Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Koira on ihmisen harrastus, joten on ihan eri asia pelätä ahtaita tai korkeita paikkoja kuin pelätä koiraa, jonka olemassaolo täällä on ainoastaan olla ihmisen harrastuksena.
Vieras kirjoitti:Kyllä se on ihmisen harrastus siinä missä muutkin harrastukset, eikä harrastuksista pidä muiden ihmisten joutua kärsimään.
Ikävä kyllä osalle koiranomistajista muiden huomioonottaminen on vierasta ja he kusevat sillä kaikkien koiranomistajien muroihin, koska sillä saadaan aikaan vain lisää koirapelkoa ja inhoa.
Mä olen myös tietoisesti siirtynyt pieneen koiraan monestakin syystä, mutta yksi syy on se, että sen kanssa on helpompi olla ja sen kanssa voin olla joissakin paikoissa ilman, että kovinkaan monen tarvisi olla mun koirasta huolissaan. Mä myös tiedostan varsin hyvin, että on olemassa paljon ihmisiä, jotka joko pelkää koiria tai ei vain muuten pidä niiden läsnäolosta. Tästä syystä mä en ole koskaan ollut vaatimassa, että koirian kanssa pitäisi päästä kauppoihin tai ravintoloihin.
Mella M kirjoitti:Jos olisi vielä PP ja paitatilaukset, niin haluaisin itselleni paidan jossa lukisi "Minulla on koira, mutta jätin sen kotiin". Saisko sillä irtopisteitä?
Ninni kirjoitti:
Tästä tuli mieleen miettiä, että miten pitkälle tosiaan joku on muka valmis ihan sen koiravastaisen puolen takia taipumaan takaperin tangoa.
Jos minä otan reteästi susikoiran ja rotikan, niin sekö olisi jo keskisormennäyttö koiran vuoksi epämukavuutta kokeville? Jos lähdetään seuraamaan sitä lankaa, Ei siis riitä enää, että otan koiran, pidän vastuullisesti sitä, koulutan hyvin, ja ulkoilutan tai vien sisälle paikoissa, joissa se on sallittu?
Se pitää ottaa jo pieni koirakin siksi, ettei se näy niin hyvin, ja kauas? Ettei joku edes sälekaihtimen takaa sitä erota, ja keksi alkaa vihata?
Ja siis millä tavalla se koiran omistaminen hankaloituu, jos ei mene koiran kanssa joka paikkaan?
Vieras kirjoitti:Mikään määrä aiheen vierestä länkyttämistä ei muuta sitä tosiasiaa että koiran omistaminen on ihmisen itselleen valitsema harrastus, jonka ei pidä, eikä sen tule häiritä kanssaeläjiä. Mella m nähtävästi jaksaa selittää, pisteet siitä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa