Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettely

ViestiKirjoittaja Hetuli » 09.06.2025 17:04

En ole myöskään huomannut jauhelihapulaa. Itse taas en pidä rasvaisemmasta jauhelihasta vaan käytän naudanjauhelihaa.

En tiedä onko paniikkia mutta on jauheliha tietysti helppo raaka-aine. Nyt kesällä kun koululaiset syövät enemmän kotona niin siitä saa suhteellisen edullisesti ja helposti tehtyä ruokaa.
Hetuli

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Fran » 09.06.2025 18:44

Vieras, en m sanonut etteikö olisi mitään muuta. Aika monelle vain nimenomaan naudanjauheliha on perusruokaa, ja sen puuttuminen aiheuttaa päänvaivaa.

Mä käyn kaupassa usein iltaisin, ja silloin on monesti ollut naudan jauhis loppu.
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.06.2025 20:25

^ En vastannut sinulle vaan yleisesti pohdin.
Vieras

ViestiKirjoittaja aunet » 10.06.2025 18:31

Tässäkin karkuritarinassa minua ihmetyttää, miksi suurelle yleisölle annetaan noin tarkat koordinaatit mahdollisesta eläinten olinpaikasta? Uteliaat tuntien ryntäävät sinne kuikuilemaan sankoin joukoin, ja lopputuloksena on katastrofi eli eläinten pakkolopetus. Kyseessä siis biisonilauman karkureissu.

https://yle.fi/a/74-20166864
aunet

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 10.06.2025 20:52

Nyt biisonit kotiin ja vähän hemmetin äkkiä!!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.06.2025 12:09

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a93 ... e9103610fb

Mitenhän vuokra-asunnon esittelijä on voinut kuvitella että ahdistelu on hauska juttu? Ei voi ymmärtää…
Vieras

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 12.06.2025 13:09

:shock: Mies silitteli naista selästä, avasi hänen paitansa nepparin ja vetoketjun, puristeli rinnasta, suuteli ja imi sitä. Nainen meni šokkiin, eikä kyennyt puolustamaan itseään. :shock:

Järkyttävää. Olisin singahtanut sohvalta ylös jo tuossa selän silittelyvaiheessa ja antanut miehen kuulla kunniansa.

Onneksi nainen ei ollut yksin tuossa tilanteessa ja kaveri tajusi repiä hänet ylös siitä sohvalta.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 12.06.2025 19:27

^Käsittämätön tilanne! Mulla olisi niin selkäytimessä että olisin losauttanut äijää päin näköä! :twisted:
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja TlGER » 12.06.2025 21:05

Juu, todella omituista. Samoin ihmettelen niitä tapauksia, kun pervolääkärit on käskeneet ottamaan römpsän levälleen, kun asiakas on tullut paikalle tyyliin varpaan takia. Että eikö näille naisille tule mieleen, ettei sellainen touhu ole ihan normaalia. Ymmärrän, ettei jotain puukon kanssa heiluvaa puskaraiskaajaa uskalleta vastustella, kun siinä voi lähteä henki, mutta tuskin tuolla asuntoesittelyssä tai lääkärin vastaanotolla noi pervosedät ole aseella uhaten suorittaneet noita lääppimisiä.
TlGER

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 13.06.2025 07:55

Samaa on helppo ihmetellä. Mutta onko joillain ihmisyksilöillä sitten vaikka niin suuri kunnioitus /pelko kaikkia auktoriteettejä kohtaan että jos tällaisen ihmisen mielestä auktoriteetti (vaikka nyt lääkäri) jotain käskee niin sitä ei kyseenalaisteta. En tiedä. Jokuhan siinä on syynä että tottelevat tuollaisessa tilanteessa kyselemättä niin oudolta kuin kuulostaakin. Tai eivät saa sanottua mitään jos joku kopeloi.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Mea » 13.06.2025 09:15

Olen lukenut että tuossa tulee jonkilainen shokki eikä vaan kertakaikkiaan pysty toimimaan. Vaikea sanoa kun ei ole sellaista kokenut, kukaan ei ole myöskään koskaan kopeloinut (tai jäänyt henkiin kertomaan siitä).

Tuontapaisissa tilanteissa, ei kyllä ollenkaan noin pahoissa, itselleni on tullut ennemmin sellainen puulla päähän lyövä hämmästys. Että siis MITÄ nyt oikein tapahtuu?! Ja sen takia on jättänyt toimimatta heti, kun vaan ei voi uskoa silmiään. Sitten vasta saa sanottua tai tehtyä jotain kun pääsee tilanteen tasalle.
Mea

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 13.06.2025 09:50

Sama mulla. Ensireaktio on jonkinlainen jähmettyminen ja epäusko. Sitten kun pääsee tilanteen tasalle niin pystyy toimimaan JOS on joku jolle reaktionsa osoittaa.

Hyvä esimerkki on se kun kerran kävelin Helsingin keskustassa ja vastaantuleva mies tarttui aivan odottamatta molemmilla käsillään rintoihini.
Se tilanteen yllättävyys ja odottamattomuus ja se että tilanne oli ohi ennen kuin ehdin tajutakaan (mies puristi rintojani nopeasti ja poistui nopeasti) aiheuttivat sen että en edes sanonut mitään. Sitten vaan seisoin siinä hetken järkyttyneenä ja ihmettelin että mitä v*ttua juuri tapahtui?
Tuon jälkeen jatkoin matkaani. Ja mikä hulluinta, mua alkoi naurattamaan kun aloin miettimään että miten koomiselta tilanne oli mahtanut näyttää. Vaikka mitään koomistahan siinä ei todellakaan oikeasti ollut. Ihmeellisillä tavoilla ihminen voi kuitenkin reagoida tuollaisiin täysin odottamattomiin kopelointeihin.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Mea » 13.06.2025 09:57

Kaikenlaista sitä tapahtuu! Mutta juuri noin mäkin olisin reagoinut, eli ollut ihan että täh?! Ja sitten olisikin ollut jo myöhäistä.
Mea

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 13.06.2025 10:00

mulla on työterkassa käynyt niin, että lääkäri on kopeloinut, siis tehnyt gynetutkimuksen, kun valitin siellä naistenvaivoja. eihän siinä mitään, mutta jälkeenpäin mulle vasta selvisi ettei työterkka hoida ollenkaan naistenvaivoja.
joten huvikseenko se kopeloi, mitään hoitoa tai muuta käynnistä ei jäänyt käteen. ja miksei lääkäri suoraan sitten sanonut ettei kuulu heille. joten edelleen en tiedä oliko tuo aiheellinen vai aiheeton lääkärin puolelta. toki ei mulla se varvas ollut murtunut.

sen mitä itse olen ollut tilanteissa joissa on ahdisteltu, niin itselle tulee nimenomaan sellanen, että "ei saatana, tässä keskellä päivää ehdotellaan" -äimistys ensin päälle. jotenkin itselle joku tilanne saattaa olla niin uskomattoman typerän oloista, että hetki menee ennen kuin oikeasti ns. tajuaa, että tässähän tää perkele nyt sitten ehdottaa keskellä kirkasta päivää, sitten käynnistyy ajatuskierre, että miten pääsen pois. joten sen ajan olen hiljaa kun samalla skannaan ympäristöä, että mihis siitä pääsis. olen myös ollut uhkaavassa tilanteessa jossa näkijöitä oli, mutta kukaan ei siihen puuttunut, joten sikäli ympäristön skanaamistoiminto on jo romutettu kanssaihmisten osalta. en tiedä miten tällä hetkellä toimisin, olen kuitenkin sanavalmis luonteeltani, mutta jos tilanne tulee ihan yllättäen ja aivan puskista, niin hetken varmasti olen hiljaa ja prosessoin ensin tapahtumaa ennen kuin käynnistyn verbaalisesti tai fyysisesti.

ehkä nimenomaan ne tekijät pyrkiikin siihen yllätykseen, niin uhri ei vielä ehdi tai tajua tehdä mitään.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 13.06.2025 10:03

Mä olen myös sanavalmis ja muutenkin räväkkä toimissani joten jos tuota kopelointia ei olisi tapahtunut niin väittäisin kyllä että sellaisessa tilanteessa vetelisin tekijää nyrkillä päin näköä. Mutta omakin reaktio voi olla sitten yllättävä kun kohdalle sattuu.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Hetuli » 13.06.2025 12:06

Varmaan se jämähdys tai jäätyminen tulee yllättävyydestä ja ettei voi käsittää, että mitä joku saa tuollaisesta käytöksestä. Vallankäyttöähän se kaiketi on mutta säälittävää.

Aikakin itse mietin usein, että miten pitkälle osa miehistä voi mennä
Ääritapaus tietysti mitta katsoin eilen Gisele Pelicosta kertovan dokumentin ja pistää miettimään kuinka sairaita miehiä on olemassa. Järkyttävää oli, että yksikin raiskaajista sanoi puolustukseksi ettei hän ole tehnyt mitään väärää kun naisen aviomies on ehdottanut raiskausta. Iljettävä tapaus monelta kannalta.
Hetuli

ViestiKirjoittaja aunet » 13.06.2025 12:25

Katoin kans vahingossa eilistä ohjelmaa, luulin sitä vitsiksi tai huonoksi draamaksi. Täysin järjestäytynyttä toimintaa pitkin maailmaa, jokaisen lähipiirissäkin voi olla tuollainen sairastapaus, ja kukaan ei huomaa mitään. Psykopaattejako nämä on lähinnä, vaiko mitä?
aunet

ViestiKirjoittaja aunet » 13.06.2025 13:03

No on tämäkin aika absurdia, lähdet erämaahan vaeltamaan ja saat sieltä itsellesi sairaalahoitoa vaativan taudin! Kaukana sivistyksestä, mutta kun ne samat hygieniasäännöt pätee sielläkin, kun käytetään yleistä "vessaa", tässä tapauksessa huusseja. Eli norosta kyse kansallispuistoissa sairastuneilla, aikas paljon heitä on. Ei käy katteeks, taksiakaan ei voi tilata, henkihän siinä voip lähteä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/164d ... 1132386952
aunet

ViestiKirjoittaja Hetuli » 13.06.2025 16:34

Viime aikoina on minusta uutisoitu useammasta norovirustapauksesta, joissa on ollut iso määrä sairastuneita. Aika kamala tilanne varmasti.
Hetuli

ViestiKirjoittaja JMTNT » 13.06.2025 20:17

Jotenkin surullista, että päivälehdet korastavat uutisissa kaikkea rikollista toimintaa ja kertovat yksityiskohtaiset tapahtumat oikeuskäsittelystä. Ja vaan siksi, että ihmisten klikkaukset tuottavat rahaa. Liikebisnes siis. Mutta suomalaisille huono esimerkki siitä, miten voi elämän kunnioitus kadota. Kaikki katuryöstöt ja tappelut antavat kuvan, miten turvaton ihminen on.
JMTNT

ViestiKirjoittaja Hetuli » 13.06.2025 22:10

^ totta. Toinen asia mitä voisi hillitä on onnettomuuksien uutisoinnit. Esimerkkinä vaikka tällä viikolla tapahtunut Laitilan tragedia. Aivan järkyttävää menehtyneiden läheisille mutta myös selvinneille ja heidän läheisilleen, eritoten nuorelle kuljettajalle. Iso taakka kannettavaksi ja käsiteltäväksi ja siihen ei tarvittaisi lisäksi kaikkia uutisointeja ja jokaisen kommentteja. Minusta näiden uutisointi on mennyt ihan hesaria myöten liian massiiviseksi.
Hetuli

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 13.06.2025 22:59

Olen ihan samaa mieltä mutta ne myyvät. Se on se mikä ratkaisee,
Ei ketään kiinnosta iloiset uutiset.
Vaikka itse olisin valmis maksamaan siitä että saisin lukea vain onnellisia uutisia ja katsella kesäisiä kuvia kukkaniityistä, auringonpaisteesta ja eläinlapsista sekä muista onnellisista asioista.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Umac » 14.06.2025 03:03

HS vastaa huutoon, on aloittanut positiivisten ja iloisten uutisten tuottamisen: https://www.hs.fi/elama/art-2000011279719.html
Hyvien uutisten kirjeellä on jo yli 40 000 tilaajaa: ”Kiittävää palautetta on tullut sadoittain” -
Kuukausi sitten aloitettu HS Hyviä uutisia on saavuttanut yli 40 000 tilaajan rajapyykin. Kirje on selkeästi vastaus monien toiveisiin, sanoo toimituspäällikkö Jutta Sarhimaa.

Uutiskirjeen tilaus tapahtuu tätä kautta: https://www.hs.fi/uutiskirje/
kohdasta Tilaa HS Hyviä uutisia sähköpostiisi

(tämä ei ole maksettu mainos tai muu kytkyt, sopi vain aiheeseen!)
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 14.06.2025 07:40

^Hemmetin hyvä idea!! :clap:
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 14.06.2025 08:32

Mahtavaa! Tilasin heti.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Hetuli » 14.06.2025 11:45

Laitoin myös tilaukseen.

Täällä on puhuttu paljon siitä Malmin tapauksesta. Reetta Rajala ilmoitti linkedinissä, että hänen järjestämänsä keräys tytön oikeudenkäyntikuluihin saavutti ja hieman ylittikin tavoitteena olleen 20000 euron keräyssumman. Keräyslupa oli sius tuolle summalle.
Hetuli

ViestiKirjoittaja Umac » 14.06.2025 18:54

^Hieno homma!
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 14.06.2025 19:40

Hyvien uutisten kirje kuulostaa ihanalta mutta en haluaisi että sellaista tarvitaan. Normiuutisten pitäisi olla tasaisesti hyviä ja huonoja. Nyt on vain pelkkää sotaa ja onnettomuuksia. "Hyvä" uutinen joukossa on korkeintaan jonkun mediapersoonan raskaus. En tykkää.
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.06.2025 20:30

https://www.youtube.com/watch?v=2W4C_5RVenU
Vanhojen aikojen kunniaksi -Hyviä uutisia biisi! Muistaa ken muistaa!
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.06.2025 18:31

Ei voi saakeli soikoon muuta kuin ihmetellä että mikä ihme vetää nuorta miestä jatkuviin seksuaalirikoksiin? Pitäisikö tarkemmin selvittää voiko syyllisen päästää ehdonalaiseen kahden vuoden jälkeen jos tuomio on ollut 4,5v?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/77ea ... 8876be9118
Vieras

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät