Mitä mieltä 15 teinin asioista?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Mitä mieltä 15 teinin asioista?

ViestiKirjoittaja Ninni » 27.09.2024 18:14

Minun nuoruudessani ei ollut sijainteija mitä jakaa puhelimilla.
Mutta siihenkin aikaan kontrolloivat vanhemmat kyllä keksivät konstit ajaa jälkikasvu hullun partaalle.
Eli ajelivat esim pitkin kylää ja jokaisen kohdalla VEIVASIVAT ikkunan käsikahvalla auki ja kyselvät "onko näkynyt meidän Jessukka-mussukkaista"
Soittelivat lankapuhelimella kaikkiin puhelinluettelosta löytämiinsä tai tiedossaan oleviin numeroihin, onko heidän mussukkansa siellä.
Mielenterveyden pystyy tuhoamaan ilman nykyteknologiaa, se on enemmän se psyykkinen ilmapiiri kotona mikä ratkaisee, ei niinkään se onko seurantalaite vai pitääkö näyttää kuitit ja tehdä täysi selonteko, tyhjentää taskut eteisessä olevaan maljaan niin että porukat katsoo ym.
Toisilla voi olla seuranta tosiaan päällä koko ikänsä, eikä heillä ole mitään salattavaa, eikä perheessä ole tapana kyttäillä.
Ninni

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.09.2024 18:19

Käsittääkseni tässä vanhemmat kyttäsivät sijaintia ja soittelivat perään? Eri asia kuin jakaa omasta halusta sijaintia mitä kukaan ei kyttää?
Vieras

ViestiKirjoittaja JMTNT » 27.09.2024 22:41

Lapseen on luotava yhteishenki jo alle 10v, jolloin lapsi vanhetessaan vahvistaa itse sitä yhteishenkeä. Tiukan paikan tullen teini tajuaa, ettei voi tehdä näin tai niin, koska vanhemmat eivät hyväksy. Minä sanon lapsenlapsillekin, että "varjele nuoruuttasi". Eli viesti lapselle antaa hänelle itsevarmuutta ohjata omaa elämää ja iloita onnistumisesta ja kokea epäonnistumisen kuuluvan elämään, ilman kenenkään kontrollia.
JMTNT

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät