Hintamerkinnät virheellisiä kaupassa

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Hintamerkinnät virheellisiä kaupassa

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.08.2024 11:12

^Tuosta tuli mieleen edellinen työpaikka. Kun varastossa vahingossa (käsin) liimatessa etiketit meni vinoon tai ruttuun, niin selitettiin, että etikettikoneessa oli vikaa :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Belgiter » 15.01.2026 16:50

Erään ketjun tavarataloissa, siis eri liikkeissä, sain kolmasti huomauttaa kassalla myyjille alennustarran huomioinnista. Kerran yhdessä myymälässä olivat unohtaneet ottaa erään tavaran luota tarjouskyltin pois ja kun siihen ei ollut merkitty voimassaoloaikaa, sain sen tavaran tarjouksella. Se myymälä oli muutenkin sekainen ja täyteen tupattu. Kävi mielessä, ohjeistettiinko ketjun myyjät jättämään tarjoustarrat huomioimatta, jos ei asiakas huomaa ja sano siitä. Tästä on jo vuosia aikaa, mutta edelleen katson ketjun liikkeissä tarkkaan, mikä hinta otetaan. Sittemmin koronan ja sodan aiheuttamat hinnannostot johtivat jatkuviin hintalappusotkuihin ihan ruokakaupassa eikä vain yhdessä.
Belgiter

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 15.01.2026 20:54

Nyt mä tulen tänne perumaan puheitani: hommasin sittenkin "vihreän kortin"! :D
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Umac » 13.05.2026 10:54

Menkööt tämän ketjun jatkoksi: kokeilin tänään Lidlin skannaa jo poimi - toimintoa.
Vaatii tottumista! Ei sattunut kauppakasseja mukaan ja vaaka ei antanut heville koodia. Jää nähtäväksi tuleeko aktiiviseen käyttöön.
https://www.lidl.fi/c/scan-go/s10080370
Scan & Go – uusi tapa ostostella

Aiempi kokemus vain itsepalvelukassoilta eri ketjujen toimipisteissä.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Dacrest » 14.05.2026 21:37

^tätä täytyy kokeilla
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja laskuri » 01.07.2026 21:46

Olen jo jonkin aikaa sitten alkanut seurata kassalla että meneekö hinnat ja varsinkin tarjoushinnat oikein. Lasken loppusumman samalla kun ladon tavarat hihnalle (kassan tervehtiminen vaan todella häiritsee ja on ihan turhaan keksitty juttu!) ja todellakin enimmäkseen tarjoushintaa ei saa jollei huomauta asiasta eli hinta on kassakoneella eri kuin tuotteen hyllylapussa. Aina joutuu odottamaan kun sitä hyllyn hintaa etsitään ja koskaan ei pyydetä anteeksi. Jos välttelisi kauppaa jossa näin tehdään niin ei tarvisi enää mihinkään kauppaan mennä. Joskus hyvin harvoin on sattunut kohdalle myyjä joka on jopa uskonut hinnan minkä olen sanonut tuotteen hyllyssä olleen, varmaan siksi kun olen luetellut muidenkin ostamieni tuotteiden hinnat (muistan vaan helposti kaikki hinnat/numerot)

Kerran tuli säästöä kerralla jopa 30€ koska yksi tuote oli syötetty kahteen kertaan ja koska tiesin loppu summan ja kassa ilmoitti summan yläkanttiin niin sanoin vaan että nyt on jokin väärin ja otin sen kolmenkympin tuotteen tarkastettavaksi mikä olikin kahteen kertaan, ei anteeksi pyyntöä tästäkään kuulunut.
Ostan usein tarjoustuotteita ja kyllä olen säästänyt paljon sen ansiosta että lasken summat kassalla.

Lain mukaan se hinta mikä on tuotteen kohdalla ilmoitettu pitää olla myyntihinta. Eli jos kauppias sanookin että on lappu unohtunut sinne ja yrittää ottaa korkeamman hinnan niin se on laiton teko, tietävät kyllä jos asiasta huomauttaa..
Näinkin on yritetty toimia ja kun tuosta laista kerroin niin oli kyllä tiedossa ja lapun hinnalla myytiin.
Laitonta on myös kaupassa myydä tuotteita ilman hintaa, hinnan pitää olla näkyvissä. Myös kilo- ja litrahinta pitää olla näkyvissä.
laskuri

ViestiKirjoittaja Belgiter » 01.07.2026 22:54

Yksi asia, jota olen lähikaupassa (K) ihmetellyt, on se, että tuote X maksoi viime viikolla vaikka 5,35 €. Tuote tulee tällä viikolla tarjoukseen ja hinta on vaikka 3,99 €, mutta kuitissa normaalihinnaksi ilmoitetaankin 4,75 €. Millähän hinnalla kauppa myisi tuotteen, jos tarjous onkin vain Plussakortilla ja asiakkaalla ei ole sitä... Eli miksi tarjousaikana normaalihinnaksi ilmoitetaan joku ihan muu hinta? Tuleeko se jostain ketjun keskustietokoneelta/ohjehinnoista? Ei se minua silleen häiritse, kun on kuitenkin näin päin, onpahan vain kummastuttanut.
Belgiter

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.07.2026 23:58

Mun kuulokkeet lopetti toimintansa seitsemän kuukautta oston jälkeen. Menin kauppaan valittamaan koska tuotteessa oli kahden vuoden takuu. Hyvin pitkällä naamalla myyjä sanoi että haluatko rahat takaisin vai uuden tuotteen. Sanoin että haluan rahat takaisin sillä voin sillä rahalla ostaa uudet kuulokkeet myyjä oli taas tympäännyneenä näköinen ja sanoi että se hinta on sitten se mikä hyllyn päädyssä näkyy. Hyllyn päädyssä hinta oli sama kuin seitsemän kuukautta sitten ja sanoi että laittaa vain rahat tililleni niin otan uudet kuulokkeet. Hän yritti vielä saada minut ottamaan vaihdossa uudet kuulokkeet mutta se olisi tarkoittanut sitä että en saa uusiin kuulokkeisiin enää samaa kahden vuoden takuuta vaan takuu olisi lähtenyt pois osittain. Haluankin nyt sanoa kaikille että jos olette vaihtamassa tuotetta vastaavaan niin katsokaa ensin hyllystä mikä on se tämänhetkinen hinta. Muutoin takuu ei ole voimassa kuin siitä hetkestä lähtien kun ostit ne alkuperäiset tuotteet.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 02.07.2026 02:20

Umac kirjoitti:Menkööt tämän ketjun jatkoksi: kokeilin tänään Lidlin skannaa jo poimi - toimintoa.

Tämä jäi toistaiseksi vain kertakokeiluksi silloin toukokuussa.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Dacrest » 02.07.2026 10:20

^olen käyttänyt useamman kerran.
Hyvä puoli tuossa on että näkee kännykästä koko ajan hinnat ja loppusumman. Eikä tarvi enää kassalla piippailla mitään. Voi käydä vaikka itsepalvelukassalla maksamassa.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Vieras » 02.07.2026 11:09

Eikö tuo ole ihan sama kuin sryhmän itsekeräily? Me ollaan käytetty sitä siitä asti kun se tuli. Nopeuttaa maksamista.
Vieras

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät