Hesburger vai McDonald's?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, Suska, ViaNocturna

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 30.05.2023 07:02

TlGER kirjoitti:
Kaktus kirjoitti:Ehdottomasti käyn seuraavalla ulkomaanreissulla tsekkaamassa paikallisen Mäkin valikoiman :P

Joo, niissä voi olla paremmat valikoimat. Esim. Romanian valikoimissa oli ainakin ennen Breezer chicken, ihan törkeen hyvää, ai jukoliste! Ei sitä oo Suomesta saanut koskaan.


Minä en periaatteesta käy koskaan ulkomailla Mäkissä, koska... noh... samaa saa Suomessakin. Mutta täytyy näköjään vaihtaa taktiikkaa :D Kerran jollain ryhmämatkalla käytiin Mäkissä Pietarin lähellä ja siellä oli friteerattuja jättikatkarapuja. Ai että olivat herkkua.

Meidän lähistöllä on kaksikin hampurilaispaikkaa, jotka eivät kuulu mihinkään ketjuun ja niitä on somessa hehkutettu tosi paljon. Molemmat valittiin ihan kärkikaartiin, kun oli joku äänestys pk-seudun parhaasta burgeripaikasta. Olen käynyt, mutta ei tehnyt suurempaa vaikutusta. Mun makuaistissa lienee vikaa, mutta minun mielestä safkat eivät maistuneet sen kummoisemmilta kuin noissa ketjupaikoissakaan, mutta hinta oli suolainen. Olivat toki nätimmin tarjolla.

'Oikeissa' ravintoloissa en ota koskaan burgereita. Mieluummin syön muuta, kun noita hampurilaisia nyt voi tehdä vaikka kotona ja tosiaan Mäkkäreistä ym. saa niin paljon halvemmalla.
Kaktus2
 
Viestit: 132
Liittynyt: 31.07.2022 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Mea » 30.05.2023 07:13

Olin ihan unohtanut Mäkin omenapiirakan! Sitähän syötiin aina. Paitsi että se oli kamala kun se oli sisältä tulikuuma. Kylmänä se olisi ollut hyvää, miksi sitä edes piti lämmittää saati sitten sellaiseksi?

Koin kultturishokin Wienin Mäkkärissä, kun roskia ei tarvinut viedä itse, vaan tarjoilijat kiersivät koko ajan tyhjentämässä pöytiä. Muuten se oli ihan normi mutta tuo oli outoa.
Mea
 
Viestit: 2743
Liittynyt: 30.07.2022 16:30

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 30.05.2023 07:43

^Siksi omenapiirakan päälle pitääkin lusikoida pehmistä, että jäähtyy :D Mutta juu sehän on ihan napalmia sisältä ja monet kerrat itsekin kielen siinä polttanut.
Kaktus2
 
Viestit: 132
Liittynyt: 31.07.2022 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 30.05.2023 07:56

Sekä että, ehkä kerta viikkoon. Hesen kanatortilla on tosi hyvä.

Mäkki on hyvä ulkomailla, kun aikaa on tosi vähän eikä sitä halua yhtään käyttää syömiseen. Nopeaa eikä ole riskiä mistään turistiripulista. No terveellistä ei juuri ole, mutta kaikkea kohtuudella. ;)
Kissimyyr6-66
 
Viestit: 411
Liittynyt: 14.04.2023 12:23

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja kualcc » 30.05.2023 08:00

Molemmissa on puolensa. Mäkkärissä olen käynyt viimeksi joskus 2016, koska nykyisellä kotipaikkakunnallani ei Mäkkäriä ole, ja reissuunkin jos lähtee niin kyllä ne yleensä on Hesburgereita, Rollseja tai Scanburgereita mitä huoltsikoiden kyljessä tulee vastaan. Tykkään kuitenkin ehkä Mäkkärin hampurilaisista ja tortilloista/wrapeista enemmän kuin Hesburgerin. Siellä tuntuu olevan jotenkin laajemmin erilaisia hampurilaisia (El Maco on paras!). Tosin mielipiteeni voi olla vanhentunut, koska vertaan siihen aikaan kun olen enemmän Mäkkärissä käynyt. :D Hesellä on kuitenkin paremmat ranskikset ja majoneesit. Jos nyt olisin menossa syömään ja valittavana olisi vaan Hese tai Mäkkäri, menisin varmaan Mäkkäriin.
kualcc
 
Viestit: 291
Liittynyt: 13.09.2022 14:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 30.05.2023 08:35

Kerran söin Latvian Mäkissä ihan mielettömän hyvän burgerin, jossa siis oli paljon grillissä paistettuja herkkusieniä pihvin lisäksi (se oli joku kampanja). Ja monessa maassa Mäkissä on kirsikkapiirakkaa ja Mäkin kahviossa suklaa-kirsikkakakkuakin. Suomea aina sorsitaan :evil:
Kissimyyr6-66
 
Viestit: 411
Liittynyt: 14.04.2023 12:23

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Darre » 30.05.2023 17:51

Vuosia sitten kävin aika usein Mäkkärissä ja olen tykännyt siitä enemmän kuin Hesestä. Mutta tätä nykyä, kun oikeastaan tulee käytyä vain töistä ruokatunnilla (kun tekee mieli roskaruokaa) ja kumpaakaan ei ole lähellä, niin valinta on Burger King.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 447
Liittynyt: 30.07.2022 13:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Mella M » 31.05.2023 07:40

En mäkään kyllä ulkomailla käy Mäkissä enkä BK tms. mikä tahansa muu on parempi vaihtoehto. Kerran kävin Dubain lentokentän Burger Kingissä. Ateria oli sikakallis ja ihan hirveä pettymys. Mulle on jotenkin outo ajatus, että jotkut käy näissä lounaalla tai tyyliin muutenkin säännöllisesti. En oo mikään terveysintoilija, mutta kun nämä ei maistu millekään ja itse mieluummin tuen pienyrittäjiä tai edes pienempiä ketjuja.
Mella M
 
Viestit: 1250
Liittynyt: 31.07.2022 19:09

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja crondearg » 31.05.2023 08:19

Kai se sitten on Mäkki, kun Hesessä en ole käynyt koskaan ja Mäkissä kävin kerran Berliinissä vuonna-90.
crondearg
 
Viestit: 6
Liittynyt: 17.11.2022 10:41

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.05.2023 16:04

^^ Eikö se nyt ketjussa ole jo tullut ilmi että joidenkin mielestä maistuu, jopa tykkäävät ja esimerkiksi nopeus voi olla jollekin valttia vaikka lounasaikaan.
Vieras
 

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Mea » 31.05.2023 16:22

Minä en ole edes sen verran maailmanparantaja että ajattelisin jotain pienyrittäjää käydessäni hesessä. Ikävä niille mutta voi voi. Ja se ruokahan siis on parasta mitä tiedän.
Mea
 
Viestit: 2743
Liittynyt: 30.07.2022 16:30

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 01.06.2023 10:30

Ulkomailla ajattelen sitä, että edullinen pienyrittäjä ei ehkä ole niin tarkka hygienian kanssa (toki maakohtaista). Ja jos edes yhdellä perheestä on herkkä maha, niin siinäpä sitten menee koko reissun suunnitelmat uusiksi. Uppopaistetussa ei niin ole samaa riskiä, ulkomailla syön siksi jonkun fisuburgerin eikä mitään salaattia. Ja mitään hitaita pönötyksiä en jaksa lainkaan, yleensä nähtävää olisi paljon enemmän kuin on käytössä aikaa. En reissaa niin paljoa, että asialla olisi mitään terveydellistä vaikutusta.
Kissimyyr6-66
 
Viestit: 411
Liittynyt: 14.04.2023 12:23

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.06.2023 10:59

Se kumpi on lähempänä/kätevämpi. Mäkki on täällä ainoa 24h auki oleva, joten joskus siitä syystä se, heseen on miehellä sovellus, joka on joskus kätevä ajomatkan varrella jos joutuu sapuskat hakemaan, ei tarvitse jonotella.
Ulkomailla olen ihan asunutkin, joten tottakai sielläkin tuli joksus käytyä mäkissä.
Vieras
 

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Shepherd » 02.06.2023 16:32

Tässä on kyllä pakko taipua Hesen puolelle. En vaan tykkää Mäkkärin ruoasta.
Ainoana poikkeuksena Chili Cheese topsit ja Nugetit.
Shepherd
 
Viestit: 41
Liittynyt: 02.08.2022 19:47

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja smörgen » 08.06.2023 08:30

Mäkkäri ehdottomasti. Hesen burgerit on uitettu majoneesissa ja vaikka rakastan majoneesia, se on jotenkin niissä hamppareissa ällöä. En ole käynyt Hesessä varmaan yli 10 vuoteen, Mäkkäri meillä on ihan vieressä eli varmaan 1-2 kertaa kuussa tulee haettua sieltä nopeaa ruokaa. Syön aina tupla-QP-aterian ja suolakurkut syötän miehelle :D Burger Kingistä en välitä, pihvi on ihan hyvä, mutta tomaatit ja salaatit burgerin välissä ei yleensäkään ole mun makuun.

Tykkään burgereista paljon ja olen kokeillut aika paljon erilaisia. Oon käynyt myös burgerifestareilla maistelemassa ja testannut kaikki hypetetyt paikat pk-seudulla. Bites Burgers, Social Burgerjoint, Shoku, Box cafe & grill on varmaan omaan makuun lempparit. Naughtyn taso on laskenut aika reippaasti, joskus sekin oli tosi hyvä.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
Avatar
smörgen
 
Viestit: 574
Liittynyt: 01.08.2022 10:06

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 08.06.2023 09:51

^ Ja mulle taas noissa mättöpaikkojen purilaisissa pitää ehdottomasti olla tomaattia ja salaattia että ne ny edes etäisesti menee kelvollisesta ruoasta... :lol: Raaka sipuli sen sijaan on poistettava ainakin jos sitä on häiritsevän paljon, pikkelöidyt vähän siinä ja siinä.
Avatar
Titaanijäärä
 
Viestit: 497
Liittynyt: 01.08.2022 08:16

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Mea » 08.06.2023 11:27

^ Minäkin syön aina tupla-QP:n juustolla, ja siinä tosiaan on parasta se ettei ole mitään turhaa (paitsi ketsuppi ja ne suolakurkut, jotka ovat Mellin, joten eivät oikeastaan edes turhia). Ei mitään kaninruokaa todellakaan, jos syödään hamppari niin sitten syödään. Muissa hampurilaisissa jos on salaattia niin se menee pitkin hampain, mutta tomaatissa menee raja, ne vedän pois.
Mea
 
Viestit: 2743
Liittynyt: 30.07.2022 16:30

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Fran » 08.06.2023 11:37

Mäkkärin ja BK:n sovelluksilla on kiva tilata, kun saa ruksia haluamansa täytteet pois, ja laittaa ekstraakin. Hesellä moinen ei onnistu :(
Fran
 
Viestit: 720
Liittynyt: 30.07.2022 13:46

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja smörgen » 08.06.2023 12:37

Hah, mulla ihan sama maku kuin Mealla! :mrgreen: Suolakurkut menee tosiaan miehelle ja ketsupin pyyhin paperilla pois :mrgreen: muuten täydellinen hamppari siis mun makuun tupla-QP juustolla! Tomaatti on nounou ja poistan sen aina tai tilaan jo valmiiksi ilman.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
Avatar
smörgen
 
Viestit: 574
Liittynyt: 01.08.2022 10:06

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 08.06.2023 20:07

Tämän aloituksen innoittamana kävin Hesessä. Otin sen niitten nyt mainostaman pekoni cheddar burgeri aterian. Ihan hyvä burgeri, mut paljon pienempi kuin BG:n tai Mäkin vastaavat. Ranut oli myös pienemmät. Otin lisä majoneesin (pussissa) ihan hyvä lisä ranujen kanssa. En niin pidä ketsupista. Inhoan sitä kun ne laittaa paljon jäitä juomaan. BG:ssä ei niin käy kun juoman saa ottaa itse. Jäin etsimään pilliä, mutta sellaista ei löytynyt, joten oli ikävää juoda sitä cokista, kun siinä oli niin paljon niitä jääpaloja. Ja ne oli pieniä, joskus vaivaudun kaapimaan ne jäät sieltä pois jonnekin, nyt ei ollut sitä mahdollisuutta. En löytänyt edes kantta juomalle.
Iidis79
 
Viestit: 1281
Liittynyt: 01.08.2022 09:16
Paikkakunta: Lahti

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 08.06.2023 20:15

Inhoon myös suolakurkkuja burgereissa. Siksi yleensä otan BG:ssä Steakhousin. Tai jonkun kana hampurilaisen. Ja kyllä salaattia saa olla välissä. Tomaatti menee jotenkin, mut jos jää yli niin heitän pois.
Iidis79
 
Viestit: 1281
Liittynyt: 01.08.2022 09:16
Paikkakunta: Lahti

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Rudytar » 13.06.2023 13:15

Kuvien puuttuminen seinältä hankaloittaa valintoja. Toisekseen saako kaikista paikoista kaikkia, mitä netin listoilla on. En ainakaan seinätaulusta huomannut.
Rudytar
 
Viestit: 137
Liittynyt: 31.07.2022 19:44

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Dacrest » 14.06.2023 10:36

Ketjujen ulkopuolisista burgeripaikoista suosittelen Kotkassa sijaitsevaa TheVania; se äänestettiin juuri Suomen parhaaksi burgeriravintolaksi.
Hampurilaiset noin 13e, mutta ovat todella hyviä ja suuria.

https://www.burgerlovers.fi/suomen-paras-burgeriravintola
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin
 
Viestit: 707
Liittynyt: 31.07.2022 02:13

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 14.06.2023 13:28

^Kivasti ovat ketjujen ulkopuoliset paikat pärjänneet tuossa kisassa!
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 1580
Liittynyt: 17.05.2023 09:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Fran » 14.06.2023 18:56

Tiibetinhelmi kirjoitti:^Kivasti ovat ketjujen ulkopuoliset paikat pärjänneet tuossa kisassa!

Ei siellä mun mielestä ollut edes vaihtoehtoina näitä perinteisiä burgeriketjuja, vaan paikkoja joista saa laadukkaampia burgereita. Friends & Burgers taisi olla lähimpänä...
Fran
 
Viestit: 720
Liittynyt: 30.07.2022 13:46

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Biarritz » 14.06.2023 22:28

Hampurilaisia en syö ollenkaan, mutta Mäkkärissä on hyvät kananuggetit ja Oreo Mcflurry. Joten sen vuoksi Mäkkäri.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 346
Liittynyt: 30.07.2022 13:23

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Purrfect » 15.06.2023 16:14

Oi, ihan unohdin McFlurryt! Daim-versio on niiiin herkkua!
Purrfect
 
Viestit: 757
Liittynyt: 31.07.2022 19:18

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Mea » 23.06.2023 05:01

Sanoiko joku ettei Hesessä pysty muokkaamaan hampparia? Vai muistanko omiani. Eilen tilasin Hesen sovelluksella ja kyllä siinä pystyi (ketsuppi pois!). Olisin tilannut kotiin, mutta Foodora näyttää jatkuvasti "suljettu ruuhkan takia". Paikanpäällä ei varsinaisesti ruuhkaa näkynyt joten kysyin tuosta, ja sanoivat että Foodora voi sulkea jos ei ole lähettejä. No ei taida olla kun se on ollut suljettu aina kun olen katsonut.
Mea
 
Viestit: 2743
Liittynyt: 30.07.2022 16:30

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Fran » 23.06.2023 09:19

Mea kirjoitti:Sanoiko joku ettei Hesessä pysty muokkaamaan hampparia? Vai muistanko omiani. Eilen tilasin Hesen sovelluksella ja kyllä siinä pystyi (ketsuppi pois!).

Mä sanoin, koska silloin ei pystynyt. Näköjään nyt sovellusta on päivitetty niin, että pystyy ruksaamaan vakiotäytteitä pois. Ekstroja ei edelleenkään pysty lisäämään. Mutta edistystä tuokin!
Fran
 
Viestit: 720
Liittynyt: 30.07.2022 13:46

Re: Hesburger vai McDonald's?

ViestiKirjoittaja Fran » 01.07.2023 20:11

Halloumihampparin houkuttelemana menin 5kk tauon jälkeen Heselle. Tilasin sovelluksella, mutta meinasi jäädä tilaamatta kun GPay alkoi vaatia jotain koodia mitä ei löytynyt mistään. Lopulta tajusin että pystyn maksamaan kortillakin. Halloumihamppari ei ollut niin hyvä kuin aiemmin, sillä halloumeja oli paistettu liikaa. Juustohampurilainen oli ihan kitukasvuinen. Kuvittelenko mä, vai onko pihvin halkaisijasta lähtenyt pari senttiä, ja sämpylästä sentti pois? Ei ne joskus hyvinä aikoina tuollaisia olleet...

Lopputulema on se, ettei tarvi mennä Heselle taas piiiiiiiitkään aikaan.
Fran
 
Viestit: 720
Liittynyt: 30.07.2022 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa