Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Fran kirjoitti:Mulla on pikalinkki suoraan viestisivulle, ja siinä riittää että muuttaa sivun työpöytänäkymäksi. Ei tarvi kirjoittaa www.tä itse.
Titaanijäärä kirjoitti:^^^ Mä olen joskus haaveillut meduusa-akvaariosta, kun olen niitä joskus yleisöakvaarioissa ihastellut. Olis hieno rentouttava tunnelmavalo kun meduusat hiljalleen leijailisi vedessä ja altaassa joku rauhallisesti vaihtuva väriledivalaistus. Ne vaan vaatisi erityisaltaan ( pyöristetty allas, tai vähintään pohja etteivät juutu nurkkiin ) ja semmoisen tasaisen sopivan voimakkaan virtauksen jolla pysyvät suspensiossa mutteivät liiskaannu seinille, kun ei niillä se oma uimataito kovin kaksinen ole. Toki kotioloissa pitäisi myös olla jotain melko pieniä ja lämpimässä viihtyviä lajeja. Ruokinnasta en ole ihan perillä kelpaisiko joku heinojakoinen kuivapulveri tms vai vaatiiko vaikka jatkuvaa artemian kasvatusta... Eli e.m. seikoista johtuen ovat edelleen vain haavelistallaToki jos asiakseen ottaisi ja kaivelisi tarpeeksi korkean pinon oravannahkoja niin kyllä noita juuri meduusoille räätälöityjä altaita maailmalta saisi tilattua.
Lis: Noita lammikkomeduusoja voisi kyllä olla ihan mielenkiintoista testata tavallisessa pikkuakvaariossa jonkun pillisuodattimen kanssa, jos luonnostaankin ovat suht seisovissa vesissä niin ehkä uivat vähän tehokkaammin..? Voipi vaan olla vähän liian lämmintä ympärivuotisesti sisällä?
msk kirjoitti:Miten pitkään ne ovat "meduusoina?"
Wikiedia tiesi kertoa että niillä on eri vaiheita ja että polyyppivaihe voi kestää vuosia. "Meduusavaihetta tavataan usein loppukesästä."
"Muiden polyyppieläinten tavoin lammikkomeduusalla on polyyppielinvaihe, meduusaelinvaihe ja lukuisia toukkavaiheita. Polyyppivaihe on kooltaan pieni, vain muutamia millimetrejä pitkä. Lammikkomeduusan meduusavaihe on halkaisijaltaan 0,5–2,5 cm ja muodoltaan pyöreä ja kupera."
Etta aika pieniä näyttävät olevan.
Mella M kirjoitti:Mä olen käyttänyt messengeriä jo pitkään. Mikä sen lataamisessa olis jotenkin huono/hankala juttu? Mun mielestä se on kätevä.
broken kirjoitti:Tapasin deitin kautta miestä alle 10 kertaa ja rakastuin, sille ei voi mitään ja ei ole yleistä kohdallani.
Tapaamiset ovat olleet ihan kaverimaisia.
Kysyin nyt onko hänellä tunteita ja vastasi että on ja kerroin että niin myös. Tämä ei tapahtunut kasvotusten.
Hän kysyi miksi en aiemmin ottanut puheeksi.
Tuon jälkeen hän kertoi olevansa shokissa ja että tunteiden käsittely on raskasta ja vie aikaa.
Ja siksi tarvisi taukoa tapaamisissa. Ei hylkää mua mutta tarvii taukoa.
Minua hämmentää että miksi olisi ollut parempi että kysyn aiemmin ja
tauko asian käsitän helposti niin että ei kiinnosta tai että just nyt onkin jotain muutakin säätöä meneillään.
Vai voiko puhua totta, voiko joillekin tuollanen olla raskasta vai eikö niitä tunteita sittenkään ole?
Kertokaa mitä mieltä olette.
Mea kirjoitti:^ Kiitos!
Asiasta toiseen. Onko kukaan löytänyt (luonnon)valkoista kauluspaitaa, josta ei näy läpi? Omistan valkoiset ja beiget rintsikat, ja aina ne sihtaavat sieltä paidan alta, jos se on valkoinen. En siis yritäkään minkään mustien kanssa. Toinen vaatimus on lyhyet hihat, koska niin kylmää ei vielä ole missään ollut, että voisin pitää sisätiloissa pitkähihaista.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa