Hesburger vai McDonald's?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.05.2023 21:03

Vai joku muu vastaava? Miksi?

Jos et käy, älä vastaa.
Vieras

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Suska » 28.05.2023 21:46

Hese tietenkin :D
mä olen käyny varmaan kolme kertaa eläessäni mäkkärissä, viime kerrasta on parikymmentä vuotta. Hesellä käyn säännöllisen epäsäännöllisesti muutaman kerran vuodessa. Mä tykkään Hesen majoneeseista, ja siitä että sitä majoa on!
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Purrfect » 28.05.2023 22:24

Kumpikaan ei ole sitä herkkuruokaa, mutta Mäkkärin kananugetit on minusta parempia kuin Hesen. Mies tykkää enemmän Mäkkäristä (mulle ei ole väiä kummasta), joten sieltä useammin Woltataan kuin Hesestä, mutta harvoin kuitenkin.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Umac » 29.05.2023 01:56

Shoku tai BK. Molemmat lähellä.
BK:ssa kävin laivalla pe 19.5. ja Shokussa viime vuonna...?
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 29.05.2023 04:40

No Hese! Majoneesien takia. Mutta Mäkkärikin käy koska sieltä saa Double QuarterPounderin, joka on ehdoton herkku koska siinä ei ole mitään turhaa. Paitsi ketsuppi, ja senkin saa nykyään helposti pois. Foodora tuo valitettavasti nykyään Heseä kotiin, onneksi siinä on 7 (vai 8) euron kuljetusmaksu niin se vähän hidastaa.
Mea

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 29.05.2023 04:43

hesessä parempi valikoima vegaanille joten siksi se.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 29.05.2023 04:45

Perusmättöpaikoista mielummin Hese tai BK. Mäkkärin kastikkeet on usein turhan etikkaisia mun makuuni, mutta on sielläkin ihan ok erikoispurilaisia välillä.
Sitten jos oikeasti hyvää purilaista haluaa niin Friends and Burgers, Naughty Burger tai Barot's, mutta niissä sitten on ihan eri hintatasokin... (Ja joo, turhan usein tulee purilaisia vedettyä ja sen näkee kyllä traanikerroksen paksuudessa kun ne annoksetkin on usein liian isoja)
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Umac » 29.05.2023 08:51

Naughty edelleen kokeilematta vaikka monen monta Aksun ruokaohjelmaakin tullut katsottua. En vain vaivaudu mihinkään Sturenkadulle!
Toinen mitä olisi kiva kokeilla, anteeksi ap sivuloikka, Imanin ja Aksun Dif döner: https://difdoner.fi/
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 29.05.2023 09:13

^ Naughty löytyy ainakin isosta Ompustakin niin ei tarvii epämääräisille sivukaduille harhailla :D
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.05.2023 10:01

Käytiin testaamassa Naughty Burger, kuviteltiin saavamme liki ravintolatasoa oleva hampurilainen + ranskikset. Outo konsepti, lopputulos valtava pettymys. Isolla rahalla niin pahaa ruokaa, että tuli jopa Hesen moskamättöä ikävä. Ei ikinä enää. Ja olen siis monissa oikeissa ravintoloissa hampurilaisia syönyt ja niistä pidän, olen valmis hyvästä maksamaankin mutta tämä oli täysin naurettava tekele hampurilaiseksi. Ranskalaiset paksuja ja ok, mutta hampurilaista en voinut syödä loppuun. Suuhun jäi vaan karmea kuiva "palaneen käry".
Friends and Burgers on testaamatta, uskaltaakohan testatakaan tuon Naughtyn pettymyksen jälkeen.

Mutta otsikon vaihtoehdoista ilman muuta Hesburger. Pari kertaa on hairahduttu mäkkäriin ja kamalaa oli. Pirtelöitä sieltä vielä haetaan, niitä kun ei Heseltä saa.
Myös Rolls on ok.
Tulee käytyä ehkä viidesti vuodessa, kun vaikka tien päällä ollessa tarve saada nopeasti jotain suolaista.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mea » 29.05.2023 10:21

Minä en maista Hesessä ja Mäkissä mitään muuta eroa kuin kastikkeen/majoneesin. Mutta en olekaan kovin gourmet. Minkähänlainen olisi hamppari jota en voisi syödä loppuun? No tietenkin sellainen jossa olisi chiliä. Mutta muuten en keksi, tomaatinviipaleetkin saa vedettyä pois (esim Hesen megahampurilaisesta). Vedän pois myös suolakurkut, ne on varattu aina Mellille.

Kokeilun vuoksi voisin maksaa "oikeasta" hampurilaisesta, mutta koska pidän Hesestä ja Mäkistä niin paljon, niin mahtaisiko se olla sen väärti sitten. Tähän lähelle Myllyn kauppakeskukseen on tullut Friends and Burgers, voisihan sitä tietysti katsoa.

(En tiedä liittyykö asiaan, mutta hajuaistini ei myöskään ole kummoinen. En esimerkiksi erota eri hajuvesiä toisistaan millään! Ne kaikki tuoksuvat ihan samalle. Mies halusi kerran laivalta partavettä tms, ja siihen tuli yli-innokas myyjä, joka tunkesi niitä minunkin nenäni alle vuoronperään, ja se oli ihan painajaista koska en pystynyt huomaamaan niissä yhtään mitään eroa. Lisäksi kaikenmaailman siitepölyt ja katupölyt menevät ihan ohi, en huomaa mitään.)
Mea

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 29.05.2023 11:22

Noista kahdesta mäkki. Burgerking olisi suosikki, mutta kun ei ole omilla kulmilla sitäkään, ei kyllä noita muitakaan, mutta niitä löytyy tiuhempaan kulkureittien varsilta :) Hesen ruoat saa mulle pyrstöyskän aikaiseksi melkein joka kerta, siksi en siellä asioi enää. (ei siis myymälä riippuvainen)
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja TlGER » 29.05.2023 12:58

Hese, koska niiden tuotteet on paremman makuisia. Megapurilainen on kaikkien roskaruokien kunkku :mrgreen: Ennen tuli käytyä useinkin, nykyään hyvä jos kerran vuodessa, makuaistin muutos vei näiden suurimman himon.
TlGER

ViestiKirjoittaja Hurtta » 29.05.2023 13:10

Jos ainoa vaihtoehto jossain tuppukylässä on hese, menen mielummin markettiin tai jos on jo kiinni, niin tilaan jotain ilman sitä räkää/oksennusta siellä välissä.
Toisin sanoen, mikä tahansa muu kuin hese.
Mäkkäristä meni vähän maku viimeksi käydessä, otin jonkun erikoisburgerin, maksoi 7€ ja oli pienempi ja huonompi kuin 2€ tuplajuusto.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Kaktus » 29.05.2023 14:05

Kyllä minulle käy kumpi vaan noista, jos vaikka on joku uutuus, jota haluaa maistaa. Mutta mieluiten käyn Burger Kingissä, koska niillä on niin hyvä halloumihampurilainen <3

Näin juuri Facessa jonkun keskustelun, jossa kaivattiin Mäkkärin vanhasta valikoimasta mm. omenapiirakkaa ja kalahampurilaista. En ollut koskaan ajatellutkaan, että niitähän voi vielä ulkomailla saada. Ehdottomasti käyn seuraavalla ulkomaanreissulla tsekkaamassa paikallisen Mäkin valikoiman :P
Kaktus

ViestiKirjoittaja Mella M » 29.05.2023 14:11

Käyn aivan todella harvoin näissä, mutta mielikuva on, että Hesen ruokaa syön mielummin, koska Mäkin ruuasta mulla on mielikuva, että ne burgerit on tosi kuivia. Mutta burgerit ja ranskalaiset noissa nyt ylipäänsä on niin karmeita, että en ymmärrä miten noi on edes pystyssä. Ihan samaa tasoa on myös BK. Burgereita kyllä syön mielelläni, mutta sitten jossain kunnon paikassa, missä saa kunnon grillillä tehtyä burgeria ja kunnon rapeat ja maustetut ranut tai muut perunat/bataatit.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.05.2023 14:26

Hesen aiemmat lötköranskikset olikin kamalat. Nykyiset paksut ja rapeat on ihan eri luokkaa niihin verraten.
Vieras

ViestiKirjoittaja martesmartes » 29.05.2023 15:22

Minun mielestä Hesellä on parhaat majoneesit, mutta muuten valinta olisi mieluiten Burger King
martesmartes

ViestiKirjoittaja TlGER » 29.05.2023 15:33

Kaktus kirjoitti:Ehdottomasti käyn seuraavalla ulkomaanreissulla tsekkaamassa paikallisen Mäkin valikoiman :P

Joo, niissä voi olla paremmat valikoimat. Esim. Romanian valikoimissa oli ainakin ennen Breezer chicken, ihan törkeen hyvää, ai jukoliste! Ei sitä oo Suomesta saanut koskaan.
TlGER

ViestiKirjoittaja TlGER » 29.05.2023 15:42

Mella M kirjoitti:Mutta burgerit ja ranskalaiset noissa nyt ylipäänsä on niin karmeita, että en ymmärrä miten noi on edes pystyssä.

No ei kai se nyt niin ihmeellinen asia ole, että ihmisillä on eri maku. Mä en erityisemmin pidä "oikeiden" ravintoloiden burgereista (poikkeuksena aurajuustoburgeri, jossa aurajuuston jumalainen maku peittää kaiken muun), että voisinhan mäkin ihmetellä, että miksi burgereita edes pidetään kunnon raflojen listoilla, kun ne on Hesessä sekä parempia että halvempia.
TlGER

ViestiKirjoittaja piku » 29.05.2023 15:47

Bk mieluiten tai mäkkärikin menee. Eilen käytiin Barottsissa (Barot's? Joku semmonen) joka on Järvenpäässä ainakin Puuilon yhteydessä. Oli hyvät mut oli niillä hintaakin. Noin ylipäänsä tykkään hampurilaisista kovasti.
piku

ViestiKirjoittaja Umac » 29.05.2023 15:53

^Katsoin tuota paikkaa viimeksi samassa Puuilossa käydessäni. Mietin, että pitää katsoa netistä menu :)
==> https://barots.fi/menu/
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.05.2023 16:10

Niin, makuja on monia ja sitten vielä on eri tilanteita. Jos menen miehen kanssa ulos syömään tai syödään vaikka shoppailun välissä rauhakseltaan, niin mennään ihan johonkin "kunnon" ravintolaan ja syödään hyvin. Ei niihin hetkiin pikaruoka meillä kuulu. Mutta jos nyt on vaikka 10 tunnin ajomatka meneillään ja tulee sellainen Pakko saada jotain suolaista äkkiä -tunne, niin ei siinä todellakaan mennä istuskelemaan 1,5 tunniksi jonnekin. Vaan se on silloin se Herburger, ehkä vain pelkät ranskalaiset joskus, mutta jotain. Lyhyemmilläkin matkoilla Hese on ok jos tiedetään että perillä on ruoka, mutta nyt on kaamea nälkä. Saa sillä hetkeksi nälän pois ja mikä parasta, nopeasti.
Vieras

ViestiKirjoittaja Fran » 29.05.2023 16:39

Periaatteessa Hese, koska niitä on eniten, ja lähimpnä ja siellä on parhaat majot. Enää ei juuri tule sielläkään käytyä, koska hinnat on nousseet ja nostivat kaupanpäällisten hintarajan 7 euroon.
Mäkkärissä on yleensä tosi hyvää kahvia ja monesti haenkin sieltä kahvin ja pehmiksen.
Burger King on hyvä, ja tykkään tilata sen sovelluksella kun saa valita kaikkia ekstrajuttuja hamppariin ja juomaa saa tankata samaan rahaan.
Taco Bellista tykkään, mut siellä on hinnat nousseet, annokset pienentyneet ja taso laskenut.
Ehkä mun eniten käyttämä ketjupaikka nykyään on Kotipizza ja perinteinen jauhelihapizza. Sitä kastiketta voisi syödä vaikka pelkästään :mrgreen:
Fran

ViestiKirjoittaja Mea » 29.05.2023 16:59

Minä tykkäsin paljon enemmän hesen vanhoista ranskalaisista. Uudet paksut eivät ole yhtään niin hyviä, mutta pakon edessä niihin tottui. Uittaa tarpeeksi majoneesissa niin menee.
Mea

ViestiKirjoittaja kuvatus » 29.05.2023 17:01

Ai niin, ei saanut vastata jos ei käy :D
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Fran » 29.05.2023 17:10

Mea kirjoitti:Minä tykkäsin paljon enemmän hesen vanhoista ranskalaisista. Uudet paksut eivät ole yhtään niin hyviä, mutta pakon edessä niihin tottui. Uittaa tarpeeksi majoneesissa niin menee.

Mä hukutan ne grillimausteeseen niin ne saa syötyä. Mut vanhat oli parempia.
Fran

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 29.05.2023 17:43

Noista kahdesta Mäkki. BK mieluisin ja oikeastaan täällä Lahdessa helpoin vaihtoehto, jos on kaupungilla, koska mäkit on vaan Launeella ja Holmassa. BK on keskustassa. Hese myös keskustassa.
Käyn harvoin, vaan silloin jos olen kaupungilla kaukana kotoa, tai jos en ole menossa kotiin vielä vähään aikaan ja haluun heti syömistä. Ehkä max 5 krt vuodessa.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 29.05.2023 17:51

Social burger joint oli pettymys kun kerran kävin kaverin kanssa siellä. Oli se 10€ Syö! tarjous ja niitän muistaakseni kolme burgeria oli siinä listalla, yks burgeri oli normaali hinnassa jotain 9,90, mutta tässä tarjouksessa ne velotti siitä sen 10€. ILMAN juomaa. Niinkun huomasin että niillä kaikki juomat oli erikseen.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Purrfect » 29.05.2023 21:16

Iidis79 kirjoitti:Social burger joint oli pettymys kun kerran kävin kaverin kanssa siellä. Oli se 10€ Syö! tarjous ja niitän muistaakseni kolme burgeria oli siinä listalla, yks burgeri oli normaali hinnassa jotain 9,90, mutta tässä tarjouksessa ne velotti siitä sen 10€. ILMAN juomaa. Niinkun huomasin että niillä kaikki juomat oli erikseen.

Makuja on tosiaan monia, sillä mulle taas toi Social burgerjoint on se kaikkein paras burgerpaikka! Kunnon paksu, medium pihvi ja tekevät kaikki alusta alkaen itse, jauhavat myös sen lihan. Aiemmin piti aina testata uusi kausiburgeri, mutta harmillisesti hinnat nousseet senverran paljon, ettei enää tahdo raskia ostaa.

Aiemmin lounasburgeri oli jotain reilun kympin luokkaa, joka sisälsi ranut. Nyt sekin taitaa olla jo 14e. Pelkät ranutkin lounasajan ulkopuolella on jo vitosen vai enemmän. Mulle on hyvä tuo systeemi, ettei tarvi ateriana ostaa, se juoma on usein itselleni aika turha kun mieluiten juon ruoan kanssa vettä.
Onhan ne ranut (ja niiden valkosipuli sekä limemajo, taivaallisia ranujen kanssa <3 ) tosi hyviä, mutta senverran pieni satsi etten vitosta niistä halua maksaa.

Myös Sauhu on ollut melkosen hyvä vaikkakin myös kallis, mutta omaan makuun Burgerjoint vie voiton.
Purrfect

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät