Kirjoittaja Mella M » 18.04.2025 09:42
Ihan hirveä juttu taas, tätä saa pelätä tuolla vähän väliä oman pienen kanssa. Vähän liian paljon kyllä ihmisillä karkaa koiria pihalta, ovista jne.
Kun itse asuin Hyvinkäällä, niin yhdellä omakotitalon pihalla oli kaksi sakemannia irti (eivät siis näitä samoja, koska aikaa on jo reilusti yli 10 vuotta). Se pihan aita oli niin matala, että se toinen sakemanni hyppäs sieltä suoraan kadulle, toinen jäi pihaan selvästi ymmärtäen, että vaikka aita on matala, siitä ei voi mennä. Omistaja juoksi kadulle ja selitti, että he ovat kylässä. Kyllä mä hitto kylässä ollessakin varmistaisin, että pihassa on sellainen aita, että koiran voi päästää siellä irti varsinkin kun ollaan keskellä tiheästi asuttua omakotitaloaluetta. Tämä sakemanni ei onneksi ollut aggressiivinen, mutta yritti väkisin tulla lähelle vaikka minä kielsin ja mun koira murisi sille, kyllä se tilanne oli aika pelottava kun itselläni oli huomattavasti sakemannia pienempi koira hihnassa. Hyvinkää oli kyllä siitä jännä paikka, että se oli ainoa paikka missä tällaisia kohtaamisia oli aika monta ja kaksi koiraa kävi kiinnikin, mutta onneksi mun koira selvis niistä ilman suurempia fyysisiä vammoja.