Koirahyökkäykset

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 23.06.2026 10:14

^No jopas.
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8713
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Biarritz » 23.06.2026 11:36

Koiraahan ei saisi lähestyä takaapäin, ei ainakaan tuntemattomat ihmiset/ oman perheen ulkopuoliset. Koira voi vaikka ihan vaan säikähtää ja purra sen takia. Tietenkään ei ole lapsen vika, mutta vanhempien olisi pitänyt opastaa koiran lähestymisessä. Lisäksi tuosta ei käy ilmi oliko omistajalta kysytty lupa koiran silittämiseen, kaikki koirat eivät valitettavasti siedä lapsia (monella syynä kiusaaminen/ huonot kokemukset).
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 820
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 23.06.2026 15:43

Olen sitä vähän ihmetellytkin, kun ihmisillä on vimmattu hinku raahata koiransa kaiken maailman markkinoille ja kissanristiäisiin. Ei siinä välttämättä mitään pahaa ole, mutta silloin täytyy kyllä aika lailla keskittyä siihen koiraan ja sen ja ympäristön silmälläpitämiseen. Miltä koiran ilme näyttää, onko skuutti juuri viuhahtamassa ohi, tuleeko pikkutaapero takaa päin halaamaan jne. Koira ei yleisötapahtumissa useinkaan kulje "siinä sivussa" niin, että unohdat sen valvomatta hihnan päähän ja sitten olet kauhean hämmästynyt, kun jotain ikävää pääsee tapahtumaan.
Valkosipulisilakka
 
Viestit: 514
Liittynyt: 26.08.2022 14:27

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja aunet » 23.06.2026 16:21

Samaa mieltä kuin edellisetkin. Ja tekstissä luki "Silminnäkijän mukaan labradorinnoutaja oli etsiytynyt ruusupuskan varjoon, kun nuori tyttö yritti silittää sitä. Tyttö lähestyi koiraa takaapäin, jolloin koira käännähti ja puraisi häntä kasvoihin."

Eli iso koira käännähti, tuo voisi sattua vaikka kenelle tahansa meistä ihan kotioloissa. Esimerkiksi koira on umpiunessa lattialla ja itse kävelet sen hännän päälle epähuomiossa tai pimeässä. Totta kai koira "käännähtää" aiheuttajaa kohti ja jos leuka käy samaan aikaan, voipi nilkka oli tikkauskunnossa. Etenkin jos kyseessä iso ja isosuinen koira.
aunet
 
Viestit: 3256
Liittynyt: 16.08.2022 12:40

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.06.2026 16:33

Minkä ikäinen oli tämä nuori tyttö? Ihmettelen miten noin voi käydä, kun koirahan on siinä omistajansa välittömässä läheisyydessä koko ajan. Saa kyllä olla silmät selässä jos menee ihmispaljouteen koiran kanssa, siinä ei oikein voi kuin itseään syyttää.
Vieras
 

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja aunet » 23.06.2026 17:14

Siinähän sanottiin että esikouluikäinen ja että koira oli "etsiytynyt" ruusupuskan varjoon. Sanamuodosta voisi päätellä koiran olleen irti tai pitkässä liinassa, ei kait se muuten kovin syvälle puskaan pääse. Tiedä näitä sitten. Itsellä koko ajan huomio koirissa, olin niiden kanssa sitten missä hyvänsä. Mutta turhia tapauksia.
aunet
 
Viestit: 3256
Liittynyt: 16.08.2022 12:40

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.06.2026 18:49

Sanottiin mitä sanottiin mutta minä en pääse lukemaan iltalehden linkkejä, koska en halua maksaa enkä antaa tietojani.
Kyllä, turhia tapauksia tämmöiset.
Vieras
 

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Darre » 23.06.2026 19:47

^Tuo juttu on kyllä luettavissa ihan suoraan linkin takana, ei tarvitse maksaa mitään tai antaa tietoja.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1431
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 23.06.2026 21:16

Ei noita Iltalehtijuttuja ole enää aikoihin voinut lukea ilman "Hyväksy evästeet ja mainokset tai maksa"-kiristystä, pitäkööt tunkkinsa, eipä noissa mitään kuolematonta menetä.
Avatar
Titaanijäärä
 
Viestit: 1050
Liittynyt: 01.08.2022 09:16

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Darre » 23.06.2026 21:54

Niin no joo, noita evästeitä mä en edes ajatellut kun ne nyt pitää hyväksyä joka paikassa.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1431
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.06.2026 22:33

^ Ei tarvitse hyväksyä mm sijaintitietoja. Hyvin suuressa osassa uutisointia ei tarvitse hyväksyä kuin välttämättömät evästeet. Esim yle. Jos tuollaisilta saiteilta laitetaan linkkejä, olisi hyvä referoida teksti kunnolla keskustelupalstalle.
Vieras
 

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Umac » 24.06.2026 02:51

Minulle IL antaa aivan selkeästi kohdan missä voi painaa älä salli koskaan mitä tulee sijaintitietoihin. Eikö se sitten tule kaikille, en tiedä??
Ja kun käytössä VPN niin ei näitä tule miettineeksi.
https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/ ... a/evasteet

Mutta tässä ko jutun kopio:

Vakava onnettomuus seurakunnan kesätapahtumassa: Koira puri tyttöä kasvoihin
Onnettomuus tapahtui helluntaiseurakunnan juhannustapahtumassa.
Labradorinnoutaja puri esikouluikäistä tyttöä kasvoihin lauantaina 20. kesäkuuta Vantaan Korsossa.
Onnettomuus tapahtui suunnilleen iltakuudelta. Meneillään oli Korson helluntaiseurakunnan juhannustapahtuma, johon osallistui lapsia ja aikuisia. Telttakokoukset järjestettiin seurakunnan parkkipaikalla.
Korson helluntaiseurakunnasta vahvistettiin tapahtunut Iltalehdelle.
Silminnäkijän mukaan labradorinnoutaja oli etsiytynyt ruusupuskan varjoon, kun nuori tyttö yritti silittää sitä. Tyttö lähestyi koiraa takaapäin, jolloin koira käännähti ja puraisi häntä kasvoihin.
Silminnäkijän mukaan tytön kasvoista alkoi heti vuotaa paljon verta. Hänen isänsä oli lähettyvillä ja otti tytön syliin. Monet muut lapset säikähtivät huutoa ja verta, silminnäkijä kertoo.
Juhannustapahtuman takia paikalla olevat järjestyksenvalvojat hälyttivät ambulanssin, joka vei tytön jatkohoitoon. Silminnäkijän mukaan tytön haava vaati lukuisia tikkejä.

– Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta, ja ajatuksemme sekä rukouksemme ovat lapsen ja hänen läheistensä luona, seurakunnan johtava pastori Jari Vahtera sanoo tiedotteessa.
Paikalle saapui myös poliisipartio, joka jututti koiran omistajia.
Asiasta ei ole kirjattu rikosilmoitusta poliisille, kerrotaan Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen viestinnästä. Poliisin mukaan asiassa ei ole toistaiseksi syytä epäillä rikosta.
Poliisi selvittää tapahtumien kulkua ja arvioi asiaa paremmin selvitysten jälkeen.
Silminnäkijän mukaan koira oli käyttäytynyt tapahtuman ajan muuten rauhallisesti, mutta se vietiin pois alueelta onnettomuuden jälkeen.
Korson helluntaiseurakunta sanoo käyvänsä läpi turvallisuuskäytäntöjään, mutta kieltäytyy kommentoimasta yksityiskohtia.

Päivitetty poliisin kommentit kello 11.43.


Itse tapahtumaan sanoisin, että hyvinkin mahdollinen sillä koira hakeutunut varjoon ja mahd yllätetyksi tulo saanut reagoimaan. Lapsen kasvot ovat aina vaarassa kun kulkevat matalammalla ja kudokset hyvinkin pehmeitä. Ja kyllä, labradorin hampaat leikkaavat siinä kun pitbullinkin.
Omassakin perheessäni kokemus kun pieni lähes luovutusikäinen pentu käännähti ja maitohammas leikkasi viillon lapsen nenänvarteen.

Koirien vieminen yleisötapahtumiin tms. on oma juttunsa, hellesäillä koiran kiikuttaminen yhtään mihinkään oltava paljon harkitumpaa ja rajoitetumpaa. Labbiksen turkki on kaksinkertainen ja uimiseen suunniteltu palttoo joten jollain aurinkoisella asfaltilla on turkasen kuuma ihan kellä vain. Paikka siis hyvinkin tuttu mm. meille kun asumme lähellä ja ajamme ohi viikoittain.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9995
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Darre » 24.06.2026 14:43

Vieras kirjoitti:^ Ei tarvitse hyväksyä mm sijaintitietoja. Hyvin suuressa osassa uutisointia ei tarvitse hyväksyä kuin välttämättömät evästeet. Esim yle. Jos tuollaisilta saiteilta laitetaan linkkejä, olisi hyvä referoida teksti kunnolla keskustelupalstalle.


Tiedän tämän varsin hyvin ja osaa ihan ongelmitta hyväksyä yleensä vain välttämättömät evästeet. En ole tyhmä.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1431
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 24.06.2026 15:47

Evästeitä on toki joka paikassa, ja yleensä saa suht helposti kliksautettua haluaako täyslaidallisen, vain välttämättömät (tai jopa ei mitään), tai jotain siltä väliltä. Tuommoinen "ota pipari tai maksa" sen sijaan jo ihan periaatteellisella tasolla nostaa karvat niin pystyyn että ei kiinnosta edes lähteä katsomaan olisiko siellä kuitenkin edes jotain säätövaraa vai ei ja äänestän jaloillani (tai tässä tapauksessa kait silmilläni).
Avatar
Titaanijäärä
 
Viestit: 1050
Liittynyt: 01.08.2022 09:16

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.06.2026 21:44

Selitän nyt vielä kerran kun selkeästikään kaikki ei nyt tajua että selatakseen iltalehteä täytyy joko hyväksyä evästeet jotka iltalehti määrää, ja joista ei voi valita vain välttämättömiä, vaan täytyy myös suostua kaikkiin evästeisiin jotka lehti määrää. TAI voi maksaa kuukausimaksua jolloin evästeet saa itse määritellä, tai valita vain välttämättömät evästeet.
Minä en aio maksaa iltalehdelle enkä antaa niille tietoa mitä vastaan ilmaiseksi saisin lukea heidän juttujaan.
Toivottavasti tämä nyt selvensi asian tietämättömille.

**Valitse, miten haluat selata Iltalehteä
Näytämme sinulle kohdennettuja mainoksia
Hyväksy evästeet, joiden avulla voimme näyttää sinulle kohdennettua mainontaa ja sisältöä sekä sijaintisi mukaisen säätiedon.
Hyväksy evästeet ja jatka
Osta Iltalehti Kohdennuskielto selataksesi sivustoa ilman kohdennettuja mainoksia
Selaa Iltalehden sivustoa ilman seurantaa ja kohdennettua mainontaa hintaan 1,99 € /kk. Tilaus on jatkuva ja uusiutuu kuukausittain.

Näet edelleen mainontaa, mutta se ei ole todennäköisen kiinnostuksesi mukaan valittua. Voit tehdä tarkempia valintoja suostumuksiin, kun olet tehnyt tilauksen.
Kieltäydy ja maksa 1,99 €/kk**

Niin paljon ei tuo lehti kiinnosta että alkaisin erikseen selvittelemään miten voisin päästä lukemaan lehteä maksamatta ja ilman evästeitä.

Kiitos umac tekstistä!
Vieras
 

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja TlGER » 24.06.2026 21:57

Vieras kirjoitti:Minkä ikäinen oli tämä nuori tyttö? Ihmettelen miten noin voi käydä, kun koirahan on siinä omistajansa välittömässä läheisyydessä koko ajan. Saa kyllä olla silmät selässä jos menee ihmispaljouteen koiran kanssa, siinä ei oikein voi kuin itseään syyttää.


No voi kai sieltä koiran JA omistajan selän takaa joku hiipiä säikäyttämään, vaikka koira olisi omistajan jalkojen juuressa. Enemmän ihmettelen, miten voi käydä noin, että lapsi on valvomatta, sehän olisi yhtä hyvin voinut juosta vaikka auton alle.
TlGER
 
Viestit: 778
Liittynyt: 31.07.2022 09:53
Paikkakunta: Turku

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron