Miten koet (tai määrittelet) itse oman sukupuolesi?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Miten koet (tai määrittelet) itse oman sukupuolesi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.07.2023 15:00

Keskustelu velloo sukupuolista mitä on ja miten pitäisi ja saako olla saako kasvattaa jne. vaan se mitä esimerkiksi Pride on vuosia tuonut esiin ja mikä on ydinajatus on se, että voi määritellä aivan itse, mikä on oma sukupuoli, millainen sen haluaa olevan, miten sen kokee ja onko vaikka jotain muuta kuin se sukupuoli.

Siksipä ja sen sijaan, että arvostelisimme ja kävisimme kiihkeää keskustelua vellovasta keskustelusta joka on todella tervetullutta, spin off lähtökuoppaan ja siihen kysymykseen, että mitä se sukupuoli on ja on ollut sinulle
niin oletuksina, ns. biologisesti, asenteina, miten sua on lähestytty, oletko sinut sukupuolikehyksissä mitkä yleiset vai onko jotain muuta, miten ympäristösi jne. Otsikossa määritelmä on sulkeissa, koska näen että nykyisellään agendalla on määritellä ja sehän on pikkasen kans harhaanjohtavaa. Koska ei ole mitään yleispätevää määritelmää, vaan otsikko viittaa siihen että mikä on sulle vastaantullut ns. määritelmä ja oletko sen kanssa sujut vai ihan että ei hvetissä.
Vieras

Re: Miten koet (tai määrittelet) itse oman sukupuolesi?

ViestiKirjoittaja Umac » 03.07.2023 15:19

Meistä moni taisi vastata jo aiemmin tähän ketjuun?
viewtopic.php?f=12&t=276&hilit=Nainen
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.07.2023 15:28

Ai vitsit, teistä/meistä/ehkä myös heistä (vaikka miehistä?) moni oli vastannut, en huomannut
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.07.2023 15:36

Nythän ei anonyymillä keskustelupalstalla ole mitään meitä mitä nimimerkki Umac pyrkii toistuvasti käyttämään, miksi siis, koska hän haluaisi ulkoistaa yleistä keskustelua meihin tai heihin? Miksi hän tekisi niin, mikä häntä pelottaa? Tuon tapainen retorinen keino jakaa ihmisiä meihin ja heihin on aivan perusytimessä siinä ettei pystytä tai osata, ei ole kapasiteettia ja turvaudutaan poteroajatteluun koska #pelko
nyky-Suomi on moninainen ja kaikenlainen vaikka kaikenlaiset jäärät haluaisi jakaa koko maailman meihin ja heihin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Dacrest » 03.07.2023 16:25

^mulla menee yli korkealta ja kovaa, mikä tän aloituksen tarkoitus on? Ja Umac laittoi linkin aiheeseen liittyvään keskusteluun, hänen ruotimisensa on asiatonta.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Umac » 03.07.2023 16:28

Tuota, tuota.
Sovitaan, että yritykseni nostaa vanhempi ketju samasta aiheesta oli siis väärin nostettu. Ei se ole väärin, ettei käytä hakua tai löydä mutta kyllä niitä on ennenkin nosteltu, eikö?
Noh, näin se nyt sitten meni.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.07.2023 16:37

Itselleni sukupuoli on valju piirre, joka ei vaikuta mihinkään. Se on asia jonka joutuu johonkin rustaamaan. En voi sanoa kokevani olevani tietynlainen, koska sillä ei ole koskaan ollut itselleni merkitystä.
Yhteiskunnan paineet kyllä on aina tuntuneet liiankin sukupuolitetuilta oletuksilta ja ne on olleet todella kapeat kehykset, esim. kasvaessa ja ne ei ole koskaan sopineet itselleni.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.07.2023 16:50

Mä itse pidän joten aivan äärilapsellisena mennä johonkin pimppi/pippeli -juttuihin mitä siis tämä joku persu oli kehitellyt, siitä tulee sellainen olo vain että tuo ihminen on täys tollo, henkinen 5-vuotias.
Ja varsinkin siks kun siitä ei ole edes kyse. Mulla on tuttuja nuoria jotka on ihan silleen että mitä väliä mitä on housuissa että mitä sitten. Toisaalta ne on ehkä idealisteja suloisesti koska joo, eihän niille itselle olekaan vaan jos ja kun muulle maailmalle edelleenkin on. Jos olet pallikas, saat parempaa palkkaa yms. siinä ei paljon vaan itsemäärittelyt auta.
Vieras

Paluu Rekisteröimättömät