Onko "sukupuolettomuus" mennyt mielestäsi liiallisuuksiin?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Onko "sukupuolettomuus" mennyt mielestäsi liiallisuuksii

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 16.11.2023 13:27

Tiibetinhelmi kirjoitti:Mä olen hakemassa henkilökorttia ja täyttelin sitä hakemusta. Siellä kysyttiin sukupuolta ja vaihtoehdot olivat tasan mies tai nainen. Mitäpä sitten jos ei istu kumpaankaan kategoriaan, jättääkö ne sen kortin (tai passin)n myöntämättä? Vai olisko aika muokata tuota lomaketta nykypäivää vastaavaksi. :?:

Tai mitä jos ei kysyttäisi asiaa lainkaan? Ne menee kuitenkin sormenjäljellä, ei kukaan missään rajanylityspaikassa tai muualla missä henkkareita tarkistetaan ala ihmisiä riisuttamaan tai sukupuolta tutkimaan. 8-)

Se olisikin kivaa, kun palaa pikkujouluristeilyltä Tallinnasta: "Rouva olkaa hyvä, te näytätte aika leveäharteiselta, vilauttakaapa mitä housuista löytyy" :lol: :lol:
Kissimyyr6-66

ViestiKirjoittaja MikkoP » 16.11.2023 13:32

^^ & ^^^^ Teidän molempien ongelmiin on tulossa muutos 2027 henkilötunnus-uudistuksen myötä ;)
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.11.2023 13:43

Vieras kirjoitti:Naurettava on myös nimilaki, että tytölle ei voi antaa pojan nimeä ja päinvastoin. Mitäpäs jos nimet olisivatkin sukupuolettomia, ja jokainen saisi valita sen minkä parhaaksi katsoo. Ja jos mennään vähän aiheen vierestä, niin miksi avioliitto ei voisi olla vaikkapa kolmen, tai neljän ihmisen kanssa mahdollinen samanaikaisesti? Tai että lapsella voisi olla vaikka 4, tai miksi ei sitten vaikka määrittelemätön määrä vanhempia? Kuka näistä uudistuksista kärsisi? Eikö se ole lapsellekin parasta mitä enemmän hänellä on välittäviä aikuisia ympärillään? Ketä voisi haitata että lapsella on vaikka kolme vanhempaa ihan laillisestikin?

Todennäköistä on, että mitä enemmän niitä "vanhempia" on, sitä höllemmin he käytännössä ja tunnetasolla ovat lapseen sitoutuneita. Loppujen lopuksi se on aina lapsi, joka aikuisten itsekkyydestä kärsii.
Vieras

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 16.11.2023 13:51

Kissimyyr6, just näin! Mitä sillä tiedolla tekevät? Ja kiitos Mikko tiedosta! Tosin en tätä ongelmakseni myönnä, pohditutti hetken aikaa vain... :D
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Mea » 16.11.2023 13:56

Muiden puolesta en tiiä, mutta itse olen harvinaisen tyytyväinen että minulla on tasan yksi äiti ja tasan yksi isä. (Eikä edes bonusisää tai isän tyttökaveria. Sugar daddy ehkä menisi?) En haluaisi yhtään "välittävää aikuista" enempää itselleni lapsena tai ikinä.
Mea

ViestiKirjoittaja Mella M » 16.11.2023 15:37

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Naurettava on myös nimilaki, että tytölle ei voi antaa pojan nimeä ja päinvastoin. Mitäpäs jos nimet olisivatkin sukupuolettomia, ja jokainen saisi valita sen minkä parhaaksi katsoo. Ja jos mennään vähän aiheen vierestä, niin miksi avioliitto ei voisi olla vaikkapa kolmen, tai neljän ihmisen kanssa mahdollinen samanaikaisesti? Tai että lapsella voisi olla vaikka 4, tai miksi ei sitten vaikka määrittelemätön määrä vanhempia? Kuka näistä uudistuksista kärsisi? Eikö se ole lapsellekin parasta mitä enemmän hänellä on välittäviä aikuisia ympärillään? Ketä voisi haitata että lapsella on vaikka kolme vanhempaa ihan laillisestikin?

Todennäköistä on, että mitä enemmän niitä "vanhempia" on, sitä höllemmin he käytännössä ja tunnetasolla ovat lapseen sitoutuneita. Loppujen lopuksi se on aina lapsi, joka aikuisten itsekkyydestä kärsii.

Onko tästä siis jokin tutkimus ja tietoa, olis mielenkiintoista lukea? Esim. perheistä missä saman katon alla elää useampi aikuinen.
Mella M

ViestiKirjoittaja TlGER » 16.11.2023 16:17

Mella M kirjoitti:^ niin koska kaikki trans ihmiset kokee asiat just samalla tavalla ja haluavat samoja asioita :roll: Tuo on ihan sama kuin väittäis, että jotain feelua on siinä, että osa naisista tykkää kaikista kotitöistä ja osa muka inhoaa silittämistä ja astianpesukoneen tyhjentämistä, että jomman kumman on oltava väärä väite.

Eli toisin sanottuna on olemassa porukkaa, jolle koko sukupuolikäsitys on johonkin kotitöistä tykkäämiseen verrattavissa oleva "tänään musta tuntuu tältä" -mielipidejuttu eikä mikään sisäsyntyinen ominaisuus, josta ei ole poispääsyä.
TlGER

ViestiKirjoittaja Mella M » 16.11.2023 16:50

Huoh :roll:
Miksi edes vastaisi tuohon mitään?
Mella M

ViestiKirjoittaja Ninni » 16.11.2023 16:59

''

Lapsi on suojassa vanhempien älynväläyksiltä, kunnes on tarpeeksi vanha päättämään oman nimensä.
Voihan sitä ottaa aikuisena uuden nimen, jos ei ole tyytyväinen. Tosin on varmaan siinäkin joku raja?
Mietin että jos haluaisin olla joku pitkä kirosanalitania niin tulisiko siitä sanomista viranomaisten puolesta?
Googlettamallahan se selviäisi, mutta ajattelin silti ensin ihmetellä.
Varmaan hyvä jos vanhemmat on tietyt ja mikään kööri tai lössi ei voi olla yhteishuoltajia.
Vaikka siksi, että se niin ikään suojaa lasta. Pariskunnatkin jo riitelee ja eroaa, sukupuolesta viis, se jo että porukkaa on kourallinen, lisää pieleenmenon riskiä monella saralla. Se, että sitten asuu vaikka yhteisasumuksessa, ei pitäisi lasta haitata koska mitä makukammarissa tapahtuu, on eri asia. Eihän ne asiat lapselle kuulu muutenkaan. Tällä haavaa joku haaremissa eläminen voisi olla sikäli vaikea asia, tai tuo nimijuttu, että miten sitä lasta sitten kiusattaisiin koulussa jos nimi on ensinnäkin joku Star Wars-hahmo ja viisi äitiä ja isää hakee koulusta. Ei mikään laki kiellä silti olemasta välittävä aikuinen. Ja jos vanhemmat eivät siihen pysty, niin joku laki on sentään lapsenkin puolella :D

Ps, tästä varmaan joku loukkaantuu, mutta keksin verrata koiraan. Ottaisinko koiran yhteishuoltajuudessa yhden puolison, tai vaikka jonkun koirankasvattajan kanssa yhdessä, sijoitussopparit ym. VAI ottaisinko koko kylän yhteisen koiran, tai bingoporukan tai treeniporukan, tai kolmen bestiksen kanssa, koiran jonka asioista saavat kaikki yhdessä päättää laillisesti? Aivan absoluuttisesti ei oteta kavereiden kanssa yhteistä koiraa, eikä viiden puolison kanssa yhteistä.
Vaikka jokainen on vajavainen koiranomistajana, niin koiran etu on kyllä silti ensisijaisesti, että se on jonkun tietyin huoltajan nimissä.
Ninni

ViestiKirjoittaja Ninni » 16.11.2023 17:20

Tiibetinhelmi kirjoitti:Mä olen hakemassa henkilökorttia ja täyttelin sitä hakemusta. Siellä kysyttiin sukupuolta ja vaihtoehdot olivat tasan mies tai nainen. Mitäpä sitten jos ei istu kumpaankaan kategoriaan, jättääkö ne sen kortin (tai passin)n myöntämättä? Vai olisko aika muokata tuota lomaketta nykypäivää vastaavaksi. :?:

Kysymys sukupuolesta tarkoittaa varmasti korttia tai passia hakiessa sitä, että mikä on sun geneettinen sukupuoli, tai ilmiasu mistä sut tunnistaa. Jos se vaihtuu, pitää katsoa tarkemmin, tai jos ulkonäkö muuttuu pitää esim käyttää silmälaseja pois naamalta. Eli viranomaisethan haluaa ensisijaisesti tunnistaa henkilön. Ei niillä kiinnosta, mitä henkilö kokee itsestään, mikä on hänen psyykkinen rakenteensa tai historiansa, tai kokemusmaailmansa. Ellei sitten kyse ole jostain rikollisen profiloinnista kun on tapahtunut vakava rikos tai rikoksen uhka.
Mutta siis ylipäätään ei ne ole mitään terapeuttisia kysymyksiä. Pitää olla keino tunnistaa ja yhdistää henkilö papereihinsa. Mies vai nainen on mielestäni parempi, kuin joku otsaan tatuoitu viivakoodi.

Miksi ihmiset ajattelee, että heidän pitää niissä ruuduissa puhua omaa totuuttaan, eikä yleistä totuutta? Ei kenelläkään kiinnosta. Valtio jossa kiinnostaa se sukupuolen kokemus jossain tullissa tms. niin ei ole turvallisia valtioita mennä sille, joka haluaa laittaa ruksin johonkin muuhun ruutuun kuin valtaosa.
Ninni

ViestiKirjoittaja Fran » 16.11.2023 17:46

Jokainen suomalainen on rekisteröity joko mieheksi tai naiseksi. Tuossa kohdassa ruksataan se vaihtoehto kummaksi sut on rekisteröity.

Kun näin otsikon miesten tamponeista pidin tuotetta typeränä. Sitten avasin linkin ja luin jutun ja muutin näkemykseni. Ei sitä ole suunnattu mieheksi syntyneille, vaan niille joilla on kuukautiset, mutta jotka ei koe itseään naiseksi. Se ei ole multa naisena pois, jos heille tarjotaan esteettisesti miellyttävämpi vaihtoehto. Voisinpa niitä itsekin ostaa mikäli itse tuote vastaa mun toiveita ja hinta olisi sama tai halvempi kuin niissä mitä normaalisti ostan.

Mikko sen sanoikin. Ei sukupuolia ole kielletty, mutta erilaisuus on hyväksyttävämpää nykyään, ja hyvä niin. Jospa tulevilla sukupolvilla olisi helpompaa olla täysin oma itsensä :)
Fran

ViestiKirjoittaja aunet » 16.11.2023 18:41

Eikös tällaisella mainonnalla juurikin edesauteta ja vahvisteta sitä ihmisten jaottelua eri "kategorioihin"? Pikemminkin jos olisi toimittu niin, että "naiselliset" tamponipakkaukset muutetaan sellaisiksi, etteivät ole suunnattu kenellekään. Nyt vaan saadaan esille uusi mahdollinen ostoryhmä, ehkäpä se oli tarkoituskin, tiedä häntä.
aunet

ViestiKirjoittaja Ninni » 16.11.2023 18:54

Eikös tällaisella mainonnalla juurikin edesauteta ja vahvisteta sitä ihmisten jaottelua eri "kategorioihin"?

Voipa olla: "sininen on poikien väri ja punainen on tyttöjen väri".
Ninni

ViestiKirjoittaja Mea » 16.11.2023 19:13

Niinpä. Tehdään sinisiä tamponipakkauksia niin miesten, joilla on kuukautiset (annamunkaikkikestää), ei tule paha mieli niitä ostaessa. Vai voimaantuvatko ne jotenkin niitä ostaessa, että joudun näitä käyttämään, mutta en sentään vaikuta naiselta! Kyllä pitää vaikeaksi tehdä ihan kaikki.
Mea

ViestiKirjoittaja Mella M » 16.11.2023 19:21

Mea kirjoitti:Niinpä. Tehdään sinisiä tamponipakkauksia niin miesten, joilla on kuukautiset (annamunkaikkikestää), ei tule paha mieli niitä ostaessa. Vai voimaantuvatko ne jotenkin niitä ostaessa, että joudun näitä käyttämään, mutta en sentään vaikuta naiselta! Kyllä pitää vaikeaksi tehdä ihan kaikki.

Että silleen. Samat ihmiset täällä vinkuu kun heille tulee paha mieli kun sanotaan asioita suoraan, mutta itse ilkkuvat ja pilkkaavat ties mitä ihmisryhmiä. Jestas miten tekopyhiä ihmiset on.
Mella M

ViestiKirjoittaja TlGER » 16.11.2023 19:27

Eihän ns. tavallisissakaan tamponipakkauksissa lue "for women" (miksi muuten suomalaisessa tuotteessa käytetään englantia? Ai niin, siksi tietysti kun jenkkilä on ihanuuksien ihmemaa, jota ilman tätä miestamponihässäkkääkään ei olisi olemassa.) Mulla on muuten vessan kaapissa sininen sidepaketti, olen varmaan ostanut vahingossa miesten persrättejä :o
TlGER

ViestiKirjoittaja Fran » 16.11.2023 19:33

Tää "miestamponihässäkkä" johtuu suomalaisen yrityksen lanseerauksen aiheuttamasta pöyristymisestä. Ei Jenkkilästä.
Fran

ViestiKirjoittaja aunet » 16.11.2023 19:34

MellaM kirjoitti:

"Samat ihmiset täällä vinkuu kun heille tulee paha mieli kun sanotaan asioita suoraan"

Nyt en ymmärrä? Täällähän juurikin sanotaan suoraan, miten typerää on kategorioida tamponeja naisille, miehille, naismiehille, miesnaisille ja niille, jotka vihaavat kuukautisia. Seuraavaksi paketti niille, jotka suorastaan rakastavat menkkoja. Nehän on unohdettu nyt kokonaan.
aunet

ViestiKirjoittaja Mella M » 16.11.2023 19:38

Suihkusaippuoissakaan ei usein lue mitään paitsi silloin kun ne on erityisesti miehille, sama dödöissä. Karvaterissä taas tehdään selkeä ero naisten teriin. Ahdistaako tai loukkaako tämä jotain?
Mella M

ViestiKirjoittaja Ninni » 16.11.2023 19:44

Mietin, että hävettäisikö mua naisena ostaa tuo miesten tamponipakkaus?
Tulisiko sellainen olo,että pitää kaulusta nostaa ja vähän kyyryssä loikkia vähin äänin kassalle, tunkea se tosi nopeasti ostoskassiin ja juosta pois?
Koska en koe olevani mies. Tai jos tilaisin puolisolta että voitko tuoda paketin tamponeita kaupasta, ja hän toisi mulle tuon miespaketin?
Tulisiko loukattu fiilis, että pidätkö sinä minua miehenäsi, vai pitikö sun ostaa se miestamponi paketti koska nolottaa tuoda vaaleanpunaista tamponipakettia?
Tässä on tosi monia eri puolia, kun alkaa miettimään. Tai: Mitä jos mun miestä pidetään transnaisena. Ja mitä sitten jos pidetään? Eihän siinä mitään pahaa pitäisi olla.
Ninni

ViestiKirjoittaja TlGER » 16.11.2023 19:52

Fran kirjoitti:Tää "miestamponihässäkkä" johtuu suomalaisen yrityksen lanseerauksen aiheuttamasta pöyristymisestä. Ei Jenkkilästä.

Ilman Jenkkilän överiksi menevää woke-kulttuuria kukaan Suomessa ei olisi ikinä keksinyt tuotetta nimeltä "miesten tamponit".
Ninni kirjoitti:Mietin, että hävettäisikö mua naisena ostaa tuo miesten tamponipakkaus?
Tulisiko sellainen olo,että pitää kaulusta nostaa ja vähän kyyryssä loikkia vähin äänin kassalle, tunkea se tosi nopeasti ostoskassiin ja juosta pois?

Tältä musta tuntuu aina kuukautistuotteita ostaessa, ihan sama mitä siinä paketissa lukee xD
Viimeksi muokannut TlGER päivämäärä 16.11.2023 19:55, muokattu yhteensä 1 kerran
TlGER

ViestiKirjoittaja Mella M » 16.11.2023 19:53

Ennen kuin naisille tuli omat sarjat karvateriä, niin olen aika varma, että miesten terien ostaminen tuntui osasta aika ikävältä. "Luullaanko että ostan näitä miehelle, ajatteleekohan myyjä, että mulla kasvaa viikset" jne. Kun naisten sarjat lanseerattiin, tuli asiasta ihan eri. Väitän myös, että miehillä on matalampi kynnys ostaa esim. kosteusvoidetta, jos se on nimenomaan miehille suunnattu sarja. Silloin se on ikään kuin tosi ok, kun siitä on miehille ihan oma tuote.
Mella M

ViestiKirjoittaja aunet » 16.11.2023 20:17

Siis oikeastiko sinä ajattelet noin ostaessasi tavaroita? Ei helevata, eipä tulis kaupassa käynnistä mulla mitään jos toisten mielipiteet ohjaisivat minun valintoja. Aika rajoittunutta ajatusta.
aunet

ViestiKirjoittaja Ninni » 16.11.2023 20:29

Mä ostin kerran miesten suihkugeeliä, kun oli veli tulossa kylään ja yöpyi, sanoi ettei ottanut mitään mukaan. Olin sinkkuna itse, ja se suihkugeelipullo jäi sitten veljeltä sinne mun kylppärin telineeseen.
Siitä seurasi kaksi ongelmaa: Myyjä todennäköisesti luuli mua transihmiseksi tai mieheksi ostaessani sen suihkugeelin, ja kaikki jotka siitä asti kävi meillä vessassa ja näki sen suihkugeelipullon, luuli joko että mulla on joku mies, tai olen itse identifioitunut mieheksi, tai että haluan haista miehelle käytyäni suihkussa.
Musta tuntuu, etten tajunnut sillä hetkellä mitään näistä, ja jos olisin tajunnut, olisin ostanut veljelleni valkoisen palasaippuan.
Nyt tämän keskustelun valossa tuli myös lisää: Mikä himputti siinä oli, että mun piti veljeäni varten hakea se miesten suihkugeeli, että hän pääsee illalla suihkuun tultuaan lentokentältä? Eikö hänelle olisi kelvannut mun syreeni-appelssiininkukka-ruusu-mikälie tyttöjen saippua? :lol: Ostin sen vaan samalla, kun kävin kaupassa hakemassa iltapalavehkeet ja muutaman bissen.
Ninni

ViestiKirjoittaja kuvatus » 16.11.2023 20:32

aunet kirjoitti:Eikös tällaisella mainonnalla juurikin edesauteta ja vahvisteta sitä ihmisten jaottelua eri "kategorioihin"? Pikemminkin jos olisi toimittu niin, että "naiselliset" tamponipakkaukset muutetaan sellaisiksi, etteivät ole suunnattu kenellekään. Nyt vaan saadaan esille uusi mahdollinen ostoryhmä, ehkäpä se oli tarkoituskin, tiedä häntä.

Olen samaa mieltä. Ällöttää tuollainen kaupallinen hyvesignalointi :? Saman olisi voinut tehdä kaikessa hiljaisuudessa vaihtamalla pakkausta neutraalimmaksi.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Mella M » 16.11.2023 20:34

Voishan sitä joskus ajatella, että kaikki ihmiset ei toimi niin kuin itse? Mä olen ollut vuosia vaatekaupoissa töissä ja hyvin harvoin siellä ihmiset meni toisen sukupuolen osastolle katselemaan itselle vaatteita, kenkiä tai laukkuja. Naiset toki kävi joskus kävi miesten puolella, mutta kävikö miehet naisten puolelle, ei tyyliin ikinä. Vaikka esim jotkut lämpösukkahousut olis käytännölliset ihan kenelle tahansa, niin ostaako miehet niitä? No ei, koska ne on markkinoitu vain naisille. Käsilaukku olis oikeasti kätevä myös miehille, joilla taskut pursuaa tavaraa, mutta ostaako miehet semmoisia? No ei, kun ne on naisten juttuja. Jos miehille haluaa myydä laukkuja, tulee ne olla aivan erityisesti miehille tehtyjä. Nyt oon käynyt silloin tällöin kaverin kaupassa jeesailemassa jos joku sairaana tms. Onko jokin muuttunut, no ei.

Musta on hauskaa kun ihmiset näissä keskusteluissa niin usein ihmettelee että mitä väliä, mutta kun mennään tuonne kaupoille katsomaan miten ihmiset valitsee ostoksensa, niin tadaa, todellisuus on ihan eri.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mella M » 16.11.2023 20:36

kuvatus kirjoitti:
aunet kirjoitti:Eikös tällaisella mainonnalla juurikin edesauteta ja vahvisteta sitä ihmisten jaottelua eri "kategorioihin"? Pikemminkin jos olisi toimittu niin, että "naiselliset" tamponipakkaukset muutetaan sellaisiksi, etteivät ole suunnattu kenellekään. Nyt vaan saadaan esille uusi mahdollinen ostoryhmä, ehkäpä se oli tarkoituskin, tiedä häntä.

Olen samaa mieltä. Ällöttää tuollainen kaupallinen hyvesignalointi :? Saman olisi voinut tehdä kaikessa hiljaisuudessa vaihtamalla pakkausta neutraalimmaksi.

Niin, että vain tiettyjä tuotteita saa mainostaa mutta ei sentään ihan kaikkia ettei ihmisiä ala ärsyttämään? :D
Mella M

ViestiKirjoittaja Ninni » 16.11.2023 20:41

Minä käytän miesten urheilusukkia koska tykkään, että ne on edullisia, pitkävartisia ja lämpimiä.
Tai siis miesten ostastolta löytyy niitä missä on joku viisi paria, ja hinta alle 10 euroa nippu. Naisten osastolta samassa kaupassa löytyy hieman samanlaisia, mutta ohuempia ja niissä on lyhyempi varsi.
Laitan kumppareihin joskus kahdet sukat päällekäin, ja tykkään että sukat voi olla myös hieman liian isot.
No joka kerta, kun menen sinne ostamaan niitä sukkia, ja kysyn myyjältä esim. missä on koko 39-42 jos ei heti näy, niin myyjä ohjaa minut naisten osastolle.
Sitten kipitän sinne, eikä siellä taaskaan ole niitä samoja sukkia silti.
Sitten kipitän takaisin, ja pengon ne laatikot, ja löydän tai olen löytämättä sukkia. Yleensä täytyy vaihtaa mallia, niin löytyy se hyvä edullinen nippu miesten työsukkia. Mutta siis vtuttaa naisten sukat, oikeasti. Ne sukat, mitkä on siis naisille jotenkin erityisesti. En ymmärrä, mutta kaupoissa on siis miesten ja naisten osastot, pitäisikö tälle tehdä jotain? Mitä se myyjä ajattelee, kun sinnikkäästi käyn kerran puoleen vuoteen hakemassa niitä 5-paria kympillä sukkia puoli korillista? Ja miksi naiset eivät saisi käyttää kunnon sukkia?
Ninni

ViestiKirjoittaja aunet » 16.11.2023 21:10

Samaa mieltä kuin Ninni mm. sukkien suhteen. Ns.naisten osastolta on aivan turha etsiä esim. järkevää T-paitaa. Ovat meinaan semmosia kintturoita, ettei niitä tunge päällensä pirukaan. Hartiat ei mahdu liikkumaan, kaula-aukko on v-tyylinen, helma loppuu kesken ja vyötärö on tyköistuva. Olepa sitten rennosti pihalla sellainen päällä. Sama koskee toppatakkeja. Voi jeesus niitä hihoja, joihin yksikään normaalilla hauiksella varustettu ihminen ei mahdu, puhumattakaan että pystyisi kättänsä liikuttamaan. Ja näitä näkee tuon tuosta tungettuna "kai naisten" päälle. Että itse olen aina osteskellut milloin mitäkin ns.miesten osastolta, tuntematta minkäänlaista häpeää. Minä ostan aina itselle sopivimman myytiin se missä tahansa.

Mulle on aina ollut yhdentekevää onko joku asia tehty naisille tai miehille. Ihmettelen vaan tätä hiton vouhotusta sukupuolista, tulee jo korvista ulos kun ei siltä voi välttyäkään. Ja kyllä, olen ikäni myös käyttänyt miesten vessoja tapahtumissa. Menen vessaan missä ei ole jonoa. Ja sekös joitakin naisia on ihmetyttänyt. Sinnepähän ovat jääneet jonoon hädässään.
aunet

ViestiKirjoittaja Ninni » 16.11.2023 21:35

Just nuo paidatkin.
Nyt viime kesänä ostin jotain halpis t-paitoja nipun kun sattuivat olemaan sopivan mallisia, kerrankin tosin naisten osastolta. Mutta piti ostaa mitä sattuu, kun kyllästyin että aina persvakoon tuulee jos kumartuu.
Siis naisten paidat: Teininä ostin mitä sattuu, kun olin itse mallia vaateripustin, niin vaatteitahan pystyi ripustamaan päälle ilman, että niistä edes viikaukset suoristuivat.

Mutta kun siirryttiin naisen elämässä eteenpäin, niin vaikka mitä tekee, niin aina epämukava olo! Aina. Ja käsivarsilyhyt t-paidanhiha, että oikein näyttää miten on käsivarret paksut. Prinsessahiha oikein korostaa.
Jos ostan naisten vaatteet, muuttuu elämä niin epämukavaksi että ei tee mieli liikkua.
Tähän vaikuttaa koirajutut, sitä on muuttunut jotenkin niin käytännölliseen suuntaan, että kaikki korut on lähteneet ja muut, mitä joskus lukioikäisenä ehkä tuli harrastettua. No ei kaikilla koiranomistajilla ole tää tyyli, vaan pystyvät koiralaumasta huolimatta ylläpitämään standardejaan.
Mutta itsellä kun ei riitä energia tuhanteen asiaan, niin valkkautuu nämä jutut.
No siis mikään ei passaa enää, mulla on nytkin miesten osastolta ostettu huppari niskassa, sen takia että tuo NAISTEN osastolta ostettu nätti huppari on sellainen, etten saa siinä käsiä eteen suoraksi, enkä pysty olemaan kun se huppu on niin paksu. Ja se on niin lyhyt, että kun istun jooga-asennossa penkillä ja kirjoitan, niin kylmä viima puhaltaa alaselkään, ja tunnen miten se rekkanaisen hymy taas paistaa. Naisten olohousut: Persvako ei hengitä, ja tulehtuu koko takarontti jos niitä pitää koko illan jalassa. Saati yön. En ymmärrä miten naisten olohousutkin voi olla niin epämukavat. Vaikka perusilmeeltään aivan samat, kuin miesten. Ja jos ne on korkeamalliset ja suojaavat alaselkää, niin voi olla varma että vähintään kamelinvarvas muodostuu ja siihen tarvitaan taas miesten osastolta ostettua paitaa, että saa sen piiloon. Kumma ettei valmisteta housuja, joissa on joku vahvike ettei tuu se kamelinvarvas. Että kehtaa edes oven avata, jos joku tulisi käymään. Tämä on kämästä, niin kämästä, eikä ole taskuja. Naisten juttu on laukut: No tarvitaanhan se laukku jos ei ole taskuja.
Tosin joku naisellinen juttu on se, että ei pysty lähtemään ovesta ilman että on "kaikki" mukana. Aivan kaikki tavarat mitä saa eteisen pöydältä itseensä ripustettua.
Marketissa jos on miesten olohousut Karhu lukee, ja alennustarra, lähtee mukaan saman tien. Isot taskut, karhulle sopivat. Mahtuu avain sinne jos lähtee roskia viemään, olokalsarisillaan, ilman kamelinvarvasta.
Ninni

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät