Salaliittoteoriat ymv.

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Salaliittoteoriat ymv.

ViestiKirjoittaja anonyymi » 21.08.2022 19:13

En ole ollut koskaan kovin kiinnostunut salaliittoteorioista ja yleensäkin skeptinen ja lähdekriittinen kaikkia sensaatiouutisia kohtaan. Viime aikoina lähipiiriä on puhuttanut WEF ja koronasta saadut uudemmat tutkimustulokset. En ole vielä perehtynyt kumpaankaan, enkä oikeastaan ole ollut kovin innokas tietämäänkään, koska minulla ei ole juurikaan mahdollisuuksia vaikuttaa ko. asioihin tässä vaiheessa millään tekemisilläni. Rokotukset on otettu ja mahdollisia tartuntojakin on mahdotonta loputtomiin vältellä. Johonkin maailman mahtavien puuhiin minulla ei ole senkään vertaa mahdollisuuksia vaikuttaa. Ehkä kuitenkin olisi hyvä perehtyä aiheisiin ihan yleissivistyksen vuoksi.

Kiinnostavatko sinua salaliittoteoriat ja etsitkö niistä tarkempaa tietoa? Mikä mieltä vaivaava tai kutkuttava asia sinua tällä hetkellä pohdituttaa? Oletko seurannut esim. WEF:iä koskevaa kirjoittelua?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Maailman_talousfoorumi
https://yle.fi/uutiset/3-11902107
Tämän sivuston taustoja en ole tutkinut, mutta se edustanee niitä, jotka asiasta eniten puhuvat: https://www.partisaani.com/news/politic ... nna-marin/
anonyymi

Re: Salaliittoteoriat ymv.

ViestiKirjoittaja anonyymi » 22.08.2022 08:07

Jos jokin muukin jännä asia askarruttaa, täältä ehkä löytyisi rakentavassa ja asiallisessa hengessä näkökulmia ja apua faktantarkastukseen?
anonyymi

ViestiKirjoittaja MikkoP » 22.08.2022 09:08

anonyymi kirjoitti:Tämän sivuston taustoja en ole tutkinut,

Tässä taitaa olla samoja hemmoja taustalla kuin kielletyn Pohjoismainen Vastarintaliikken takana oli? Enivei, näyttää olevan siistimpi ja älykkäämpi versio mv-lehdestä, mutta ei lähellekään niin suosittu.

Salaliittoteoriat ei jaksa enää oikein ees naurattaa, mutta kyllä tuli kahvit rinnuksille kun Leena soitti Kansasanradioon ja tiesi että mursun sisällä oli vaan hyvä uimari:

http://www.facebook.com/1098678441/videos/750507526183152/ Toimiiko fb-linkki?
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja msk » 22.08.2022 09:29

Ei voi olla ihan tosissaan soitettu, ei voi.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Rigge » 22.08.2022 11:52

MikkoP kirjoitti:
anonyymi kirjoitti:Tämän sivuston taustoja en ole tutkinut,

Tässä taitaa olla samoja hemmoja taustalla kuin kielletyn Pohjoismainen Vastarintaliikken takana oli? Enivei, näyttää olevan siistimpi ja älykkäämpi versio mv-lehdestä, mutta ei lähellekään niin suosittu.

Salaliittoteoriat ei jaksa enää oikein ees naurattaa, mutta kyllä tuli kahvit rinnuksille kun Leena soitti Kansasanradioon ja tiesi että mursun sisällä oli vaan hyvä uimari:

http://www.facebook.com/1098678441/videos/750507526183152/ Toimiiko fb-linkki?

Leena on päässyt myös biisiin:

https://www.youtube.com/watch?v=G80iB_iZz4s
Rigge

ViestiKirjoittaja TlGER » 22.08.2022 21:03

Estonia-salaliittoteoriat kiinnostaa.
TlGER

ViestiKirjoittaja saippuakivikauppias » 23.08.2022 07:29

Jos ajatellaan nigerialaisia huijauksia niin niissähän on se idea, että huijari tieten tahtoen sanoo olevansa Nigeriasta. Näin karsitaan heti pois henkilöt jotka eivät ole hyväuskoisia, ja huijari ei tuhlaa aikaansa kenenkään sellaiseen joka tuskin on huijauksiin haksahtamassa.

Ehkä kaukaa haettu aasinsilta, mutta itse suhtaudun asiaan siten että nigerialainen perijä on lähtökohtaisesti huijari, ja salaliittoteoria on lähtökohtaisesti soopaa.

Jos joku teoria on järkevä, miksi se pitäisi verhota salaliittoteorian jännittävään kaapuun? Salaliittoteorioissa kai joitakin kiehtoo just se salaisuus ja ehkä ajatus siitä että on itse muita nokkelampi kun on huomannut jotain mitä muut ei tajua? Itseä ei kiinnosta tuollainen lainkaan, en halua käyttää aikaani turhuuksiin joten niputan lähtökohtaisesti kaikki salaliittoteoriat sellaiseksi mikä ei todellakaan kiinnosta, koska ne ovat pääsääntöisesti hölynpölyä. En siis väitä etteikö niistä jossain voisi olla ripaus totuutta, mutta koska mulla on rajallinen määrä aikaa, en tuhlaa sitä salaliittoteorioiden upottavaan suohon perehtymiseen.
saippuakivikauppias

ViestiKirjoittaja msk » 23.08.2022 08:41

Mun mielestä salaliittoteoriat on mielenkiintoisia. Eikä se tarkoita sitä että uskoisin niihin. Eihän mulla (tai useimmilla muillakaan) ole aavistustakaan mitä tuolla kulisseissa tapahtuu tai ei tapahdu.
Salaliittoteorioita on kuitenkin kiva lueskella, yleensä. On niissäkin sellaisia joita ei jaksa edes lukea.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 23.08.2022 11:00

Nyt olen eri mieltä kuin msk. Minua eivät salaliittoteoriat kiinnosta yhtään enkä jaksa ollenkaan katsoa enkä kuunnella niitä. Mies on niistä valitettavasti kiinnostunut ja sen takia olen joutunut jotain videoita katsomaan, mutta ihan pelletouhua ne ovat kaikki. Sitä paitsi niin se vaan menee että yksinkertaisin selitys yleensä on todennäköisin, mutta ei varmasti hauskin. Sekin olisi ihan tylsää jos Estonialla olisivat vain keulaportit myrskyssä pettäneet.
Mea

ViestiKirjoittaja TeeTao » 23.08.2022 16:33

Ei ole aikaa tai mielenkiintoa, eikä niillä salaliittosekoiluilla ole oikein edes viihdearvoa, mieluummin kulutan sitten luovia mielikuvitustuotteita eli fiktiota eli kirjoja, leffoja, rationaaliset selitykset ja analyysit kuuluu asiajuttuihin, varsinkin nykyaikana korostuvat kun mennään liian helposti somepsykooseihin ja tajuttoman tilaan missä pöyristytään ja kehitellään sitä sun tätä aivan yksinkertaisistakin jutuista. Hyvä pitää itsensä erossa liiallisista ylivedoista kun on muuta tekemistä.
TeeTao

ViestiKirjoittaja msk » 23.08.2022 16:44

No en minäkään niitä salaliittoteorioita mistään etsi.
Jos tulee sopivasti vastaan niin luen kyllä ihan ilman ongelmia. Ne ovat usein mielenkiintoisia :D

Tykkään katsoa myös (jos sopivasti kohdalle osuu kun avaan tv:n) niitä Muinaiset avaruusoliot -juttuja :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 24.08.2022 01:03

Joo ei niitä etsiä tarvitse, tuntuu että tulee joka tuutista muutenkin.

Olen nähnyt tosi paljon noita Muinaisia Avaruusolioita koska se on miehen lempiohjelma. Ollaan siis ihan erikseen Ruudusta (vai missä ne nyt on) katsottu. Siihen pitää vähän niinkuin suhtautua, se on mainiota miten ne saavat jokaikiseen asiaan alienit liitettyä. En koskaan pilkkaa sitä koska mies uskoo siihen tosissaan. Sen sijaan jos erehtyy puhumaan jostain "new world orderista" niin tulee aika äkkiä "nyt kertakaikkiaan hyi".
Mea

ViestiKirjoittaja MikkoP » 24.08.2022 08:50

Minusta salaliittoteorioita mielenkiintoisempia ovat ihmiset näiden salaliittoteorioiden takana.
Yhden tavannut livenäkin ja se maailmankatsomus on vaan...kummallinen.
MikkoP

ViestiKirjoittaja Mea » 24.08.2022 09:09

Tätä ei ehkä voi laskea salaliittoteoriaksi :D mutta meillä oli kerran käymässä tyyppi joka ihan oikeasti ja vakavissaan uskoi että maailma on 6000 vuotta vanha. Mikään fakta ei pystynyt muuttamaan sitä. Oli se aika pysäyttävää, olen aina ajatellut että nämä ovat trolleja vain. Mutta se oli kertakaikkisen tosissaan. Lisäksi tietenkin evoluutioteoria oli salaliittoteoria ja ihminen on luomakunnan kruunu. Siinä vaiheessa aloin jo osoittaa ovea.
Mea

ViestiKirjoittaja MikkoP » 24.08.2022 09:15

Joo, usealle uskovaiselle maailma ei ole tuota vanhempi.
MikkoP

ViestiKirjoittaja msk » 24.08.2022 09:18

Onhan näitä ihan valtavasti jotka uskovat raamattuun. Tai johonkin muuhun vastaavaan. Ja jokainen on tietenkin siinä omassa uskossaan oikeassa.

Mulle on muutama vuosi sitten ihan vakavalla (tosin innostuneella) naamalla selitetty että maa ei olekaan pallo vaan litteä.
Siitä oli monia "todisteitakin" hänellä esittää.
Mitäpä siihen voi sanoa kuin että "joo-o, kaikenlaista."

Näitä ihan ns. normielämään kuuluvia salaliittoteorioita on mielenkiintoisinta lukea koska tulee mieleen että voisihan se ollakin niin. Ei mulla ole faktatietoa.
Ja kun Savossa asun niin täytyy lisätä että voisihan se olla olemattakin. :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 24.08.2022 09:27

Onkohan muut planeetat sitten litteitä kanssa? Ja kuu? En ole tuon lajin hörhöä tavannut livenä, mutta voisin mielenkiinnosta kuunnella sen perustelut.

(Ja ps., uskovaisten puolesta sanon, että ei ne kaikki ota Raamattua kirjaimellisesti, vaan vertauskuvallisena. Minkä kuullessaan tämä yksi tapaus rupesi lyömään Raamatulla päähän.)
Mea

ViestiKirjoittaja msk » 24.08.2022 09:46

Mea kirjoitti:Onkohan muut planeetat sitten litteitä kanssa? Ja kuu? En ole tuon lajin hörhöä tavannut livenä, mutta voisin mielenkiinnosta kuunnella sen perustelut.

Mä en halunnut, halusin että hän lopettaa mahdollisimman pian.
Jos olisin kysynyt perusteluita niin olisi varmaan vieläkin vaahtoamassa tuossa korvanjuuressa :mrgreen:
Mutta tokihan kyse oli siitä että kaikki kuvat ja tieto mitä meille on avaruudesta kerrottu, on valetta.
Sen muistan että hänellä oli kuva joka oli otettu avaruusaluksen ikkunasta ja siinä näkyi maapallon litteys.
SE oli OIKEA kuva.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

Paluu Rekisteröimättömät