Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
tunsin kirjoitti:Edelliseen viitaten. Tunnen henkilön joka oli syntynyt mieheksi, mutta tunsi vahvasti olevansa nainen. Perusti kuitenkin perheen ja eli isänä kunnes erosi vaimostaan, kertoi lapsille, alkoi pukeutua naiseksi. Oli masentunut, mutta tiesi että kaikki helpottaa kun hänestä tulee oikeasti nainen. Kävi prosessit, leikkaukset ja kaikki läpi ja oli onnellinen. Kauaa se ei vaan kestänyt kun huomasi että tämä ei ollutkaan unelmien täyttymys eikä ole vieläkään oikeasti ja aidosti onnellinen. Oli tosi pettynyt ja vain muutamia vuosia sukupuolenkorjauksen jälkeen teki itsemurhan.
human kirjoitti:Noista koko lapsuutensa itsensä toiseen sukupuoleen identifioituvista en sano mitään, mutta tuntuu, että esimurros- tai murrosiässä ilmaantuva sukupuolihämmennys olisi parempi katsoa rauhassa läpi. En ollut itsekään aikanaan kovin innoissani kehittyvistä rinnoista, kuukautisista jne. ja häpesin kaikkia asiaan liittyviä kommentteja. Toivoin välillä, että olisin ollut poika. Muutaman vuoden päästä oli ihan mukava olla nuori nainen. Olisi hyvä antaa lapsille ja nuorille kasvurauha. Vaikuttaako elinympäristön (viihde, media ym.) yliseksualisoituminen häiritsevästi ja paineistavasti nuorten psykofyysiseen kehitykseen? Voiko siitä aiheutua omaan sukupuoleen kohdistuva kielteinen vastareaktio?
human kirjoitti:Kunpa kuunneltaisiin tietoa ja järkeä ennemmin kuin ideologiaa: https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html
Kissimyyr6 kirjoitti:Pettyäkseni suuresti, koska leikelty nainen ei minusta edelleenkään ole mies, vaan se leikelty nainen. Sukupuolta voi minusta korjata lähinnä tapauksissa joissa on molemman sukupuolen vehkeitä kehossa jo valmiina. Tämä taitaa osan mielestä jo olla suunilleen vihapuhetta, minusta se on vain mielipide.
Owl kirjoitti:Vaikka henkilö kuinka pukeutuisi farkkuihin ja flanellipaitaan, pitäisi hiuksensa lyhyenä ja kertoisi nimekseen Kalle, niin pääsääntöisesti naisen keholla varustettua henkilöä ei koskaan oleteta mieheksi ja kohdella samoin kuin sitä naapurin Jaskaa.
TlGER kirjoitti: Muakin inhotti varsinkin nuorempana se, että vaikka olin kuin äijämäinen tyttö tahansa, niin en koskaan ollut täysin tasavertainen jätkäporukoissa. On kyllä tosi kieroutunutta, jos siihen ainoa toimiva ratkaisu olisi sukupuolen vaihtaminen.
Mea kirjoitti:
Mutta aiheeseen, ei minustakaan transnainen ole nainen, vaan transnainen. Enkä todellakaan menisi treffeille transmiehen kanssa, koska olen liian hetero. Mutta muuten olen sitä mieltä että jos _aikuista_ ahdistaa omassa sukupuolessa, niin kyllä itseään saa leikellä ja vaihtaa papereita, jos haluaa, mikäs siinä. Nythän poistuu se lisääntymiskyvyttömyysvaatimus, minulle se ja sama mutta ihmettelen vain että jos nainen tuntee olevansa mies niin miten se voi sitten kuitenkin haluta synnyttää lapsen, eikö se ole aika perinaisellista? Mutta tosiaan lapset ja teinit pitäisi ehdottomasti jättää tämän ulkopuolelle.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa