Facebookista

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Facebookista

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.04.2023 20:17

Onko mahdollista että fb-ryhmistä lentää ulos jos ei esimerkiksi ole pitkään aikaan lukenut ryhmän päivityksiä? Kyse nyt joistain isoista esim. sisustus- tai matkailuryhmistä. Ikinä en ole niissä kommentoinut eli huono käytöskään ei ole syy ulos lentämiseen. Viime aikoina olen hokannut etten kuulu enää ryhmiin joissa aiemmin olen ollut enkä mielestäni ole eronnutkaan niistä.
Vieras

Re: Facebookista

ViestiKirjoittaja Mella M » 29.04.2023 21:21

En tiedä Fb ryhmistä, mutta tällaisilla keskustelupalstoilla niin kuin tämä, on joskus siivottu pois porukkaa, jotka eivät koskaan kirjoita mitään, siis silloin kun on pakko rekkautua. Mä en tiedä mitä Face ryhmissä ylläpitäjät näkee, mutta jos ryhmässä ei ole aivan julkisesti näkyvissä, että ketkä kaikki julkaisun ovat nähneet, niin onko ylläpitäjien mahdollista nähdä se tai näkevätkö he jostain ketkä kaikki eivät ole pitkään aikaan ryhmissä käyneet. Mutta siis jos se on mahdollista, niin onhan se mahdollista, että "jäseniä" siivotaan pois. Itsekin muistan, että mulle on käynyt joskus niin, että olen luullut liittyneeni johonkn ryhmään ja sitten en ole käynyt siellä pitkään aikaan ja kun koitan joskus käydä, niin en olekaan ryhmässä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.04.2023 21:26

Just tuo. Tiedän olleeni ryhmässä ja korkeintaan olen laittanut sen niin etten seuraa ryhmää. Nyt en enää olekaan jäsen. Outoa sinällään että ovat tosiaan sellaisia yleisten asioiden isoja ryhmiä, niin ei uskoisi että sellaisissa seurataan kävijöitä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Fran » 29.04.2023 23:44

Mä en ylläpitämästäni ryhmästä ainakaan löytänyt asetuksista kohtaa, josta olisin nähnyt jäsenien viestien tai reagointien määrät. Toki se voi siltikin jostain löytyä, sillä työpöytänäyttö on aika kamala käyttää puhelimella.
Fran

ViestiKirjoittaja Mella M » 30.04.2023 11:05

Mä pidän myös omalla kohdallani täysin mahdollisena, että olen itse joskus vaan lähtenyt niistä ryhmistä, kun olen ajatellut, että en haluakaan olla täällä ja sitten unohtanut sen. Sitten jossain vaiheessa onkin tullut jonkin tarven ryhmän asiaan ja olen ihmetellyt, että enkös olekaan täällä ryhmässä. Olen kuitenkin aika innokas välillä myös siivoamaan itseäni pois noista ryhmistä, niin näin on voinut oikein hyvinkin käydä.

Fran: Mä en ole ylläpitäjänä missään ryhmässä, mutta jotenkin mulla on sellainen fiilis, ettei tuollaista näkymää ehkä edes olisi. Mutta en tosiaan tiedä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.04.2023 11:12

En myöskään jaksaisi uskoa että kukaan jaksaisi monituhatpäisen ryhmän jäsenten käymisiä seurata tai että onnistuisikaan. Mutta sen tiedän että näistä kahdesta ryhmästä en ole eronnut koska tarvitsen niitä aina ennen kesää :D

Joskus muuten jonkun ryhmän säännöissä on ollut maininta että jos kuuluu ryhmään niin keskusteluun myös täytyy osallistua, ei saa vain seurata sivusta. Mutta sellaisiin en edes liity, koska en koskaan kommentoi ryhmissä mitään ja piste.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 30.04.2023 11:16

^ Tuohan on helppoa silloin jos ylläpidolle "tulostuu" näkymä, että miten paljon kukakin käyttäjä on osallistunut. Esim. tällä palstalla (ja kaikilla tällä pohjalla olevilla) on lista rekisteröidyistä käyttäjistä ja on helppoa ajaa lista niistä, joilla ei ole yhtään postausta. Ne voi sitten jossain tapauksessa poistaa kaikki kerralla lähes yhdellä napin painalluksella.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.04.2023 11:31

Toki jos se noin onnistuu. No, katsotaan jos joku tietää onnistuuko.
En silti näe järkeä ryhmän hiljaisten jäsenten poistamisessa facebookissa. Eikö jäsenmäärän vähentäminen ole vain huono asia? Vai olenko ainoa joka uutta ryhmää etsiessään katsoo paljonko jäseniä ryhmässä on? Jos samasta aiheesta löytyy ryhmä jossa on 10000 jäsentä ja ryhmä jossa on 1900, valitsen aina isomman.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 30.04.2023 11:39

Kyllä mä myös katson sitä, että tuleeko sinne ryhmään viestejä, eli miten aktiivinen se ryhmä on. Aika isokin ryhmä voi olla epäaktiivisempi kuin pieni ryhmä. Uusien viestien määränhän näkee jossain ryhmän tiedoissa ennen kuin on vaikka liittymässä ryhmään. Jos on oikein iso ryhmä, niin siellähän luultavasti on aivan tosi paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan postanneet yhtään mitään eivätkä edes seuraa ryhmää, joten isosta jäsenmäärästä ei välttämättä ole sitä hyötyä mitä siitä kuvittelee olevan.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.04.2023 12:15

Niin eihän se välttämättä ryhmän koko kerro aktiivisuudesta. Mutta omalla kohdalla ne isommat ryhmät on olleet myös ne joissa on enemmän päivityksiä, esimerkiksi juuri eilen vertailin paria ryhmää niin pienessä ryhmässä 3 julkaisua viikossa, isossa parikymmentä. Isoon liityin vaikka en koskaan mitään kirjoitakaan, siellä kuitenkin takuuvarmasti on keskustelua niistä aiheista joista haluan tietoa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Fran » 30.04.2023 13:28

10 aktiivisinta näkyy ylläpidolle. Voi olla, että jostain löytyy myös listaus passiivisimmista ryhmäläisistä. Täytyy tsekata, kun koneelle pääsen.
Fran

Paluu Rekisteröimättömät