Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
aunet kirjoitti:Lainauksia edellisten kirjoituksista. Miten hitossa nämä liittyy koirahyökkäyksiin? Eikös sen koiran kanssa olisi tarkoitus elää hyvää elämää, jos onni suo niin 15 vuotta, mitä hittoa nuo em.kommentit pitää sisällään? Valaiskaa vanhaa.
Jos arvostuksista ja kunniamerkeistä puhutaan, itse saan niitä lähes päivittäin, kun minulta kysytään neuvoa. Jos en jostain syystä osaa auttaa, lupaan ottaa selvää. Tieto ja kokemus jaettuna ei ole keneltäkään pois, päinvastoin.
Tässä kohtaa minä provosoiduin, kun toiselle tärkeitä tunnustuksia ja arvomerkkejä mollattiin.
Thirteen kirjoitti:Mä pidän edelleen Millanin tavasta ajatella ja sillä on hyviä pointteja. Olin joskus opiskelemassa jenkeissä koirien koulutusta ja kuntoutusta Millanin oppeihin perustuvassa paikassa. Joo sillä on outouksia jotka pistää suomalaisen silmään mutta jenkeissä on erilainen koiramaailma, varsinkin tavan koiraihmisillä. Pittityyppisiä koiria ongelmineen on paljon, toki paljon muitakin rotuja. Ja ihmisillä voi olla aivan hukassa ajatus koirasta eläimenä jolla on viettejä, tarpeita jne. Millanhan korostaa omistajan mielentilaa ja itsevarmuutta, koiralle sopivaa lajinomaista tekemistä. Noilla eväillä ei kauheasti voi mennä pieleen.
Tämä on vaan oma (ja muidenkin) huomio jonka täytyy johtua koirilleni välittämästäni energiasta, tavasta elää niiden kanssa, jostain tuollaisesta.
En muutakaan keksi.
Tämä on ihan vaan toteamus, ei mitään muuta. Ei missään nimessä tarkoitus yrittää kertoa että asia olisi jotenkin tietoisesti ansiotani.
Olen aiemminkin todennut, että en tiedä mitä teen tai minkälaista "energiaa" välitän koirilleni että niistä tulee sellaisia kuin tulee. (HUOM! tiettyjen asioiden kanssa, jokainen on kuitenkin oma persoonansa ja onat ominaisuutensa) Asia on kuitenkin ollut huomattavissa pitkän ajan aikana. Siis se että minun koirani ovat aina jotenkin samanlaisia.
Varmaan näin on monien muidenkin ihmisten koirien kanssa, en kuvittele olevani mitenkään erikoinen
Umac kirjoitti:...Aki ja Ritakin ovat jo koirakaupoila:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 08ce367c65
Aki ja Rita Mannisen iloinen ilmoitus kauhistutti seuraajat: Asiantuntija selittää, mistä on kyse.
Aki ja Rita Manninen ilmoittivat hankkivansa uuden koiran. Sosiaalisessa mediassa käynnistyi kipakka keskustelu.
En seuraa heitä joten olen vain tuon IL:n jutun varassa. Hekin voisivat valita toisin, esim. puhtaan amstaffin tai staffin. Mutta ihmiset tekee mitä ihmiset tekee.
Ninni kirjoitti:Mulla taas on sellainen olo että mun energia on täysin hanurista. Eli olen lepattava säikky ja äksy.
Välillä vituttaa oma naama peilistä.
Mutta senpä takia olen kääntänyt jokaisen kiven, ratkaistakseni sen pääongelman eli itseni, löytänyt kiertotiet ja hämmästynyt huomatessani, että miten paljon hyvää energiaa saa onnistumisista, jotka ruokkivat lisää onnistumisia.
Lisäksi vaikka miten ajattelen että olenpa huono koiranomistaja, niin sitten kun kävelee kylillä huomaa ettei ongelmat ole silti pahoja,
ja verrattuna moniin muihin koiriin olen täysin yliveto koirien rauhoittamisessa.
Tiibetinhelmi kirjoitti:^voi voi, ja halvallakin lähtee.
Tiibetinhelmi kirjoitti:^voi voi, ja halvallakin lähtee.
Mella M kirjoitti:Tiibetinhelmi kirjoitti:^voi voi, ja halvallakin lähtee.
Varmaan pitää olla kovat hinnat, kun pitää maksaa alvit ja kaikkiMuutenkin aina ihmettelen, että miksi näitä koiria niin usein myydään vähän niin kuin nimettöminä. Toki nimi ja yksi firmakin löytyy helposti, mutta jotenkin minusta vastuullisuusajatus ei vaan mene ihan oikein, kun jotenkin piilotellaan jonkun epämääräisen sähköpostin takana. Itse en ostais pentua tuollaisesta paikasta. Toki en missään tapauksessa muutenkaan tuollaista koiraa enkä todellakaan tuolla hinnalla.
Darre kirjoitti:https://www.dailymail.co.uk/news/article-13937035/Boy-killed-babysitter-pit-bull-mauled.html?ito=social-facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3XIaipAfJP6mtQ-i1HinGoIRbvq_bAgqE_TTIkuUw07Qo7CZiSoHqS5YI_aem_P1G1UTIcfW20zUXpQafdQA
Kammottava tapaus Texasissa. Lapsenvahti, joka omisti kolme xl-pitbullia, lähti töihin ja jätti vuoden ikäisen lapsen teini-ikäisen tyttärensä hoiviin. Koirat murtautuivat läpi ensin makuuhuoneen ja sitten kylpyhuoneen ovesta, että pääsivät lapsen ja teinin kimppuun, ja käyttivät lasta vetolelunaLapsi kuoli vammoihinsa.
Sopuli kirjoitti:Spanielit tekee tosi paljon ihan samaa! Taas vaan uutisoidaan heti kun päästään kirjoittamaan että bull! Vaino ja ajojahti!
Niin, tai ajattele jos 3 chihua olisi päätynyt samaan toimintaan. Jestas mitä jälkeä olisi tullut!
Chihujenhan sanotaan (jenkeissä varsinkin) olevan paholaisesta seuraavia ja tosi aggressiivisia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa