Sairaus- ja tapaturmavakuutus

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Sairaus- ja tapaturmavakuutus

ViestiKirjoittaja vak » 04.05.2023 09:44

Ihmisen vakuutuksesta nyt kyse. Pitäisi ottaa sairaus- ja tapaturmavakuutus (on joskus ollut mutta ei enää) ja ikääkin jo on. Vkuutusyhtiöiltä yleensä tietoa vaikea saada.. yleensä saa vain vasta kysymyksiä mutta ei vastauksia.
Eli oletko ottanut mistä yhtiöstä sairaus- ja tapaturmavakuutuksen viimeisen 10 vuoden aikana, oliko mitä ehtoja että sen saa (lääkärintarkastus) ja oliko joillain jotain ikärajoituksia?
Eli kaikki tieto ko. asiasta on tervetullutta
vak

Re: Sairaus- ja tapaturmavakuutus

ViestiKirjoittaja Umac » 04.05.2023 15:10

Mites ammattiliiton jäsenyys ja vakuutuksen saaminen kylkiäisinä sen rinnalla? Riittäisikö se edes tuohon tapaturmaan?
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

Re: Sairaus- ja tapaturmavakuutus

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.05.2023 16:26

En saanut vakuutusta. Syynä se, että olen ollut kauan sitten kahden kuukauden ajan kuntoutustuella (määräaikainen työkyvyttömyyseläke). Tein kyllä sinne selvityksen että olin sairauslomalla koska odotin leikkausta, lääkärin unohduksen vuoksi lähetteen teko viivästyi usealla kuukaudella ja vain sen takia sairauspäivärahan enimmäisaika ehti täyttyä. Leikkauksesta toipumisajaksi sain sitten kuntoutustukea ja sen jälkeen ongelma oli hoidettu ja olin mm. täysin työkykyinen. Ei auttanut, vakuutusta ei myönnetä jos on joskus ollut kuntoutustuella.

Kaveri ei saanut vakuutusta koska tupakoi, sisko ei saanut vakuutusta koska on BMI:n mukaan ylipainoinen. Kummallakaan ei mitään sairauksia, ei mitään aiempia vammoja, ei mitään oireitakaan mistään.
Vieras

Paluu Rekisteröimättömät