Lääkkeet matkalle

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Lääkkeet matkalle

ViestiKirjoittaja Mietin » 01.09.2023 07:17

Miten pakkaatte mukaan lääkkeet, kun matkustatte ulkomaille? Minä olen aina jakanut valmiiksi dosettiin lääkkeet ja ottanut pariksi päiväksi ylimääräistä. Nyt sattui silmiin jostain ohje, että lääkkeet pitäisi olla alkuperäispakkauksissa käsimatkatavaroissa. Ja reseptitkin mukaan.

Ei kauheasti nappaa ottaa reissuun mukaan isoja laatikoita. Käsilaukkuun ei sitten juuri muuta mahtuisikaan :lol: Nyt sentään tulostin resepteistä yhteenvedon, kun olen ensi viikolla lähdössä matkaan.
Mietin

Re: Lääkkeet matkalle

ViestiKirjoittaja Mella M » 01.09.2023 07:28

Semmoiset lääkkeet mitä otan päivittäin, on mulla aina olleet dosetissa. Alkuperäisiä pakkauksia en ole kantanut mukana. Sitten on mukana kaikkea semmoista, että jos tarvii, kuten särkylääkkeet, närästyslääkkeet yms, niin niitä otan sitten yleensä levyn tai puolikkaan. Alkuperäispakkausvaatimus on outo varsinkin jos puhutaan purkissa olevista pillereistä, kun ei se purkki mitenkään todista, että purkissa on juuri niitä lääkkeitä mitä purkin kyljessä lukee. Reseptit mulla on vain sähköisesti ja niitä voisin käyttää mikäli lääkkeet jostain syystä vaikka takavarikoitais, niin voisin hakea paikallisesta apteekista/lääkäriltä uudet lääkkeet (kyseisen maan käytännön mukaan). Olen matkustanut kohtalaisen paljon ympäriinsä ja koskaan multa ei ole edes kysytty lääkkeistä vaikka rinkka/laukku on käännetty ympäri ties kuinka monessa paikkaa lentokentillä, Afrikassa raja-asemilla jne.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mietin » 01.09.2023 07:36

^Totta, en ajatellutkaan että avatussa purkissa lääkkeet voivat tosiaan olla jotain muuta kuin päällä lukee.
Ei ole koskaan minunkaan lääkkeistä kyselty. Dosetissa käsilaukussa ovat kulkeneet. Ja mitä nyt kavereita katsonut, niin varoiksi mukaan otetut särkylääkkeetkin ovat saattaneet olla pienessä rasiassa ihan irrallaan.
Mietin

ViestiKirjoittaja Mella M » 01.09.2023 07:42

Juu, muutamat irtopillerit tuskin kiinnostaa ketään. Itse laitan ne lääkeliuskat minigrip pussiin ja laukkuun ja välillä tuon koko setin avaamattomana takaisin. Lisäksi noita särkylääkkeitä saa toki joka paikasta, että niiden mukaan ottaminen on jopa vähän turhaa, mutta sen takia en jättäis niitä ottamatta, että ne vois herättää kysymyksiä.
Mella M

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 01.09.2023 17:30

alkuperäisissä pakkauksissa ja reseptit mukana. ne pakataan isoon minigrip-pussiin. sitten jännätään kuitenkin, että nappaako se tullikoira lääkkeitten takia takahuoneeseen tarkistettavaksi. näin on tasan kerran käynyt, joten tunnen itseni joka kerta rikolliseksi siellä :mrgreen: normaalisti pidän lääkkeet yhdessä muovisessa lääkepurkissa kaikki omissa liuskoissaan, niin löytyy kaikki samasta paikasta, mutta epäilyttäviähän noi aina sitten muutoin kyllä on.
Viimeksi muokannut *kiranas* päivämäärä 02.09.2023 02:54, muokattu yhteensä 1 kerran
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Purrfect » 01.09.2023 21:55

Mietin kirjoitti:Miten pakkaatte mukaan lääkkeet, kun matkustatte ulkomaille? Minä olen aina jakanut valmiiksi dosettiin lääkkeet ja ottanut pariksi päiväksi ylimääräistä. Nyt sattui silmiin jostain ohje, että lääkkeet pitäisi olla alkuperäispakkauksissa käsimatkatavaroissa. Ja reseptitkin mukaan.

Ei kauheasti nappaa ottaa reissuun mukaan isoja laatikoita. Käsilaukkuun ei sitten juuri muuta mahtuisikaan :lol: Nyt sentään tulostin resepteistä yhteenvedon, kun olen ensi viikolla lähdössä matkaan.

Minä tein viimeksi niin, että otin pahvipakkaukset kyllä mukaan, mutta nätisti litistettynä minigrip- pussiin, ja liuskat lääkepussukkaan, mikä kulkee aina mukana käsilaukussa ( jossa myös laastarit, imodiumia, desinfiointiliinoja). Yksi on purkissa, niin otin muutaman pillerin purkissansa mukaan.
Omakannasta saa tulostettua käytettävissä olevien lääkkeiden listan/lääkemääräyslista vai millä nimellä olikaan, ja sen tulostin mukaan myös.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Umac » 02.09.2023 06:20

Tuossa keittiön kaapissa on kannellinen muovirasia jossa lääkkeet ovat omissa painoliuskoissaan, matkan aikana siis. Reseptivapaat omissa purkeissaan. Koiran särkylääke omassa pullossaan, paketissaan. Näin lähdetään syysreissuunkin.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 02.09.2023 06:59

Tällä hetkellä suomalainen sähköinen resepti käy Kroatiassa ja Virossa sekä tietyissä apteekeissa Portugalissa, Puolassa ja Espanjassa. Voit myös pyytää lääkäriä kirjoittamaan sinulle paperisen lääkemääräyksen ulkomailla ostoa varten.

Onko lääkkeiden joukossa Schengen-todistuksen vaativia lääkkeitä mukana, mikäli matka kohdistuu noihin maihin.
Mulla on kaikki aina pilkulleen hoidettuna vaikka koskaan ei ole kollattu, sillä ilman lääkkeitäni kuolen.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mietin » 03.09.2023 11:58

Minulla ei onneksi ole mitään elintärkeitä lääkkeitä. Otan kyllä yhden ylimääräisen päivän satsin aina mukaan, mutta vaikka häviäisi koko dosetti, niin ei ole kauhean vakavaa.
Myöskään mitään unilääkkeitä tms ei ole, mihin huumekoira voisi reagoida
Mietin

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 03.09.2023 12:43

Mietin kirjoitti:Myöskään mitään unilääkkeitä tms ei ole, mihin huumekoira voisi reagoida

mulla se koira reagoi ihan tavis särkylääkkeisiin, joten ei niitten sen kummallisempia tarvitse olla, ja reaktio on pakko tarkistaa. en tajunnut kysyä, että onko koira ns. työvalmis vai opetteleeko vasta, mutta reaktion se antoi ja sitten mentiinkin sivummalle huoneeseen.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 10.09.2023 12:32

Yhdysvaltoihin olen ottanut mukaan printtejä reseptistä (kipulääkkeitä), muita en usko niin kiinnostavan. Ei kyllä ole koskaan ketään kiinnostanut.

Selän metalli aiheuttaa aina yhtä iloisen selittämisen....
Kissimyyr yhä vaan

Paluu Rekisteröimättömät