Miten pitkän kesäloman haluat vuosittain?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Miten pitkän kesäloman haluat vuosittain?

ViestiKirjoittaja maaku » 21.03.2023 09:02

Mulla lomia tuo 6 viikkoa eikä lauantait kuluta niitä, valtion lafkassa työskentelen. Tykkään kyllä pitää lomia enemmänkin ja viime vuosina olenkin vaihtanut lomarahoja vapaiksi.

Nyt olen "toisella osastolla" määräaikaisissa tehtävissä ja täällä ei ole kovin joustavia nuo lomakäytännöt. Kesäloma käytännössä pakotetaan pitämään 4 vkoa yhtenä kalenterikuukautena ja noiden lomarahavapaiden saamisessa nihkeillään. Saa nähdä haenko jatkopaikkaa näihin tehtäviin (jos nyt hakuja tuleekaan...) kun itelle yksi tärkeä asia edellisissä hommissani oli juuri se, että lomat pystyi sumplimaan aika vapaasti ja jaksottamaan niitä tarvittaessa eri kuukausille. Ja lomarahavapaita sai ilman erityisiä perusteluita lyhyelläkin varoitusajalla, jos vaan kiintiöt antoi myöten.

Vielä olisi 5 vuotta että tulisi se 15v täyteen ja saisi ne pitkät lomat...
maaku

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 21.03.2023 09:56

Komps tuo, että työt voisi lopettaa kokonaankin, ne on tehty ja nähty, eikä ole mitään järkeä kerätä rahaa jota ei ehdi kuluttaa. Tässä iässä ei kiinnosta enää edes ylennykset (ne on nuoremmille), vaan se että pääsee suht. helpolla ja ehtii purjehtia, lukea puutarhassa ja tehdä kaikkea muuta ihanaa.
Onneksi on etätyöt, muuten ei jaksaisi. :shock:
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja SeRudy » 21.03.2023 09:56

Lomarahavapaita pitäisi saada aina pitää kun haluaa. :(
SeRudy

ViestiKirjoittaja kualcc » 21.03.2023 10:39

Jos minulla olisi pakko valita pitäisinkö neljän viikon loman yhtä soittoa vai osissa, niin kyllä minä pitäisin ne yhteen putkeen. Lyhytkin loma on kyllä kiva, mutta itse olen sen tyyppinen lomailija, että mulla kestää "asettua" lomamoodiin ja jos loma on kovin lyhyt, se ehtii loppua ennen kuin olen päässyt kunnolla aloittamaankaan. :D Pitemmällä lomalla ei myöskään tarvitse aikatauluttaa menoja niin tiukkaan, jos on paljon lomasuunnitelmia.
kualcc

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät