Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Purrfect » 23.06.2026 21:42

Oletko katsonut Tokmannin housuvalikoimaa?
Osa toki kuvioitua, legginsiä jne, mutta myös yksiväristä perusvaatetta.
Netistä voi selata valikoimaa, niin näkee heti onko sopivan oloisia sekä myymäläsaatavuuden. Ei tarvitse tilata ja pääsee sovittamaan.

Itse pidän kuvioiduista, värikkäistä vaatteista, ja näkyi omaan makuun olevan muutamat tosi kivalla kuosilla olevat mekot valikoimassa tänä kesänä, toki perus yksväristäkin löytyy monensorttista.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.06.2026 22:35

^^ voitko laittaa linkin mitkä ovat mielestäsi hyviä kesähousuja? Olisi helpompi antaa vinkkejä!
Vieras

ViestiKirjoittaja Avokaado » 24.06.2026 10:47

^^ ja ^ En käynyt Tokmannilla, mutta katsoin housuvalikoimaa netistä. Yhdet niistä näytti malliltaan vähän sellaiselta, kun olen ajatellut, mutta kuvioita niissäkin oli. Täytyy käydä katsomassa paikan päällä.

Ei mulla ole linkkiä antaa, mutta ihan tavalliset suorat housut, ei liehulahkeet, kevyt kangas mutta ei samantien rypistyvää, vyötärössä kuminauha, ei siis vetoketjua edessä eikä mitään prässihousuja eikä myös legginsin tapaisia. Nyt vaan on "muodissa" nuo liehulahkeet ja en niistä tykkää pätkän vertaa.
Avokaado

ViestiKirjoittaja Lumipallo » 24.06.2026 15:53

Täällä on välillä ihmetelty suurta kävijämäärää. Minäkin ihmettelen, mitä botit ja muut hakevat vaatimattomasta blogger-blogistani. Kuvia? Mitä muuta? Kävijätilaston mukaan katseluita on noin 6000 viikossa/30000 vuodessa ja tiedän, ettei siellä oikeasti käy muita kuin äiti, pari kaveria ja lapset ehkä kerran vuodessa. Kuvat seilaavat jossakin maailman nettiaalloilla? Blogi on avoin, mutta sen pitäisi olla kätketty hakukoneilta.
Lumipallo

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 25.06.2026 07:39

^No oho! Mulla on Bloggerissa blogi muttei siellä ikinä ole tuollaisia katsojamääriä. :shock:
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Umac » 27.06.2026 02:07

Umac kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Ei jumalauta nyt taas! Mitä ihmettä oikeuden päässäliikkuu että törkeät raiskarit pääsevät koirana veräjästä?? Tämä case on pakko viedä niin korkealle kuin vain pystyy!
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html

Uhri valittaa päätöksestä: https://www.hs.fi/suomi/art-2000011251710.html Uhri valittaa vapauttavasta raiskaus­tuomiosta Malmin sairaalan tapauksessa

Vanha aihe ja hovin päätöksen jälkeen poikkeuksellinen tiedote myös:
https://www.tuomioistuimet.fi/ajankohta ... tuomiosta/
Tuomioistuinvirasto tiedottaa poikkeuksellisesti Helsingin hovioikeuden 18.6. antamasta tuomiosta
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja aunet » 27.06.2026 09:03

Aika jännään paikkaan oli laitettu lastensuojeluyksiköstä karanneen 14-vuotiaan pojan katoamisilmoitus kuvineen. Julkaistu siis äskettäin Pohjois-Savon lemmikkien karkuteillä-facebook sivuilla. Toki oli huomautus, että ylläpito oli sen sallinut. Muualla en ilmoitusta ole nähnyt.
aunet

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.06.2026 10:07

Onneksi joku vielä tuomitaan kunnolla raiskauksesta, vaikka toiset pääsevätkin kuin koira veräjästä. Onkohan syynä se että tässä tapauksessa kyseessä oli valkoihoinen suomessa syntynyt kantasuomalainen
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012101373.html
Vieras

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 01.07.2026 20:49

Vieras kirjoitti:Onneksi joku vielä tuomitaan kunnolla raiskauksesta, vaikka toiset pääsevätkin kuin koira veräjästä. Onkohan syynä se että tässä tapauksessa kyseessä oli valkoihoinen suomessa syntynyt kantasuomalainen
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012101373.html

tai sitten tekojen määrä ja tajuttomaksi kuristaminenkin + viiltely on jo voinut vaikuttaa siihen. yleensähän raiskauksesta tulee varsin lyhyet tuomiot ja sakot tekijälle ja huonolla tuurilla vielä valituksella alenee.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.07.2026 21:20

15 vuotta on melko poikkeuksellinen tuomio. Saisi olla enemmänkin kunnon tuomioita.
Vieras

ViestiKirjoittaja Lumipallo » 10.07.2026 09:01

Voisiko joku koiria ymmärtävä selittää, miksi koira käyttäytyy näin? Tyttären koira on meillä usein hoidossa. Minä syötän, lenkitän, rapsutan. Mies välillä leikkii koiran kanssa. Koira vie leikkirotan hänelle, kiskoo ja ärisee. Koira tuo leikkirotan minulle ja irrottaa otteen, kun tartun siihen. Hän ei leiki minun kanssani. Minulle vain tuodaan leluja ja sukkia (aina pareittain :) )
Lumipallo

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 10.07.2026 10:09

^ kyse voi olla ihan siitä ettet ole koiran kanssa leikkinyt.

jos on enemmän koiria niin pienessä laumassakin erottuu jo keskinäiset leikkikaverit keskenään.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Umac » 10.07.2026 10:45

^^Teidän kemiat on erilaiset, koira myös lukee mm.kropan asentoa, tunnetilaa ja peilaa kokemusmaailmaa aikaisempaan. Esim.luonteeltaan hyvin pehmeä koira voi muistaa kerrasta miten lelua kiskoessa kiljahtaa tahattomasti, siis ihminen kiljahtaa, koira perääntyy. Ja toimii aina näin jatkossakin! Koska muistaa kerrasta kiljahduksen, tilanteesta vetäytymisen.

Tuo vain esimerkkinä siis, en sano, että teillä kiljahdettu! :-)
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja aunet » 10.07.2026 13:06

En laita raflaaviin otsikoihin linkkeineen, mutta ihmettelen tässä otsikossa, miten on mahdollista, että K-kaupan kuorma-autolla kuljetetaan sellaisenkin henkilön ruumista kuin Khamenei? Onhan tuo nyt ihan absurdia. Kyllä Suomessa ruumisautollekin on tietyt määräykset. Toisaalta kun on kylmärekka, ulospäässeistä höyryistä päätellen, säilyy ruumiskin pitempään. Anteeksi jos loukkasin jota kuta. Kyseenalaista mainosta K-kaupalle, tai sitten myyntimenestystä, tiedä häntä.
aunet

ViestiKirjoittaja Mea » 10.07.2026 13:43

^ Siis K-ryhmällä ei ole omia autoja vaan olivat joltakulta sitä vuokranneet tms, ja sitten kun se oli palautettu ja laitettu eteenpäin, siitä oli jätetty poistamatta K-ryhmän teipit vaikka niin oli sopimuksessa määrätty.
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 10.07.2026 14:49

^Juurikin tuo.
On häpeäksi koko ketjulle kun/jos yksittäinen alihankintafirma ei noudata sopparia esim. juurikin kaluston putsauksesta teippaustenkin osalta autosta luopuessa.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 10.07.2026 19:49

^Aika sairasta jotenkin. Eikä hyvää mainosta K-ryhmälle, oli miten oli.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Mea » 10.07.2026 20:49

Ei toki hyvää mainosta, mutta eihän se ole millään lailla niiden syy että joku ei noudata sopimusta?
Mea

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 11.07.2026 07:08

^Ei olekaan, mutta silti. Niin näkyvä tapaus tuo on.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Lumipallo » 11.07.2026 09:07

*kiranas* kirjoitti:^ kyse voi olla ihan siitä ettet ole koiran kanssa leikkinyt.
jos on enemmän koiria niin pienessä laumassakin erottuu jo keskinäiset leikkikaverit keskenään.

Olen kyllä yrittänyt vähän härnätä, mutta siihen ei ole tartuttu. Ehkä olen koiran mielestä tylsä leikkikaveri. Mies on rajumpi ja ärsyttävämpi, hän saa koiran syttymään.

Umac, nuorempana koira oli sellainen kiltti tappajahauki, aina tarttumassa hampailla. Silloin varmaan yksi ja toinenkin kiljahteli, millä ei ollut mitään vaikutusta. Se loppui yhtäkkiä kaksivuotiaana ja hän on ollut sen jälkeen hyvin hellä ja varovainen. Minussa ei taida sitten olla oikeanlaista taistelijavibaa :problem:
Lumipallo

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 11.07.2026 09:25

Lumipallo kirjoitti:Olen kyllä yrittänyt vähän härnätä, mutta siihen ei ole tartuttu. Ehkä olen koiran mielestä tylsä leikkikaveri. Mies on rajumpi ja ärsyttävämpi, hän saa koiran syttymään.

leikkiminen ihmisen kanssa on asia, joka on vaan opetettava ihmiselle ja koiralle. jotenkin ihmiset aina mieltää asian niin, että tottakai se koira utomaattisesti leikkii, mutta näin suoraviivaista asia ei ole. leikkiminen on vuorovaikutuksellinen tapahtuma, siksi se on yleensä ihmisen ensin opittava, koiran saa kyllä hommaan mukaan sen jälkeen. leikkiminen on yllättävän hankalaa, siihen pitää osata heittäytyä koiran näkökulmasta. härnääminen voi olla tapa saada koira leikkimään, mutta muitakin tapoja on. härnääminen voi olla koiran mielestä painostavaa, jolloin leikkiin ei lähdetä. esim. härnätään lelulla ja muutoin ollaan passiivisia kehonkieleltä, jolloin tilanne ei kerro mitenkään koiralle, että tässä on kiva leikki just alkamassa ja siksi on helpompaa, että koira väistää tilannetta, koska koira kuitenkin haluaa välttää konfliktia.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Mea » 11.07.2026 09:32

^ Tuo oli mielenkiintoista, en tiedä asiasta mitään. Mitä muita tapoja on? Tai olisiko jotain hyvää linkkiä?
Mea

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 11.07.2026 09:35

^ leiki itse lelulla, heittele sitä ilmaan, retuuta lelua itsekses, kokeile kahden saman arvoisen lelun kanssa leikkimistä jne.. jolloin homma alkaa kiinnostamaan koiraakin. voin kattoa jos löytyy linkkiä.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Lumipallo » 11.07.2026 09:54

^^^ Tuo on kyllä totta :D Mies leikkii siksi, että se on hänestä itsestään hauskaa ja hän tekee sen tosissaan. Minä vain puolivillaisesti. Silti mietin sitä, miksi koira tuo minulle sen lelun ja luovuttaa sen heti kun tartun siihen. Se ei taida olla leikkiinkutsu.
Lumipallo

ViestiKirjoittaja aunet » 11.07.2026 09:57

kiranas kirjoittaa asiaa leikkimisestä. Aikuiset usein on liian säntillisiä leikkiessään koiran kanssa ja eivät osaa/uskalla heittäytyä. Usein ainoa leikki on vetoleikki taisteluineen, josta osa koirista hämmentyy. Kaverilla oli aikuinen uroskoira, joka ei ollut koskaan leikkinyt, edes pentuna. Ei ollut leikkikaveria, siis ihmistä. Leluja oli kyllä pilvin pimein. Koira oli mulla hoidossa muutamaan otteeseen ja kas kummaa, alkoi leikkimään aikuisiällä. Oli ihana nähdä se palo hänen silmissään, ihan kuin lamppu olisi syttynyt, että mitäs kivaa tämä nyt on.
aunet

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 11.07.2026 10:21

Lumipallo kirjoitti:^^^ Tuo on kyllä totta :D Mies leikkii siksi, että se on hänestä itsestään hauskaa ja hän tekee sen tosissaan. Minä vain puolivillaisesti. Silti mietin sitä, miksi koira tuo minulle sen lelun ja luovuttaa sen heti kun tartun siihen. Se ei taida olla leikkiinkutsu.

koira yrittää opettaa sua leikkimään ja sitten huomaa sun puolivillaisen fiiliksen niin "äst ei se vieläkään osaa leikkiä" :mrgreen: yritä joku kerta heittäytyä siihen tosissaan, niin näet miten koira hämmentyy ja sen jälkeen syttyy ihan tosissaan! ja sitten onkin bileet!
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Lumipallo » 11.07.2026 13:08

^ :D
Koiran oma isäntä kävi äsken kääntymässä ja sai aikaan kunnon ärinät. Riittää varmaan tälle päivälle :P Taidan jättää leikit noille miehille, kun ne osaa.
Lumipallo

ViestiKirjoittaja Avokaado » 11.07.2026 13:43

Kissalan porukka kissoineen lähti parin yön reissuun ja varasivat tietysti hotellista lemmikkihuoneen.
Mä ihmettelen suuresti, että lemmikkihuoneessa on kokolattiamatto? Miten sen saa pidettyä siistinä, ei mene mun tajuntaan!
Avokaado

ViestiKirjoittaja Belgiter » 11.07.2026 14:56

Pulma leikkii mun kanssa kyllä lelulla ja ihan mieluusti (liikaa sääntöjä kyllä, se toteaa), mutta leluton leikki mun kanssa ei ole sille mieleen. Tosin eilen se vähän osallistuikin eikä heti lähtenyt tai murahtanut (eroaa leikkimurinasta).

Lelulla leikkii itsekseenkin. Kanniskelee ja putee niin, että lelu piippaa. Sen sisälelut on siis vinkuvia pehmoja. Mun kanssa leikittävät heitettäviä ja vedettäviä.
Viimeksi muokannut Belgiter päivämäärä 11.07.2026 16:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Belgiter

ViestiKirjoittaja Mea » 11.07.2026 16:26

*kiranas* kirjoitti:^ leiki itse lelulla, heittele sitä ilmaan, retuuta lelua itsekses, kokeile kahden saman arvoisen lelun kanssa leikkimistä jne.. jolloin homma alkaa kiinnostamaan koiraakin. voin kattoa jos löytyy linkkiä.

Kiitos! Täytyy kokeilla tämmöistä. Wilpurtti lähtee ihan innoissaan retuutusleikkeihin itsekin mutta Tauno ei niinkään. Se tykkää kyllä sitten pienestä pallosta. On nimittäin aivan salamannopea kun menee sen perässä, hyvä kun silmällä edes näkee.
Mea

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät