Kirjoittaja Biarritz » 11.07.2026 17:37
Testamentin laatiminen. Mä olen tähän asti vältellyt testamentin tekoa, koska jotenkin olen pelännyt taikauskoisesti että heti sen jälkeen sattuu jotain ja olen ennen ajatellut että tekisin sen vasta kun olen "riittävän vanha" ja "valmis kuolemaan". Nyt olen kuitenkin luopunut turhasta taikauskosta tämän asian suhteen ja ajatellut että se on kuitenkin hyvä olla jo olemassa kaiken varalta. Jos sattuisin yhtäkkisesti kuolemaan tapaturmaisesti tai terveydellisistä syistä, en halua että isäni perisi minut. Tai jos kuolisin hänen jälkeensä, en haluaisi myöskään että veli- ja siskopuoli perisivät, koska emme ole muutenkaan ikinä yhteydessä keskenämme muuten kuin silloin tällöin isämme kautta, ja lisäksi iso osa mun tän hetkisestä omaisuudesta koostuu äidiltä peritystä eikä hän oikein liity mitenkään mun sisaruspuoliin.
Mitä kautta testamentin laatimisprosessin voisi parhaiten aloittaa? Haluaisin jättää omaisuuteni erään alueen jollekin paikalliselle kehittämis- tai kulttuurisäätiölle, joka edistäisi sen alueen perinteitä ja kulttuuria.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.