Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Vieras kirjoitti:”Hauska” kun juuri käytin 17v kissaa ellillä, ja ell oli ihan pöyristynyt kun sanoin että en alkaisi kissan epilepsiaa hoitamaan. Onkohan se sitten koirilla jotenkin vakavampi kuin kissoilla?
MikkoP kirjoitti:Vatsalaukun kiertymä sen jälkeen kun se osuis kohdalle ja ei ehditty kuin eläinlääkärin vastaanotolle niin kuoli kipushokkiin.
*kiranas* kirjoitti:Vieras kirjoitti:”Hauska” kun juuri käytin 17v kissaa ellillä, ja ell oli ihan pöyristynyt kun sanoin että en alkaisi kissan epilepsiaa hoitamaan. Onkohan se sitten koirilla jotenkin vakavampi kuin kissoilla?
ei välttämättä, mutta jokainen kohtaus on aina erilainen.
mä tiedän laumoja jossa muu lauma on tappanut epilepsia koiran.
tiedän myös koiran joka on hakannut päätänsä lattiaan ja saanut ruhjeita.
tiedän myös sellaisen, että on ollut pelkkä kusilammikko kotona ja vasta myöhemmin omistaja on itse tajunnut, että se on saanut kohtauksen hänen poissaollessaan.
ja epilepsiakohtaus voi olla vain poissaolokohtaus joka purkautuu aggressiona ihmistä tai lauman toista koiraa kohtaan - koirahan ei itse tajua sitä. olen ainakin yhden videon nähnyt, että koira istuu ja toljottaa omistajaa jotenkin tyhjyyteen, ja eläinlääkärin mukaan se hyökkäsi siitä omistajan kaulaan/naamaan, joka oli koiran edessä/lähellä.
noihin kaikkiin ylläoleviin tilanteisiin en välttämättä haluaisi ainakaan itse päätyä. aivan sama vaikka miten se epilepsia olisikin hyvässä hoitotasapainossa, unohtamatta sitten sitä status epilepticusta johon voi kuolla.
itse vietän töissä 6-9h ajallisesti, joten en haluaisi senkään vuoksi pitää koiraa, kun en voi tietää mitä kotona tapahtuu. toki nykyään voi asentaa kamerat sun muuta, mutta en tiedä voisinko tarkkailla koiraani töissä ollessani, en välttämättä. tottakai olisihan sekin tieto, että on edes saanut kohtauksen, mutta se on silti laiha lohtu jos se siellä itsensä satuttaa, niin silti mä saatan olla töissä enkä välttämättä voi lähteä kesken kaiken pois.
Vieras kirjoitti:Tuo se mullakin perusteena on, että en voi ottaa riskiä että kissa saisi kohtauksen poissaollessani. Onneksi kyseessä ei ollut epilepsia. Suositteleeko ellit noin yleensä koiran lääkitsemistä epilepsiaan? Tiedän vain yhden chicun joka söi vuosia epilepsialääkkeitä, eikä ollut millänsäkään, toki on niin pieni ettei paljon vahinkoa saisi aikaankaan.
Suositteleeko ellit noin yleensä koiran lääkitsemistä epilepsiaan? Tiedän vain yhden chicun joka söi vuosia epilepsialääkkeitä, eikä ollut millänsäkään, toki on niin pieni ettei paljon vahinkoa saisi aikaankaan.
Vieras kirjoitti:”Hauska” kun juuri käytin 17v kissaa ellillä, ja ell oli ihan pöyristynyt kun sanoin että en alkaisi kissan epilepsiaa hoitamaan. Onkohan se sitten koirilla jotenkin vakavampi kuin kissoilla?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa