Elokuvaketju

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Elokuvaketju

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 11.01.2024 10:02

Kaurismäen leffat vaativat tietyn mielentilan että niitä katsoo. Sitten kun siihen mielentilaan pääsee niin elokuvat on ihan jees. :D En ole tuota uusinta vielä nähnyt itse.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja msk » 11.01.2024 10:52

Katsoin viikoloppuna leffan Pahanhautoja. Piti olla kotimainen kauhuleffa (en uskalla katsoa kauhuleffoja ja olin varautunut jättämään kesken) mutta ei tuon nyt kovin kauhu ollut.
Ehkä paremmalla ohjauksella ja paremmilla näyttelijöillä olisi voinut ollakin kauhea. Nyt oli jotenkin hyvin pliisu eikä pelottanut missään kohtaa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 18.03.2024 10:38

Pari elokuvaa käyty katsomassa lähiaikoina.

Myrskyluodon Maija: tykkäsin. Vaikka tarina olikin tuttu, niin jaksoi hyvin seurata koko pitkän elokuvan. Upeat maisemat ja puvustus, loistavat näyttelijät. Nenäliinalle oli käyttöä. Aikamoinen niiskutus katsomossa kuului aika ajoin :)

Ihmeiden äärellä: odotin hauskaa elokuvaa irlantilaismummoista matkalla Ranskaan. Pettymys oli koko elokuva. Kyllähän sen nyt katsoi, mutta tylsäksi jäi. Mitään ei oikein jäänyt mieleen jälkikäteen. Kovin ontoksi jäivät henkilöhahmot. Ei naurattanut eikä itkettänyt.

The Zone of interest: Huh huh... Sanattomaksi vetää... Mielestäni taiteellisesti ihan huippu elokuva, viisi tähteä ehdottomasti. Sai parit Oscarit ihan ansaitusti. Popparit olisi pitänyt jättää ostamatta, sen verran merkittävässä roolissa ovat elokuvan äänet. Aihe on todella rankka, holokausti. Koko elokuvan ajan oli vähän pala kurkussa, ahdisti ja järkytti. Mutta silti suosittelen ehdottomasti katsomaan. Leffan jälkeen piti käydä googlettamassa päähenkilön, keskitysleirin johtajan kohtalo tosielämässä.
Kaktus2

ViestiKirjoittaja Mea » 18.03.2024 12:42

^ No siis tuo sai sellaiset arvostelut että haluan todellakin nähdä. Mutta en halua mennä teatteriin koska en tykkää muiden ihmisten läheisyydestä. :D Koskahan sen oikein saa suoratoistoon?
Mea

ViestiKirjoittaja Thirteen » 18.03.2024 21:46

Katsottiin nyt vklna 'Poor things'. Olihan se... erilainen mutta pidin. Eikä ihme, että Emma Stone sai Oscarin roolistaan!
Kohti ääretöntä ja sen yli!
Buzz Lightyear
Thirteen

ViestiKirjoittaja kuvatus » 20.04.2024 07:11

Pako Pohjois-Koreasta ei varsinaisesti ole elokuva, mutta dramaattinen dokumentti (ei sisällä dramatisoituja kohtauksia), joten kommentoin tähän ketjuun. Hiukan sanaton olo katsomisen jälkeen. Miten vaikea paenneen perheen jäsenten on arvostella Suurta Johtajaa vielä rajan yli päästyään. Miten hyviä ja pyyteettömästi toisia auttavia ihmisiä maailmassa onkaan (ja myös niitä toisia hyväksi käyttäviä)! Jos et ole vielä nähnyt, suosittelen katsomaan. Ohjelma tarjosi paljon tietoa Pohjois-Korean historiasta ja nykyoloista. Uskomaton maa ja olot :oops:

https://areena.yle.fi/1-66915630
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 20.04.2024 10:59

kuvatus kirjoitti:Pako Pohjois-Koreasta ei varsinaisesti ole elokuva, mutta dramaattinen dokumentti (ei sisällä dramatisoituja kohtauksia), joten kommentoin tähän ketjuun. Hiukan sanaton olo katsomisen jälkeen. Miten vaikea paenneen perheen jäsenten on arvostella Suurta Johtajaa vielä rajan yli päästyään. Miten hyviä ja pyyteettömästi toisia auttavia ihmisiä maailmassa onkaan (ja myös niitä toisia hyväksi käyttäviä)! Jos et ole vielä nähnyt, suosittelen katsomaan. Ohjelma tarjosi paljon tietoa Pohjois-Korean historiasta ja nykyoloista. Uskomaton maa ja olot :oops:

https://areena.yle.fi/1-66915630

mä tosiaan jämähdin kattelemaan tän telkasta, kun tää jokin aika sitten tuli. aikamoista. ja onhan se totta jos olet koko ikäsi elänyt pelossa ja siinä, että sun kotiin tullaan milloin vaan katsomaan onko pölyt pyyhitty ja johtajan kuvat oikein. niin onhan se vaikea lähteä arvostelemaan, mutta samaan aikaan äärimmäisen surullista, että he kokivat "normaalin maailman" niin hyvänä paikkana lähes paratiisina. ja aina joskus sitä itse pohtii, että miten ihmiset imastaan ideologiaan, ja tuossahan se tuli selkeästi, lapsille suoraan opetettiin vihamielisiä lauluja amerikkalaisista ja sitten hämmästyttävän silmiä avaavasti dokkarin lopussa paenneet sanoivat, että eihän amerikkalaiset ole lainkaan pahoja - dokkarin tekijät auttaneet jne. sanattomaksi kyllä vetäisi tuon dokumentin jäljiltä. ja jotenkin järkyttävän matkan se perhe oikeasti matkasi "hei enää 2 vuorta ylitettävänä ja pari maata" joo-o. vähän sama kun itse yrittäisi mitä islantiin asti paeta mukaan kaikki perhepiirin ikäluokat. todellakin katsomisen arvoinen.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja kuvatus » 20.04.2024 11:39

Sitäkin ihmettelen, millainen teräsmummo tuo 80-vuotias vanhus oli jaksaessaan rämpiä koko yön pimeässä metsäisessä vuoristossa. Ja pienet lapset mukana.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja MJK » 21.04.2024 09:28

Sitäkin ihmettelen, millainen teräsmummo tuo 80-vuotias vanhus oli jaksaessaan rämpiä koko yön pimeässä metsäisessä vuoristossa.

Sehän riippuu ihan ihmisen kunnosta ja sairauksista jne. Mun äidille esim. ei olisi tuollainen mikään ongelma kun taas samanikäinen isä ei pystyisi ja ovat siis 79v tänä vuonna.
MJK

ViestiKirjoittaja Mea » 02.05.2024 18:45

Ei hitsi! Zone of interest on Viaplaylla! En ole noin paljon mitään elokuvaa halunnut nähdä sitten Oppenheimerin. Tämän jopa vielä enemmän.
Mea

ViestiKirjoittaja kuvatus » 02.05.2024 19:10

^Sattumoisin etsin samaa elokuvaa iltapäivällä ja bongasin myös sen Viaplaylta. Ehkä odotan pari viikkoa, niin sen saa vuokrattuakin.
kuvatus

ViestiKirjoittaja Mea » 05.05.2024 14:15

Katsottiin perjantaina. Oli vaikuttava todellakin. Vähän taiteellinen, ja todellakin erilainen. Pointti on koko ajan siinä mitä ei nähdä. Taidan katsoa samantien uudestaan yksin.

Tässä hyvä arvostelu. https://muropaketti.com/elokuvat/elokuv ... vastaavaa/
Mea

ViestiKirjoittaja Dacrest » 05.05.2024 16:30

msk kirjoitti:Katsoin viikoloppuna leffan Pahanhautoja. Piti olla kotimainen kauhuleffa (en uskalla katsoa kauhuleffoja ja olin varautunut jättämään kesken) mutta ei tuon nyt kovin kauhu ollut.
Ehkä paremmalla ohjauksella ja paremmilla näyttelijöillä olisi voinut ollakin kauhea. Nyt oli jotenkin hyvin pliisu eikä pelottanut missään kohtaa.

Katsoin tämän pari päivää sitten, löytyy YLE Areenasta 21.5. asti.
Suuri kauhuleffa-fani en ole, koska ne ovat väkisin väännettyä, tylsiä, ennalta arvattavia, ei-pelottavia. Joten pelottavuutta muihin verrattuna en osaa arvioida.

Pahanhautojassa oli psykologinen pohjavire: manopuloiva äiti, kiltti tytär ja munasta haudottu lintu/olio tavallaan tyttären toinen puoli. Loppuratkaisu jätti mahdollisuuden jatko-osalle.
Suomalaiseksi kauhuleffaksi ihan katsottava.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Biarritz » 01.06.2024 22:07

Elokuva Dogman (vuoden -23 Luc Bessonin leffa) oli aika hyvä. Vähän vaan koiraihmisenä häiritsi, kun päähenkilö nosti australianpaimenkoiran pennun syliinsä ja totesi "Australianlabradoodle" :D
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 26.09.2024 13:54

Kävin katsomassa Poor Things, kun sattui lähiteatterissa olemaan tarjolla. En ollut etukäteen kauheasti edes lukenut, mistä leffa kertoo. Olipahan erikoinen pläjäys. Heti ekoista minuuteista alkaen kulmakarvat nousi, että mitä tässä tapahtuu. Sekoitus Frankensteinia, Liisaa ihmemaassa ja ties mitä steampunk-scifiä. Seksikohtaukset olivat aika roiseja, ehkä vähän tarpeettomankin paljon oli paljasta pintaa. Mutta loppujen lopuksi jäi positiivisen puolelle kuitenkin. Jännää mustaa huumoria sisälsi ja olihan nyt puvustus ja lavastus sekä Emma Stonen suoritus ihan huippuluokkaa.
Kaktus2

ViestiKirjoittaja MikkoP » 26.09.2024 14:54

^ Tuon Poor Thingsin voisi jopa katsoa uudestaan.

Kaktus2 kirjoitti:Pari elokuvaa käyty katsomassa lähiaikoina.

Myrskyluodon Maija: tykkäsin. Vaikka tarina olikin tuttu, niin jaksoi hyvin seurata koko pitkän elokuvan. Upeat maisemat ja puvustus, loistavat näyttelijät. Nenäliinalle oli käyttöä. Aikamoinen niiskutus katsomossa kuului aika ajoin :)

Nyt kun löyty elisalta ni tuli katsottua. Kyl tää hyvä oli. Ennenstään en tiennyt tästä muuta kuin biisin.... mikä alkoi just nyt TAAS soimaan päässä :D
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.09.2024 18:12

4.11. alkaa Yle teemalla uuden suomalaisen elokuvan viikko. Sieltä löytyy Kuolleet lehdet, Mummola ja Rakkaani merikapteeni. Ihan vain muistutuksena.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 27.09.2024 03:43

Kiitos, hyvä muistutus! ^
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 27.09.2024 20:29

Beatlejuice, Beatlejuice oli ihan hyvä. En kadu että kävin katsomassa leffeteatterissa. Oliko täysin hypetyksen arvoinen? Ei ihan, mutta tarpeeksi. 8/10.

Myrskyluodon Maija piti käydä katsomassa mutta se nyt jäi. Odotellaan sitten sitä tuonne Areenaan, samoin Mummola kiinnostaa, sehän on nyt isomminkin ehdolla palkintoihin.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.09.2024 20:46

BeEtlejuice.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 05.11.2024 10:02

Yle Areena tarjoaa nyt kotimaisia, uudemmasta päästä: https://yle.fi/aihe/a/20-10007812 Teema tuo ruutuun elokuvia, joita Suomessa ei olisi voitu tehdä kymmenen vuotta sitten – kolmas uuden suomalaisen elokuvan viikko alkaa

Eilen tuli katsottua Luottomies- All in. Se nauratti parissa kohtaa mutta jäin miettimään, saako siitä kiinni jos ei ole katsonut ollenkaan ko. sarjaa aiemmin? Minä olen mutta ovatko kaikki muut?

Mummola jäi tässä aamussa kesken, nukahdin, niin tylsä se on.
Kikka täytyy katsoa jossain välissä, edes aloittaa.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Umac » 12.11.2024 11:19

Daniel - niminen elokuva oli raaka mutta perustuu tositapahtumiin. Muistin etäisesti amerikkalaisen toimittajan ja kohtalonsa mutta tuo tanskalainen oli ihan uutta. Tai sitten en vain muista.
https://areena.yle.fi/1-4601662
Nuori tanskalainen valokuvaaja Daniel Rye joutuu Isisin panttivangiksi vuonna 2013. Vankeudessa hänen täytyy taistella eloonjäämisestä, julmuutta ja piinaa vastaan. Hän ystävystyy amerikkalaisen journalistin James Foleyn kanssa. Isis mestaa Foleyn ja kuvaa siitä propagandavideon, joka leviää ympäri maailmaa. Elokuva perustuu tositapahtumiin.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Umac » 01.12.2024 13:19

Kinga kirjoitti:Eilen viimein vilasin Top Gun Maverickin, ja olihan se just niin hyvä kuin mitä jengi on hehkuttanut.

Tänään vasta tuli nähtyä, tuli eilen ilmaiseksi Ruutu-palveluun ja tv:stä näki myös, he ketkä valvoivat.
Kyllä se kirvoitti kaikki muistot sinne vuoteen -86 ja miten olin yksin sen ekan leffassa katsomassa! Ihan menevä pätkä vaikka kovin ennalta arvattava, toki.

Tomppa se juo hoitavaa teetä tms hienosti kun naamassa ei juuri näy 36 vuotta elämää enemmän, edellisestä pätkästä! Kroppa tikissä ja mitä näitä on.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Fran » 01.12.2024 13:27

Mä kävin Top Gun: Maverickin katsomassa leffassa, ja kyllä sen jaksoi katsoa toisenkin kerran :)
Fran

ViestiKirjoittaja Mea » 02.12.2024 03:44

Oon sanonut ennenkin mutta en voi olla sanomatta uudestaan. Olin pakotettuna elokuvateatterissa katsomassa tuon Maverickin, ja se oli ihan kamala! :D Tylsä ja ennalta-arvattava. Lässytilää joku vanha tyyppi kuolemaisillaan. Lisäksi lentokoneilla lentely onkin todella kiinnostavaa katsottavaa, not, ja sitä siinä riitti. Varsinkin kun tietää ettei se Tomppa mihinkään osu mutta joku statisti voi osuakin. Kunnon elokuvissa et oikeasti tiedä mitä tapahtuu, vrt vaikka Fight Clubin loppu, kun pommit alkavat räjähdellä. Tai 12 Monkeys, kun sankari ammutaan ja maailma tuhoutuu. Onneksi siinä sentään oli Tomppa, jota katselee ilokseen, muuten en olisi ehkä selvinnyt hengissä koettelemuksesta.
Mea

ViestiKirjoittaja Purrfect » 02.12.2024 18:16

Minä katoin eilen telkkarista tuon Maverickin, olin siis ajatellut että tuskin jaksan kokonaan katsoa kun ei tuontyyppiset ole yleensä mun juttu, mutta sehän olikin ihan hyvä. Ennalta-arvattava toki, mutta liekö sitten se ekan Top Gunin nostalgia-arvo siellä taustalla vaikutti, tiedä häntä.
Siitä ekasta kun sillon aikanaan tykkäsin kovasti.
Purrfect

ViestiKirjoittaja M.Z » 16.12.2024 21:16

En ole vuosiin käynyt elokuvissa, mutta nyt olisi muutamia lippuja jotka pitää käyttää seuraavien kuukausien aikana.
Ongelma - ei siellä oikein ole mitään katsottavaa :lol:

Eli suosituksia kyselen.
Elokuvia joista olen pitänyt ja jotka voisi katsoa uudelleenkin:
Kuolleiden runoilijoiden seura
Matrix
Taru sormusten herrasta (mutta ei hobitti tai muut "meillä olisi vielä jotain" leffat)
Forrest Gump
Iloisia aikoja mielensäpahoittaja
Star Wars - Rogue one
AntZ
Shrek

Eli olen monipuolisesti kranttu :D
M.Z

ViestiKirjoittaja MikkoP » 17.12.2024 09:33

Joker: Folie à Deux katsottu.

Tämä oli aika haukuttu ja ilmeisesti ei kovin kaksiset lipputulot sitten tullutkaan.
Minä tykkäsin. Toki tarina ehkä on ekaa osaa hidastempoisempi ja tässähän lauletaankin silloin tällöin (mikä oli mielestäni hyvin istutettu tarinankerrontaan) ja oli ajatuksia herättävä siitä miten joku henkilö nostetaan jalustalle omien mileikuvien perusteella. Ja mitä näyttelytyötä!! Lady Gaga tullaan varmasti näkemään vielä monessa elokuvassa.
Mutta ymmärrän, miksi tämä ei ihan uponnut isoon yleisöön.

Trailer http://youtu.be/_OKAwz2MsJs?si=2E4-0BVFWXzNKzSE
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Umac » 17.12.2024 11:12

Minä katsoin Luokkakokous 3:n eikä naurattanut yhtään. Plääh.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 17.12.2024 18:07

Umac kirjoitti: Eilen tuli katsottua Luottomies- All in. Se nauratti parissa kohtaa mutta jäin miettimään, saako siitä kiinni jos ei ole katsonut ollenkaan ko. sarjaa aiemmin? Minä olen mutta ovatko kaikki muut?

Mä joku aika sitten ajattelin katsoa tuon Luottomies, mutta en kestänyt katsoa sen jälkeen kun alkoivat heijastaa screenille sitä "laskuvarjolla hyppelyä" :ugeek: Siinä vaiheessa mulle riitti :lol:

Mutta, jos täällä on muitakin Leevi and the Leavings faneja, niin Yle Areenasta löytyy > Unelmia ja bändihommia dokumentti
https://areena.yle.fi/1-66151135

En ole vielä katsonut, mutta tänään on tarkoitus sukeltaa Leevien seuraan :D
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät