Hyvät asiakaspalvelut tai huonot kokemukset, mitä vain

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Hyvät asiakaspalvelut tai huonot kokemukset, mitä vain

ViestiKirjoittaja Umac » 11.10.2022 04:55

Tähän voi taas kertoa risut ja ruusut, muistelen samanlaisen ketjun olleen jo Pp:n aikoina. Tuote tai firma, netin kautta tai kivijalka, mikä vain.

Tänään vien fillarin ekaa kertaa ikinä oman asuinalueen pyöräkorjaamoon, ans katsoa.

Ja tuoreeltaan palautus Netraudasta, mikroaaltouuni joka ostettu 1/2022, näppäimistä osa ei ole enää toiminut elokuun jälkeen, laite itsessään toimii. Netin kautta halusivat kuvia ja videoita, kuvan laitoin ja nyt korvaavat koko ostosumman takaisin ja laitteen saa pitää. Vastaukset tulivat nopeasti, saman päivän aikana. Erittäin hyvä palvelu siis.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

Re: Hyvät asiakaspalvelut tai huonot kokemukset, mitä vain

ViestiKirjoittaja Mea » 11.10.2022 05:09

One word: Bauhaus. Vastaavaa "asiakaspalvelua" ei saa mistään. Olen ajatellut lähettää niiden asiakaspalveluun (tai Suomen pomolle!) tämän: https://www.youtube.com/watch?v=ReAdFKspRP0 - Spede showssa täsmälleen Bauhausin tason palvelua. Suosittelen katsomaan ennen kuin menee sinne, niin tietää mitä on odotettavissa. Ja kokemusta on koska olen asioinut siellä niin paljon ettei tarvitse enää näyttää henkkareitakaan.
Mea

ViestiKirjoittaja Purrfect » 11.10.2022 07:11

Pakko heti kehua Oululaista Lumingerie- alusvaateliikettä. Paikanpäällä en ole koskaan käynyt kun niin kaukana, mutta aikalailla parasta ja nopeinta asiakaspalvelua mitä olen sähköpostitse mistään saanut, toimitukset myös todella nopeita. Viimeksi palauttaessani vääränkokoiset liivit, laitoin siitä heille illalla myöhään sähköpostia, oli jo heti seuraavana aamuna aikaisin tullut vastaus. Huomasin sen vasta puolen päivän jälkeen, mutta halutun koon olivat tallentaneet mulle ostoskoriin mihin pääsin kirjautumalla sivulle (viimeinen kappale siitä koosta), kliksuttelin tilauksen menemään ja kiitin sähköpostilla vielä. Melkeen samantien tuli vastaus, että pakkaavat liivit heti niin lähtee samana päivänä matkaan, pian jo kilahti seurantakoodit omapostiin ja sitä seuraavana päivänä ne jo tupsahti postiluukusta :). Kerrankin löytyy tosi kauniita liivejä isommissa kokoluokituksissa!

Rintaliivejä vaihtaessa myös linkkaavat useampia vaihtoehtoja mitkä saattaisivat sopia kun selittää mikä istuvuudessa ei toiminut, tai neuvovat vaan oikean koon valinnassa. Samalla kun linkkaavat, ovat varalta varanneet jo tuotteenkin sivuun jos ovat vähissä (itse tilaan yleensä alesta), että sitä tosiaan on jos siihen päätyy.

Gigantissa on aika tuuripeliä millaista asiakaspalvelua sattuu saamaan. Keittiörempan aikana kierreltiin siellä kodinkoneosastolla ja keittiöosastolla, ja koska ei ketään myyjää löydetty neuvomaan (katosivat aika nopsaa jos olivat jotain asiakasta palvelleet), otettiin vuoronumero että saataisiin jeesiä kodinkoneiden valikoinnissa. Selitettiin kyllä että tarkotus laittaa kaikki uusiksi, ja koitettiin kysellä tietoja mm. induktioliesistä, mutta aspa lähinnä nojasi tiskiin, vastaili jotain todella ympäripyöreitä eikä oikeastaan edes yrittänyt auttaa. Induktioistakin lähinnä viittasi, että tuolla päin niitä on, sieltä voi käydä kattomassa millasia on tarjolla, vaikka yritin sanoa että en ymmärrä niistä mitään, mitä tarvitsee ottaa huomioon jne. Yhtään laitetta ei sitten Gigantista keittiöön ostettu.

Läppärin ostossa taas sain ihan hyvää palvelua, ihan kysyi haluanko että katsoo koneelta mun hintaluokasta mikä on paras laite, kun kerroin mitä tulin katselemaan ja sitä oli vaan yksi asiakaspalautuslaite siellä. Toki varastossa noudosta kesti ja kesti ja sensellasta, mutta lopunperin kuitenkin kokonaisuutena sain sen mitä tarvitsinkin.
Purrfect

ViestiKirjoittaja piku » 11.10.2022 07:47

Nikkilän s-marketin kassat ovat legendaarisia tylyydessään. Kassasta huokuvan vitutuksen oikein tuntee. Asia ei häiritse minua. Mutta n. vuosi sitten sinne palkattiin nuori mies kassalle. Lompsin kassalle ja kassa HYMYILI ja tervehti. Käännyin katsomaan taakseni että puhuuko se jollekin kaverilleen (näin on käynyt vakkarikassan kanssa), ei puhunut, se hymyili minulle! En varmaan edes hymyillyt takaisin, olin niin järkyttynyt.
Öpaut vuoden jälkeen hänen hymy ei ole enää niin leveä. Hymyilee silti. Toivottavasti löytää toisen duunin ennenkuin imevät hänestä lopunkin elämänilon.
piku

ViestiKirjoittaja Dacrest » 11.10.2022 12:29

piku kirjoitti:Nikkilän s-marketin kassat ovat legendaarisia tylyydessään. Kassasta huokuvan vitutuksen oikein tuntee. Asia ei häiritse minua. Mutta n. vuosi sitten sinne palkattiin nuori mies kassalle. Lompsin kassalle ja kassa HYMYILI ja tervehti. Käännyin katsomaan taakseni että puhuuko se jollekin kaverilleen (näin on käynyt vakkarikassan kanssa), ei puhunut, se hymyili minulle! En varmaan edes hymyillyt takaisin, olin niin järkyttynyt.

:lol:

Asuin pikkupaikkakunnalla, jossa olin tottunut että kauppojen henkilökunta tervehtii, hymyilee ja juttelee. Kultturishokki oli melkoinen kun muutin vanhan kotikaupunkini lähiöön ja rupesin asioimaan alueen S-marketissa. Tosiaan, sen kassasta huokuvan vitutuksen voi tuntea.
9kk asumisen jälkeen muutin takaisin pikkupaikkakunnalle.

Hyvää asiakaspalvelua saa DNA:n liikkeestä. Sieltä ostetusta luurissa oli vikaa, asiaa tutkittiin ja aika nopeasti sain uuden samanlaisen tilalle. Siinäkin oli vikaa, joten vaihtoivat piirikortin (käytännössä uusi puhelin). Kun siinäkin oli sitä samaa vikaa (tyyppivika?), ehdottivat itse kaupan purkua.
Tämän käynnin jälkeen meni alle vrk kun mulle tuli tekstari, että voin viedä puhelimen takaisin ja saan ostohinnan suuruisen hyvityksen johonkin uuteen puhelimeen.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Dacrest » 11.10.2022 12:45

Gigantissa en mielellään asioi, siellä yritetään yleensä tyrkyttää jotain kalliimpaa kuin mitä tarvitsen.
Kerrankin menin ostamaan langatonta 20e näppistä ja myyjä tyrkytti ensin 100e näppis+hiiri-pakettia, seuraavaksi 70e pelinäppistä.
Vasta kun olin kävelemässä pois, tiskin alta löytyikin se 20e perusnäppis.
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja piku » 11.10.2022 14:24

Dacrest kirjoitti:
piku kirjoitti:Nikkilän s-marketin kassat ovat legendaarisia tylyydessään. Kassasta huokuvan vitutuksen oikein tuntee. Asia ei häiritse minua. Mutta n. vuosi sitten sinne palkattiin nuori mies kassalle. Lompsin kassalle ja kassa HYMYILI ja tervehti. Käännyin katsomaan taakseni että puhuuko se jollekin kaverilleen (näin on käynyt vakkarikassan kanssa), ei puhunut, se hymyili minulle! En varmaan edes hymyillyt takaisin, olin niin järkyttynyt.

:lol:

Asuin pikkupaikkakunnalla, jossa olin tottunut että kauppojen henkilökunta tervehtii, hymyilee ja juttelee. Kultturishokki oli melkoinen kun muutin vanhan kotikaupunkini lähiöön ja rupesin asioimaan alueen S-marketissa. Tosiaan, sen kassasta huokuvan vitutuksen voi tuntea.

Nikkilä (Sipoo) on pieni paikkakunta, olen aina ajatellut että noita ahdistaa just se. :mrgreen:
piku

ViestiKirjoittaja Umac » 12.10.2022 12:10

Fillarihuolto oli 10+, pyörän jättämisestä meni 1h50min ja tuli tekstari valmiista pyörästä.
Kiva kun oman alueen kivijalassa saa asioida.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Outi.I » 12.10.2022 12:37

Power, se on jotenkin aivan uskomaton paikka. Jos menet katsomaan esillä olevaa tuotetta se on jokin ovet vinossa roikkuva rämä tai sitten sitä ei ole ollenkaan vaikka on luvattu olevan. Viimeksi yritin ostaa tulostinkaapelin. Sivujen mukaan liikkeessä on. Ei löydy ja kysyn myyjältä. Myyjä lähtee hyllylle ei löydä. Hän tarkastaa koneelta, juu on niitä ja sitten lopulta kolme myyjää etsii eikä löydä. Totesin antaa olla haen muualta. Menin Giganttiin kysyn myyjältä missä ne ovat, sain ohjeen ja POKS! minulla on 3 metrinen kaapeli. Giganttiin voi aina luottaa ja palvelu pelaa.
Outi.I

ViestiKirjoittaja Nelth » 12.10.2022 19:51

Gigantti on kyllä ollut asiakaspalvelultaan ala-arvoisin ja vieläpä useampaan otteeseen. Ekalla kerralla yritin ostaa astianpesukonetta heiltä. Myyjä ei kuunnellut pätkääkään toiveitani konetta koskien, vaan yritti kaupata tuplasti kalliimpaa konetta. Väänsin rautalangasta moneen kertaan, ettei ole etsimääni ja hintakin on budjetilleni aivan liian kallis. Lopulta myyjä ymmärsi vissiin jotenkuten, mutta sitten ei ollut kuuleman kaupata mitään halvempaa tai jos olikin, niin sit vain muovisia sisältä, mitä en ehdottomasti halunnut. Lähtiessä olin katellut myymäläsaldoja, että varastossa piti kyllä olla kriteereihini sopivia koneita... Marssin seinän takana olleeseen Poweriin ja ostin lopulta sieltä koneen.

Toisella kerralla ostin kameran tilpehööreineen. Niitä piti olla saatavilla, mutta meni kuukausi, toinenkin... Ei alkanut kuulua. Chatin asiakaspalvelijoista ei irronnut mitään hyödyllistä tilaukseni kannalta. Lopulta taisin saada tuotteen kolme kuukautta odotettuani. Sittenkin vain todetakseni, että valokuvissa ja tuote-esittelyissä oli eri lisävarusteet kuin sitten lopullisessa tuotepaketissa. Chat oli taas yhtä tyhjän kanssa: Joo, näköjään meidän moka. Pahoittelut kyllä, mutta ei muuta enkä ollut kovin tyytyväinen, sillä muutama lisävarusteista oli selvästi kehnompia kuin oli luvattu. Ts. En olisi maksanut tuotepaketista sitä hintaa, jos olisin tiennyt lisävarusteiden olevan nuo. Kävin sitten vielä kivijalkaliikkeessä myyjän puheilla. Sillä kertaa osui sentään asiallinen myyjä, joka selvitti, että heillä ei ole saatavilla niitä alunperin luvattuja varusteita ollenkaan ja sain sitten lopulta hyvityksen.
Nelth

ViestiKirjoittaja Mea » 14.10.2022 05:11

Tuli muuten mieleen, olenko ainoa jolle Ikean chatti on lyönyt luurin korvaan? :D Onneksi tuli palautekysely sen jälkeen, kirjotin vähän kipakkaa tekstiä.
Mea

ViestiKirjoittaja Hurtta » 14.10.2022 14:10

Mulla taas ikean aspasta ihan loistavat kokemukset.
Yritin tilata etulevyjä keittiön laatikostoon, minkä löysin ilmaiseksi fb kirppikseltä.
Nettikauppa näytti saldoa, muttei antanut tilata. Kysyin chatissä apua, sanoi että anna numero niin joku kohta soittaa.
Soittaja totesi että juu, en saa ostettua nettikaupasta, mutta hänpä tästä naputtelee takuutilauksen.
Tuli seuraavalla viikolla postissa etulevyt, ilmaiseksi.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Dacrest » 14.10.2022 14:32

Mea kirjoitti:Tuli muuten mieleen, olenko ainoa jolle Ikean chatti on lyönyt luurin korvaan? :D Onneksi tuli palautekysely sen jälkeen, kirjotin vähän kipakkaa tekstiä.

Mulla on vaan hyviä kokemuksia Ikean chatista.
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Purrfect » 14.10.2022 15:37

Minä oon tainnut asioida vaan FB'n chatin kautta Ikean kanssa, mutta siellä toiminut varsin hyvin palvelu ja asiat selvinneet nopeasti
Purrfect

Paluu Rekisteröimättömät