Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mutta silti ihmetyttää, että mitä työttömän sitten pitäisi tehdä, jos ei työhakemuksia?
Mea kirjoitti:^ Tuo on toki ikävää ja varmasti tuollaista tapahtuu. Mutta silti ihmetyttää, että mitä työttömän sitten pitäisi tehdä, jos ei työhakemuksia?
Tuon yllä mainitsemani ihmisen olisi minusta pitänyt viimeistään puhelimessa sanoa, että ei oikeasti ole kiinnostunut paikasta siinä vaiheessa, kun hänelle soitettiin ja kutsuttiin haastatteluun. Sitä vastoin hän keksi tekosyitä, siirsi haastatteluaikoja ja lopulta meitä istui kolme ihmistä perjantai-iltapäivällä odottamassa häntä haastatteluun, johon hän ei koskaan saapunut
Valkosipulisilakka kirjoitti:Tuon yllä mainitsemani ihmisen olisi minusta pitänyt viimeistään puhelimessa sanoa, että ei oikeasti ole kiinnostunut paikasta siinä vaiheessa, kun hänelle soitettiin ja kutsuttiin haastatteluun. Sitä vastoin hän keksi tekosyitä, siirsi haastatteluaikoja ja lopulta meitä istui kolme ihmistä perjantai-iltapäivällä odottamassa häntä haastatteluun, johon hän ei koskaan saapunut
En millään jaksa uskoa että tämä yksi sivusta seuraamani työtön olisi yksittäistapaus ja ainoa lajiaan.
Tämä synnyttää niitä kokoomuksen äänestäjiä, sanonpa vaan.
Ninni kirjoitti:Seuraat toisen elämää, ja muodostat näkemäsi perusteella johtopäätöksiä kokonaisuudesta ja monista muista ihmisistä.
Syytät muita siitä, että aiot äänestää kokoomusta.
Mea kirjoitti: Tämä synnyttää niitä kokoomuksen äänestäjiä, sanonpa vaan.
Mella M kirjoitti:Ja vaikka työttömyyskorvaus katkaistaan, niin aina jostain saa rahaa.
Mea kirjoitti:Mella M kirjoitti:Ja vaikka työttömyyskorvaus katkaistaan, niin aina jostain saa rahaa.
Niin saa. Ja sen rahan eteen ei tarvitse tehdä mitään. Yhteiskunta hoitaa eikä itse tarvitse ottaa vastuuta. Se onkin juuri se mikä minua tässä rasittaa. Jos se ilmaisen rahan tulo lakkaisi, niin väittäisin että normaalin ihmisen valinta olisi rikosten sijaan etsiä ja ottaa vastaan sitä ei-niin-kivaa työtä. Tai edes yrittää.
Vieras kirjoitti:Niin, kuten itsekin sanot, normaalin. Kukaan joka makaa huvikseen kotona syljeskelemässä kattoon vaikka töitä olisi pilvin pimein tarjolla, ei ole sillä tavalla normaali kuin sinä tarkoitat. Kyseessä on 99,9 prosenttisesti jokin ongelma mikä estää työllistymistä. Kuten jo mainittu, fyysiset ja mt-sairaudet, nepsyisyys, jne. Tietysti on ideologisesti työttömiäkin, mutta tiedänpä snekin, että moni vaikeasti työllistyvä on keksinyt asiaa selittämään jonkin syyn, vaikka kyseessä olisikin esim. paha paniikkihäiriö tms.
Mea kirjoitti:Mella M kirjoitti:Ja vaikka työttömyyskorvaus katkaistaan, niin aina jostain saa rahaa.
Niin saa. Ja sen rahan eteen ei tarvitse tehdä mitään. Yhteiskunta hoitaa eikä itse tarvitse ottaa vastuuta. Se onkin juuri se mikä minua tässä rasittaa. Jos se ilmaisen rahan tulo lakkaisi, niin väittäisin että normaalin ihmisen valinta olisi rikosten sijaan etsiä ja ottaa vastaan sitä ei-niin-kivaa työtä. Tai edes yrittää.
Mea kirjoitti:
En millään jaksa uskoa että tämä yksi sivusta seuraamani työtön olisi yksittäistapaus ja ainoa lajiaan. Mikään ei kelpaa kun a) ei makseta tarpeeksi tai b) ei ole kivaa. Peruskoulupohjalta pitäisi päästä monen tonnin kuukausipalkalle tuosta vaan. Tai sitten "en mä jaksaisi tehdä tuollaista". Ei löydy mitään vaihtoehtoja, vaikka työkkärinkin puolesta on henkilökohtainen koutsi, joka tietenkin vain "kiusaa", niin kuin työkkäri ja kela aina tekevät. Mitään omia ideoita ei ole, tai sitten ne ovat täysin päättömiä ja epärealistisia. Tekisi ehkä jopa ihan hyvää katkaista se ilmainen seinästä tuleva raha vähäksi aikaa, niin ehkä sitten alkaisi jaksaa ja kiinnostaa? Kun nyt ei tarvitse tehdä mitään, rahaa vaan tulee. Tai no tarvitsee lähettää ne pari hakemusta, mutta ne voi laittaa vaikka ydinfysiikan laitokselle. Tämä synnyttää niitä kokoomuksen äänestäjiä, sanonpa vaan.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aunet, Belgiter ja 3 vierailijaa