Elokuvaketju

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Elokuvaketju

ViestiKirjoittaja omenavaras » 05.08.2022 19:31

Mitä elokuvia olette viime aikoina katsoneet?
Oletko elokuvien suurkuluttaja vai nirso?
Suosittele tai epäsuosittele.

Oma katselu on jäänyt tällä hetkellä vähäiseksi. Televisiosta tulee uusintoja ja elokuvateatterien liput aika hintavia. Sitten monet leffat ovat hajallaan eri suoratoistopalvelujen takana ja ei jaksa aina hyppiä niiden välillä.
Viimeksi kävin ihan elokuvateatterissa katsomassa Jurassic World Dominion. Ja joo... Se onnistui alittaa jopa minun alhaiset odotukset. Siinä oli paljon kaikkea ja liikaa ratsastettiin nostalgialla. Juoni sekava ja hahmojen käytöksessä ei ollut mitään logiikkaa.
Pakko se oli kuitenkin katsoa, koska ensimmäinen Jurassic Park on aina ollut yksi suosikkielokuvista.

Mutta odotin vähän parempaa. Ei yhtään hyvä jos kesken leffan katsoo kelloa ja ihmettelee, että vieläkö tämä jatkuu. Ja dinot oli niin surkeasti tehtyjä.
omenavaras

Re: Elokuvaketju

ViestiKirjoittaja Fran » 05.08.2022 21:35

Mä en ollut vuosikausiin käynyt leffassa, mut Raision Myllyn Luxe on niin helposti tavoitettavissa, ja liputkin oli alennuksessa, että oon käynyt siellä jo kaksi kertaa.

Uusi Top Gun oli hiton hyvä. Eikä haitannut, vaikken edellisen juonesta mitään muistanutkaan. Tosin sen katsominen olisi tehnyt leffakokemuksesta vieläkin paremman.

Elviksestä jäi vähän ristiriitainen fiilis. Leffan jälkeen vain istuin vessassa tippa linssissä ja sanat oli hukassa. Harkitsen sen katsomista uudelleen, koska jälkeenpäin on tullut sellainen olo, etten saanut siitä vielä kaikkea irti.

Suositus kaikille kolmelle, eli leffoille ja Luxelle :)
Fran

ViestiKirjoittaja Biarritz » 06.08.2022 17:52

Kummisetä I ja II ovat yhdet viimeisimmistä katsotuista, ja olivat todella hyviä! Kolmosta en valitettavasti ole päässyt vielä katsomaan, kun suoratoistopalveluissa on ainoastaan I ja II alkuperäisinä, ja niiden lisäksi III ainoastaan uusittuna/leikattuna versiona (nimellä Coda: The Death of Michael Corleone). Haluaisin kuitenkin ensin nähdä sen alkuperäisen III-osan.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mea » 06.08.2022 22:02

Tästä jo vähän PP:ssä puhuttiin, mutta kerro Fran ihmeessä mitä siinä Top Gunissa oli hyvää! Olen ihan oikeasti utelias että miten siitä voi tykätä. Jouduin pakon edessä katsomaan sen, ja se oli hir-veä. Eihän siinä ollut mitään juontakaan, vaan joku ihme pakollinen pussailukohtaus, ennalta-arvattavia ja kliseisiä hahmoja ja väkisin keksitty kohde joka piti tuhota ja sitten vain lenneltiin koneilla ympäriinsä. :?: Yli hilseen meni. (Mun miesparka joutui katsomaan sen kahdesti! Ensin mun seurueessa ja sitten avustettavansa kanssa. Oli hiema kypsä.)

Omat suosikkielokuvat ovat lähinnä Viaplaylta bongattuja, koska en juuri välitä käydä teatterissa. Itse asiassa se Top Gun taisi olla ensimmäinen kerta sitten 90-luvun... Paras on korealainen Snowpiercer, sitä en kyllästy kehumaan. Aivan tajunnanräjäyttävä. Ja sitten tietysti lähes kaikki Christopher Nolanit, etunenässä Memento ja Prestige. Tenet oli vähän pettymys.
Mea

ViestiKirjoittaja valkoinenvillatakki » 07.08.2022 00:11

Vahvasti tullut tippa linssiin sekä Top Gunissa että Elviksessä. Jälkimmäinen tuskin tarvii selityksiä vaan kun TG:stä kysyttiin, kerron miksi se minusta oli huisin hyvä
1. Huisit lennot, reitti läpi kanjonin oli jännempi kuin kolme james Bondia, kun ne vetää loppujyrkänteen vielä... Puristin käsinojia jo lennon alkaessa kohtaus ladattiin komeasti
2. Tom Cruise, ei voi kuin hattua nostaa
3. Liikuttavuus ja inhimillisyys, ikä esim. Icemanin kanssa ja tarina lentäjäkaverista ja pojasta, tuo jälkimmäinen oli elokuvan sydän, ja sehän on aina upeaa jos sydän näkyy artisteilla tässä tapauksessa elokuvan tekijöillä
4. Ylimaallisen kiperistä tilanteista selviytymiset ja oivallus hyödyntää jännitettä nuoret ja konkari. Se jännite tehtiin super hyvin. Koska jokainen katsoja, aikuinen, peilaa sitä kun Cruise oli nuori ja ei ole enää ja miten sitten siinä
5. Vapaa nainen, yrittäjä, Jennifer Connelly alias Penny, todella upea ja hymyilytti niitten prätkäajelut.. Aivan kuin teininä, mikä ihastuminen ja erityinen viba toiseen nyt muuttuisi
6. Cruisen hahmon omapäisyys, ykköstä
valkoinenvillatakki

ViestiKirjoittaja Mea » 08.08.2022 05:18

Kiitos vastauksesta! Tämä kyllä valotti asiaa, tosin olen itse näistä kohdista eri mieltä. En pitänyt lentoja jännittävinä koska tiesihän sen jo etukäteen kuka niistä selviää ja kuka ei. Ennemmin ne olivat mielestäni pitkästyttäviä. Ja Icemanin juttu oli mielestäni melkoista lässytystä, ja olen kaikelle lässytykselle allerginen. Jos vaikka joutuisin katsomaan jotain romanttista komediaa, varmaan kuolisin pois. Tom Cruise on toki hyvä, mutten voi enää katsoa sitä vakavalla naamalla sen jälkeen kun sitä on Family Guyssa vähän pilkattu.

Itselleni tärkeä pointti elokuvassa on se ettei se ole ennalta-arvattava, ja aina parempi jos se ei pääty hyvin. En kyllä tiedä miksi olen tätä mieltä. Esimerkkeinä vaikka Fight Club ja 12 apinaa, mestariteoksia! Brad Pitt on ihan ykkönen muutenkin.
Mea

ViestiKirjoittaja Biarritz » 09.08.2022 10:40

Tom Cruise on yksi ihan parhaita (tajusin tämän tosin vasta Rock of Agesin myötä, jossa "ihastuin" häneen, kun vielä Interview with the Vampiressa hän ei herättänyt sen kummempia fiiliksiä suuntaan tai toiseen), mutten siitäkään huolimatta ole vielä nähnyt Top Gunia, Mission Impossibleja enkä Jerry Maguirea...
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 09.08.2022 12:23

Olen nähnyt viimeksi leffateatterissa Top Gun Mavericin ja Elviksen. Molemmista tykkäsin tosi paljon.
Top Gunissa viehätti ehkä eniten nostalgia. Tunsin olevani taas se teini-ikäinen, joka fanitti alkuperäistä leffaa ja Tom Cruisea ylipäätään <3 Odotin myös, että lentämiskohtaukset olisivat jännittäviä (olivat) ja että olisi hyvä musiikki (oli). Joten ihan 5/5 leffa minulle.
Elviksessä oli kovin liikuttava se tarina ja hyvää musiikkia tottakai. Hienot puvustukset ja muutenkin minusta vakuuttavasti tehty leffa.

Telkkarista ei ole kovin hyviä elokuvia osunut silmiin. Vähän aikaa sitten yritin katsoa Midsommar -loputon yö -kauhuelokuvaa, mutta se oli niin karsea, että jouduin lopettamaan katsomisen aika äkkiä. Näkisin muuten painajaisia lopun ikääni.
Kaktus2

ViestiKirjoittaja MikkoP » 09.08.2022 13:34

Eka Top Gun tuntui aikoinaan kornilta, mutta kyllä sen katsoi ja katsellessa jopa viihtykin. Sama kävi nytkin Mavericin kanssa. Kyl sai rahoilleen vastinetta.

Ehdottomasti paskin leffa vähään aikaan oli Clint Eastwoodin Cry Macho. Tarina oli paska, näytteleminen oli paskaa, käsikirjoitus oli paskaa (Tarinaa oli kuulemma tarjottu jo 80-luvulla Schwarzeneggerille ja teki aivan oikein kun sen hylkäsi). Ainoa vähän hauska juttu oli se itse kukko.
Tämä elokuva on tehty vain koska Clint Eastwood. Ja ei tämä jää Clintin viimeiseksi elokuvaksi. Luulen. Sen intohimo on elokuvien tekeminen ja se tekee niitä niin kauan kuin vain pystyy. Seuraava elokuva on varmasti yhtä paska.
Näitä katsotaankin kuin kotivideoita, missä lapsi oppii kävelemään.

Samassa sarjassa painii Temosen Pohjolan Satoa. Siin oli pari hauskaa irtovitsiä, mutta siinä se. Hauskempi kuitenkin kuin jotku Luokkakokous-leffat. Ja muutama cameo-rooli.
Jos mä olisin leikannut tän leffan, niin siitä olisi tullut alle puol tuntia. Kohtaukset on ihan ylipitkiä.

Uus BatMan oli hyvä vaikka aika synkäksi meno menee. Seuraava batman on tätä menoa varmaan sitten ihan musta ruutu.

Elvis olisi varmaan seuraava katsottava ja odotukset on kyl aika korkealla.
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja msk » 09.08.2022 14:35

Onko joku sattunut katsomaan leffan Rattiraivo?
https://www.youtube.com/watch?v=alxAsrXt4wc

En pystynyt katsomaan kuin johonkin saakka.
Tuli fyysisesti paha olo, en halua katsoa elokuvia joissa tapetaan ihmisiä kuin kärpäsiä.
Oli epämiellyttävä yllätys että Russell Crowe oli mennyt tuollaiseen elokuvaan ja tuollaiseen rooliin.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja smörgen » 10.08.2022 13:44

Mies on jonkilainen leffafriikki, joten tulee katsottua aika paljon leffoja. Viime aikoina katsottuja:

Top Gun Maverick - olis just sitä, mitä odotinkin ja vähän enemmän. Edellisenä iltana katsottiin muistinvirkistykseksi se vanha Top Gun ja uusi oli suoraa jatkumoa, ei pettänyt kliseidensä ja hienojen lentokohtaustensa ansiosta.

Jurassic World Dominion - ihan ok, mutta ei mikään säväyttävä.

The Gray Man (Netflix) - Chris Evans veti mahtavan roolin pahiksena. Muutenkin ihan ok.

Prey (Disney+) - Predator-leffa ja hyvä sellainen.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.08.2022 11:19

Youtubessa on paljon leffaharrastajien kanavia. Tässä yksi https://www.youtube.com/channel/UCA_CUG ... uN8WsbxPcw Hyviä videoita ja toivottavasti tilaatte kanavan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Dacrest » 11.08.2022 13:22

Katsoin uudelleen pitkän tauon jälkeen Twilight-elokuvat. Ykkönen on hyvä, loput väkisin väännetyn oloisia jatko-osia.

"I, Tonya" oli katsomisen arvoinen. Omaelämäkerrallinen kertomus taitoluistelija Tonya Hardingista.
Koska perustuu tositapahtumiin, kaikki tietävät lopputuloksen.

Leffassa Tonya väittää ettei tiennyt etukäteen Nancy Kerriganiin kohdistuneesta hyökkäyksestä, vaikka on sen jälkeen julkisuudessa epämääräisesti myöntänyt tienneensä jotain.
Laittaa tietysti miettimään kuinka paljon muita leffan tapahtumia on väritetty (tai jätetty kertomatta) 'Tonya hyvä, muut pahoja' -tyyliin.

Luistelu-ura on kuitenkin totta ja sen eteen on joutunut tekemään paljon töitä.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Helmi* » 13.08.2022 21:44

En ole enää nykyään leffafriikki. Joskus saatan illan päätteeksi katsoa TVstä jonkun elokuvan, ja ihan hienoa jos jaksan katsoa loppuun saakka!
Helmi*

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 17.08.2022 22:44

alkukuusta kävin leffassa katsomassa bullet trainin.
olin jo työviikosta ihan väsy ja olin varma, että nukahdan sinne enkä vaan jaksa istua.
mutta tuo olikin varsin viihdyttävä, hyvän mielen leffa :mrgreen:
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja omenavaras » 21.08.2022 00:00

MikkoP kirjoitti:Uus BatMan oli hyvä vaikka aika synkäksi meno menee. Seuraava batman on tätä menoa varmaan sitten ihan musta ruutu.

Tätä elokuvin synkkyytä olen välillä siunaillut itsekseni, kun on pitänyt säätää näyttöruudun kirkkautta, että näkee mitä ruudulla tapahtuu.

Nyt televiosta tulee Ihmeotukset - Grindewalin rikokset. Tässä on elokuvasarja, jota tuskin on tehty muun kuin rahan takia. Ensimmäinen elokuva oli ihan hauska, mutta kaksi jatko-osaa ovat vieneet tarinan liian leveille vesille. Juoni on vain liian sekava, eikä yhtään mielenkiintoinen tai taianomainen. Tuskin tulee enää uusia elokuvia sarjaan.
Harry Potter-fanina ei ole mitään sitä vastaan, että taikamaailma kasvaa ja saadaan uusia tarinoita. Mutta toivoisin, että olisivat oikeasti lähdemateriaalin mukaisia. Velhoilla värikkäät kaavut, eikä jästivaatteita. Viisasten kivi ja Salaisuuksien kammio onnistuivat tässä mielestäni parhaiten.

Uutta Top Gunia on niin kehuttu, että pitää varmaan katsoa se jossain vaiheessa ihan vain nähdäkseni, että onko se kaiken hypetyksen arvoinen. Vaikka en erityisemmin pidä sotaleffoista, amerikkalaisesta patriotismista tai Tom Cruisesta. Tyyppi teki vaikutuksen vain Tropic Thunderissa, muuten on aika plaah.

Tuo Kummisetä Kolmosen uusintaleikkaus menee myös omalle katsontalistalle.
omenavaras

ViestiKirjoittaja Mea » 21.08.2022 03:36

Minun on vieläkin tultava kitisemään, että ei se Top Gun edes ollut sotaleffa. Se oli lapsellinen ja täysin ennalta-arvattava "lennellään ympäriinsä lentokoneilla" -leffa. Miksi ihmeessä joku lentely olisi millään lailla kiinnostavaa tai jännittävää, kun sen vielä tietää miten siinä käy. Voi jestas, sanon itsekseni. (En siis ollut katsomassa sitä vapaaehtoisesti.) Tom Cruise on onneksi hyvä(nnäköinen), muuten olisin varmaan kokonaan hajonnut sinne.
Mea

ViestiKirjoittaja kari k » 21.08.2022 17:25

Eilen katsoin Predator-sarjan viimeisimmän disney plussalta, eli Preyn. Ihan hyvää keskitasoa, sellainen 7,5/10. Ensimmäinen Arskan tähdittämä on toki paras, ja pidin myös 2010 valmistuneesta Predatorsista jota tähditti Laurence Fishburne ja Adrian Brody.

Tämä oli siitä virkistävän erilainen, että räiskintää leffassa ei juurikaan ollut. Prey sijoittuu 1700-luvulle comanche-intiaanien pariin, ja pääosassa oli nuori naisnäyttelijä Amber Midthunder. Jos jotain jäin kaipaamaan, niin parempaa taustamusiikin käyttöä jännityksen tihentämiseksi. Tämä on minusta muutenkin nykyleffojen heikkous, kun soundtrackia ei oikein hyödynnetä kunnolla. Mitä olisikaan vaikkapa John Carpenterin 80-luvun leffat The Thing tai Escape from New York ilman mieleenpainuvaa musiikkia? Tai joku Jaws. CGI:n käyttö näkyi välillä myös pikkuisen halvalla tavalla, eikä tämä muutenkaan mikään jättibudjetin leffa tainnut olla joten annetaan armon käydä oikeudesta. Maisemat ja luonto oli tuotu tähän komealla ja kauniilla tavalla esiin.

Traileri:
https://youtu.be/wZ7LytagKlc
kari k

ViestiKirjoittaja msk » 21.08.2022 19:07

Katsoin trailerin ja kuten arvasin, en ikinä uskaltaisi katsoa elokuvaa.
Varmaankin oli se aka Predator jota joskus katsoin joitain pätkiä sormien välistä ja se(kin) oli kammottava :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.08.2022 21:25

Eilen Jaws 1 ja tänään 2. Kesän kunniaksi.
Ja sen, että joskus tosi pikkuisena olin jostain saanut jotenkin päähäni että lohi=hai, enkä millään tahtonut uskaltaa uida tuttavaperheen mökkijärvellä, kun siellä oli paljon lohia. Tämä paljon aikaa ennen tappajahai-elokuvia.
Vieras

ViestiKirjoittaja omenavaras » 26.08.2022 21:13

Onko kukaan menossa katsomaan uusinta Thor: Love&Thunder-elokuvaa? Vieläkö Marvelin tuotannot jaksaa kiinnostaa? Jos joskus on kiinnostanut.
Yllätyin itse, kun traileri ei herättänyt mitään halua nähdä elokuvaa. En osaa sanoa minkä vuoksi.

Oon aikaisemmin niitä mielelläni katsonut, mutta nyt on alkanut tulla kyllästyminen. Elokuvia tulee koko ajan ja niissä on vain tarkoitus laajentaa universumia, esitellään uusia hahmoja, lopussa tuhotaan pahis ja "jatkuu seuraavassa osassa". Näiden lisäksi on ilmestynyt tv-sarjoja joista yhtäkään en ole jaksanut katsoa loppuun.
Luulen, että tämä elokuvien ja sarjojen määrä kääntyy itseään vastaan. Ja jotta tulevien elokuvien juoni aukenisi kokonaan, niin pitäisi olla edelliset nähtynä. Vain tosi-fani pystyy sellaiseen.

Pidän kuitenkin Marvelin kaltaisesta kevyestä viihteestä, jota on kiva katsoa kaverin kanssa leffailtana. Omat suosikkini ovat Ant-Man ja Spider-Man. Toivoisin, että marvel jatkossa kehittäisi enemmän laatua eikä määrää, eikä keskittyisi vain aina petaamaan seuraavaa elokuvaa.
omenavaras

ViestiKirjoittaja Killi » 08.11.2022 23:16

The Electric Life of Louis Wain
sai vastaamaan ketjuun. Kaikille kissojen ja kuvataiteen ystäville must. Tilasin heti teoksen Wainin kuvituksista, mikä on samalla elämäkerta. Koskettava ja kaunis elokuva surullisine kohtaloineen.

Katsoin toisenkin "elämäkerran" eli romaaniin perustuvan Blondin. Marilynin elämästä tehty elokuva oli kuten useat kriitikot ovat todenneet, sinänsä näköinen vaan kovin stereotyyppinen ja typistävä. Marilynin omaa tuotantoyhtiötä esimerkiksi ei käsitellä tai hänen haluaan ja ambitioita kehittyä näyttelijänä eikä tehdä vain hupakkorooleja. Kaunista kuvaa elokuvassa oli paljon, rikkinäinen lapsuus tulee alun prologissa läpi, epävakaa äiti ja kadonnut isä. Oli se ihan katsottava ja kysymyksiä herättävä, painopiste oli siinä että kaikki maine ja suosio oli merkityksetöntä kun kuitenkin ihminen oli onneton. Hollywood esitetään rumassa, julmassa valossa, Norma Jeane todetaan kokonaan eri asiaksi kuin stagepersoona Marilyn.
Killi

ViestiKirjoittaja MikkoP » 09.11.2022 17:10

Oon nähnyt tuon Blondin, mutta täytyy sanoa etten muista siitä mitään. Vähän pettymys sikäli ku siitä niin kovasti kohuttiin :D

Eilen tuli katseltua Netflixin Elona Holmes 2. Ei mikään tajunnan räjäyttäjä, mutta ihan viihdyttää katseltavaa jos ei muuta keksi. http://youtu.be/KKXNmYoPkx0
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 09.11.2022 21:46

Harvoin tulee nykyään katsottua elokuvia. Aina joskus katson läpi leffateatterin tarjonnan, ja yleensä totean että tarjolla ei ole mitään, mihin haluaisin aikaani ja rahojani käyttää. Joten vastauksena aloituksen kysymykseen, olen nirso. Pari kertaa on tänä vuonna silti tullu käytyä leffassa.

Everything Everywhere All at Once oli nimensä mukainen. Paljon kaikkea nopeassa tahdissa. Virkistävän vinksahtanut tykitys potkutappelua, huumoria ja perhesuhteita. Tästä oikeesti tykkäsin!

Ticket to Paradise tuli nähty seuran vuoksi. Aivoton romanttinen hömppä. Kiiltokuvamaisuus oli niin korostettua, että välillä mietin oliko siinä jo pientä tarkoituksellista huumoria lajityypin kliseiden kustannuksella. Esim. kaatosateessa metsässä vietetyn yön jälkeen Julia Roberts tupsahtaa näkyville vaatteet kuivina täydessä meikissä :D Mutta lopulta jäi olo että kyse oli tahattomasta komiikasta. Nauratti silti minua.

Mulla onkin taipumusta naureskella elokuvissa "väärille" asioille. Thor-elokuvan jälkeen mies ilmotti ettei aio enää katsoa supersankarileffoja mun kanssa, kun en pystynyt katsomaan sitä yltiömachoilua nauramatta. Uudemmissa Thor-leffoissa käsittääkseni hahmoon onkin löydetty kevyempi ote. Tai näin olen trailereista päätellyt. Itse elokuvia en sattuneesta syystä ole nähnyt...
Myös Batman Begins oli vähän samaa kategoriaan, pisti jo naurattamaan se synkkyyden maksimointi.

Olen silti ihan tykännyt joistakin näkemistäni Marvel -leffoista. Toisissa taas joukko tyyppejä esittelee vuorotellen supervoimansa ja siinä se. Vähän kuin aikuisten Ryhmä Hau.

omenavaras kirjoitti:Toivoisin, että marvel jatkossa kehittäisi enemmän laatua eikä määrää, eikä keskittyisi vain aina petaamaan seuraavaa elokuvaa.
Aivan!

Oli kiinnostavaa lukea erilaisia näkemyksiä uudesta Top Gunista. Mä en ole sitä nähnyt, enkä alkuperäistäkään, mutta alkoi melkein kiinnostaa. Kuulostaa just sellaselta, että nauraisin taas väärässä kohdassa ;)
Viimeksi muokannut Myrkkymuratti päivämäärä 09.11.2022 22:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 09.11.2022 22:02

Yksi kaikkien aikojen suosikkielokuvistani on The Illusionist. Siinä on kaikkea, mistä elokuvissa pidän: historiallista draamaa, taikuutta, romantiikkaa, yllätyksellinen juoni. Ja Edward Norton ;)
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Jasmike » 10.11.2022 02:16

Kiva ketju! Viime aikoina on tullut katseltua enimmäkseen kaikenlaisia sarjoja ja elokuvat ovat jääneet vähän vähemmälle, mutta suosikkielokuvia jos mietitään, niin ensimmäisenä tulee mieleen iki-ihana Forrest Gump. ❤
Jasmike

ViestiKirjoittaja Helmi* » 10.11.2022 08:02

^Mulla on tuo sama ikiaikojen suosikki, Forrest Gump! Ja toinen vois olla sitten Blues Brothers, se ensimmäinen.

Vuosiin en ole leffateatterissa käynyt vaikka hyvistä elokuvista tykkään. Kai siinä on taustalla (ajanpuutteen lisäksi) pelko siitä että on huono leffa ja pakko istua sitä katsomassa. TV:stä tulee katsottua mitä katson, Netflixiä mulla ei tietääkseni (??) ole.
Helmi*

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 10.11.2022 21:50

Nyt vois taas aktivoutua käymään elokuvissa. Pääsin jo näkemään Mielensäpahoittajan - Eskorttia etsimässä, mistä pidin. Katsoin myös Finnkinon tarjonnan ja ihan kivasti olis katseltavaa, suomalaisia komedioita ainakin. Sekä se yks uus amerikkalainen abortti aiheinen, Call Jane.
Iidis79

ViestiKirjoittaja omenavaras » 16.11.2022 16:48

Katsoin tuon Prey elokuvan jo jonkun aikaa sitten. Predator aiheena ei ollut mitenkään tuttu, enkä tämä elokuva tuonut selvyyttä, että mikä tää Predator on.
Puitteista huolimatta aika perus nykypäivän hollywood-elokuva. Päähahmona Mary Suen-kaltainen monitaituri, joka metsästää ja parantaa. Yltää sankaritekoihin vaikka heimon jäseniä silpotaan oikealta ja vasemmalta, eikä puusta tippuminen ja muut iskut eivät juurikaan hidasta. Myöskään auki heiluvat hiukset eivät ole koskaan tiellä.
Parasta elokuvassa oli se koira. Aivan ihana ja koiran takia katsoin elokuvan, vaikka meinasin lopettaa jo alussa.
Sen verran spoilaan, että koira ei kuole lopussa. Onneksi.
omenavaras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 14.01.2023 03:01

Katsoin tänään leffan The Father . Oli nerokas, tunteikas, ahdistava, surullinen ja tavallaan hyvin lähellä todellisuutta sekavuudessaan, päähenkilön todellisuutta. Tykkäsin, ettei pureskeltu ja aukiselitetty liikaa vaan että itsellekin jäi sellanen epävarma olo välillä että hetkinen, mites se menikään.
Anthony Hopkinsin roolisuoritus oli minusta täysin nappiin.

Tälläviikolla katsoin sivusilmällä telkkarista myös before sunrisen. Ihan ok, ja jälkikäteen huomasin että on trilogia. Viaplayssa ei ollut keskimmäistä osaa mutta viimeinen osa kylläkin, joten ne odottavat vielä jossain vaiheessa ehkä katsomista kunhan keskimmäisen näkee jostain.
Ihan sellanen katsottava sellasenaankin ilman lisäosia.

Tuo Top gunin uudempi leffa pitäis kyllä nähdä, oli se eka silloin aikanaan mun suosikkileffoja kun se tuli, pitkälti Cruisen takia :D . Toki tuosta leffamaku ja näyttelijämakukin muuttunut, että saa nähdä uppoaako. Ehkä ensin pitäis se eka kattoa uusiksi kun en muista nähneeni ainakaan 15vuoteen sitä.
Viimeksi muokannut Purrfect päivämäärä 14.01.2023 12:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Purrfect

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät