Kaksoisolennot

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Kaksoisolennot

ViestiKirjoittaja Umac » 12.02.2023 17:11

Niitä hämmentäviä hetkiä kun näet joko IRL tai vaikka netissä jonkun tuntemasi henkilön peilikuvan tai olemuksen, olematta mitään sukua tms. Tuleeko mieleen tapahtumia?

Tässä on nyt lyhyen ajan sisällä ollut kaksi erillistä tapahtumaa, toinen koirasta ja toinen ihan ihmisestä. Koiran YouTube-linkin laitan kun on ihan julkista juttua ja kysessää siis naamasta, niin väreiltään kuin ilmeiltään sekä olemukseltaan kuin meidän koira: https://www.youtube.com/watch?v=5X2iY9Kbc5Q
Ko. uros ei ole niukkojen tietojeni mukaan millään tavalla sukua meidän koiralle, on iältään vuosia nuorempi. Mutta hyvin hämmentävää katsoa sen päätä, eleitä ja ilmeitä! :ugeek:

Toinen oli tänään, Twitterin kautta. En linkittele toisten kuvia kun sillä ei ole tässä kohti merkitystä ellei ole nähnyt kaverini lasta. Laitoin ko. twiitin kaverilleni ja hänkin hämmästyi tuon henkilön ja oman lapsensa yhdennäköisyyttä! Se oli vain yksi kuva ja monta sattumaa päälle. Mutta on nämä joskus hämmentäviä.

Ketju vapaa kaikkeen pohdiskeluun ja huomioihin mitä on tullut maailmalla eteen ns. kaksoisolennoista. Niitä toki näkee netissäkin välillä ihan uutisoituna mutta haen tässä kohti enempi niitä omia kokemuksia, joka näkijänä tai itse jonkun kopiona, itsensä tai toisten mielestä.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

Re: Kaksoisolennot

ViestiKirjoittaja näinpä » 12.02.2023 17:50

Vähän eri mutta kuitenkin. Soittelen aina silloin tällöin yhdelle asiakkaalle jonka ääni ja puhetyyli on erikoinen ja juuri samanlainen kuin enollani. Eka kerralla olin aivan hämilläni ja mietin olenko jossain piilokamerassa, jossa puhun muka vieraan asiakkaan kanssa ja tosiasiassa hän onkin rakas enoni. Ja edelleen kun soitellaan niin jossain kohtaa puhelua häntä kuunnellessa vaivun sellaiseen "tuttuuteen" että melkein kysyn mitä Ritvalle kuuluu :D
näinpä

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.02.2023 17:53

Hyvä kysymys, koska itselle tulee lukemattomia kertoja jostain toisesta ihmisestä mieleen joku toinen, sellainen tuttuuden tunne voi tulla monista eria asioista ulkonäöstä, äänestä, hiuksista, tavasta kertoa asioita, eleistä jne. maailmankuvani pohjautuukin siihen että kaikki liittyy kaikkeen ja on jollain tapaa yhtä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.02.2023 17:58

Vielä lisään että tuo on minusta tavanomaista eikä edes yhtään hämmentävää, ja on muuten olemassa teoria että kun ajatellaan maailmankaikkeutta ja sen ihmismielelle käsittämätöntä suuruutta, on täysin mahdollista tai jopa oletettavaa että jossain on juuri sinun kaksoisolentosi, tästä on puhunut esim. Esko Valtaoja. Siksi se mitä me näemme ympärillä tuttuutena ja tunnistettavana on luonnollista geneettisesti ja fyysisesti samankaltaisessa ympäristössä - ja on kai niitä "serkumpi on herkumpi" -juttujakin riittämiin :lol:
Vieras

ViestiKirjoittaja Biarritz » 12.02.2023 19:20

Ei ole sattunut omalle kohdalle, mutta japanilainen yliopistoaikainen kaverini kertoi, että vaihtaessaan konetta Helsingissä oli infotiskillä ollut tyttö, jonka puhetyyli kuulemma toi mut heti mieleen...
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja piku » 12.02.2023 21:28

Katsoin facessa Helsinki vanhoissa kuvissa-ryhmää ja oli kuva Kauppatorilta 60-luvulta. Ja siellä olin minä myymässä. Paitsi etten ollut edes syntynyt. :mrgreen:

Hauska oli myös joskus lähemmäs 20 vuotta sitten, olin silloisessa työpaikassa aulassa ja katselin PP:stä omakuva-ketjua. Ulko-ovi kävi ja klikkasin selaimen piiloon ja käännyin katsomaan. Ja ovesta käveli täsmälleen sama ihminen jonka kuvaa olin katsonut, hiukset olivat vain vaaleammat. Luulin jo seonneeni. No hän oli ups-lähetti ja kävi sen jälkeen usein, kävi ilmi että hän oli tämän pp:läisen kaksoissisko. :mrgreen:
piku

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.02.2023 22:01

No vttu hurraa edelliseen, PP:n ylläpitäjä - kertoo kyl kaiken oleellisen. <byebye
Vieras

ViestiKirjoittaja piku » 13.02.2023 07:14

Vieras kirjoitti:No vttu hurraa edelliseen, PP:n ylläpitäjä - kertoo kyl kaiken oleellisen. <byebye

<3 :D
piku

ViestiKirjoittaja Wiira » 19.02.2023 01:21

Näin kahtena peräkkäisenä kertana läheisen työkaverini, joka oli kuollut pari vuotta aiemmin haimasyöpään.

Ensin hän tuli työpaikan ruokalaan. Olin jo huikkaamassa iloisesti, että täällä ollaan. Onneksi ehdin ensin muistaa, ettei henkilö voi olla hän.
Muutaman päivän kuluttua hän pysähtyi perääni liikennevaloihin ja minulla oli hyvin aikaa vilkuilla taustapeilistä. Kaksoisolento, ihan varmasti. Silti niin vaikuttavaa, että kohtaamiset muistui mieleeni heti, kun ketjun otsikon.
Wiira

ViestiKirjoittaja TlGER » 27.02.2023 22:34

Mä bongasin kerran kaksoisolennon ja kaiman. Selasin jonkun randomin luontokuvia instassa, ja sitten siellä tuli vastaan lapsen kuva, josta ohimennen ajattelin, että toi näyttää ihan yhdeltä ala-asteen rinnakkaisluokan Maijalta. Klikkasin kuvan auki, ja siinä oli kuvateksti tyyliin "tässä lapsenlapseni Maija 10 v."
TlGER

Paluu Rekisteröimättömät