Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
heposet kirjoitti:Millaisia ajatuksia uutinen herättää? Minulle tuli vahvat mielleyhtymät koirapuoleen kuten jutussa toki siis jo mainittiinkin. En tunne hevosmaailmaa enkä tiedä hevosten kaltoinkohtelusta koulutuksessa muuta kuin sen mitä olen uutisista lukenut, ja oikeastaan vasta viime aikoina olen tajunnut miten paljon tässä kaikessa on samaa kuin mitä on koiramaailmassa tapahtuneessa tiedon lisääntymisessä ja sitä seuranneessa koulutuskäytäntöjen muutoksessa. Ja miten osa jatkaa edelleen laput silmillä ja omaa osaamattomuuttaan vanhojen väkivaltaisten metodien käyttöä, mikä on tietysti tosi surullista ja harmittavaa.
Onneksi kuitenkin asenteet, ymmärrys ja taito pikku hiljaa muuttuvat, jos ei muuten niin ainakin uusien ratsastajasukupolvien myötä, kuten nuori Veerakin hienosti hevosen käsittelyllään ja ratsastuksellaan osoittaa.
Vieras kirjoitti:Onko suun kiinni laittamisen sanominen nykyään jo ihan väkivaltaa? Kaikkea sitä.
Hurtlundi kirjoitti:Tuolla tasolla kanget on vaatimus, ei valinta, mutta ongelma on käyttäjässä, tuntuman tulisi olla höyhenenkevyt ja kankiohjan käytännössä löysä.
Noissa kuvissa näkyy kuinka pää on kangilla vedetty luonnottomaan, tuskalliseen asentoon ja mm.sylkirauhanen pullistuu ”päästä ulos”.
Hurtlundi kirjoitti: Hevonen kasvaa hitaasti, meillä oli 6v suokkiori, rtg kuvien perusteella ei ollut vielä rustot kovettuneet kun kasvu kesken.
Sillähän olisi juostu raviradalla jo 4 vuotta siihen mennessä. Nivelrikko olisi ollut jo pitkällä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa