Tämän vuoden UMK:n biisit, miksei Euroviisutkin

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Tämän vuoden UMK:n biisit, miksei Euroviisutkin

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 16.01.2023 22:05

TlGER kirjoitti:
msk kirjoitti:Robin on vaan jotenkin niin mukava ja positiivinen henkilö (tai sellaisen kuvan olen hänestä saanut)

Mä oon saanut ennemminkin feikin ja ylimielisen kuvan. Noussut hattuun niin sanotusti.

Ylimielinen? :o Minusta ei ole kyllä yhtään ylimielinen, päinvastoin. Tosin mielikuva saatu vain tv:n perusteella, mutta silti.
Biisin kuuntelin äsken ja ihan "kiva" biisi ja jopa videonkin pystyi katsomaan :lol: Iltalehti lyttää Robinin biisin täysin > https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/310 ... ac81978d2d
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja Guillermo » 17.01.2023 00:40

Tähän asti kuulluista Benjamin on ollut erinomainen (ihanaa että mm. Wiwibloggsissa innostuttiin biisistä niin paljon!) ja Keirastakin tykkään.
Robin ja Lxandra jättäneet hivenen kylmäksi. Saapa nähdä mitä loput tarjoilevat ja millaisia livet ovat. Bemjamin ei ilmeisesti vahvimmillaan livenä, joten suosikkini muuttunee vielä...
Guillermo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 17.01.2023 12:35

Lxandra: something to lose
https://areena.yle.fi/1-64828082

Minä jopa tykkäsin tästä, laulutyylistä, äänestä ja vähän unenomaisesta fiiliksestä. Tästä tosin tuli mieleen yksi aiempien vuosien viisuista (ei hajuakaan minkä maan), jossa nainen lauloi sängyllä (?) täysin valkoisessa "huoneessa" jossa seinät vuorattu paperilla tms. En kyllä äkkiseltään tuota löytänyt, eli ei hajuakaan milloin se on ollut, vaikka olin muka varma että oli viime vuonna :D . Saatika muistuttaako biisiä oikeasti vai tuliko vaan sellaiset mielleyhtymät.

En sitten tiedä onko se tarpeeksi monipuolinen/mieleenpainuva kisoihin asti, mutta joskushan tämän oloiset huokailut on siellä pärjänneet aika hyvinkin. Tämä on ehkä minusta paras ehdokas tällähetkellä näistä, tai Keira. Saas nähä mitä muuta sieltä vielä pukkaa.

Mutta, sattuiko muilla korviin tuo alun I could up and leave? Robinilla oli joku samankaltainen ilmaisu siinä alussa mikä sattui korvaan. Ei tarvitse olla get up, rise up tms, pelkkä up riittää, ja se on kieliopillisesti oikein? Aivoja kutittaa moinen :D
Purrfect

ViestiKirjoittaja msk muualta » 17.01.2023 13:00

Tämän päivän biisi on erikoinen.
msk muualta

ViestiKirjoittaja Fran » 17.01.2023 15:40

Ei tuo Lxandra mun mielestä huono ollut, mutta älyttömän tylsä. En keksi yhtään tilannetta, jossa laittaisin tuon biisin soimaan.

Keira on toistaiseksi ainoa, jota oon palannut uudestaan kuumtelemaan.
Viimeksi muokannut Fran päivämäärä 17.01.2023 16:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Fran

ViestiKirjoittaja Mella M » 17.01.2023 16:16

Lxandran biisi oli höttöä, ei oikein alkanut eikä loppunut eikä mistään saanut kiinni. Volumetkin piti laittaa aika kovalle, että edes kuuli mitään. Keira edelleen suosikki. Oli kyllä Keiralla vahva aloitus, kun ei meinaa löytyä haastetta, siis ainakaan mun mielestä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mea » 18.01.2023 03:42

Mies oli Robiniin kerran törmännyt kaupassa. Mopoautosta oli purkautunut auton täydeltä tyttöjä. Oli kuulemma katsellut miestä jotenkin nenäänsä pitkin. (Muuta en osaa tähän sanoa, biisikin vielä kuuntelematta.)
Mea

ViestiKirjoittaja Purrfect » 18.01.2023 10:18

Ja seuraava ois tässä,
Käärijä: Cha Cha Cha

https://areena.yle.fi/1-64860166

Minä en aamuaivoilla osaa tästä sanoa kyllä nyt oikeen mitään, jäi vähän ehkä sellanen mitä mä just kuuntelin- fiilis. En kyllä tiedä muuttuuko se siitä myöhemmälläkään kuuntelulla :D .
Purrfect

ViestiKirjoittaja ruusukvitteni » 18.01.2023 12:05

Mua häiritsee suunnattomasti, että tää Käärijä kuulostaa ihan Electric Callboyn We Got The Movesilta.
ruusukvitteni

ViestiKirjoittaja Fran » 18.01.2023 13:26

Joop. Olihan tuo menevä, mut sanat... Niinku niinku niinku.
Fran

ViestiKirjoittaja Mella M » 18.01.2023 19:20

ruusukvitteni kirjoitti:Mua häiritsee suunnattomasti, että tää Käärijä kuulostaa ihan Electric Callboyn We Got The Movesilta.

Juu, tästä oli tänään radiossakin juttua, moni kuulija oli laittanut saman merkille ja kun vielä ulkonäkökin on tosi samanlainen, niin aika hassu "sattuma" vai mikä tämä on.
Mutta ihan hauska biisi ja tosi persoonallinen meininkin, varmasti jäis ainakin jollain tavalla mieleen.
Mella M

ViestiKirjoittaja Purrfect » 18.01.2023 19:36

Joo ei tuo biisi varmasti ainakaan täysin massaan hukkuis. Sinällään paremmin tämäkin todennäkösesti menestyisi kuin vaikkapa Robinin melko tasapaksu viisu.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Mella M » 18.01.2023 19:49

Mä olen nyt kuunnellut Käärijän muutaman kerran ja tämä ehkä on nyt mun suosikki.
Viimeksi muokannut Mella M päivämäärä 18.01.2023 20:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Mella M

ViestiKirjoittaja msk » 18.01.2023 19:59

Joo, se on hyvä! Alkoi tällaisen Mummonkin menojalka vipattamaan ja jos vielä kävisin bilettämässä niin tämä olisi kyllä ihan ehdoton biisi mennä tanssilattialle! :mrgreen:
Piti kuunnella uudelleen.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 18.01.2023 22:11

Ehkä se on se autotunetehoste mikä mua siinä niin paljon häiritsee, vaikka tiedänkin että aika usein nykysin käytetään ihan tehosteena eikä niinkään korjaamaan huonoa laulutaitoa välttämättä. Mutta aivo ei vaan pääse jotenkin siitä yli :D .
Purrfect

ViestiKirjoittaja Purrfect » 19.01.2023 15:20

Tämän päivän biisi:

KUUMAA – Ylivoimainen: https://areena.yle.fi/1-64864474

Ihan sellainen semipirteä lallatus, tuli kasarimassamusiikki mieleen. Ei mitenkään erikoisen hyvä tai huono, muttei kyllä ylivoimainenkaan ;)
Purrfect

ViestiKirjoittaja Mella M » 19.01.2023 16:20

Joo, ihan ok on Kuumaa, mutta ei todellakaan mikään Euroviisu biisi.
Mella M

ViestiKirjoittaja msk » 19.01.2023 16:39

Ihan menevä biisi, ei ollut kovin vaikeaa kuunnella :lol:
Mutta ei euroviisuihin. Ei.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Fran » 19.01.2023 19:13

Tusinabiisi, joka varmasti jää korvamadoksi. Video aiheuttaa migreenin :x
Fran

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 19.01.2023 20:23

Robinin biisi haihtui mielestä suunnilleen ennen kuin ehti edes loppua. Videolla häiritsi kummallinen asu ja värimaailma, varsinkin kiiltävä muovipaita. Luulis että ok näkösestä nuoresta miehestä olis saanu tehtyä vähän kivemman videon.

Lxandran biisi on varmaan lähimpänä sellaista, mitä itse voisin kuunnella, mutta tuskin se Euroviisuissa pärjäisi. Video kummallista vääntelehtimistä.

KUUMAA: Ylivoimainen oli ihan ok renkutus, kertsi jäi hetkeksi päähän ja videotakin kesti katsoa. Jotain lisää olisin tohon kaivannu, ehkä jotain c-osaa tai muuta lisänostetta vielä, nyt biisi oli samaa tasapaksua alusta loppuun.

Käärijän biisin alkupuoli oli ihan hirveä, niinku! :roll: Loppuosa (laulettu osuus) oli vähän siedettävämpi, mutta toista kertaa en vapaaehtoisesti tätä kuuntele. Toisaalta vois sanoa että tämä herätti voimakkaimpia tunteita, jätti vahvimman muistijäljen. Vois pärjätä ihan siksi, että on niin ärsyttävä? :mrgreen:

Keira edelleen johdossa, jos näistä ois pakko valita. Tosin olis kiva jos biisissä olis jotain suomalaista omaleimaisuutta, tuossa Keiran biisissä kun ei oikein ole mitään suomalaista.
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Mella M » 19.01.2023 20:45

Käärijä on jo nyt eniten katseltu video noista Youtubessa UMK:n omilla "sivuilla". Katsoin myös muutaman ulkomaalaisen reaktiovideon Käärijästä ja he kaikki olivat sitä mieltä, että tähän asti olevista ehdokkaista ehdottomasti Käärijän biisi Euroviisuihin. Itsekin olisin melkein valmis menemään sillä.
Mella M

ViestiKirjoittaja ruusukvitteni » 20.01.2023 08:59

Kyllä mä kallistun myös Käärijän puoleen, nyt kun on kaikki biisit julkaistuna.
ruusukvitteni

ViestiKirjoittaja msk » 20.01.2023 10:50

Mulla ei ole suosikkia ellei sitten Käärijä.
Eipä näissä oikein sellaista "euroviisua" ollut nyt mukana.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 20.01.2023 12:21

Tässäpä tosiaan viimeinen, eli

Portion boys: Samaa taivasta katsotaan
https://areena.yle.fi/1-64868144

Ymmärrän hyvin mitä tällä yritetään tehdä: mainitaan mahollisimman monta maata että ne äänestäisi meitä (ja bonuksena toki Räikkönen vielä), tosin en tiedä miten kiitollisia ne on noista "luonnehdinnoista" . Yritetään olla se kaikkien viisu, jota sitten rallatellaan jatkossakin monessa maassa, mutta ei taida olla ihan niin hyvä ralli että sinne yltäisi. Tai mistä sitä tietää vaikka yltäisikin, vaikka itse en niin uskoisikaan.

En tiedä kenet minusta viisuihin pitäisi laittaa, ei sellaista ylivoimasta suosikkia näistä niin tullut.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Kaktus » 20.01.2023 14:24

Noniin, kaikki ehdokkaat kuunneltu. Minun listani on tämän näköinen:

1. Käärijä: Cha Cha Cha
* Hauska ja mukaansatempaava! Tämän lähettäisin viisuihin mielelläni. Ei ehkä voittajaehdokas, mutta finaaliin voisi päästä.

2. Keira: No Buseiness On the Dancefloor
* Tuli ekana kuunneltavaksi ja olin heti ihan että jee, tosi hyvä. Jos ei Käärijää valita voittajaksi UMKssa, niin tämä sitten.

3. Lxandra: Something To Lose
* Muistuttaa viimevuotista Oliveraa, josta tykkäsin kovasti. Tämäkin menettelee, mutta ei hitailla biiseillä oikein viisuissa pärjää.

4. Portion Boys: Samaa taivasta katsotaan
* Voi mikä pettymys. Odotin Portion Boyseilta enemmän. Todellakin noloa äänestäjien kosiskelua, kun luetellaan kaikki maat :roll:

5. Robin: Girls Like You
* Tylsä kuin mikä. en keksi oikein mitään hyvää tästä. Jossain haastattelussa Robin kehui että nyt halusi lähteä mukaan UMk, kun on niin superhyvä biisi...

6. KUUMAA: Ylivoimainen
* Vielä tylsempi kuin Robinin biisi. En jaksanut kuunnella loppuun.

7. Benjamin: Hoida mut
* Kamala. Kamalat sanat ja muutenkin ällö. Ei jatkoon.
Kaktus

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 20.01.2023 17:10

Höh, tossa Portion Boysin biisissä oli mielestäni kiva perusidea, mutta sanotus oli vaan tosi kökkö, pelkkä lista tylsiä stereotypioita, eikä sanat ja musatyyli sopineet ollenkaan yhteen. Jos joku tekis ton idean pohjalta biisin jossa ois oikeesti nokkelat sanat ja tarttuva melodia niin sellanen vois varmasti pärjätä. Mutta tää kipale ei kyllä kantanu.

Mä kannatan Keiraa, koska Käärijän biisi oli minusta ihan kamala, mutta pahoin pelkään että jälkimmäinen sinne kumminkin lähetetään.
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Mella M » 20.01.2023 17:19

Portion Boys, ei. Melodia ihan samaa mitä niillä on muissakin biiseissä ja noi sanat on vaan nolot. En pystynyt edes katsomaan kokonaan.

Mieluiten Käärijä, mutta tyydyn myös Keiraan ja Benjaminiin ihan ilomielin. Muut saa mun puolesta jäädä pois koko äänestyksestä :D
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 21.01.2023 07:52

Kaktus kirjoitti:Noniin, kaikki ehdokkaat kuunneltu. Minun listani on tämän näköinen:

Sama eilen, oikein ajan kanssa.

Mun listaus on tämä:

1. Kuumaa
2. Benjamin
3. Keira
4. Portion boys
5. Lxandra
6. Robin
7. Käärijä
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Lista » 22.01.2023 03:03

Lainaan Kaktuksen hyvää pohjaa, vaikka oma listani on miltei käänteinen.

1. Keira: No Buseiness On the Dancefloor
* Tarttuva ja hyvin esitetty poppisbiisi. Euroviisujen valtavirtaa, joten livevedosta pitää löytyä vielä lisää potkua, että erottuisi.

2. KUUMAA: Ylivoimainen
* Hyväntuulinen ja mukaansatempaava. Se on sanoitettu melodisesti: sanoja ei tarvitse ymmärtää, ne vain soljuvat kauniisti.

3. Benjamin: Hoida mut
* Tätä ja kahta seuraavaa en osaa pistää järjestykseen. Benjaminin kappaleessa on hyvää jännitettä. Tykkään.

3. Lxandra: Something To Lose
* Toinen kolmonen. Taitava laulaja ja kaunis biisi, mutta niin kovin on ahdistavat sanat.

3.Portion Boys: Samaa taivasta katsotaan
* Kolmas kolmonen. Hauska kappale, kuulostaa perinteiseltä ja silti uudelta. Maiden nimet lauletaan suomeksi.Vitsikästä, koska kosiskellut eivät ymmärrä sitä.

6. Robin: Girls Like You
* Varma ja luonteva esiintyjä, joka edustaisi Suomea erinomaisesti. Harmi, ettei kappaleessa ole juurikaan tarttumapintaa.

7. Käärijä: Cha Cha Cha
* Ylistyslaulu kännäämisestä, voiko huonompaa aihetta olla. En pysty kuuntelemaan.
Lista

ViestiKirjoittaja Kinga » 22.01.2023 12:23

Käärijä on aivan loistava! :mrgreen:
Heittämällä noista se the Euroviisubiisi, ainoa jonka melodian muistaa vielä seuraavanakin päivänä.
Muut ovat siihen verraten täysin massasta erottumatonta höttöä ja lässynläätä, joita ei osaisi hyräillä ulkomuistista enää parin minuutin päästä kuuntelusta, vaikka henki riippuisi siitä.
Käärijä Euroviisuihin, ihan ehdottomasti! On jopa (pitkästä aikaa) ihan hyvät saumat sijoittuakin, toisin kuin viime vuonna jonkun Rasmuksen tylsääkin tylsemmällä jollotuksella.
Kinga

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät