Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Umac » 09.03.2025 09:26

Samat puoluetoverit vinkuvat pervoilusta kouluissa. Ihan hemmetin idiootteja, jos voin todeta!
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.03.2025 09:51

^ Totta.
Mella M

ViestiKirjoittaja täh.. » 09.03.2025 10:25

Mun mielestä se on kyllä naisia halventavaa, jos kuvitellaan, että kulli on se juttu, mistä he tosiaan ilahtuvat.

Ei se varmaan ainoa juttu ole mistä naiset ilahtuvat, mutta monille se on tärkeä se kulli. Ei muuten olisi niin paljon parisuhteita.
Sitten on miehiä joille se on tärkeä, ja jopa lesbot saattavat ostaa itselleen tekokullin.
En ymmärrä sitäkään että kullin tai seksin? haluaminen olisi halpa-arvoista. Sehän naisia vasta alentaakin, kun pitää teeskennellä ettei halua kullia, edes suklaamunaa huumorin varjolla, tai muuten on halpa.
Toki ikävähän se on mennä siihen kojulle ja ilmoittaa olevansa mukana huumorissa liikaa, koska ties mikä vainoaja siellä vahtaa että kuka naisista "haluaa munaa".
täh..

ViestiKirjoittaja Fran » 09.03.2025 11:24

Umac kirjoitti:Samat puoluetoverit vinkuvat pervoilusta kouluissa. Ihan hemmetin idiootteja, jos voin todeta!

Ja nimittelevät niitä, jotka joilla sattui olemaan tummempihipiäinen puoliso ja jopa niitä, jotka eivät vastusta maahanmuuttoa, suvakkihuoriksi, matupatjoiksi ja ties miksi. Ja nyt tyrkytetään oman agengan varjolla (suklaa)munaa.
Ei ollenkaan kaksinaismoralistista.
Fran

ViestiKirjoittaja Mea » 09.03.2025 12:34

Mella M kirjoitti:Mun mielestä se on kyllä naisia halventavaa, jos kuvitellaan, että kulli on se juttu, mistä he tosiaan ilahtuvat.

En nyt oikeasti jaksaisi tätä, menee sen verran älyttömäksi. Jos joku kertoo ikivanhan ja tylsän kaksimielisen vitsin, niin siitä vedetään johtopäätös että kertoja on hirveä pervo ja naistenvihaaja. Mahtaa elämä olla raskasta kun ottaa jokaikisen vitsin mitä missään näkee, kirjaimellisesti ja tosissaan. Ja tuohon lainaukseen, jotkut naisethan todellakin ilahtuvat siitä kullista, mutta uskon kyllä että Mellan ajatusmaailmaan sellainen ei sovi. Sen sijaan aivan mikä tahansa syy millä pääsee haukkumaan persuja, käy vallan mainiosti. Tuskin tätä olisi edes huomattu jos olisi ollut jollain muulla kojulla.
Mea

ViestiKirjoittaja Mea » 09.03.2025 12:36

Fran kirjoitti:
Umac kirjoitti:Samat puoluetoverit vinkuvat pervoilusta kouluissa. Ihan hemmetin idiootteja, jos voin todeta!

Ja nimittelevät niitä, jotka joilla sattui olemaan tummempihipiäinen puoliso ja jopa niitä, jotka eivät vastusta maahanmuuttoa, suvakkihuoriksi, matupatjoiksi ja ties miksi. Ja nyt tyrkytetään oman agengan varjolla (suklaa)munaa.

Ja persujahan ei koskaan nimitellä eikä haukuta lainkaan kenenkään toimesta. Ihan asiallista kritiikkiä vain sataa joka puolelta jokaisessa puheenvuorossa.
Mea

ViestiKirjoittaja Darre » 09.03.2025 13:07

aunet kirjoitti:Sattui silmiini lista uusista immeisten nimistä ja siellä puollettujen joukossa oli mm. Iduli ja Piina. Pikaisella kuuklella iduli on lempinimi idänuunilinnulle. Ihmettelin vaan, että eikö samalla periaatteella voisi lapselleen antaa räkättirastaan lempinimen Räksä. Ei se ainakaan huonompi ole, voisi sopiakin jollekin räkänokalle.

KIinnitti noissa huomiota mm. Oneiros. Mahtaako olla aikuinen Neil Gaiman-fani kyseessä? Mulla oli jo kaksikymmentä vuotta sitten mitteli, viralliselta nimeltään Oneiros. Kyseessä oli O-pentue ja nimien piti liittyä antiikin Kreikkaan niin halusin Oneiroksen koska tykkään Gaimanin The Sandman-sarjakuvasta.

Toivottavasti nuo kaikkein omituisimmat ovat aikuisten itselleen haluamia eikä lasten nimiä.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Hetuli » 09.03.2025 13:24

En ollut ajatellut aiemmin, että osa on aikuisten itselleen haluamia nimiä. Tämä kyllä selittää paljon.

Tuosta persujen jutusta niin persut kyllä antavat materiaalia paljon kohujuttuihin ja kyllä niitä isolla innolla julkaistaankin. Tuota kojun tekstiä en nyt osannut kovin pahana pitää.
Puoluekannasta riippumatta toivoisi politiikkaan harkitsevia, fiksuja ihmisiä. En tiedä onko sitten niin, että hyviä ehdokkaita ei vain ole tarpeeksi.
Hetuli

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.03.2025 13:41

Mea kirjoitti:
Mella M kirjoitti:Mun mielestä se on kyllä naisia halventavaa, jos kuvitellaan, että kulli on se juttu, mistä he tosiaan ilahtuvat.

En nyt oikeasti jaksaisi tätä, menee sen verran älyttömäksi. Jos joku kertoo ikivanhan ja tylsän kaksimielisen vitsin, niin siitä vedetään johtopäätös että kertoja on hirveä pervo ja naistenvihaaja. Mahtaa elämä olla raskasta kun ottaa jokaikisen vitsin mitä missään näkee, kirjaimellisesti ja tosissaan. Ja tuohon lainaukseen, jotkut naisethan todellakin ilahtuvat siitä kullista, mutta uskon kyllä että Mellan ajatusmaailmaan sellainen ei sovi. Sen sijaan aivan mikä tahansa syy millä pääsee haukkumaan persuja, käy vallan mainiosti. Tuskin tätä olisi edes huomattu jos olisi ollut jollain muulla kojulla.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.03.2025 13:46

Mea kirjoitti:
Mella M kirjoitti:Ja tuohon lainaukseen, jotkut naisethan todellakin ilahtuvat siitä kullista, mutta uskon kyllä että Mellan ajatusmaailmaan sellainen ei sovi. Sen sijaan aivan mikä tahansa syy millä pääsee haukkumaan persuja, käy vallan mainiosti. Tuskin tätä olisi edes huomattu jos olisi ollut jollain muulla kojulla.

Ensinnäkin. Mä en ole kovin siveä ihminen, en todellakaan. Ei käy silmiin tällaiset jutut siitä syystä. Ja mitä persuihin tulee, niin kyllä, ne on aivan loputon kaivo kaikenlaiselle farssille. Ei tarvi keksiä mitään kun he tekevät sen aivan itse.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 09.03.2025 13:50

Mea kirjoitti:
Fran kirjoitti:

Ja persujahan ei koskaan nimitellä eikä haukuta lainkaan kenenkään toimesta. Ihan asiallista kritiikkiä vain sataa joka puolelta jokaisessa puheenvuorossa.

Ollaan jääty kalkkiviivoille, ajat sitten. Sen verran sakeaa settiä ko puolueen politikoilta putoaa säännöllisesti. Jos ei valehdella suoraan, vääristellään tarkoituksella ja mitä näitä on.
Minulla ei ole oikein osuvampaa termiä tarkoituksellisesti näin toimiville.
Idiootti: "Idiootti (m.kreik. ἰδιώτης, idiōtēs) on nykyisessä merkityksessään loukkaava ilmaus, jolla tarkoitetaan vähälahjaista tai tyhmää ihmistä."
lähde: Wikipedia
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Fran » 09.03.2025 18:05

Mea kirjoitti:
Fran kirjoitti:

Tuohan on perinteistä persuretoriikkaa. Hyökkäys on paras puolustus. Omien tekemisten perustelun sijaan aletaan syyttelemään muita, ja yritetään lakaista omat tekoset ja sanomiset maton alle. Kaikki on aina muiden syytä. Yleensä Sannan.
Fran

ViestiKirjoittaja Mea » 10.03.2025 07:28

^ Minä en ole persu enkä edes äänestä persuja, joten en myöskään käytä persuretoriikkaa. Täysin vilpittömästi vain ihmetyttää, että on ihan ok kutsua toisia esim idiooteiksi, sillä perusteella että "mutta kun tekin". Ollaan täysin kykenemättömiä näkemään sitä omaa käytöstä. Kaikki haukkuminen on sallittua koska te aloititte ja olette noin tyhmiäkin vielä.
Mea

ViestiKirjoittaja Fran » 10.03.2025 08:32

En mä sua persuksi sanonutkaan, vaan että persut käyttää tuollaista retoriikkaa, että sen sijaan että avataan seistään sanomisten takana aletaan syyttelemään muita.
Fran

ViestiKirjoittaja Mea » 10.03.2025 08:46

Jaa, luulin kun lainasit tekstiäni.
Mea

ViestiKirjoittaja Mella M » 10.03.2025 09:26

Mea kirjoitti:^ Minä en ole persu enkä edes äänestä persuja, joten en myöskään käytä persuretoriikkaa. Täysin vilpittömästi vain ihmetyttää, että on ihan ok kutsua toisia esim idiooteiksi, sillä perusteella että "mutta kun tekin". Ollaan täysin kykenemättömiä näkemään sitä omaa käytöstä. Kaikki haukkuminen on sallittua koska te aloititte ja olette noin tyhmiäkin vielä.

En mä ainakaan sano persuja idiooteiksi siksi, että he haukkuvat muita vaan ihan siksi, että heidän tekemiset eivät vaan viesti yhtään mistään muusta.
Persuille tyypillista retoriikkaa voi käyttää vaikka ei olisikaan persu tai äänestäisi niitä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Fran » 10.03.2025 09:37

Mea kirjoitti:Jaa, luulin kun lainasit tekstiäni.

Myös sä viitrasit väksylläsi mun kommenttiin, vaikken mä ole ketään kutsunut idiootiksi. Harvemmin kirjoittaessani ketään nimittelen. On eri asioita sanoa jotain idiootiksi, ja sanoa jonkun käyttäytyvän idioottimaisesti ja antavan itsestään idioottimaisen kuvan. Ensin mainittu kuvaa ihmistä itseään, toinen hänen käytöstään.
Fran

ViestiKirjoittaja Umac » 10.03.2025 11:11

Mea, sanon ihan handu pumpulla, etten pidä kovin älykkäinä näitä ihmisiä jotka persujen juttuja komppaavat. Se on minun henkilökohtainen mielipiteeni, on ollut aina. Toisin kun ajattelet, en kylvä sitä alvariinsa netissä, en juurikaan puutu ihmisten mm. toteamuksiin esim. työelämässä, äänestyskäyttäytymisestä puhuttaessa tms. mutta millään tasolla en siis pidä ko puolueen tekemisiä järkevinä, yksittäisiä naamatuttuja ja sanomisiaan ja tekemisisään muuna kuin tyhmänä. Ja osin myös hyvin vaarallisina.

Kannan täyden vastuuni kirjoituksestani, siitä se ei jää kiinni. Ja luonnollisesti minun tekstejä tulee moderoida jos tarpeen on. Yritin jo aiemmin kertoa miksi päädyin käyttämään sanaa idiootit, harmi kun tätä vielä jankataan. Mutta ehkä tämä olisi nyt tässä?
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja varjolilja » 15.03.2025 08:34

Onko Suomi mielestäsi ollut joskus "Valkoliljojen maa". Onko se sitä vielä nykyään?
https://turkinuutiset.fi/jouko-salminen ... rkkia.html
varjolilja

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.03.2025 18:33

Ihmettelen vuonna 1993 ostettujen stereoiden kestävyyttä. Viimeiset 8 v ne on olleet kylmässä ja kosteassa autotallissa käytössä. Ainoa vika on 5v sitten hajonnut kaukosäädin :D
Huvikseni nauhoitin euroviisukappaleita youtubesta kasetille pari päivää sitten, hyvin kuuluu, ja tunnelmakin on suoraan ysäriltä :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 15.03.2025 18:56

Mä ihmettelen meidän pyykinpesukonetta. Se on ostettu kesällä 2000 kun muutin Espoosta Kuopioon.
Kertaakaan ei ole korjattu tai edes huollettu, On toiminut kuin junan vessa. Kohta 25 vuotias pyykinpesukone.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.03.2025 19:47

^ mun mikro on saman ikäinen! Eniten stereoissa hämmästyttää totaalisen väärä säilytys! Myöskään C-kaseteille tai cdlevyille ei ole tapahtunut mitään.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 15.03.2025 19:48

Meillä apk joka 90-luvulta! Siis käytössä edelleen.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Darre » 15.03.2025 20:51

Koiruuksia kirjoitti:Mä ihmettelen meidän pyykinpesukonetta. Se on ostettu kesällä 2000 kun muutin Espoosta Kuopioon.
Kertaakaan ei ole korjattu tai edes huollettu, On toiminut kuin junan vessa. Kohta 25 vuotias pyykinpesukone.

Mulla on suurinpiirtein samanikäinen pyykkikone, Ignis-merkkinen. Sain sen veljeltäni kesällä 2004 ja se oli ollut siinä vaiheessa hänellä käytössä muutaman vuoden. Toimii edelleen moitteetta, ei ole myöskään koskaan huollettu tai korjattu.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja tuhti » 15.03.2025 20:53

Meillä on mikro, joka on 30 vuotta vanha ja hyvin toimii :mrgreen:
tuhti

ViestiKirjoittaja Fran » 15.03.2025 22:11

Mulla on kahvimylly, joka on varmaankin 50-luvulta, ja ompelukone 60-luvun alusta :mrgreen: Vinyylisoitin on ehkä 80-lukua ja stereot 90-lukua.
Fran

ViestiKirjoittaja Dacrest » 15.03.2025 23:25

Vieras kirjoitti:Ihmettelen vuonna 1993 ostettujen stereoiden kestävyyttä. Viimeiset 8 v ne on olleet kylmässä ja kosteassa autotallissa käytössä. Ainoa vika on 5v sitten hajonnut kaukosäädin :D
Huvikseni nauhoitin euroviisukappaleita youtubesta kasetille pari päivää sitten, hyvin kuuluu, ja tunnelmakin on suoraan ysäriltä :D

Joitain vuosia sitten päätin hankkiutua eroon vm -92 stereolaitteista. Aattelin, ettei kukaan niistä mitään maksa, vaikka oli täysin toimiva paketti. Onneksi otin ammattilaiselta hinta-arvion: noin 500e. On kuulemma arvostettuja vehkeitä ja tuon ajan vahvistimet laadultaan nykyisiä parempia. Myin sitten paketin halpa hinta, nopeat kaupat -periaatteella 430 eurolla.
Kuulokkeet jätin itselleni. Vähän aikaa sitten googlasin niiden arvon, ~150e. :shock:
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 16.03.2025 08:46

Fran kirjoitti:Mulla on kahvimylly, joka on varmaankin 50-luvulta, ja ompelukone 60-luvun alusta :mrgreen: Vinyylisoitin on ehkä 80-lukua ja stereot 90-lukua.

Ompelukoneesta tuli mieleen että äidilläni on singer-ompelukone joka ostettiin minun ollessani 10kk ikäinen.
Alkaa siinä jo olla koneella ikää kun minä olen 61.
Ompelukone on rautaa (jotain metallia, painaa kuin synti) ja on väriltään mintunvihreä. Sitä on kyllä huollettu, mutta toimii edelleen moitteettomasti.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 17.03.2025 18:54

Ihanaa kun teillä on noita vanhoja kodinkoneita! Melkein jopa retroa. Tykkään. Mua ei noissa huolestuttaisi muu kuin sähkönkulutus. Onkohan sitä kukaan tutkinut?
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja aunet » 17.03.2025 19:09

Isäpuoleni kotona on iso pakastin seitkytluvulta. Sähkönkulutus mitattiin ja ihan samoissa mentiin uusien kanssa. Pelaa kuin junan vessa ja jos rikki menee, tarvitaan miestä järeämpää se siirtämään pois. Painaa ihan helevetisti. Joku sanoikin, että koneen laadun tunnistaa sen painosta, mitä kevyempi, sen paskempi.
aunet

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät