Maskin käyttö tällä hetkellä

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Maskin käyttö tällä hetkellä

ViestiKirjoittaja SOS » 07.10.2022 08:40

Missä käytät maskia nykyään vai käytätkö missään? Itse ei tule enää muuten käytettyä kun en suurissa ihmisjoukoissakaan käy mutta Terveystalolle mennessä oli jo ulkopuolella pyynnöt käyttää maskia. Laitoin siis sen naamalleni.
Kellään muulla asiakkaalla ei ollut maskia. Hoitajilla oli joten pidin omankin maskin päässä. Ja kun menin lääkärin huoneeseen niin hänellä ei maskia ollut. Ristiriitaista tämä nykyään on.
SOS

Re: Maskin käyttö tällä hetkellä

ViestiKirjoittaja kualcc » 07.10.2022 08:52

Töissä käytän maskia aina kun meillä on toimisto auki. Olen töissä terveyskeskuksessa rokotusvastaanoton ajanvarauksessa/neuvonnassa, ja välillä sinnekin lampsii ihmisiä ties missä flunssaoireissa, vaikka on ohjeistus että sairaana/oireisena ei saa tulla. Asiakkaan kanssa siinä kuitenkin kasvotusten ollaan, niin käytän ihan suosiolla maskia vaikka pakkoa ei enää olekaan.
kualcc

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.10.2022 08:58

En missään, ellei suusanallisesti kerrota että pitäisi käyttää. Sitten käytän tietenkin. Joka lafkan ovella on edelleen kyltit että maskeja käytettävä, mutta kenelläkään siellä ei silti maskia ole. Kävin pahimpaan lockdownin aikaan lääkärissä eikä lääkärillä ollut maskia. Se vähän ihmetytti.
Jos kuulen että paikkakunnallani lisääntyy korona merkittävästi, niin sitten menen taas maskin kanssa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 07.10.2022 09:17

En käytä.
Mua kyllä ärsyttää ne jotka bussissa tai junassa yskii paljon, mutta eivät käytä maskia. Jos mua yskittäis tai aivastuttais paljon ja olis pakko liikkua julkisilla niin pitäisin maskin.

Kävin lääkärissä, lääkärillä oli maski, itse en pitänyt maskia.

Ihan hepposesti en enää ala maskia pitää jatkuvasti. Ehkä jos tulis uus selkeä covid muunnos joka oikeesti pistäis taas tervettä väkee sängynpohjalle niin sitten.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 07.10.2022 09:55

en käytä nyt enää, tai no jos terveyskeksukseen tarvitsee mennä niin siellä joo. Jos olisi lenssu oireita niin käyttäisin kaupassa yms. Tosin nyt tuntuu että on koronaa taas reilusti liikkeellä, paljon on tullut viestiä että korona taas päällä, työkaverikin sairastui lomalla ollessaan. Ei olla onneksi oltu tekemisissä kuin ennen lomaa.
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja piku » 07.10.2022 11:14

Käytän vaan Terveystalossa/tervarissa. Ja tietysti jos erikseen ohjeistetaan. Kesäkuussa käytin lentokentällä, ällötti ajatuskin.
piku

ViestiKirjoittaja Ul.rika » 07.10.2022 15:44

Tässä olen nyt harkinnut, jotta ottaisiko taas julkisissa maskin käyttöön. Hirvittää suorastaan täpötäydet kulkuvälineet, enkä halua sitä tautia saada. Näin viileillä säillä maski ei minua haittaa, hyvin hengittelen.
Ul.rika

ViestiKirjoittaja TlGER » 07.10.2022 16:10

En käytä missään, kun en ole käynyt missään, missä sitä olisi suositeltavaa käyttää. Mielelläni käyttäisin kyllä, ihan jo pelkästään imagosyistä, eli olisin ihan innoissani, jos tulisi taas maskipakko (tai siis eihän se mikään pakko ollut ennenkään, kun se ei nähtävästi koskenut tietyn maalaisia). Eihän tietty kukaan estä käyttämästä turpavärkkiä tälläkin hetkellä, mutta jotenkin en kehtaa, kun ei "kukaan muukaan". Kaikki luulisi heti, että ai tolla on korona, jos kuljeskelisin maski naamalla pitkin turkuja ja toreja.
TlGER

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.10.2022 16:22

Mä kehtaan käyttää.
Tänään menin vahingossa kauppaan ilman maskia, ja palasin samantein autolle hakemaan maskin.
Ei ole ollut mitään ongelmaa niiden käyttämisessä koko pandemian aikana , no ei ole kyllä ollut koronaakaan, litttyen toisen puolen kyselyyn . Käytössä ollut itselle hyvin istuvat ja hyvälaatuiset maskit.
Aion käyttää jatkossakin. Ei ole vaiva eikä mikään.
Pst esim Lohjan (?) sairaalassa näyttäisi olevan vierailukielto koronan vuoksi.
Ei tää tauti vielä hävinnyt ole, toki vaikeiden tautimuotojen esiintyvyys on vähäistä nyt ollut.
Vieras

ViestiKirjoittaja TlGER » 07.10.2022 16:51

Nimenomaan korona ei ole mihinkään hävinnyt eikä edes oleellisesti vähentynyt, siksi en ymmärräkään, että ensin oli maskihommat ja aukiolokikkailut ja sitten tuli vielä koronapassit ym. ja sitten yhtäkkiä rajoitukset päättyi kuin seinään. Vaikka siis koronatilanne on ollut koko ajan ennallaan.
TlGER

ViestiKirjoittaja msk » 07.10.2022 17:01

Käytän paikoissa joissa sitä erikseen on pyydetty.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 07.10.2022 17:30

Käytän jos erikseen on maininta, että maskia käytettävä. Tosin esim lääkäriasema Mehiläisessä ei enää ollut kun viime viikolla kävin. Muutamalla oli maski, mutta enemmistö ilman.
Ainut missä itse olen käyttänyt viimeisen kuukauden aikana maskia on Toronton lentokentällä ja Atlantinyli lennoilla.
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja Umac » 08.10.2022 03:29

En missään kun työelämäkin jäi taakse. Pidän maskeja autossa säilössä ja olen valmis käyttämään jos pyydetään. Esim. 2 x ell viim.reilu kuukauden sisään: ei maskia.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 08.10.2022 05:36

Mulla on myös maskipakkaus auton hanskalokerossa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 08.10.2022 11:18

En käytä enää missään, missä sitä ei erikseen vaadita. Tavallisista maskeista on hyötyä vaan jos kaikki käyttäis niitä, ja tehokkaammille hengityssuojaimille en itsellä näe tarvetta. Olen perusterve, ottanut rokotukset, ja sairastanut koronan jo kahdesti, viimeksi pari kuukautta sitten.

TlGER kirjoitti:Nimenomaan korona ei ole mihinkään hävinnyt eikä edes oleellisesti vähentynyt, siksi en ymmärräkään, että ensin oli maskihommat ja aukiolokikkailut ja sitten tuli vielä koronapassit ym. ja sitten yhtäkkiä rajoitukset päättyi kuin seinään. Vaikka siis koronatilanne on ollut koko ajan ennallaan.

Nuo toimet oli siksi, ettei kaikki pamahtais yhtä aikaa sairaalakuntoon. Nyt suurimmalla osalla porukkaa on rokotukset ja/tai vastustuskykyä sairastetusta taudista.
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja maskit » 08.10.2022 12:10

Käytän maskia aina terveyskeskuksessa käydessä, linja-autossa ja ruuhka-aikaan kaupassa. En ole sairastanut flunssaa kolmeen vuoteen, joten käytän maskia jatkossakin. :) Nim. Ennen maskiaikaa aina flunssassa
maskit

ViestiKirjoittaja kuvatus » 08.10.2022 12:22

En ole käyttänyt koko kesänä, mutta täytyy varmaan taas ruveta käyttämään FFP2:ta kaupoissa viikon ajan ennen vanhemmilla vierailua.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Totoro » 12.10.2022 13:24

En ole käyttänyt jälkeen alkuvuoden enää maskia. Viimeksi maskeja bongattu lentokentällä ja koneessa alle 10%:lla väkimäärästä silmämääräisesti ja kaikki kansallisuudet huomioiden aasialaisella edustuksella hieman enemmän mikä ei välttämättä edes liity koronaan.
Totoro

ViestiKirjoittaja Helmi* » 15.10.2022 20:03

Kävin ostoksilla lähikaupungin Citymarketissa tänään ja pisti kyllä silmään että maskeja näkyi shoppailijoilla viimeviikkoja enemmän. Ihan hyvä juttu, nyt kun ties kuinka monetta aaltoa odotellaan taas. Tai onko se jo päällä.
Helmi*

ViestiKirjoittaja smörgen » 26.12.2022 18:28

Käytän, jos on erikseen niin ohjeistettu. Ei ole tullut kuukausiin asiaa paikkoihin, jossa olisi maskia tarvinnut.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja saippuakivikauppias » 27.12.2022 10:38

Terveyskeskuksessa käytin kun lähellä istui ikäihmisiä jotka olivat pukeneet maskit. Lääkäriin mennessä olisin viimeistään pukenut jos olisin odotustilaan ollut yksin. Jos joutuisin flunssaoireisena lähtemään johonkin niin varmasti käyttäisin. Töissä tietysti täytyy käyttää.

Muuten ei noille ole tällä hetkellä juuri käyttöä, mutta jos tulee kovat pakkaset niin voisi ulkoillessa käyttää naaman lämpimänä pitämiseen! Mulla ei ole mitään ongelmaa käyttää maskia vaikka joku ihmettelisikin.
saippuakivikauppias

ViestiKirjoittaja Purrfect » 27.12.2022 11:56

Muutoin ei tule enää käytettyä, mutta lääkärikäynneillä on ollut edelleen koko ajan maski naamalla, yleensä ffp2 kun niitäkin sattuu vielä olemaan. Toki jos oisin flunssainen tms ja olisi pakko jossain silti käydä, käyttäisin, ja toivoisin muidenkin käyttävän. Melko vähän noita enää näkyy muualla kuin siellä lääkärissä, eikä kaikilla sielläkään.

Minä inhoan maskin käyttöä, kun naama hikoaa niin järjettömästi sen kanssa, mikä taas lisää ahdistusta. Toki silti käytän mikäli tilanne vielä vaatii vaikka kosteasta maskista on itselle enemmän haittaa kuin hyötyä, toisia toki sekin jonkinverran jeesaa silti. 10-15 min välein ei kuitenkaan viitsi maskia vaihtaakaan.
Purrfect

ViestiKirjoittaja kakkula » 27.12.2022 23:15

Maskeja näkyy taas kaupoissa ja muissa sisätiloissa aika paljon. Itse olen käyttänyt koko ajan, kun perheessä suuren riskin henkilö. Käytän maskia myös töissä, ja olemmekin vielä välttyneet koronalta kokonaan.
kakkula

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 28.12.2022 06:07

töissä ja ihmisten ilmoilla käytän.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.12.2022 08:49

Me olemme välttyneet koronalta toistaiseksi mieheni kanssa, emmekä ole käyttäneet maskia julkisissa tiloissa enää aikoihin. Viimeksi käytin jouluna tunnin verran kun kävin tapaamassa läheistä sairaalassa. Tämä oli siellä suositus ja kaikilla hoitohenkilökuntaan kuuluvillakin oli maskit. Laukussa on aina maski joten jos alkaa tuntumaan siltä niin se on helppo laittaa.
Miehellä oli vasta raju flunssa joka kesti 2 viikkoa, itse olen ollut 5 vuotta täysin terveenä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Kakkulanka » 28.12.2022 10:42

En ole tietääkseni koronaa sairastanut. Maskia en ole säännöllisesti käyttänyt aikoihin muualla kuin vierailuilla iäkkään sukulaisen luona. Siellä ollaan tarkkoja hygieniasta.
Kaupassa olen pitänyt välillä maskia, jos on tuntunut että on tulossa kipeäksi tms.
Kakkulanka

ViestiKirjoittaja savolainen » 28.12.2022 11:58

Ainoastaan töissä missä on pakko, tosin sielläkin on selkeästi lipsuttu alkuperäisistä säännöistä. Olen käynyt viime viikkoina useammalla eri päivystyspolilla ja tk:ssa, eikä maskeja ole kovin monella näkynyt, ei edes Haartmanin ja Meikun päivystyksessä, eikä henkilökunta ole mitään sanonut, tai edes kehottanut käyttämään.
savolainen

ViestiKirjoittaja maskit » 28.12.2022 12:09

Mulla alkoi loppusyksystä maskin käyttö vähenemään, niin enkös kohta sairastunut koronaan. Ärsytti vietävästi, koska olin pysynyt pitkään terveenä. :x Eipä tarvitse enää miettiä laittaako maskin vai ei.
maskit

ViestiKirjoittaja Mella M » 28.12.2022 13:26

En ole enää pitkään aikaan pitänyt maskia. On niitä edelleen autossa ja kotona. Aika vähän kyllä enää näkeekään kenellekään maskia varsinkaan jossain ruokakaupassa. Tuntuu, että usein voi tehdä kierroksen monissa kaupoissa näkemättä kenelläkään maskia.
Mella M

ViestiKirjoittaja kuvatus » 01.02.2023 20:31

Olen nyt käyttänyt maskia vain silloin, kun on ollut lähitulevaisuudessa jotakin ohjelmaa, joka oireisena tai altistuneena peruuntuisi (esim. joulun vietto vanhempien luona). Muuten olen ollut kaupoissakin ilman maskia, koska ajattelen, että olisi pitkän eristäytymisen jälkeen hyvä saada taas vähän vastustuskykyäkin.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät