Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mella M kirjoitti:Ulla Appelsinilla on selvästi ollut enemmän tietoja kuin lehdissä, joten miksi hän ei kerro niitä? Siksi, koska jotenkin kaikki haluaa tehdä tästä nyt oman skandaalin.
Mua ällöttää kirjoittaa tästä jutusta enää, mutta toisaalta myös ketuttaa se, että miten tästä nyt kirjoitellaan suurin piirtein pelkkien otsikoiden varassa.
Mutta siis, nämä on niistä lähteistä, joita on jaettu netissä ja niiden luotettavuudesta en ole satavarma, koska en ole itse tilannut kyseistä ratkaisua käräjiltä. Humalatila. Hoitohenkilökunnan ja valvontatallenteiden kertomasta selviää, että tyttö on tosiaan ollut sairaalan aulassa hyväntuulinen ja jutellut melkein tunnin näiden miesten kanssa. He on juonut kahvia ja käyneet välillä ulkona ilmeisesti tupakalla. Todistajien mukaan tyttö on ollut sellaisessa kunnossa, että on kyennyt huolehtimaan itsestään. Suomessahan saa pienessä hiprakassa ajaa venettä, olisi kummallista jos humalassa oleva ihminen ei saisi tehdä sitten ihan itseään koskevia ratkaisuja. Tyttö oli itse ollut sitä mieltä, ettei ollut pystynyt kunnolla kävelemään, mutta ilmeisesti nämä todisteet kertovat muuta ja tyttö oli ollut tisekin vähän hämillään kun oli nähnyt valvontakameran tallenteita, kun ei häntä oltu raahattukaan mihinkään.
Monissa jutuissa puhutaan siitä, miten miesten olisi tullut varmistua tytön iästä? Miksi, jos ihminen näyttää ja vaikuttaa aikuiselta eikä miltään 12 -vuotiaalta lapselta? Kun mä olin 16 -vuotias, niin mä kävin baarissa ja tilasin illan aikana tiskiltä pari juomaa. Join hyvin vähän, mutta olin mielummin siellä baarin tanssilattialla kuin ns. rinksalla. Varjelin todella tarkasti, ettei oikea ikäni paljastuisi eikä siitä onneksi ollut mitään vaaraa, koska mun ikää luultiin jatkuvati 19 - 20 vuotiaaksi.
Sairaalan aulasta tämä porukka on mennyt miesten autolle. Jos miehillä olisi ollut tarkoitus raiskata tyttö, niin miksi autolla ei ajettu jonnekin oikeasti syrjäiseen paikkaan? Mutta ei, palattiinkin porukalla sairaalan pusikkoon ja aloitetiin puuhat vaikka varmasti on ollut tiedossa, että joku voi nähdä tai kuulla tapahtumat, alueella on valvontakameroita?
Tyttö on kertonut itsekin, että on mahdollisesti suostunut johonkin, mutta ei ehkä kaikkien kanssa, mutta ei ilmeisesti ole saanut tätä sanotuksi eikä ole muistanut mitä on sanonut.
Tapahtumien jälkeen tyttö on kertonut, että hänet on raiskattu ja ryöstetty. Tytön tavarat kuitenkin löytyvät pusikosta ja kaikki omaisuus tallella. Tämä saattaa vähän heikentää hänen uskottavuutta muissakin kertomuksissa?
Vammat: Tytössä on ollut naarmuja. Osa naarmuista on lääkärin mukaan syntynyt jo ennen sairaalan tuloa, kun tyttö oli kaatunut humalassa. Ja tosiaan tapahtumat ovat olleet puskassa, joten naarmuja on voinut tulla lisää. Naarmut eivät kerro kuitenkaan siitä, onko kyseessä ollut raiskaus vai ei.
Surullistahan tässä on se, että joku juo itsensä siihen kuntoon, että on ensiavussa. Tytöllä on ollut myös jokin lääkitys, joka on vaikuttanut alkoholin kanssa, joten kysymys on sekakäytöstä vaikka kyseessä olisi reseptilääke, hän on myös kertonut vuosia jatkuneesta alkoholinkäytöstä. Vaikuttaa siis siltä, että kyseessä on nuori ihminen, jolla on jo vähän vaarallisia käyttäytymismalleja ja toivottavasti saa niihin apua.
Ja olen samaa mieltä, että jotain sheidiä tässä on voinut olla, ainakin jossain vaiheessa tapahtumia, mutta kyllä mä edelleen näen hyvin ne perustelut, miksi tässä ei ole voitu antaa tuomiota raiskauksesta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa