Tämän vuoden UMK:n biisit, miksei Euroviisutkin

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Tämän vuoden UMK:n biisit, miksei Euroviisutkin

ViestiKirjoittaja Thirteen » 15.05.2023 12:54

Käärijä on noussut ykköseksi Spotifyn viraalilistalla: https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZEVXbLiRSasKsNU9 :D
Kohti ääretöntä ja sen yli!
Buzz Lightyear
Thirteen

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 16.05.2023 08:10

Iidis79 kirjoitti:Olen täysin täynnä tuota Käärijä-maniaa, mutta ruotsi voitti taas tuomaripelillä niinkuin monessa muussakin asiassa ja sillä "hannuhanhi" onnella.

Mä en vielä ihan täynnä ole :mrgreen: mutta tuo "hannuhanhien" voitto on niin totta ja epäreilua..
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja MikkoP » 16.05.2023 08:40

FYI, matkalla päiväkotiin me ehditään kuunnella 6 kertaa Cha Cha Cha.
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Fran » 16.05.2023 10:00

Kiitos tiedosta, Mikko! Päiväkotimatka siis on 18 minuuttia :mrgreen:
Fran

ViestiKirjoittaja smörgen » 16.05.2023 14:16

Mäkään en ole yhtään täynnä Käärijää vielä :mrgreen: Jotenkin ollut niin kiva ja pitkästä aikaa positiivinen hypetys päällä. Toivoisin, että useammin saisi tällaista yhteishenkeä Suomessa nostatettua.

Saa nähdä, tuleeko plagiointiasioista vielä isommin sanomista. En usko, että seuraavat viisut kuitenkaan Ruotsista lähtevät.
Mutta Käärijä on torijuhlat ansainnut!
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 19.05.2023 15:05

Harvoin tätä on meille tarjolla joten mennään vaan mukaan hypetykseen!!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Umac » 20.05.2023 04:26

Mella M kirjoitti:
Umac kirjoitti:En katsonut mutta ei huonolle myöskään hävitty! Jännä kisa varmasti.

Tästä voi kyllä olla toki montaa eri mieltä. Mä en pitänyt Ruotsin biisistä. Vihasin sitä Euphoria biisiä ja tämä on musta lähes samanlainen. Mutta jury tykkäsi Ruotsista selvästi enemmän ja se ratkaisi.

Anteeksi kun vastaaminen kesti, missasin ketjun tarkoituksella tänne kotiin luettavaksi eli reissussa jätin sen roikkumaan.

Joo siis, minähän en ollut laisin ihastunut alkuun tuohon Käärijän biisin, katso yst. kakkossivun vastaukset. Nyt kun sitä renkutettu paljon ja Jeren haastiksen ja muun nähneenä, kaverihan on ihan mahtava tyyppi! Eli biisikin parani aikaa saadessaan vaikka alkuun olin tukehtua aamukahviini.
Eli siihen verrattuna Ruotsin veto oli kuunneltavampaa, alusta lähtien. Se, onko se nyt plagioitu ja mitä mieltä Loreenin äänestä tms. on, se omana osioina. Se Ruotsin biisi vain siis solahti korvaan hyvin vähällä jumpalla! :D
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 20.05.2023 06:16

Mä taas en oikein lämmennyt tuolle Loreenin kappaleelle, siinä on alku suoraan Abban "winner takes it all"ista ja ilmeisesti muutenkin kuin joku koneälyn koostama sikermä muista biiseistä. Ei se toki huono ole, semmoista taitavasti tehtyä ja helposti kuunneltavaa peruspoppia joka ei herätä sen paremmin ihastusta kuin ärsytystäkään (paitti nyt sen viisufinaalin jälkeen) ja vaatii sen miljoona kertaa radiosta tuputtamista ennen kuin alkaa jäädä korviin. Ja laulaahan tuo Loreen kyllä osaa.
Käärijän veto oli iloinen, energinen ja erilainen, vaikkei nyt teknisesti ehkä samalla tasolla ja sanoituksiltaan juomaralli (joskin voi tuon tulkita myös kritiikiksi sitä kohtaan että voi olla vapautunut ja irroitella vasta viinan voimalla). Ja jäi korvamadoksi melkein ensikuulemalta. Olisi kyllä suonut sen koko kisan voiton ihan yleisöäänestyksen suursuosion johdosta.
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja estrella » 22.05.2023 19:50

Tällä kertaa paras voitti.
estrella

ViestiKirjoittaja MikkoP » 23.05.2023 14:56

Fran kirjoitti:Kiitos tiedosta, Mikko! Päiväkotimatka siis on 18 minuuttia :mrgreen:

Matka Kotkaan tunnin :mrgreen:

Mä vähän hämmästelen tätä Loreenin dissaamista. Just oli uutinen että tulee Suomeen keikoille ni kommenttikenttä oli aika kovaa tekstiä.
Ihan kuin hän olisi itse syyllinen koko runjanssiin.

Vaikkei hänen esittämä biisi ollut minun genreä, ni aika hyvin tuo biisi oli niin viilattu kuntoon etten yhtään ihmettele että se upposi tuomareihin. Ja miksi Käärijän biisi taas yleisöön.
Minusta tämä nykyinen systeemi on ihan hyvä, et tulee molemmat puolet musiikista esiin.
Ja Suomessa kakkonen on ykkönen. eikä tarvitse kisojakaan järjestää. Ja kuten jossain koluminssa oli: Ei kukaan enää muista Juha Miedon voittoja. Hänet muistetaan paremmin siitä kun hävisi sadasosasekunnin. Siitä jopa tehtiin kirja.
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät