Lemmikkien nimipäiväkalenteri uudistuu

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Lemmikkien nimipäiväkalenteri uudistuu

ViestiKirjoittaja kualcc » 23.06.2025 11:18

Oletko tiennyt, että koirille, kissoille ja hevosille on olemassa omat viralliset nimipäiväkalenterit? Oletko mahdollisesti jopa hyödyntänyt nimipäiväkalenteria oman lemmikin nimeämisessä?

Itse muistan kun lapsena haaveilin omasta koirasta, halusin joka vuosi joululahjaksi koira-aiheisen seinäkalenterin missä oli koirien nimipäivät. Niitä aina selasin ja mietiskelin, että jos kunkin kuukauden kuvassa olevan koiran saisin, niin minkä antaisin sille nimeksi. :D Näin aikuisena ei sitten olekaan tullut enää koirien nimipäivälistaa hyödynnettyä, nimet on tulleet ihan omasta päästä. Silleen kuitenkin ihan symppis juttu, että eläimillekin on omat nimipäivät. Mahtaakohan tällaisia olla missään muualla maailmassa. :D

Helsingin yliopiston kalenteripalvelut uudistaa lemmikkien nimipäiväkalenterin

Kissojen, koirien ja hevosten nimipäiväkalenterin uudistus on työn alla. Yllä olevan linkin takaa löytyy lomake, millä voi ilmoittaa omien lemmikkiensä kutsumanimet almanakkatoimistolle, ja samalla voi osallistua lahjakorttiarvontaan.
kualcc

Re: Lemmikkien nimipäiväkalenteri uudistuu

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 23.06.2025 11:19

Hauska idea :-)
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 23.06.2025 17:56

Kiva idea tosiaan! En jaksa vastata jokaisesta koirastani, ja meillä on niin paljon "ihmisten nimiä" ettei taida edes kannattaan. Paitsi Rani! Tai no, se on intialainen tytön nimi.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja MJK » 23.06.2025 18:05

Laitoin kaikkien 11:sta koirieni nimet jotka olen omistanut. Kellään ei ole ihmisen nimeä (no, Saku oli eka koira 70-luvulla mutta silloin se ei tainnut olla vielä ihmisten nimi ja mä oon ollut 4v :lol: ). En itse tykkää laittaa ihmisten nimiä koirille.
MJK

ViestiKirjoittaja Hetuli » 23.06.2025 18:16

Mulla on kissoja mutta muuten taas ihan päinvastainen ajatus eli en pidä eläinten nimistä vaan ennemmin ihmisten nimi mutta mielellään vähän harvinaisempia.
Hetuli

ViestiKirjoittaja Darre » 23.06.2025 19:56

Laitoin vasta nämä kaksi nykyistä, mutta pitää varmaan laittaa vielä viisi muutakin. Epäilen kyllä, että Fatsy oli ainoa laatuaan, mutta jos se päätyy kalenteriin, niin voihan joku vaikka bongata ja antaa sen eläimelleen nimeksi :D Nimen tausta on siis se, että pentueessa oli pieni tyttöpentu ja iso poikapentu, ja kasvattajan veli totesi että siinähän on Fat Bastard ja Mini-Me (Austin Powers-leffoista). Fatsy ja Mitti sitten tulivat kutsumanimiksi eikä se Fat Bastard onneksi tullut viralliseksikaan :D
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 23.06.2025 20:18

Tosiaan, voisi laittaa edesmenneiden nimiä. Sieltä löytyy enemmän ei-ihmisen nimiä.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja kualcc » 23.06.2025 23:07

Minkin ilmoitin nykyisten lisäksi edesmenneet, kun niillä oli kaikilla sen verran tavalliset lemmikin nimet kuitenkin, että voisin kuvitella kaimoja löytyvän sen verran että ainakin osan nimet voisi kalenteriin päätyäkin. En tiedä nykyisestä listauksesta, että olisiko ne kenties jo olleetkin kalenterissa.
kualcc

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 24.06.2025 11:53

Mäkään en ole pitänyt siitä että koiralla on ihmisen nimi, mutta silti mun viimeisimmät olivat Elmo ja Aarne. No eivät kovin yleisiä nimiä, tai taitaa nuokin nykyään olla yleistymässä.
Nero (tosi tavallinen koiralla), Willie (tai Vili), Ruska (uroksella), Elmo, Aarne.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 25.06.2025 07:13

Jostain syystä tiibetinspanieleilla tuntuu olevan paljon ihmisten nimiä. Tyyne, Aune, Sylvi jne. Kivempia nuo ovat kun Tepsu ja Tapsu tms. Mutta makuasioita.
Tiibetinhelmi

Paluu Rekisteröimättömät