Kaikkea autoilusta

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kaikkea autoilusta

ViestiKirjoittaja Fran » 09.04.2025 14:21

No mä haluaisin sen ihan käyttöautoksi. Kun harrasteautoa ei enää ole, niin olisi kiva kun ainoa kulkupeli olisi vähän massasta poikkeava. Mulla on ollut melkein 2 vuotta pappaharmaa Mazda, ja vaikka silläkin on ihan kiva ajella, niin onhan se ihan armottoman tylsä auto. Oon miettinyt, et mikä mielenhäiriö mulla oli, kun sen ostin. Mini kuluttaisikin paljon vähemmän...
Fran

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 10.04.2025 12:00

Mä haluaisin päästä ajelemaan mun ihanalla pikkumustalla joka on seisonut tuolla jo monta kuukautta.
Kyseessä siis musta Citroen C4. Ainoa asia joka tuossa autossa vähän häiritsee on se että se on kaksiovinen. Niitä on myös neliovisia.
Mutta tarvittaessa saa penkit käännettyä niin koiratkin mahtuu kyytiin. Sehän on sellainen viistoperä jonka konttiin kyllä mahtuisi pieniä koiria.
Mies ajaa meidän varsinaisella koira-autolla.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 10.04.2025 12:28

^^Mun kaveri on mini- harrastaja, ja on vielä sellainen Mr.Bean- tyyppinen, pitkä mies. Hällä on pari autenttista miniä 70-luvulta joita rassailee, ja ajelee niillä kesäaikaan. Nostan kyllä hattua asiaan paneutumiselle!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Fran » 10.04.2025 12:43

Mun jenkki oli 60-luvun alusta. Korjaukset teki mun kaveri, jolla on tilat, työkalut ja tietoa. Itse tein jotain pikkujuttuja, jos oli pakko.

Haluaisin jonkun 60-70-luvun farmarin kesäautoksi, mutta nyt siihen ei ole mahdollisuutta. Mini käyttiksenä saattaisi lievittää autokuumetta :mrgreen: Mut jospa Mazdaan saisi suht helpolla leiman, niin pärjäisi ehkä vielä vuoden sen kanssa. Sillä aikaa ehtisi saada X-Trailin kuntoon, ja sillä voisi vähän rahoittaa uutta autoa... Ja Mazdastakin varmasti saisi jotain, kun leima ei olisi ihan just vanhenemassa.
Fran

ViestiKirjoittaja Darre » 30.04.2025 10:52

Mä tuskailin autotilannetta jo jonkin aikaa. Mulla oli siis vm. 12 Kia Venga, josta tykkäsin kovasti. Oikein mukava ja erittäin vähävikainen auto ja olisi kyllä mennyt vielä, hankin siihen viime syksynä uudet talvirenkaatkin. Mutta selvää kuitenkin, että uudempi auto olisi melkeinpä ostettava nyt, että saisin sen maksettua ennen eläkkeelle jäämistä, jolloin tulot vääjäämättä tippuvat. Pohdin eri merkkejä, tärkeänä kriteerinä oli se, että Variocage-häkkini pitää mahtua konttiin. Lopulta päätin pysyä Kiassa ja eilen kotiutui vm. -19 Kia Sportage. Olen jo aivan rakastunut siihen <3 Edellisestä poiketen tämä on automaattivaihteinen ja vaikka en ollut koskaan ajanut automaatilla, niin se on sujunut oikein hyvin. Pitää lähteä perjantaina maalle ihan sen takia, että pääsen kokeilemaan maantieajoa :)
Kuva
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Umac » 30.04.2025 10:54

^Oi miten nätti on!
Onnea uudesta, on aina niin hieno fiilis!
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 30.04.2025 11:43

Näyttääpä nätiltä! Onnitteluy uudesta autosta :)
Eikös kevät aina ole vähän sellainen autokuumeen aika?
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Mella M » 30.04.2025 15:44

^ onnea uudesta autosta! Ja tuo on kyllä kiva tunne, kun välittömästi uusi auto tuntuu tosi omalta.

Mä olisin kans huomenna halunnut lähteä vaikka Hankoon, mutta on kyllä luvattu sen verran kylmää ilmaa, että jää ehkä lähtemättä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Dacrest » 30.04.2025 18:58

Onnea Darrelle uudesta autosta!

Tiibetinhelmi kirjoitti:Mä haluaisin punaisen kupla-volkkarin! Mutta ei ole mitään järkeä ostaa eikä ole varaa kahta autoa pitää. :roll:

Oikeastaan kahden auton pito ei ole kovin kallista (jos käteisellä ostaa), etenkin joku kupla, jonka arvo ei todennäköisesti laske.

Mulla on monesti ollut yksi "ylimääräinen" auto ja kustannus on noin 50e/kk (vero, vakuutus, vuosikatsastus). Polttoaine-, huolto- ja korjauskulut kun jakaantuvat kahden auton välille, se pihalla seisova auto ei leipää pyydä.

Just ostettiin kaveriporukan kesken yksi hyväkuntoinen tonnin kauppakassi. Ideana että se on seisontavakuutuksessa ja otetaan liikenteeseen kun jollain on oma auto korjauksessa ja tarvitsee vara-autoa. Ja kun yksi meistä osaa huoltaa & korjata autoja, tää on halpa ratkaisu.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Darre » 30.04.2025 20:01

Mella M kirjoitti:^ onnea uudesta autosta! Ja tuo on kyllä kiva tunne, kun välittömästi uusi auto tuntuu tosi omalta.

Mä olisin kans huomenna halunnut lähteä vaikka Hankoon, mutta on kyllä luvattu sen verran kylmää ilmaa, että jää ehkä lähtemättä.

Kiitos kaikille. Ja se kyllä jännä miten auto voikin tuntua heti omalta. Kerran ajoin olosuhteiden pakosta kuukauden Fiat Grande Puntolla enkä tykännyt siitä yhtään. Fordit ovat olleet silleen "ok, mutta ei mitään suurempaa efektiä". Mutta molempien Kiojen rattiin kun olen istunut, niin heti "rakastan".
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 30.04.2025 20:12

Onnea Darre! Sun autokuume helpotti ainakin joksikin aikaa! :D

Täällä maalla tuntuu ihmisillä olevan ties kuinka monta autoa pihassa. Ja muitakin menovempeleitä. Mä nyt yritän pärjätä tuolla yhdellä autolla. Jos en ilmaiseksi sitä kuplavolkkaria jostain saa! Tai edes Beetleä. :D
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 30.04.2025 21:07

Dacrest kirjoitti:Onnea Darrelle uudesta autosta!

Mulla on monesti ollut yksi "ylimääräinen" auto ja kustannus on noin 50e/kk (vero, vakuutus, vuosikatsastus). Polttoaine-, huolto- ja korjauskulut kun jakaantuvat kahden auton välille, se pihalla seisova auto ei leipää pyydä.

Just ostettiin kaveriporukan kesken yksi hyväkuntoinen tonnin kauppakassi. Ideana että se on seisontavakuutuksessa ja otetaan liikenteeseen kun jollain on oma auto korjauksessa ja tarvitsee vara-autoa. Ja kun yksi meistä osaa huoltaa & korjata autoja, tää on halpa ratkaisu.

Darrelle onnea uudesta autosta.

Vitsi tollanen kimppa-auto oliskin kiva. Ei mitään vuokrakimppaa vaan tuttujen kesken.

Mä jouduin kerran ajamaan Lahti-Loviisa-Lahti välin vanhalla Fiat Puntolla ja en tykännyt yhtään. Oli vuokra-auto. Tuulilasikin oli niin likainen sisältä, että se vaikutti jo turvallisuuteenkin. EIhän sitä siinä itse pystynyt paljon puhdistamaan.

Itse olen tykännyt eniten Opeleista ja Ford oli ihan ok.

Mulla on edelleen tilanne, että en tarvitse autoa, ei ole varaa autoon, eikä nyt pihassa ole paikkaakaan autolle, mutta haluisin kesäksi auton. Pitäis varmaan vaan tuppautua enemmän autollisten ihmisten seuraan ja yrittää päästä paikoihin. :mrgreen:
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 02.05.2025 18:40

Fran kirjoitti:Mulla on ollut melkein 2 vuotta pappaharmaa Mazda, ja vaikka silläkin on ihan kiva ajella, niin onhan se ihan armottoman tylsä auto. Oon miettinyt, et mikä mielenhäiriö mulla oli, kun sen ostin. ...

Minkä mallin ja vuosimallin Mazda sulla on?
Iidis79

ViestiKirjoittaja Fran » 02.05.2025 19:25

2005 6.
Fran

ViestiKirjoittaja Dacrest » 10.05.2025 00:43

Auton jakopääremppa tehty - ensimmäinen joka osui omalle kohdalle. Olen aina luullut kalliiksi rempaksi, mutta osat maksoivat (vesipumppuineen, apulaitehihnoineen ym) vain ~150e ja kaveri teki homman.
Toivottavasti on yhtä huolettomia kilometrejä edessä kuin tähänkin asti.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät