Taika(muki ) -fanaatikot, hoi

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Taika(muki ) -fanaatikot, hoi

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2022 15:18

En tiedä ovatko kaikki Taika-kiinnostuneet jo huomanneet, tai muuten ovat tietoisia, mutta nyt on saatavissa uusi sininen muki, valkoisella pohjalla sininen kuviointi. On myynnissä K-supetmarketeissa.
Kävin juuri hakemassa itselle.
Tai noi on kai jo hetken olleet myynnissä, koska olin jo joskus aiemmin nähnyt, mutta jotenkin onnistuin luulemaan että olivat ollutta ja mennyttä- malli. Nyt sattui osumaan uudestaan silmiin ilmoitus jostain K-ryhmän mainoksesta.
Vieras

Re: Taika(muki ) -fanaatikot, hoi

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2022 15:32

Mun pitänee tarkentaa, kyseinen muki on siis joskus ollut myynnissä, että se ei ole ihan upouusi malli, mutta se on uusiotuotannossa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Helmi* » 18.11.2022 10:31

Tykkään noista mukeista, mulla on valkoiset ja punaiset, 2 kpl kumpaakin väriä. Ovat sopivan kokoisiakin. Olisi kiva ostella enemmän myös lautasia, kovin ovat vaan arvokkaita.
Helmi*

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.11.2022 10:48

Plussa-kortilla K -supermarketeissa on 50% halvennuksessa myöskin 22cm lautaset ja 0,6l kulhot, niitä tavallisia värejä, ja myös tavalliset mukit.
Tarjouksista mäkin niitä melkein aina ostan, koska onhan ne aikas turkasen kalliita. Erikoismukeista olen kyllä maksanut enemmän, mutta nyt nää erikoiset oli kanssa halvennuksessa.
Vieras

ViestiKirjoittaja sijoittaako vai ei » 18.11.2022 13:23

Kestääkö näissä värit konepesua pitempään kuin muutaman vuoden?
sijoittaako vai ei

ViestiKirjoittaja Purrfect » 18.11.2022 13:32

sijoittaako vai ei kirjoitti:Kestääkö näissä värit konepesua pitempään kuin muutaman vuoden?

Mulla on vanhimmat taika-mukit ja kulhot olleet ainakin neljä vuotta arkikäytössä ja pesen aina koneessa. Itse en ole huomannut minkäänlaista haalistumaa kuvioissa tai väreissä.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.11.2022 13:38

Kestää ihan ongelmitta. Tai ei meillä ainakaan ole ollut siinä asiassa mitään hämminkiä.
Mukit on kovimmassa käytössä, joskin niitä on kertynyt sen verran, jolloin kulutus vähän jakautuu, ja tykkään että voi vaihdella, tilanteen ja tunnelman mukaan käyttöön erilaisia mukeja.
Ja joskus olin sitä mieltä etten oikein ymmärrä Muumimukimaniaa, mutta näköjään olen onnistunut itselleni kehittämään Taikamukimanian. :mrgreen: :roll:
Muumimukimaniaa olen päättänyt olla potematta, vaikka niihin on tullut nyt myös 0,4l muki. Meillä kyllä kaikki mukit ovat ovat käyttötavaroita, eroten esim niistä jotka tykkäävät kerätä muumeja vaan olemaan kaapeissaan. Ja kyllä, muumimukeja saa kerätä jos tykkää.
Taikamukien koko on tosiaan täydellinen, ja yksi syy olla hankkimatta muumimukeja oli se että ne olivat liian pieniä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 18.11.2022 13:55

Jep, meillä ei ole yhtään muumimukia, ja olin pitkään sitä mieltä ettei Taika-astiatkaan ole niin erikoisia että viitsisin niistä maksaa. En tiedä mitä kävi, kun nyt on neljää eri väriä kulhoja ja viittä väriä mukeja, sekä kahta väriä leipälautasia :D. Jotenkin tykästyin niihin, enkä osannut päättää mitä väriä haluaisin, niin otin vähän kaikkia pikkuhiljaa ostettuna tarjouksista, että voi vaihdella mielen mukaan. Minusta kanssa koko on just täydellinen noissa mukeissa, ja 4 dl kulhot just sopivia keitoille sunmuille.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.11.2022 14:12

Minä aloitin vaan pelkistä mustavalkoisista, olin pitkän pohdinnan jälkeen päätynyt että se se astiasto nyt on, ja siinä yhdessä värissä pysyn.
No eipä mennyt sitten ollenkaan niin, tuli ekat Graphic- mukit, sitten ne ihanat pöllömukit jne.
Sinisestä en oikein tykkää värinä yhtään, mutta kuinka ollakaan noi itsenäisyyspäiväsiniset oli pakko saada.
Punaisia olen vähän harmitellut, kun niitä ei ole yhtään, mutta yritän pysyttätyä jossain rajoissa. Ihan kaikkea mitä haluaa ei voi ehkä saada. Nyt kai punainen saattaa olla poistumassa, en ole yhtään varma kyllä.
Rajoittamisesta niin asian vierestä, käyn jatkuvaa väittelyä itseni kanssa siitä että ihan hirveästi olen mielinyt hankkia Arabian mustavalkoista Krookus-sarjaa, nyt kun sitä vuosien jälkeen olisi saatavissa joitain astioita, mutta kun ei ole tarvetta. Se oli mun lempiastiasto jo nuorena, mutta ei silloin tullut hankittua. Kotikotona sitä oli vihreänä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Helmi* » 19.11.2022 08:12

Täytyykin kytätä noita aleja, jos sais joskus jonkun kulhon tms. hankittua. Siis en tarvitse, mutta ihania kyllä ovat.
Helmi*

ViestiKirjoittaja MJK » 19.11.2022 09:31

Asian vierestä niin mua harmittaa ihan suunnattomasti kun olen kerännyt sinistä Teema-sarjaa niin varsinkin lautaset menee ihan järkyttävän näköisiksi :cry:
Haluttaisi ihan hirveästi alkaa keräämään jotain muuta sarjaa mutta olen niin sellainen ihminen, että en haluaisi ostaa mitään turhaa :roll:
Astioita on nyt ihan riittävästi....
MJK

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.11.2022 09:58

Mitä niille tapahtuu?
Mulla kun ei ole yhtään kokemuksia sinisistä, kun on väri mistä en pidä yleensä.
Joskus olen kirpparilla katsellut jotain astioita, en kyllä Taikoja, niin niissä näkyy olevan hirveän paljon naarmuja. Mun muistaakseni mustat esim Teemat ovat olleet sellaisia, nyt kun miettinyt että pitäisi saada hankittua muutama musta Teema-voileipälautanen kurki-mukien kavereiksi, pitäisi saada siistit. Valkoiset kun ovat liian valkoisia timman mukin seuraan. :mrgreen:
Mä en oikein nimittäin pidä Taikan lautasista, ovat liian matalareunaisia , käytännössä reunattomia, joten ovat jääneet vähemmälle käytölle, oikeastaan vaan tilanteisiin, missä syödään sivistyneesti pöydän ääressä. Kun esim aamupala meillä melko usein kuskataan aina olohuoneen sohvalle, jotta voi viileemmällä kääriytyä mukavasti viltteihin.
Vieras

ViestiKirjoittaja MJK » 20.11.2022 09:54

En osaa oikein sanoa mitä niille tapahtuu mutta se pinta menee sellaiseksi haalean naarmuisen näköiseksi....kupeissa en ole huomannut mitään. Tein vuosia sitten reklamaationkin niistä mutta sanoivat että normaalia kulumaa on :cry: ja minusta ei tuon hintaisten lautasten kyllä pitäisi noin rumiksi mennä niinkin äkkiä....
MJK

ViestiKirjoittaja Fran » 20.11.2022 12:53

Kokeile hinkata naarmuja Universal Stonella. Se on itselläkin hankintalistalla, koska sillä pitäisi saada haaleat naarmut pois.
Fran

Paluu Rekisteröimättömät