkaan mistään saa, niin en minä sitä missään nettipalstalla ala ihmisille huvikseen jakamaan :lol:
Almitra

ViestiKirjoittaja msk » 05.08.2022 16:35

Ihan totta että ei mitään omia yksityisiä ryhmiä minkään jaottelun perusteella.

Mietin vaan edelleen tota kuvaketjua, että (tietenkin kun minun mielestäni olisi kiva katsella paljon ihmisten kuvia, esim. omia kuvi tai kotikuvia) laittettaisiinko niitä enemmän jos eivät näkyisi kuin rekisteröityneille?
En osaa arvailla että miten olisi.
Tuli vaan mieleen.

Hyvä että mahdllisia muutoksia mietitään loppuun saakka ja että niistä keskustellaan.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja helmur » 06.08.2022 06:58

Klinikka-osiota ei ole?
Jonkinlainen osio eläinten terveyteen liittyvä olisi hyvä saada.
helmur

ViestiKirjoittaja Hemmo » 07.08.2022 03:05

helmur kirjoitti:Klinikka-osiota ei ole?

Eihän mikään estä aloittamasta aihetta lemmikit-otsikon alle? Aion sopivaan kohtaa itsekin laittaa aiheeseen liittyvää viestiä koirien vioista ja ongelmista.
Jos haluat niin voit pyytää jotakuta aloittamaan jonkin aiheen, jos se liittyy koiriin niin voit yksityisviestillä pyytää minuakin aloittamaan asiasta ja esittämään kysymyksiä. Tällainen on minun mielestä täysin ok, varsinkin jos itse osallistut keskusteluun sitten myös :geek:
Hemmo

ViestiKirjoittaja Umac » 07.08.2022 03:26

helmur kirjoitti:Klinikka-osiota ei ole?

Mä aloitin tuon eläinlääkärissä käydään - ketjun :
viewtopic.php?f=3&t=42

jota siis saa käyttää puolestani ihan mihin vain terveys-keskusteluun. Vaikkei käy eläinkääkärissä siitä ja tästä asiasta.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja DiDi » 09.08.2022 23:16

Vähemmän on enemmän. Mitä enemmän aihealueita, sitä vaikeempaa on seurata ja kommentoida juttuja.
We are all of us stars, and we deserve to twinkle.
DiDi

Edellinen

Paluu Yleistä