Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Ihmettelyä » 26.06.2023 14:54

Tästä ketju isoille ja pienille ihmettelyille, joita välillä päähän tupsahtaa. Aihe vapaa. Ihmettelyt saa olla sellaisia, joihin ei edes odoteta vastauksia, vastauksia ei ehkä ole olemassakaan. Kunhan nyt ihmetellään, mutta toki saa vastailla ja kommentoidakin.

Kaupassa tänään ihmettelemääni. Jos jäätelön nimessä on sana "suklaa", miten tuotteessa oleva jäätelö VOI olla jotain muuta, kuin suklaajäätelöä? Vastaan tuli useita tuotteita, joissa suklaata oli esimerkiksi suklaahippuina tai -kastikkeena, mutta jäätelö oli kuitenkin vaniljaa. Kuten nyt vaikka kaikille tuttu "Pingviini Suklaa tuutti on vastustamaton yhdistelmä vaniljajäätelöä sekä herkullista suklaanmakuista kuorrutetta. Maun kruunaa mantelikrokantti." (http://www.s-kaupat.fi). Eli suklaata on suklaanmakuinen kuorrute? Etsimällä saa etsiä ja monesti varmistaa, että löytyy suklaajäätelö, joka on suklaajäätelöä :D

Toinen kaupassa ihmettelemäni on se, miksei ihmiset syö pinaattia? Siis ihan tuorepinaattia/babypinaattia, salaatissa tai vaikka leivän päällä. Itse syön pinaattia aina kun teen voileivän, pinaatti korvaa salaatin, paljon parempaa ja terveellisempää. Pieni saatavuusongelma vaan on, lähikauppaan eivät kuulemma enää sitä tilaa, koska sitä ostetaan niin vähän. Täytyy siis käydä kauempana kaupassa ihan vain pinaattia saadakseen :(
Ihmettelyä

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.06.2023 16:57

Minä taas rakastan sitä suklaatuuttia, jossa suklaata ja krokanttia on vain pinnan kuorrutteessa :D
Vaikka kuinka kuvailisin tuuttia miehelleni, saan kauppatuliaisina aina jonkun tuutin, jossa on suklaajäätelöä. Niitä on mielestäni loputon valikoima. Ainakin olen syönyt lukemattoman määrän eri nimisiä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.06.2023 18:33

Miksi vaihdevuosi-ikäisen pitää turvota muodottomaksi ja kuin vaikka Elina Knihtilä, fiksu, vetävä, uraa tehnyt mimmi nyt 50v täytettyään näyttää suunnilleen joltain mieheltä ja täysin menettänyt ulkonäkönsä, masentavaa, ihmettelen suomalaisia geenejä kun korkeallakin tasolla menee tohon, että sitä ulkönäköä ei vaan enää ole

ja juu, sama käy mieshenkilöille, monesti jo aiemmin, mut jotenkin se aina hätkähdyttää kun ulkonäöstä tulee ukonnäkö
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 26.06.2023 20:22

Kyllä mäkin ihmettelen, että miksi se Pingviini suklaatuutti on suklaatuutti. Mansikkatuutissa taitaa olla lähes yhtä paljon suklaata.Itsekin tykkään nimenomaan suklaajäätelöstä ja vaniljajäätelö jollain pienellä suklaakuorrutuksella on kyllä pettymys varsinkin silloin jos kuvittelee saavansa suklaajäätelön.

Pinaatista taas sanoisin, että itse kyllä tykkään laittaa pinaattia esim. salaattiin tai leivän päälle, mutta varsinkin talvella ne tuntuu kalliilta ja jos ei käytä heti, niin ne nahistuu tosi nopsaan. Rucolan kanssa sama juttu. Lisäksi vielä luulen, että osa ihmisistä ajattelee, että pinaattia ei voi käyttää sellaisenaan, että se pitäisi aina ryöpätä ja siksi se tuntuu hankalalta.

Vieras kirjoitti:Miksi vaihdevuosi-ikäisen pitää turvota muodottomaksi ja kuin vaikka Elina Knihtilä, fiksu, vetävä, uraa tehnyt mimmi nyt 50v täytettyään näyttää suunnilleen joltain mieheltä ja täysin menettänyt ulkonäkönsä, masentavaa, ihmettelen suomalaisia geenejä kun korkeallakin tasolla menee tohon, että sitä ulkönäköä ei vaan enää ole

ja juu, sama käy mieshenkilöille, monesti jo aiemmin, mut jotenkin se aina hätkähdyttää kun ulkonäöstä tulee ukonnäkö

Ja sit tämä kommentti. Mä ihmettelen, osa ihmisistä edelleen kuvittelee, että ihmisten ulkonäön tai vartalon arvosteleminen tai kommentointi on millään tavalla ok ja vieläpä näin ikävässä hengessä. Korkealla tasolla? Niin, että kaikilla "korkealla tasolla" tulisi olla leikelty tai muuten muokattu naama tai kroppa? Mitä se kenellekään kuuluu ja miksi sitä tarvii edes ääneen ihmetellä. Jokainen voi toki pienessä päässään miettiä vaikka mitä, mutta olisi aika viisasta olla monista ajatuksista ihan vaan hiljaa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 26.06.2023 20:39

Knihtilä edustaa kaikin tavoin puheissaan sitä puolta joka haluaa pitää yllä keski-ikäisen naisen kykyä näytellä ja tuo esille epätasa-arvoa alalla. Hän on paljon tuonut asiaa esille, mm. tässäkin:
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000002894078.html

Mitä tulee hänen mahdollisiin muutoksiin mm. iän tuomana, ne jätän omaan arvoonsa. Se kertoo enemmän kirjoittajasta kuin Knihtilästä.
Daami on sen verran kovaa kamaa, että siitä kannattaisi ottaa oppia. Ylen tuoreessa jutussa puhuu mm. halustaan tehdä rooleja miehenä. Ja WIFT:in pj:na puhunut paljon mm. alan ongelmista, #metoo jne.

Vaihdevuosista ja kehon muutoksista voi lukea netistä lisää, aiheesta löytyy runsaasti tietoa.
Elinaa myös varmasti avoimesti kadehditaan, luulen? Tommin vieressä samoissa lakanoissa, vuosikymmeniä. Ei huonosti ollenkaan! :)
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.06.2023 21:11

Miksi asukkailla on jatkuvasti verhot vedettynä ikkunoiden eteen - yötä päivää, kesät talvet?? Tätä olen nyt miettinyt muutettuani uuteen asuntoon ihan hyvälle asuinalueelle. Ymmärrän, että kesäisin on välillä pidettävä verhot kiinni paahteen takia, mutta että AINA?! Ahdistaa ajatuskin, ettei luonnonvaloa tulisi huoneisiin. :shock:
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.06.2023 21:51

Vieras kirjoitti:Miksi asukkailla on jatkuvasti verhot vedettynä ikkunoiden eteen - yötä päivää, kesät talvet?? Tätä olen nyt miettinyt muutettuani uuteen asuntoon ihan hyvälle asuinalueelle. Ymmärrän, että kesäisin on välillä pidettävä verhot kiinni paahteen takia, mutta että AINA?! Ahdistaa ajatuskin, ettei luonnonvaloa tulisi huoneisiin. :shock:

Tämä :shock: Olen vaikeuksissa usein serkun luona käydessä kun hänellä on verhot aina kiinni kun mieleni tekisi heti ensimmäiseksi kävellä ikkunasta ikkunaan ja avata kaikki verhot.
Vieras

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 26.06.2023 22:11

Vieras kirjoitti:Miksi asukkailla on jatkuvasti verhot vedettynä ikkunoiden eteen - yötä päivää, kesät talvet?? Tätä olen nyt miettinyt muutettuani uuteen asuntoon ihan hyvälle asuinalueelle. Ymmärrän, että kesäisin on välillä pidettävä verhot kiinni paahteen takia, mutta että AINA?! Ahdistaa ajatuskin, ettei luonnonvaloa tulisi huoneisiin. :shock:

ihan vaan laiskuutta, ainakin mulla ja migreeni on toinen syy, joka tulee valosta (luonnonvalosta ja keinovalosta).
jos ei aamulla tule avanneeksi, niin ei sitä välttämättä enää päivälläkään avaa kun tulee töistä. talvisin ainakin ihan turhaa kun herätessä on pimeää ja kotiin tullessa pimeää. makuuhuone on mulla nukkumista varten, joten en mä sinne valoa kaipaa, nousen sängystä ja vedän oven kiinni kun poistun, joten kaihtimet on aina kiinni siellä. työhuoneessa pidän puolestaan kaihtimia auki ja verhoja edessä. toinen syy mulla on myös migreeni, en kestä yhtään valoa väärällä tavalla ja jos se heijastuu pinnoista yhtään väärin, niin mulle tulee migreeni. avoimet ikkunat on mulle aina kauhistus.

migreeni on ylipäätään se mun syy, että koen luontevammaksi olla valottomassa tai hieman hämärässä ympäristössä. töissäkin pidän toimiston valot pois päältä niin kauan kuin sillä pärjään (silmät ei väsy ja luonnonvalo riittää). myös vääränlaiset valoputket saa varmasti migreenin aikaiseksi, esim. jossain oppitunnilla istuminen päivän ajan, täysvaloputkien alla, niin eiköhän se puolivälissä ala tuntumaan, että silmä räjähtää päästä ja yrjö lentää.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja TlGER » 26.06.2023 23:35

Miksi ulkomailla shoppailu ja ostoshelvettien koluaminen on mukavaa ajanvietettä, mutta Suomessa arkielämässä viimeiseen asti välteltävää piinaa, jonka pelkkä ajattelu saa tuskanhien nousemaan otsalle.
TlGER

ViestiKirjoittaja Umac » 27.06.2023 06:24

Meillä menee aikas paljon babypinaattia kun sitä on lähes aina Lidlin sillä puolella hyllyä missä luomut on. En juuri koskaan käytä sitä salaatissa tai leivän päällä mutta uuniruokiin ja pesto-tyyppisiin juttuihin kyllä. Juuri nyt tosin ei ole tullut ostettua kun ollaan satokauden siinä kohtaa, että kotimaisuus on korkeaa muissakin tuotteissa. Varhaiskaalia syöty sitten senkin edestä vaikka ei niitä voi verrata ravintoarvoiltaan.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.06.2023 11:35

Pinaatinnälkäiselle: kasvaa kivasti ikkunalaudalla lähes ympäri vuoden, kannattaa kokeilla!

Yleensä naisista tulee näyttelijöitä vasta keski-iän kynnyksellä/jälkeen. Miehistä toki myös. Siihen asti ovat aika epäkiinnostavia.
Knihtilä on heittämällä näyttelijöiden kärkikaartia ihan kansainvälisestikin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.06.2023 11:36

Minulla on autoimmuuni valoallergia siksi työhuoneessani/makuuhuoneessani on pimennysverhot kiinni (yleensä maaliskuusta lokakuuhun). Muissa huoneissa ei verhoja lainkaan. Vieraiden kanssa seurustellessa tuvassa on varustus lippalakki, huppari ja kelistä riippuen vielä kolme kerrosta aurinkosuojaa +50 ja ohuet nahkahanskat.
Vieras

ViestiKirjoittaja kuvatus » 27.06.2023 14:29

Onneksi rupesin tekemään koepaistoksia isän synttäriherkuille jo nyt. Noihin pari vuotta vanhoihin nettiresepteihin ei ihan 100 % varmuudella voi enää luottaa, kun pakkauskoot ovat niin paljon pienentyneet. Jos ohjeessa esim. lukee 2 tlk tonnikalaa, niin kannattaa näköjään katsoa myös grammat. Ohjeen purkissa oli 200 g, kaupassa kaikki 150 g. Jne.

Ihmettelin viikonloppuna myös kevyen metvurstin rasiaa, että kylläpä on tosiaan kevyt. Miksipä ei, kun sisältö on 100 g entisen 150 g sijaan.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Miksi » 27.06.2023 18:55

Miksi kampaajilla on pakkomielle laittaa ihmisten hiukset mahdollisimman "pöyhkeästi" eli nostaa reilusti päänahasta ylös tuuheaksi joka suuntaan? Vaikka kuinka sanoo etten pidä yhtään sellaisesta vaan haluan hiusten menevän alaspäin niin eikö ala föönata oikein kunnolla ylös ja levälleen kuten Sally Spectralla?
Miksi

ViestiKirjoittaja msk » 27.06.2023 20:23

Mä olen miettinyt ihan päinvastaista. Kun haluaisin nimenomaan pöyheät hiukset ja siitä sanonkin, niin aika lailla päätä pitkin menevät kampaajien käsittelyn jälkeen.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 27.06.2023 21:06

Muistatteko sen ajan kun netti alkoi yleistymään 90-00 vaihteessa. Ainoastaan sähköpostiin piti kirjautua salasanalla, nyt ihan joka paikka vaatii tai vähintään kehottaa rekisteröitymään. Okei silloin piti piipittää modeemia ja puhelin ei toiminut jos oli netissä ja sivut latautui tosi hitaasti välillä. :D

Ja miksi kaikki kehittyy niin että sillä vanhemmalla tietokoneella, tabletilla, älylaitteella ei voi tehdä mitään kun kaikki vaatii tehokkaampaa prosessoria ja enemmän muistia. Joku iltapulun tms sivukin latautuu hitaasti koska siinä on niin hitosti mainoksia, en tiiä hidastaako ne mainokset sitä mutta jos niitä ei olis niin se olis kevyempi käyttää ja vois toimia vähemmän tehokkaalla koneella. Mutsi tykkää kattoo urheilua suoratoistolla läppäriltä ja jotkut F1:set ja muut maksulliset pätkii ihan hitosti, koska tehot tai joku nettiyhteys ei ole superhyper nopee.
Iidis79

ViestiKirjoittaja TlGER » 27.06.2023 21:19

^Ei se vielä mitään, jos sivut toimii hitaasti/pätkien, mutta kun nykyään monet sivut eivät aukea ollenkaan tai ainakaan kaikkia sivun toimintoja ei pysty suorittamaan vanhoilla selaimilla/vehkeillä. Se ärsyttää.
TlGER

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 27.06.2023 21:40

^Joo just toi.
Ja taas huomasin, että jos lukee jonkun jutun iltapulun tms sivuilta eikä laita sitä suosikkeihin tai jaa sitä niin sitäpä ei pian löydy millään. Se saattoi olla aamupäivällä etusivulla, mutta illalla ei enää missään. Poistaako toimittajat juttuja vai mikä siinä on.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 28.06.2023 09:36

Osaako kukaan sanoa mikä tää on? Mulla liiterissä. Pirun painava, tuon takana on moottori. Joku entisaikojen viljankuivain?

Kuva
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 28.06.2023 09:37

^ Eikö toi ole veneen moottori. Tai siis se propeli mikä on veneen perässä
Iidis79

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 28.06.2023 09:49

^Mulle tuli myös mieleen joku hydrokopteri. Onko tuota käytetty talviaikaan kun tuossa on jalakset alla?? Haluan tuosta eroon!!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja smörgen » 28.06.2023 10:26

^varmaan sillä on jäällä menty lujaa. Ymmärrän kyllä, ettet halua säilöä, vaikka onkin vinkeän oloinen vehje :mrgreen:
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.06.2023 18:23

Mitä tarkoittaa esimerkiksi somessa viljellyt toivotukset tyyliin "tsemppiä jaksamiseen!" ja "voimia jaksamiseen!" ???
On kyse sitten myöhässä olevan lennon odottelusta tai suruajasta tai vaikka kesäloman odotuksesta. Miksei toivoteta vain tsemppiä tai voimia?
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.06.2023 11:32

Umac kirjoitti:Knihtilä edustaa kaikin tavoin puheissaan sitä puolta joka haluaa pitää yllä keski-ikäisen naisen kykyä näytellä ja tuo esille epätasa-arvoa alalla. Hän on paljon tuonut asiaa esille, mm. tässäkin:
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000002894078.html

Mitä tulee hänen mahdollisiin muutoksiin mm. iän tuomana, ne jätän omaan arvoonsa. Se kertoo enemmän kirjoittajasta kuin Knihtilästä.
Daami on sen verran kovaa kamaa, että siitä kannattaisi ottaa oppia. Ylen tuoreessa jutussa puhuu mm. halustaan tehdä rooleja miehenä. Ja WIFT:in pj:na puhunut paljon mm. alan ongelmista, #metoo jne.

Vaihdevuosista ja kehon muutoksista voi lukea netistä lisää, aiheesta löytyy runsaasti tietoa.
Elinaa myös varmasti avoimesti kadehditaan, luulen? Tommin vieressä samoissa lakanoissa, vuosikymmeniä. Ei huonosti ollenkaan! :)

viitaten tähän ja Mellan kommenttiin,
totta kai,
Elina on sukupolven ykkköstä, ehdottomasti

mutta primitiivireaktiona ja keski-ikäisenä itsekin peilasin vaan -juuri siksi että olen tykännyt siitä aina satasella - sitä että mitä itselle tapahtuu, ja mitä naisille tapahtuu ikääntyessä kuten meille kaikille, joskus se peili tulee päin pläsiä kuten ihanan Elinan tapauksessa. Ja juu, olen Tomminkin nähnyt ihan livenä tossa pari kuukautta sitten, rupsahtanut sekin on :lol:

Noi "tiedot vaihdevuosista" jätän omaan arvoonsa.
Vieras

ViestiKirjoittaja kuvatus » 29.06.2023 13:31

Voiko mihinkään enää luottaa, paitsi siihen, että kuolo korjaa. Ennemmin tai myöhemmin.

Karppisokeri (erytritoli) on hyvä vaihtoehto metabolista oireyhtymää sairastaville:
https://vegan.rocks/fi/blog/erythritol/

Karppisokeri aiheuttaa sydänkohtauksia ja aivoinfarkteja:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/eca ... c42299ed45

Aspartaami ei aiheuta syöpää:
https://www.apu.fi/artikkelit/makeutusa ... nata-uskoa

Aspartaami saattaa aiheuttaa syöpää:
https://yle.fi/a/74-20008814

Näitä hupskeikkaa-uutisia tulee loputtomasti. Paras syödä ja elää niin kuin itse parhaaksi havaitsee :D
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja aunet » 29.06.2023 13:58

Just niinkuin kuvatus sanoi. Se mikä omassa suussa maistuu niin eikun ääntä kohti vaan. Jos seurailee kaikenmaailman muotivillityksiä, niin voi olla varma että mikä tänään superfoodia, on huomenna todettu myrkylliseksi. Olen jo niin vanha, että tämä ilmiö on niin nähty, monessa muussakin asiassa. Eihän nykyihminen osaa juoda vettäkään oikein. Hampaiden pesu on niin nykyaikainen keksintö, että se vasta ydinfysiikkaa onkin. Tai pyllyn pyyhkiminen oikeaoppisesti!
aunet

ViestiKirjoittaja kuvatus » 29.06.2023 14:03

Juu, eniten näissä kuperkeikoissa harmittaa neuvolan ohjeet 80-90-lukujen vaihteessa. Miehen perheessä on allergiaa, joten minun piti jo raskausaikana välttää kaikkea terveellistä (kalaa, munaa, herneitä jne) ja tietenkin sulkea ne pois myös vauvan ruokavaliosta. Mitään lemmikkejä ei saanut ajatellakaan lasten ollessa pieniä. Näin siis siitä huolimatta, että minulla tai miehellä ei ole mitään todettua allergiaa.

Nyt neuvotaan ihan päinvastoin.
kuvatus

ViestiKirjoittaja Kurppa^ » 29.06.2023 15:28

Mä olen ihmetellyt aina, kun väitetään että pieni koira ei kärsi samalla lailla nivelrikosta kun iso koira. Suhteessahan ne nivelet on saman kokoisia kun isollakin koiralla. Kärsiikö 150cm ihminen vähemmän nivelrikosta kuin 180cm mittainen?

Toinen koirien kokoon liittyvä ihmetys on se, että pieni koira ei pysty pidättämään työpäivän ajan kun sillä on niin pieni rakko. Sen ymmärtäisin että jos tanskandoggilla olis chihun rakko niin se ei pystyisi pidättelemään, mutta koiran sisuskaluthan on suhteessa koiran kokoon. Onko pienemmällä ihmisellä huonompi pidätyskyky kun isolla?
Korvat on pörröisen kivat
Kurppa^

ViestiKirjoittaja Umac » 29.06.2023 16:20

kuvatus kirjoitti:Juu, eniten näissä kuperkeikoissa harmittaa neuvolan ohjeet 80-90-lukujen vaihteessa. Miehen perheessä on allergiaa, joten minun piti jo raskausaikana välttää kaikkea terveellistä (kalaa, munaa, herneitä jne) ja tietenkin sulkea ne pois myös vauvan ruokavaliosta. Mitään lemmikkejä ei saanut ajatellakaan lasten ollessa pieniä. Näin siis siitä huolimatta, että minulla tai miehellä ei ole mitään todettua allergiaa.
Nyt neuvotaan ihan päinvastoin.

Kyllä kyllä, ravitsemussuosituksia päivitellään ja asiat muuttuvat. Kait se on ihan sitä samaa polkua kuin muukin lääketieteen kehitys?
Valtion ravitsemusneuvottelukunta on jo vuodesta 1954 lähtien seurannut suomalaisten ravitsemus- ja terveydentilaa ja antanut ravitsemukseen liittyviä suosituksia tilanteen parantamiseksi. Alkuvaiheessa korjattiin ravitsemuksellisia puutoksia, joista esimerkkinä jodin lisääminen ruokasuolaan struumaepidemian poistamiseksi ja A- ja D-vitamiinin lisääminen margariineihin hämäräsokeuden ja riisitaudin ehkäisemiseksi. 2000-luvun alussa myös maitoon alettiin lisätä D-vitamiinia väestön yleisesti matalan saannin korjaamiseksi.
Jne.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 29.06.2023 17:51

Kurppa^ kirjoitti:Mä olen ihmetellyt aina, kun väitetään että pieni koira ei kärsi samalla lailla nivelrikosta kun iso koira. Suhteessahan ne nivelet on saman kokoisia kun isollakin koiralla. Kärsiikö 150cm ihminen vähemmän nivelrikosta kuin 180cm mittainen?

Toinen koirien kokoon liittyvä ihmetys on se, että pieni koira ei pysty pidättämään työpäivän ajan kun sillä on niin pieni rakko. Sen ymmärtäisin että jos tanskandoggilla olis chihun rakko niin se ei pystyisi pidättelemään, mutta koiran sisuskaluthan on suhteessa koiran kokoon. Onko pienemmällä ihmisellä huonompi pidätyskyky kun isolla?

niinpä..
mulla on ollut sisäsiistejä pikkukoiria, joten aina kalskahtaa mun korvaan kaikki kusien selittämiset.
eiköhän se tule osalla ainakin hermorakenteen puolelta, esim. eroahdistuneelle koiralle tulee se kusemisentarve vaan helpommin kuin ei-hermostuneelle. onko panostettu tarpeeksi ylipäätään koiraan, ja siihen, että tuntee mitä sen korvien välissä mahtaa olla. se vaan on helppoa laittaa omistajan syyksi. toki ongelmaa on myös siinä, että pikkukoiria ei välttämättä lenkitetä - ne ei pääse purkamaan itseään missään, haistelemaan edes muitten hajuja, jolloin se taas voi purkautua kusemisongelmana stressin vuoksi. mä olen elämässäni pari kertaa tavannut koiran joka ei ole lenkkeillyt ikinä ja voi luona kun sydän särkyi kun takajaloissa ja takapäässä ei ollut yhtään lihaksia. ne koirat oli ihan tikkuja. joten näitä on ja se on hemmetin surullista.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät