Koirahyökkäykset

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Ninni » 06.09.2024 14:35

Koirankoulutusasioissa on nykyään monilla tahoilla pyrkimys luoda sertifikaatteja, pätevöitymisiä, lopulta päämääränä varmaan on yksinoikeus joihinkin nimikkeisiin.
syynä on RAHA.

Sinä voit eliminoida kaikki itseoppineet, ja ruveta jollain 1-2 v koulutuksella kiskomaan ihmisiltä rahaa siitä, ettet osaa kouluttaa koiria paskaakaan mutta sulla on se paperi siitä, että muka osaat.

Tämä on fakta, ja jokaisen kannattaa nyt kuulla tuo äskeinen viesti, että pränikät ja paperit eivät kerro osaamisestaa.
Ninni

ViestiKirjoittaja aunet » 06.09.2024 15:57

MellaM kirjoitti osuvasti:

"Olen pahoillani, mutta minun arvostus kaikenmaailman harrastuspiireissä jaetuista tunnustuksista ei nouse kovin korkealle. Tämä on toki harmi niitä ihmisiä kohtaan, jotka oikeasti osaavat asiansa ja ovat valmiita päivittämään omia tietojaan jatkuvasti. Heillä vaan harvoin on tarve vedota saamiinsa tunnustuksiin."

Näimpä, ne tekee, jotka osaa ja haluavat oppia lisää ja loput opettaa tietämättään ja ilman halua muuttaa kantaansa. Toki kanta voi olla oikeakin, lopputulos kai sen ratkaisee.
aunet

ViestiKirjoittaja Ihan kiltti » 06.09.2024 18:50

aunet kirjoitti:Lainauksia edellisten kirjoituksista. Miten hitossa nämä liittyy koirahyökkäyksiin? Eikös sen koiran kanssa olisi tarkoitus elää hyvää elämää, jos onni suo niin 15 vuotta, mitä hittoa nuo em.kommentit pitää sisällään? Valaiskaa vanhaa.

Jos arvostuksista ja kunniamerkeistä puhutaan, itse saan niitä lähes päivittäin, kun minulta kysytään neuvoa. Jos en jostain syystä osaa auttaa, lupaan ottaa selvää. Tieto ja kokemus jaettuna ei ole keneltäkään pois, päinvastoin.

Kun nyt minun tekstiäni olit lainannut ihan kahteen kertaan, niin kai se on vastattava. Kommenttini ei liity koirahyökkäyksiin mitenkään, mutta eihän tässä ketjussa kaikki liity. Kuten vaikka oma vastauksesi sidostesukka-mainokseen. Muistelullasi oli kuitenkin arvonsa, kiva kun jaoit.
Tai ehkä se sen verran liittyy, että koirahyökkäyksissäkin on useimmiten kyse provosoitumisesta. Tässä kohtaa minä provosoiduin, kun toiselle tärkeitä tunnustuksia ja arvomerkkejä mollattiin. Se oli minusta tarpeetonta.

Mella M:ltä hyvä ja asiallinen vastaus. Surullista, että sinun (ja muutamien muidenkin) silmissä tunnustukset ovat menettäneet arvostuksensa. JMTNT:n eduksi on kuitenkin sanottava, että hän on saanut keskustelun ihan uudenlaiseen vauhtiin. Monet ovat korjanneet hänen käsityksiään ja samalla keskustelu on saanut lisää sävyjä ja näkökulmia. Koska niinhän se on, ettei koirien hyökkäävä käytös ole mitenkään yksioikoinen juttu. Siihen vaikuttaa monet asiat, ja on hyvä että niistä puhutaan.
Ihan kiltti

ViestiKirjoittaja Ninni » 07.09.2024 07:42

Tässä kohtaa minä provosoiduin, kun toiselle tärkeitä tunnustuksia ja arvomerkkejä mollattiin.

Tämä ajatukseni liittyy tähän ketjuun ehkä koko historian vähiten,
mutta tää lause saa ne kunniamerkit kuulostamaan joltain lasten kultapossukerhon merkeiltä..jos sellaisia on koskaan ollut olemassa.
Hyvän mielen juttuja jotka on saajalleen niin tärkeitä, ettei saa sen takia mollata.
Eihän mitään saa mollata pelkän mollaamisen vuoksi, sehän on ihan perusasia toki. Perusteet pitää olla ja niitä on esitettykin. Mut siis koirat on totinen aikuisten asia eikä semmonen että eisaa olla eri mieltä koska paha mieli tulee jollakin. Koirathan sen sanelee, mikä on hyökkäyksien paras estotapa.
Ninni

ViestiKirjoittaja Umac » 07.09.2024 08:20

Kurkkasin pitkästä aikaa Millanin sivuja, kanavaa. Pari pätkää, ekassa hän neuvoo ohjaajaa käyttäytymään eri tavoin. Siis oman käytöksen merkitys kun koira tekee mitä huvittaa koirapuistossa, niin toisille koirille kuin ihmisille: https://www.youtube.com/watch?v=LcMSxd-8mCs
How Human Stress Can Lead To Small Dog Syndrome
Rouva oli sanalla sanoen aikas kamala ennen ohjausta. Ja kyllä, emme tiedä miten käsikirjoitettuja nämä ovat, mitä kukakin esittää mutta koira ei esitä! Ja itsehän en voisi kuvitella hengailevani jossain koirapuistossa, se ei ole minun juttuni ollenkaan. Mutta ymmärrän täysin, että toisille se on sosiaalinen tapahtuma mitä suuremmalti ja jos oma mieli voi niin paremmin, se ei ole keltään pois. Onko se koiralle sitten aina paras mahdollinen paikka. Minusta ei.

Tässä toisessa on sitten ihan raakaa koirahyökkäystä, varoitus siis!
https://www.youtube.com/watch?v=V-I8Q5wbrak
Reacting To Dog Attack Videos & Sharing Tips To Prevent Them

Hän on kait edelleen hyvin kiistelty ja ties mitä kaikkea välivuosina on selvitelty, miten koiria kohdellut jne. Mutta edelleen hän esittää koiraa parhaalla mahdollisella tavalla kun opettaa omistajaa.

Ai on siellä tuoreeltaan pitbull-jaksokin: https://www.youtube.com/watch?v=PpTMbIl91Ps
Confronting A Pit Bull With An Addiction To Attack
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Thirteen » 07.09.2024 17:32

Mä pidän edelleen Millanin tavasta ajatella ja sillä on hyviä pointteja. Olin joskus opiskelemassa jenkeissä koirien koulutusta ja kuntoutusta Millanin oppeihin perustuvassa paikassa. Joo sillä on outouksia jotka pistää suomalaisen silmään mutta jenkeissä on erilainen koiramaailma, varsinkin tavan koiraihmisillä. Pittityyppisiä koiria ongelmineen on paljon, toki paljon muitakin rotuja. Ja ihmisillä voi olla aivan hukassa ajatus koirasta eläimenä jolla on viettejä, tarpeita jne. Millanhan korostaa omistajan mielentilaa ja itsevarmuutta, koiralle sopivaa lajinomaista tekemistä. Noilla eväillä ei kauheasti voi mennä pieleen.
Kohti ääretöntä ja sen yli!
Buzz Lightyear
Thirteen

ViestiKirjoittaja JMTNT » 07.09.2024 20:09

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.d35g8y

Ja erikoisesti tämä "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-taistelukoirat-korostuvat-poliisitehtavissä-mutta-eivat-hyökkäävinä koirina,vaan-RIKOKSEN UHREINA. Ja tätä vastaan minä kapinoin, että myydään koira osaamattomalle omistajalle.
JMTNT

ViestiKirjoittaja Umac » 08.09.2024 02:43

Thirteen kirjoitti:Mä pidän edelleen Millanin tavasta ajatella ja sillä on hyviä pointteja. Olin joskus opiskelemassa jenkeissä koirien koulutusta ja kuntoutusta Millanin oppeihin perustuvassa paikassa. Joo sillä on outouksia jotka pistää suomalaisen silmään mutta jenkeissä on erilainen koiramaailma, varsinkin tavan koiraihmisillä. Pittityyppisiä koiria ongelmineen on paljon, toki paljon muitakin rotuja. Ja ihmisillä voi olla aivan hukassa ajatus koirasta eläimenä jolla on viettejä, tarpeita jne. Millanhan korostaa omistajan mielentilaa ja itsevarmuutta, koiralle sopivaa lajinomaista tekemistä. Noilla eväillä ei kauheasti voi mennä pieleen.

Komppaan.

En tiedä miten paljon omasta mielentilasta puhutaan esim. nykykoulutusjutuissa? Nähdäänkö se voimavarana?

Tuo pitbull-juttu oli erinomainen, koira olisi taatusti palanut käytöksessään takaisin kulmakunnan kauhuksi. Niin paljon perheen äiti pelkäsi, oli epävarma ja täysin ymmärrettävästi siis. Oma rottis napannut naamasta ja omat lapset sekä naapurusto mielessä. Hyvä päätös jättää koira, luopua siitä.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 08.09.2024 08:57

Jenkeissä on tosiaan aivan erilainen koirakulttuuri ja tapa pitää koiria.
Millan on omassa työssään taitava ja on käsittääkseni myös muuttanut toimintatapojaan hieman.
En allekirjoita kaikkea hänen tekemäänsä ja sanomaansa mutta siitä olen 110% samaa mieltä että omistajan energia, mielentila ymv. vaikuttaa todella paljon koiran toimintaan.

Olen omalla kohdallani miettinyt sitä että miten mulla on ollut 40 vuoden aikana hyvin erilaisia rotuja ja rotutyyppejä ja silti koirat ovat kaikki olleet "samanlaisia."
Joidenkin kanssa on tehty paljonkin töitä, toiset ovat olleet helppoja ja sitten kaikkea siltä väliltä.

Niiden luonteet ovat olleet toisistaan hyvinkin erilaisia, rodut ovat olleet erilaisia (ja niiden alkuperäinen käyttötarkoitus). On ollut vilkkaita koiria, rauhallisia koiria, hyvin energisia koiria, matalaenergisiä koiria, koiria erilaisilla ominaisuuksilla ja ominaisuuksien yhdistelmillä.

Nyt on ihan uusi koiratyyppi josta ei ollut mitään aiempaa kokemusta, basenji ja niin sekin on solahtanut "samaan muottiin" minulle tärkeiden asioiden kanssa kuin muutkin koiramme aina.
Tämä on vaan oma (ja muidenkin) huomio jonka täytyy johtua koirilleni välittämästäni energiasta, tavasta elää niiden kanssa, jostain tuollaisesta.
En muutakaan keksi.
Tämä on ihan vaan toteamus, ei mitään muuta. Ei missään nimessä tarkoitus yrittää kertoa että asia olisi jotenkin tietoisesti ansiotani.
Olen aiemminkin todennut, että en tiedä mitä teen tai minkälaista "energiaa" välitän koirilleni että niistä tulee sellaisia kuin tulee. (HUOM! tiettyjen asioiden kanssa, jokainen on kuitenkin oma persoonansa ja onat ominaisuutensa) Asia on kuitenkin ollut huomattavissa pitkän ajan aikana. Siis se että minun koirani ovat aina jotenkin samanlaisia.
Varmaan näin on monien muidenkin ihmisten koirien kanssa, en kuvittele olevani mitenkään erikoinen :mrgreen:

Asia vaan tuli taas mieleen kun Millan ja hänen puheensa omistajan energiasta tuli esille.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Umac » 08.09.2024 09:17

Joo, erilaiset energiat ja niiden vaikutus on omassa elämässä ihan koko ajan läsnä koska olemme kaksi erilaista aikuista, eri tavoin käyttäytyen. Ja siten Ukko mukauttaa itsensä aina toisen mukaaan, on pehmeänä hyvin herkkä reagoimaan esim. ahdistukseen. Vaikka asia ei liity siihen mitenkään. Olenkin joskus aiemminkin sanonut, että koen sen välillä raskaaksi, sen pehmeyden ja tunteiden tulkkina olon. Olin niin tottunut rottisten hiukan jäyhään tyyliin ja huomattavasti sallivampiin tunneilmapiireihin.

BBC:n sivuilta tuo uutinen, vilkaisen aina välillä missä mennään heidän keskusteluissaan: https://www.bbc.com/news/uk-66775985
How dangerous are XL bullies and how does the ban work?
Edelleen tilastot eivät kerro mikä osuus milläkin koiraryhmällä on puremien ja kuolemien kanssa. Se on ongelma sekin, varsin kun rotukielloista huolimatta luvut vain kasvavat.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Ninni » 08.09.2024 14:34

Tämä on vaan oma (ja muidenkin) huomio jonka täytyy johtua koirilleni välittämästäni energiasta, tavasta elää niiden kanssa, jostain tuollaisesta.
En muutakaan keksi.
Tämä on ihan vaan toteamus, ei mitään muuta. Ei missään nimessä tarkoitus yrittää kertoa että asia olisi jotenkin tietoisesti ansiotani.
Olen aiemminkin todennut, että en tiedä mitä teen tai minkälaista "energiaa" välitän koirilleni että niistä tulee sellaisia kuin tulee. (HUOM! tiettyjen asioiden kanssa, jokainen on kuitenkin oma persoonansa ja onat ominaisuutensa) Asia on kuitenkin ollut huomattavissa pitkän ajan aikana. Siis se että minun koirani ovat aina jotenkin samanlaisia.
Varmaan näin on monien muidenkin ihmisten koirien kanssa, en kuvittele olevani mitenkään erikoinen

Mulla taas on sellainen olo että mun energia on täysin hanurista. Eli olen lepattava säikky ja äksy.
Välillä vituttaa oma naama peilistä.
Mutta senpä takia olen kääntänyt jokaisen kiven, ratkaistakseni sen pääongelman eli itseni, löytänyt kiertotiet ja hämmästynyt huomatessani, että miten paljon hyvää energiaa saa onnistumisista, jotka ruokkivat lisää onnistumisia.
Lisäksi vaikka miten ajattelen että olenpa huono koiranomistaja, niin sitten kun kävelee kylillä huomaa ettei ongelmat ole silti pahoja,
ja verrattuna moniin muihin koiriin olen täysin yliveto koirien rauhoittamisessa.

Mulle tuosta sinun jutusta tulee rivien välistä sellainen olo, että olet hyvä koirien kanssa ja et uskalla sitä sanoa, koska ihmiset VIHAA sellaista joka näyttää olevan luonnonlahjakkuus. Menepä Suomessa kehumaan itseäsi tai näytä että sulla menee hyvin: No ei mene kauaa etkä kehu kauaa :lol: Toki hyvä välillä ampua alas jotka kehuu by proxy eli onhan siihen vähän aihetta välillä. Minä uskon että sinä ainakin olet ainakin ahkera kun miten puhut siitä basenjista, saa olla basenji onnellinen että on päässyt kotiin jossa se priorisoidaan ja koko lauma niin, että se on selkeästi silmäterä ja yritätte aina priorisoida koirankasvatuksen.

Cesar millanin "metodeistakin "löytää aina täysin olemattomat ihmiset kaikkea korjattavaa, ja kritisoitavaa, mutta menisivätpä itse sellaisia koiria lähellekään mitä hän käsittelee ja on käsitellyt jo pitkän aikaa, ja sentään yrittää. Ja sentään tekee.
Eikä natise jossain ruudun äärellä että no taas se selätti siellä koiran ja hyi soo kun on 60-luvulla jo sudet todettu lampaiksi ja nykyaika nääs.
Ninni

ViestiKirjoittaja Umac » 15.09.2024 06:28

Koiramme 9/2024, sivut 4 - 8
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja JMTNT » 30.09.2024 14:41

Ihan kiltti » 06.09.2024
" Jos arvostuksista ja kunniamerkeistä puhutaan, itse saan niitä lähes päivittäin, kun minulta kysytään neuvoa. Jos en jostain syystä osaa auttaa, lupaan ottaa selvää. Tieto ja kokemus jaettuna ei ole keneltäkään pois, päinvastoin."

Kirjoittaja Ninni » 07.09.2024 07:42

" Tässä kohtaa minä provosoiduin, kun toiselle tärkeitä tunnustuksia ja arvomerkkejä mollattiin.
Tämä ajatukseni liittyy tähän ketjuun ehkä koko historian vähiten,
mutta tää lause saa ne kunniamerkit kuulostamaan joltain lasten kultapossukerhon merkeiltä..jos sellaisia on koskaan ollut olemassa.
Hyvän mielen juttuja jotka on saajalleen niin tärkeitä, ettei saa sen takia mollata.
Eihän mitään saa mollata pelkän mollaamisen vuoksi, sehän on ihan perusasia toki. Perusteet pitää olla ja niitä on esitettykin. Mut siis koirat on totinen aikuisten asia eikä semmonen että eisaa olla eri mieltä koska paha mieli tulee jollakin. Koirathan sen sanelee, mikä on hyökkäyksien paras estotapa."

Kiitos teille mielipiteistänne. Totean vaan, että tavoitteellisuus lisää etenkin palveluskoirarotujen omistajien kiinnostusta olla rotuyhdistyksen järjestämien tilaisuuksien osallistuja. Ja rotuyhdistyksen vaatimat pisterajat, jotta voi ylpeydellä todeta, Mulla Kasvattajan ansiomerkki. Siihen kuluu tuhansia euroja ja monia valvottuja öitä pentulaatikon vierellä ja satojen km matkustusta osallistumaan johonkin koiratapahtumaan. Ei siis voi verrata mihinkään Pikkupirtin koirakerho ry kunniapalkintoon. Siis tällä kehoitan jokaista, joka ottaa koiran liittymään tähän tavoitteelliseen rotuyhdistyksen järjestämään tapahtumaan. Siitä se tieto avartuu ihan uudenlaiseen näkemykseen.
JMTNT

ViestiKirjoittaja JMTNT » 30.09.2024 15:15

Ja lisään vielä, että esim. tämä kasvattajamerkki on hopeinen merkki, jossa rottweilerin pää valkoisella ja merkin voi kiinnittää esim. harrastus takin kaulukseen.
"Kasvattajamerkki
Kasvattajamerkki voidaan myöntää vähintään kymmenen vuotta yhtäjaksoisesti SRY-FRF:n
jäsenenä olleelle rottweilerkasvattajalle, jolla on Suomen Kennelliiton myöntämä kennelnimi ja joka
on toiminut rottweilerkasvattajana yhtäjaksoisesti vähintään viisi vuotta ja kasvattanut vähintään 5
rottweiler pentuetta joista vähintään 2 on toisen polven kasvatteja sekä kasvattamillaan
rottweilereilla saavuttanut vähintään 150 pistettä seuraavan pistetaulukon mukaisesti".

Ja sitten tämä Etelä-Suomen Palveluskoirayhdistyksen hopeinen ansiomerkki on myös hopeaa kuvana koiran kaulapanta ja voi kiinnittää harrastustakin kaulukseen. Nämä molemmat mulla on. Ei siis ole mitään arvottomia, vaan todella saavutusteni arvoisia.
JMTNT

ViestiKirjoittaja Umac » 09.10.2024 11:27

Umac kirjoitti:...Aki ja Ritakin ovat jo koirakaupoila:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 08ce367c65
Aki ja Rita Mannisen iloinen ilmoitus kauhistutti seuraajat: Asiantuntija selittää, mistä on kyse.
Aki ja Rita Manninen ilmoittivat hankkivansa uuden koiran. Sosiaalisessa mediassa käynnistyi kipakka keskustelu.

En seuraa heitä joten olen vain tuon IL:n jutun varassa. Hekin voisivat valita toisin, esim. puhtaan amstaffin tai staffin. Mutta ihmiset tekee mitä ihmiset tekee.

Saksasta tulossa ollut meni puihin, narttu jäi tyhjäksi.
Aki ja Rita saavat suomalaisen kasvatin ylihuomenna, kennelin sivut ja pentuilmo tässä:
https://al-bullys.webnode.fi/pennut/
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.10.2024 12:34

^voi voi, ja halvallakin lähtee. :roll:
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Dacrest » 09.10.2024 13:28

Ninni kirjoitti:Mulla taas on sellainen olo että mun energia on täysin hanurista. Eli olen lepattava säikky ja äksy.
Välillä vituttaa oma naama peilistä.
Mutta senpä takia olen kääntänyt jokaisen kiven, ratkaistakseni sen pääongelman eli itseni, löytänyt kiertotiet ja hämmästynyt huomatessani, että miten paljon hyvää energiaa saa onnistumisista, jotka ruokkivat lisää onnistumisia.
Lisäksi vaikka miten ajattelen että olenpa huono koiranomistaja, niin sitten kun kävelee kylillä huomaa ettei ongelmat ole silti pahoja,
ja verrattuna moniin muihin koiriin olen täysin yliveto koirien rauhoittamisessa.

Jokainen ihminen on omanlaisensa vahvuuksineen ja heikkouksineen, mut harva on syntyessään täydellinen koirakuiskaaja - taidot karttuvat kokemuksen myötä. Jokaisella (kokeneellakin koiraihmisellä) menee jonkun yksilön kanssa sormi suuhun.

Mun mielestä suurin ero on ihmisten asenteissa. Jos kaikki koiran ei-toivottu käytös nähdään heti suurena epäonnistumisena, petytään koiraan kun se ei vastannutkaan odotuksia, ruoskitaan itseään, syyllistytään ja mietitään mitä naapuritkin ajattelevat, mahdollisuudet edetä koulutuksessa ovat aika pienet.

Jos taas sen remmirähjän kanssa kadulla kulkiessa keskittyy koiraan ja ongelman ratkaisuun (ei omaan "huonouteen" ja muiden paheksuviin katseisiin), voi saadakin edistystä aikaiseksi. Silloin pienestäkin edistysaskeleesta saa lisää itsetuntoa, hyvät energiat kasvavat ja positiivinen kierre on valmis.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Umac » 09.10.2024 15:07

Tiibetinhelmi kirjoitti:^voi voi, ja halvallakin lähtee. :roll:

Joo toi hinta lyö silmille.
Ei luonne- tai ulkomuotoarvostelua.

Noh, aika näyttää. Putin ei ollut paha koira ja toivottavasti kaikki menee hyvin perheessä ja ympäristön osalta.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.10.2024 15:36

Varmaan pitää olla kovat hinnat, kun pitää maksaa alvit ja kaikki :D Muutenkin aina ihmettelen, että miksi näitä koiria niin usein myydään vähän niin kuin nimettöminä. Toki nimi ja yksi firmakin löytyy helposti, mutta jotenkin minusta vastuullisuusajatus ei vaan mene ihan oikein, kun jotenkin piilotellaan jonkun epämääräisen sähköpostin takana. Itse en ostais pentua tuollaisesta paikasta. Toki en missään tapauksessa muutenkaan tuollaista koiraa enkä todellakaan tuolla hinnalla.
Mella M

ViestiKirjoittaja Darre » 09.10.2024 17:05

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... zUXpQafdQA

Kammottava tapaus Texasissa. Lapsenvahti, joka omisti kolme xl-pitbullia, lähti töihin ja jätti vuoden ikäisen lapsen teini-ikäisen tyttärensä hoiviin. Koirat murtautuivat läpi ensin makuuhuoneen ja sitten kylpyhuoneen ovesta, että pääsivät lapsen ja teinin kimppuun, ja käyttivät lasta vetoleluna :( Lapsi kuoli vammoihinsa.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 10.10.2024 05:22

Mella M kirjoitti:

Varmaan pitää olla kovat hinnat, kun pitää maksaa alvit ja kaikki :D Muutenkin aina ihmettelen, että miksi näitä koiria niin usein myydään vähän niin kuin nimettöminä. Toki nimi ja yksi firmakin löytyy helposti, mutta jotenkin minusta vastuullisuusajatus ei vaan mene ihan oikein, kun jotenkin piilotellaan jonkun epämääräisen sähköpostin takana. Itse en ostais pentua tuollaisesta paikasta. Toki en missään tapauksessa muutenkaan tuollaista koiraa enkä todellakaan tuolla hinnalla.

samat asiat mullakin pistää silmään. ja miksei tolla yrityksellä ole y-tunnusta, eikä löydy ytj:stä ainakaan sillä nimellä. nettisivut olleet jo vuodesta 2021.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Mella M » 10.10.2024 08:04

Tuon mimmin nimellä löytyy y-tunnus, puh nro täsmää. Silti ihmettelen, miksi tuon pitää olla vähän salamyhkäistä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Sopuli » 10.10.2024 09:03

Darre kirjoitti:https://www.dailymail.co.uk/news/article-13937035/Boy-killed-babysitter-pit-bull-mauled.html?ito=social-facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3XIaipAfJP6mtQ-i1HinGoIRbvq_bAgqE_TTIkuUw07Qo7CZiSoHqS5YI_aem_P1G1UTIcfW20zUXpQafdQA

Kammottava tapaus Texasissa. Lapsenvahti, joka omisti kolme xl-pitbullia, lähti töihin ja jätti vuoden ikäisen lapsen teini-ikäisen tyttärensä hoiviin. Koirat murtautuivat läpi ensin makuuhuoneen ja sitten kylpyhuoneen ovesta, että pääsivät lapsen ja teinin kimppuun, ja käyttivät lasta vetoleluna :( Lapsi kuoli vammoihinsa.

Spanielit tekee tosi paljon ihan samaa! Taas vaan uutisoidaan heti kun päästään kirjoittamaan että bull! Vaino ja ajojahti!

En myöskään ihan ymmärrä tuota koiramyyjän salamyhkäisyyttä. Tosin sitä on huomattavissa monen muunkin rodun kasvattajien tiedoissa, että nettisivulla mainitaan ehkä etunimet ja joku summittainen alue. Vaikka tietoja löytyisikin esim. koirien nimillä muualtakin. Ehkä se on seurausta kaikesta varoittelusta, miten ei enää uskalla jakaa itsestään mitään tietoa missään. Lipsahtaa sitten jo vähän hassuttelun puolelle.
Sopuli

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 10.10.2024 10:15

Sopuli kirjoitti:Spanielit tekee tosi paljon ihan samaa! Taas vaan uutisoidaan heti kun päästään kirjoittamaan että bull! Vaino ja ajojahti!

Niin, tai ajattele jos 3 chihua olisi päätynyt samaan toimintaan. Jestas mitä jälkeä olisi tullut!
Chihujenhan sanotaan (jenkeissä varsinkin) olevan paholaisesta seuraavia ja tosi aggressiivisia.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Dacrest » 10.10.2024 18:38

Luin Texasin linkin ja huoh...
Koirilla on ollut jotain ongelmakäyttäytymistä aikaisemminkin. Ilmeisesti ovat kotonakin järsineet vähän sitä sun tätä: ainakin makuuhuoneen oven mainittiin olleen jo aikaisemmin koirien vaurioittama.

Pikkupojan vanhemmat eivät ole syyllisiä.
Mut mietin, jättäisinkö taaperoni hoitoon paikkaan, jossa on kolme tuollaista koiraa samoissa sisätiloissa - vaikka tässä on vanhemmille vakuuteltu että koirat pidetään erillään lapsesta. Koiranomistajana, jättäisinkö vieraan taaperon ja kolme voimakasluonteista koiraa 13-vuotiaan tyttäreni vastuulle?

Järkyttävä tragedia, mutta täysin ihmisten aiheuttama.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Umac » 13.10.2024 02:34

Uusin KoIramme-lehti ja sivulta 4 kertomus missä elokuussa suursnautserin tekemä koirahyökkäys pienen pyöräilevän tytön päälle. Se tapahtuma, trauma, käännetty koirapelosta uuteen nousuun:
https://www.koiramme.fi/?view=article&id=1607&catid=25 Hyvät koirakokemukset laimentavat ikäviä muistijälkiä

Perhe on itsekin koiraihmisiä ja äiti pyysi apua asuinalueen mustilta koirilta jotta tytölle noussut pelko laantuisi. Kokemus oli luonnollisesti todella traumaattinen kaikille, 6-vuotias riiseni ei ollut aiemmin tehnyt mitään pihalta poistumisia ja hyökkäilyjä. Hyökänneen koiran omistajaperhe hoiti asiat kunnolla hyökkäyksen kohteeksi joutuneen perheen kanssa, se mainittu erikseen.
Apuun tuli sitten 3-vuotia cane corso ja omistajansa Tarja, nyt tyttö jo jatkanut elämäänsä ja äiti kiitteli miten aktiivisesti hän sai avunpyyntönsä vastauksia mustien koirien omistajilta. Hyökkäyksen kohteeksi joutuneen tytön perheessä on collieita useampi.

Mieletön tuuri niin tytöllä itsellään, erittäin toimiva aikuinen eli äidin miesystävä oli mukana ja syöksyi apuun, heitti fillarinsa sivuun ja meni karjuen tilanteeseen. Tytön vammat jäivät puremajäljiksi, teippauksiksi ja antibioottikuuriksi, koira oli nakannut sikäli elintärkeään osaan tyttöä eli kylkeen kiinni.
Loppu hyvin kaikki hyvin, trauman jälkihoitokin alkoi heti ja perheellä itsellään vankka koirakokemus joten äiti käsitteli asian heti, tyttären osalta ja häntä auttaakseen.
Minusta oli hyvinkin asiallisesti kirjoitettu tarina. Mainittuna myöskin aidat, flexit ja koiran yleinen hallinta vaikka ko. tapauksessa vain aidat ja niiden mataluus sekä hallinta kuului asiaan.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Umac » 24.10.2024 16:58

https://poliisi.fi/-/vapaana-varuskunna ... aspoliisia
Vapaana varuskunnan alueella liikkunut koira puri sotilaspoliisia
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja aunet » 24.10.2024 17:37

Voi voi mikä täysin turha tapahtuma taas tuo koiran ampuminen. Niin monta ihmetyksen kohtaa, miksi mennä sotilasalueelle, miksi koira oli irti, miksi se hyökkäsi, jopa kaksi kertaa jne. Toisaalla uutisessa kerrottiin, että omistaja ulkomaalainen ja oli itse parin metrin päässä jo koiraa ammuttaessa. Aika outo kaikkineen mielestäni.
aunet

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.10.2024 20:26

Ulkomaalainen oli varuskunta-alueella ilman lupaa sellaisen koiran kanssa, joka osasi käydä kiinni sotilaspoliisin hihaan? No kuulostaa todella pahalta!
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.10.2024 20:54

” 6-vuotias riiseni ei ollut aiemmin tehnyt mitään pihalta poistumisia ja hyökkäilyjä”
Tämän kun ymmärtäisi jokainen koiran omistava. Kerta se on ensimmäinenkin, ja voi koitua kohtaloksi asti toiselle ihmiselle tai eläimelle. Ihan se omakin koira joka ”on ihan kiltti eikä ole koskaan tehnyt kärpäsellekään pahaa”. Hyvä on tietysti miettiä tapahtumaketjua, ja missä mentiin pieleen, mutta totuus on se että monelta koirahyökkäykseltä säästyttäisiin mikäli omistaja pitäisi koiraansa asianmukaisesti eli niin ettei se pääse hyökkäämään kimppuun missään tilanteessa.
Vieras

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät