Kysy mitä vaan!

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kysy mitä vaan!

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 17.06.2025 09:26

Dacrest kirjoitti:Eteisen kuramatto - terassilla on samankaltaista mattoa. Käteviä kun keräävät koirankarvat, risut ja männynkävyt, mutta millä nää saa helpoiten putsattua? Jollei imuria lasketa.
Onko jotain varrellista ihmeharjaa/lastaa, jolla voisi ohimennessään pyyhkäistä suurimmat roskat pois?

Kuva

Mä ostin tän. Aivan huippu!
https://koiralainen.com/products/rollafur
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja neppis » 19.06.2025 17:55

Tiibetinhelmi kirjoitti:Mun pitää ostaa koira-alustoja, niitä harmaita pehmoisia missä on tassukuviointi, vähän suurempi määrä. Onko kukaan ostanut noita viime aikoina? Olen vähän koittanut googletella. Aiemmin niitä oli Puuilossa, mutta en ollut ainakaan viime viikolla meidän lähimpänä olevassa myymälässä. Kotkan Ruusu- näyttelyssä niitä näytti olevan Milopetillä, mutta en siinä paahteessa ja kuumuudessa kehien jälkeen enää jaksanut raahautua katsomaan.

Oletko kurkannut jo Motonetin? https://www.motonet.fi/tuote/foxy-fur-m ... t=96-00788

Sattumalta kerran itse löysin ja oli tämä edullisin mihin olen törmännyt :)
neppis

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 20.06.2025 11:47

Neppis, kiitos tiedosta! Laitetaan tuo korvan taakse, ei tullut mieleenikään että tuolla olisi! Ehdin tosiaan jo tilata Findogsilta, mutta noita alustoja tarvitaan aina, kulahtaneempia voi jo heittää pois.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Dacrest » 20.06.2025 12:07

Koiruuksia kirjoitti:
Dacrest kirjoitti:Eteisen kuramatto - terassilla on samankaltaista mattoa. Käteviä kun keräävät koirankarvat, risut ja männynkävyt, mutta millä nää saa helpoiten putsattua? Jollei imuria lasketa.
Onko jotain varrellista ihmeharjaa/lastaa, jolla voisi ohimennessään pyyhkäistä suurimmat roskat pois?

Kuva

Mä ostin tän. Aivan huippu!
https://koiralainen.com/products/rollafur

Näitä olen katsonut, mutta kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. :mrgreen:
Ehkä pitää kokeilla.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.07.2025 23:41

Miten suhtautuisit jos saisit tietää että sinulla on sisaruksia joista et tiedä mitään? Tai että saisit tietää että olet adoptoitu? Miten suhtautuisi siihen että sisarus puolesi haluaisivat olla yhteydessä? Haluaisitko tietää ketkä oikeat vanhempasi ovat? Tai siis biologiset. Tuli vain tästä yhdestä TV sarjasta mieleen. Itse olisin ihan innoissani jos saisin jotain kautta tietää että minulla on sukulaisia, läheisiä biologisesti, sellaisia. Haluaisin ehdottomasti tietää keitä he ovat ja olla heidän kanssaan tekemisissä tutustumisen merkeissä. Jos et haluaisi tietää heistä mitään niin miksi et? Aika paljon tuli keskustelussa sellaista että biologia ei merkkaa mitään jne. Onko se häpeä, pelko vai mikä että ei halua tietää?
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 04.07.2025 23:53

^ Mä en oikeastaan voi sanoa tuohon, kuin että ei mitään hajua. Minusta tuollaiset jutut on asioita, mistä on tosi vaikea tietää jotenkin vain kuvittelemalla, että miten niihin suhtautuisi jos tällaisia asioita selviäisi. Kaikki ihmiset ei kuitenkaan ole hyviä ja kivoja, joten en voi myöskään sanoa, että olisin varmasti tosi iloinen, innoissani ja jotenkin hirveän utelias tietämään uusista ihmisistä kaikkea. Ja biologia ei tosiaan merkkaa ihan kauheasti. Itselläni on onneksi perhe, jonka kanssa haluan olla tekemisissä, mutta ei kaikilla ole ja jos mulla olisi epämukava olla perheen kanssa, niin en olisi heidän kanssaan missään tekemisissä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Dacrest » 05.07.2025 00:57

^^mahdotonta tietää miten suhtautuisin.
Kivoille, sopiville ihmisille on aina tilaa mun elämässä, mutten näe että sukulaisuus toisi siihen mitään lisää.
Sukulaiset taas voivat olla melkoisia idiootteja, siitä huolimatta joissain tilanteissa niiden kanssa on pakko olla jossain tekemisissä. Joten en kaipaa lisää sukulaisia.
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 05.07.2025 04:10

Vieras kirjoitti:Miten suhtautuisit jos saisit tietää että sinulla on sisaruksia joista et tiedä mitään? Tai että saisit tietää että olet adoptoitu? Miten suhtautuisi siihen että sisarus puolesi haluaisivat olla yhteydessä? Haluaisitko tietää ketkä oikeat vanhempasi ovat? Tai siis biologiset. Tuli vain tästä yhdestä TV sarjasta mieleen. Itse olisin ihan innoissani jos saisin jotain kautta tietää että minulla on sukulaisia, läheisiä biologisesti, sellaisia. Haluaisin ehdottomasti tietää keitä he ovat ja olla heidän kanssaan tekemisissä tutustumisen merkeissä. Jos et haluaisi tietää heistä mitään niin miksi et? Aika paljon tuli keskustelussa sellaista että biologia ei merkkaa mitään jne. Onko se häpeä, pelko vai mikä että ei halua tietää?

en ole muutenkaan sukuni kanssa tekemisissä, joten en usko, että tää yllätys sisarus muuttaisi asiaa mihinkään suuntaan. voidaan kerran vuodessa tai niissä häissä/hautajaisissa nähdä, enempää ei tarvitse. veljeä nään kerran vuodessa, asutaan 30min etäisyydellä toisistamme, se on ihan kiva ja tullaan toimeen, joten varmaan joku yllätyssisarus menisi samaan kategoriaan.

jos mut olisi adoptoitu, varmasti haluaisin tietää omat vanhempani. ihan vaan siksi, että mua kiinnostaa syy-seuraus -suhteeet ja asioiden loogisuus ja se miksi jotain on tapahtunut. mutta en usko, että sen enempää lähentyisin ventovieraiden ihmisten kanssa, kun en sitä nykyäänkään tee. ja ihan sekin etten ole läheinen perheeni ja sukulaisten kanssa, niin en usko, että yhtäkkiä haluaisin olla läheinen jonkun yllätysperheenikään kanssa, joten veikkaan, että olisin se perheen erakko, joka vaan löytyi ihmisille, mutta josta kukaan ei oikeastaan tiedä mitään. meikäläisen hautajaisissa voi sitten porukka sosialisoida jos on tarve.
Viimeksi muokannut *kiranas* päivämäärä 05.07.2025 07:25, muokattu yhteensä 1 kerran
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Umac » 05.07.2025 05:35

Vieras kirjoitti:Miten suhtautuisit jos saisit tietää että sinulla on sisaruksia joista et tiedä mitään? Tai että saisit tietää että olet adoptoitu? Miten suhtautuisi siihen että sisarus puolesi haluaisivat olla yhteydessä? Haluaisitko tietää ketkä oikeat vanhempasi ovat? Tai siis biologiset. Tuli vain tästä yhdestä TV sarjasta mieleen. Itse olisin ihan innoissani jos saisin jotain kautta tietää että minulla on sukulaisia, läheisiä biologisesti, sellaisia. Haluaisin ehdottomasti tietää keitä he ovat ja olla heidän kanssaan tekemisissä tutustumisen merkeissä. Jos et haluaisi tietää heistä mitään niin miksi et? Aika paljon tuli keskustelussa sellaista että biologia ei merkkaa mitään jne. Onko se häpeä, pelko vai mikä että ei halua tietää?

Ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että tapaisin mutta aika näyttäisi olisiko se jatkuvaa, toistuvaa.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 05.07.2025 09:40

Ehkä haluaisin ensin tietää vähän heidän taustojaan. Jos olisi huonoa elämäntapaa, väkivaltaa, päihteitä tai muuta, mikä voisi vaikuttaa hyvin negatiivisesti suhteeseen, en välttämättä haluaisi olla yhteydessä kasvotusten, ainakaan toistuvasti. Jos tieto aiemmin tuntemattomista sukulaisista tulisi äkkiyllättäen, se saattaisi olla eri asia kuin jos esim. toinen biologinen vanhempi olisi koko eliniän tiedetty tuntemattomaksi, jolloin kipu ja kaipauskin olisi suurempi ja pitkäaikaisempi. Näin oli tädilläni, joka ei koskaan saanut nähdä biologista isäänsä, mutta uskaltautui vanhalla iällään ottamaan yhteyttä puolisisaruksiinsa. Onneksi hänet otettiin lämpimästi vastaan. Yllättävää tietoa pitäisi varmaan sulatella vähän aikaa, mutta olisin kyllä kiinnostunut tietämään enemmän. Jos henkilö sattuisi olemaan mukavakin, niin vielä parempi.
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 05.07.2025 12:52

No mä olen aina tiennyt, että mulla on kaksi velipuolta. Parikyt vuotta sitten tämä toinen veli (mua pari vuotta vanhempi) sai tietää musta ja otti muhun yhteyttä. Se ei tiennyt musta eikä tästä toisesta velipuolesta. Se oli adoptoitu, asui sen äidin ja sen äidin uuden miehen kanssa. (mun isä ei halunnut maksaa elareita niin luovutti oikeudet lapsestaan).
Mä tapasin toisen velipuoleni (mua pari vuotta nuoremman) isän hautajaisissa, myös about 20 vuotta sitten. Vaihdettiin yhteystietoja, mutta ei oltu yhteydessä mitenkään muuten kuin virallissa asioissa. Kun isän äiti kuoli mä perin siitä osan, myyty asunto-osake, parikymmentä tuhatta euroa. Isän sisko haukkui mut puhelimessa, että mua kiinnosti vain perintö. Joo mulla oli siihen laillinen oikeus, eikä isältä jäänyt mitään. Ei niitä kiinnostanut mä olisin voinut jonkinlaiset tuttavuus välit pitääkin. Olkoon. En ehkä menettänyt mitään. Mun äiti ja isä tunsi toisensa teineistä lähtien, ettei ollut mikään satunainen suhde, isä tunnusti mut, tavattiin pari kertaa vuodessa, isä asui samassa kaupungissa kun mun (äidinpuolen) mummo ja mun täti, silti isän perhettä ei kiinnostanut pätkääkään pitää yhteyttä "äpärä" lapseen. Se kertookin taas kaiken "kristillisistä arvoista". Mun kaveri sanoi lohduttavasti ettei ole lapsen asia pitää yhteyttä sukulaisiin vaan niitten aikuisten.
Sitten tämä toinen vanhempi veli jonka tapasin pari kertaa ja vaikutti alkuun ihan ok tyypiltä osoittautui kusipääksi (siis oikeesti) ja mä lopetin yhteydenpidon.
En tiedä enää mitään kummastakaan. Tiedän ehkä missä kaupungissa asuvat, jos asuvat vielä samassa kaupungissa. Ei se verisukulaisuus niin hienoa ole.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Dacrest » 05.07.2025 13:39

Miten tää Ratinan puukottaja oli vapaana?

"Mies tuomittiin 17. kesäkuuta puolen vuoden vankeusrangaistukseen pahoinpitelystä. Tuomio oli ehdoton, koska mies oli rikoksiin syyllistyessään ehdonalaisessa aiemmista teoistaan.
23-vuotiasta miestä ei määrätty tuomiolla vangittavaksi."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/af36fe46-64e4-40aa-857b-e79105118fce

Mm ryöstöjä ja vakavia väkivaltarikoksia taustalla.
Ehdonalaisella ei näytä olevan paljon väliä ja oikeusjärjestelmän mielestä on ihan ok että tällainen saa juosta vapaana?
Ei vaan tajua.
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 05.07.2025 19:43

https://www.mustijamirri.fi/karvakamu-palsborttagare-skrapa

Koirankarvan poistajaksi tämä patentoitu karvakamu.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 05.07.2025 19:45

Toi Ratinan puukottajan vapaanaolo on aivan käsittämätöntä. Kai sitä nyt olis joku koppi jostain löytynyt mihin sen olis voinut laittaa säilöön pariksi viikoksi.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Hetuli » 05.07.2025 19:57

Ihan samaa ihmettelin kun luin miehen aikaansaannoksia. En nyt jaksa tarkistaa mutta olikohan niin, että hän sai 2,5 vuotta vankeutta kun puukotti nukkuvaa ihmistä vatsaan. Minusta ne teot ja tuomiot ei kyllä oikein täsmänneet siihen, että oli vapaalla mutta on tietysti lyhennetty.

Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en sen, että tuurillakin on iso osansa mikä rikos ja rangaistus tulee olemaan: Taivalkoskella kun vanhus ampui sen metsän ostajan niin tuli murhasyyte, koska avun kesti tulla niin kauan. Vielä tavalkaan erikoisempi on hiljattain oikeudessa ollut raiskaus/pahoinpitely, jossa syyllinen jätti uhrin verissään lattialle mutta uhri kuolikin alkoholimyrkytykseen.
Hetuli

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 05.07.2025 20:17

Dacrestin kanssa samaa mieltä noista yllätyssukulaisista. Mielenkiinnosta haluaisin toki tutustua, mutta jos tuntuu ettei mitään yhteistä niin eipä sitten mitään väliä.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 06.07.2025 07:14

ratinan puukkottajasta oli hesarissa juttua, että

-jos tuomio on alle 2 vuotta vankeutta, tuomittua ei vangita samantien.
-lyhyemmissä tuomioissa (alle 2v) pitää vangitsemiselle olla muita perusteita.
- syyttäjän on vaadittava vangitsemista, tuomioistuin ei voi vangita.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Mea » 06.07.2025 07:52

Mutta eikö siitä 2,5 vuoden tuomiosta ollut kulunut alle 2,5 vuotta? Miksei se ollut istumassa sitä? Vai oliko se sittenkin joku vanhempi juttu.
Mea

ViestiKirjoittaja MJK » 06.07.2025 17:48

Iidis79 » 05.07.2025 18:43

https://www.mustijamirri.fi/karvakamu-p ... are-skrapa

Koirankarvan poistajaksi tämä patentoitu karvakamu.

Ei toimi ainakaan meillä.
MJK

ViestiKirjoittaja M.Z » 08.07.2025 20:55

Mea kirjoitti:Mutta eikö siitä 2,5 vuoden tuomiosta ollut kulunut alle 2,5 vuotta? Miksei se ollut istumassa sitä? Vai oliko se sittenkin joku vanhempi juttu.

En ole itse penkonut tarkemmin, mutta joku oli jossain selvittänyt että tyyppi on lusinut jo tuon tammikuussa 2024 annetun tuomion. Hän on ollut vangittuna heti kiinnijäätyään ja pidetty vangittuna oikeuden päätöksellä tuomion lainvoimaisuuteen asti. Tuo vankilassa jo vietetty aika huomioidaan tuomion pituutta katsottaessa, eli sitä laskentaa ei aloiteta vasta siitä, kun tuomio on julistettu.
Mies oli kuulemma saanut 2 v 6 kk josta pitää ennen ehdonalaiseen vapautumista istua 2/3 eli 1 v 8 kk. Mies vangittiin kesäkuussa 2023 ja on ollut siitä asti vangittuna oikeudenkäyntiin asti eli 23.1.2024 asti ja sen jälkeen edelleen pidetty vangittuna. Eli hän on päässyt vapaaksi tältä tuomiolta joskus viime keväänä.

Kuulemma sai kyllä nyt taas kesäkuussa puoli vuotta kakkua, josta ei ole ollut vangittuna, vaan on saanut odottaa tuomiota vapaalta jalalta, mutta tuo tuomiota odottaessa istutun ajan huomiointi kyllä selittää miksi melko monessa tapauksessa saa olla vapaana tuomion julistamiseen asti. Jos laitettaisiin selliin odottamaan ja tuomio olisikin lyhyempi kuin sellissä vietetty odotusaika, niin kaverillehan pitäisi maksaa korvauksia aiheettomasta vapauden menetyksestä :roll:
M.Z

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät