Unelma elämän koirat

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Unelma elämän koirat

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 13.02.2024 12:16

Jos sulle tulis tilaisuus, että olis rahaa 'enemmän kuin tarpeeksi' ja tilaa ja aikaa niin mitä koiria hankkisit taloon? Ja mitä muita eläimiä mahdollisesti myös?

Mun tulis hankittua ainakin omat suosikki rodut
lapinporokoira, suomenlapinkoira, ehkä mittelspitz ja whippet.
Ja joku tosi iso jätti koira niinkun irlannisusikoira, koska onhan ne näyttäviä.

Varmaan myös hevosia.
Iidis79

Re: Unelma elämän koirat

ViestiKirjoittaja Biarritz » 13.02.2024 12:57

Tanskandoggi, pyreneittenkoira ja alentejonkoira. Kaksi viimeksimainittua ei kuitenkaan sovi mun nykyiseen rivariin ja ensiksi mainittu elää usein liian lyhyen elämän. Ja sitten on muutama metsästysrotu, lähinnä jämtlanninpystykorva ja weimarinseisoja, jollaisen hankkisin jos metsästäisin.

Sitten sellaiset haaveet mitkä ehkä joskus tulevaisuudessa voisivat toteutuakin ovat thai ridgeback, sileäkarvainen iso portugalinpodengo tai kreetankoira. Mutta elämäntilanteen pitää niidenkin kohdalla olla sellainen että kykenen aktivoimaan ja tarjoamaan niille riittävästi rotutyypillistä tekemistä.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja TlGER » 13.02.2024 13:12

Mä oon niin tylsä, että koirahaaveisiin ei vaikuta raha eikä tila, en vaan ihan muuten vaan halua pitää kuin kahta koiraa kerrallaan, vaikka suurimman osan elämästä mulla on ollut neljä, mutta nyt kun on kahteen tottunut niin ei enää suurempi lauma kiinnosta. Ja rodut olisi niitä samoja, mitä aion oikeassakin elämässä pitää.

Mutta joutsenen haluaisin lemmikiksi, jos asuisin meren tai joen rannalla. Olisi hienon näköistä, kun olisi musta ja valkoinen enkku sekä musta ja valkoinen joutsen 8-) :P
TlGER

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 13.02.2024 14:10

Ja rottweiler. Tosin se on sellanen minkä periaatteessa pystyis vähän vähemmälläkin saamaan.
Iidis79

ViestiKirjoittaja maaku » 13.02.2024 15:12

Varmaan perustaisin jonkinlaisten eläinten turvakodin, jonne voisin ottaa erilaisia eläimiä. Ainakin kaneja, kanoja/kukkoja ja vuohia. Ehkä myös poneja tai hevosia. Possuja. Ja kodittomia koiria, niin kotimaasta kuin ehkä ulkomailtakin rescuetapauksia. Voisi ottaa haastavampiakin yksilöitä kun olisi tilaa ja aikaa sekä rahaakin tarvittaessa palkata kunnollisia kouluttajia avuksi.

Ois ihana, jos tuota paikkaa voisi sitten hyödyntää myös jonkinlaisessa green care -toiminnassa, toki hyvin vahvasti eläinten ehdoilla.
maaku

ViestiKirjoittaja Pihistelijä » 13.02.2024 16:27

^Wau! Ihana ajatus :D

Itse en varmaan ottaisi yhtään useampaa koiraa, koska tykkään elää vähän symbioottisessa suhteessa koirieni kanssa. Sellaista läsnäoloa riittää juuri ja juuri kahdelle. Näiden kahden kanssa muuttaisin kuitenkin hiljaisempaan ja väljempään ympäristöön. Semmoiseen, mihin voisi hankkia muutamia maatiaiskanoja ja pari lapinlehmää tai muuta alkuperäiskarjaa. Suomenlammas voisi tosin olla realistisempi vaihtoehto.
Pihistelijä

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 14.02.2024 20:22

yks mun koirista on sellanen, että sen olisi voinut kloonata. se oli elämästä iloinen hömpänpömppä.
ikävä kyllä se yksilö on kuollut jo, mutta jos mitä vaan saisi, niin sen voisin ottaa vielä toiselle kierrokselle. joo tiedän, että kloonaus ei tuo samaa luonnetta jne.. siksihän ne koirien kloonaukset alunperinkin on vähän mönkään menneet mitä on tehty.

nykytilanteessa, ehkä tolle yhdelle koiralle voisi ottaa kaverin ja koska rahasta ei olisi pulaa niin sitten voisi asua jossain metsän keskellä, että ovea avaamalla pääsisi lenkkimaastoon.
elämäni olen elukoitten kanssa ollut tekemisissä, joten missään nimessä ei mitään eläintarhaa ympärille. ehkä olen jo oman osani huolehtinut omista ja muitten eläintarhoista. voisin vapaaehtoistyötä käydä jossain eläin puolella käydä sitten tekemässä, eli voisin ottaa kivan duunin ja joku muu saisi ottaa ne huolet ja murheet kun eläimet ei ole kunnossa.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 15.02.2024 08:31

Jos olisi rahaa niin ostaisin paikan maalta, mihin haluaisin kanoja ja pari vuohta, nuo kaksi hoffia riittää kyllä koiramäärällisesti, mutta haluaisin paikan mihin saisi oman aidatun treenikentän ja pienen sisä treeni paikan talveksi :)

Jos koirille saisi vielä kunnon tarhat ja sisätilat, niin voisin ottaa satunnaisesti myös hoitokoiria :)
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 15.02.2024 10:56

Ei ole raha-asia, ja kodittomille eläimille on jo tavallaan avattuna koti, asukkaat vaan on kissoja. Ajattelen myös että sen mummon mökin saa aika halvalla (missä se koiran pito viimeistään onnistuisi). Toki työpaikka pitää olla, mutta niinhän se muutenkin tarvitaan. Ihmisenä, jolla on jokakuinen vakiaika eläinlääkäriasemalle, en näe että yhden koiran pito vaatisi kohtuuttomia resursseja, vaikka koira olisi millainen. :D
Kissimyyr6-66

Paluu Rekisteröimättömät