Herkkä hipiäisille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Herkkä hipiäisille

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 14.06.2023 20:26

Jos palat helposti tämä on sinun juttu.
Olen huomannut että palan nykyään helposti. Punetun ja palan, en rusketu. En tykkää läträtä rasvoilla niin vaatetus on melkein ainut suojautumiskeino. En jaksa miettiä mitä ihmiset ajattelee kun kuljen helteellä, pitkähihaisessa paidassa. Pitäs vaan löytää kivoja kevyitä kesäisiä vaatteita enempi. Puuvilla ja pellava ois ihanteellisia tietty.
Tätä palamisongelmaa on mulla ollut noin 10 vuotta, kun ekan kerran huomasin että paloin parissa tunnissa, vaikka en edes ollut missään rannalla. Pari kesää sitten paloi naama, vaikka mulla on 99% aina lippis ja aurinkolasit, silti posket paloi. Nuorempana ei ollut tätä ongelmaa. En koskaan ole ollut mikään auringonpalvoja, mutta tykkäsin olla siinä lämmössä. Nyt ei voi oikeen sitäkään.
Pitäs alkaa varmaan jotain mutaa laittamaan naamaan. :D Ehkä aftersun tuotteet pitäs ottaa kokeiluun.
Suvussa vahvasti punapäisyyttä, että kai se sieltä geeneistä tulee, vaikka itse en punapää olekaan.
Iidis79

Re: Herkkä hipiäisille

ViestiKirjoittaja TlGER » 14.06.2023 22:41

Juu, on palamisongelmaa, ja sitä sentään voi hillitä rasvalla, mutta pirullisinta on kammottava ihottuma ja sen aiheuttama järjetön kutina, ja sen tuloa ei estä mikään muu kuin se, että kulkisi koko kesän niin, ettei paljasta pintaa näy. Nyt olen vielä kulkenut tiiviisti pitkähihaisissa, mutta kai se jossain vaiheessa on vaan otettava vastaan koko piina. Meneehän se sitten taas ohi...
TlGER

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.06.2023 05:13

Kasvoille aurinkorasvaa vaikka olisi hattukin ja vaatteidenkin lävitse voi palaa jos ovat kovin ohkaisia. Palan myös helposti eikä siihen auta kuin pysyä klo 10-15 välillä sisällä tai lotrata rasvaa ja meikata ja verhoutua vaatteisiin ja siltikin saattaa palaa. En oikein välitä kesästä :P
Vieras

ViestiKirjoittaja piku » 15.06.2023 05:15

Palan tosi helposti. En jaksaisi rasvata, mut tykkään kulkea pihalla bikineissä yms, joten pakkohan se on. Eilen rasvasin ihan itse selkäni ja sen kyllä huomasi illalla, olin palanut niistä kohdista joihin ei ollut rasva osunut. Kaunista.
piku

ViestiKirjoittaja Umac » 15.06.2023 07:22

Palan helposti, kyllä. Olen varjossa lähes koko ajan ja +50 käytössä.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 15.06.2023 07:59

Noi rasvat on kuulemma vähän petollisia, kuulemma ei iho punoita, mutta saa ihan saman määrän säteilyä. En siis käytä, haluan nähdä missä mennään. Vaan kai tuosta on toisenlaistakin näkemystä.

Minusta pellava on materiaalina ihana kesällä, ryppyyntyy kyllä mutta on jotenkin hiostamaton.
Kissimyyr6-66

ViestiKirjoittaja kualcc » 15.06.2023 09:12

Mulla ei ole palamisen suhteen ongelmaa kun olen aika "tummaihoinen", mutta saan auringosta ihan hirveitä ihottumia. Erityisesti olkavarsiin ja rintaan tulee ihottumaa, mutta nyt tänä kesänä on tullut näppyä otsaan ja kyynärvarsiinkin. Rasvaamisen ja vaatetuksen määrällä ei ole ollut vaikutusta asiaan. Jotkut vissiin on saaneet avun allergialääkkeistä...? Pitäisi itelläkin varmaan kokeilla. :?
kualcc

ViestiKirjoittaja msk » 15.06.2023 09:20

Palan, eikä auta mitkään kertoimetkaan.
Siksi pyrin olemaan kesäisin varjossa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Umac » 15.06.2023 09:20

Rasvoista oli just juttua mm. ihotautilääkärin IG:ssä ja sitä oli moni muukin lääkäri jakanut. Kyllä niillä paikkansa on mutta liian vähän määrällisesti niitä käytetään. Sitä pitäisi hölvätä paksu kerros ja useasti päivässä.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 15.06.2023 10:50

Minun pitäisi varmaan jo olla kuollut melanoomaan, sitä odotellessa. Olen tosi vaaleaihoinen ja palan samantien, en rusketu yhtään. En kuitenkaan jaksa ostella ja levitellä mitään aurinkorasvoja. En niinkään välttele aurinkoa vaan kuumuutta. Pihatöissä iho saattaa palaa huomaamatta, mutta missään auringossa en istu tai makaile, se olisi sulaa hulluutta ja epämukavaakin. En voi kuvitellakaan mitään pitkähihaisia tai pienikaula-aukkoisia vaatteita kuumalla, vaikka olisivat mitä materiaalia. Nyt näyttää kaula ja olkapäät punoittavan.
Mea

Paluu Rekisteröimättömät