Ovatko villakoirat aina supervilkkaita häslääjiä?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Ovatko villakoirat aina supervilkkaita häslääjiä?

ViestiKirjoittaja Villat » 01.06.2023 07:10

Lähes kaikki viime vuosina näkemäni pienet villakoirat ovat olleet mahdottoman energisiä, koko ajan liikehtiviä, jatkuvasti valppaana olevia ja herkästi reagoivia koiria. Kuuluuko niiden olla sellaisia? Ovatko ne olleet aina sellaisia? Anteeksi mutta minä ihmettelen miten ihmiset jaksavat sitä loputonta härväystä ja levottomuutta. En ymmärrä ollenkaan niiden rotujen nykyistä suosiota ja muotirodun asemaa. Pennuissa on kova kysyntä ja hinnat pilvissä. Ovatko luonteet huonontuneet suosion myötä kun paljon näkee myös hyvin pelokkaita pikkuvilloja?

Ovatko sinun tapaamasi pienet villakoirat olleet normaaliaktiivisia ja tasapainoisia vai ylivilkkaita ja levottomia?
Villat

Re: Ovatko villakoirat aina supervilkkaita häslääjiä?

ViestiKirjoittaja Villat » 01.06.2023 07:16

Anteeksi, jäi pois. Lapsi pitää villakoirista ja siksi olen hieman perehtynyt niihin rotuna ja se mitä lukee rotuesittelyissä vaikuttaa ihan hyvältä mutta se mitä näkyy koirissa... en vaan tykkää näkemästäni.
Villat

ViestiKirjoittaja Mea » 01.06.2023 07:51

Minä olen tavannut vain yhden, mutta sitä ei ehkä lasketa. Se oli nimittäin meidän pitkän linjan toko-kouluttajan joku super-evl-voittaja. Se yleensä odotteli häkissä, mutta kerran kouluttaja toi sen näyttämään jotain liikettä. Ja minä olin aivan hoomoilasena, että onko tuo koira vai mikä tuo on? Se ei ottanut askelta eikä elettä muuten kuin siihen suuntaan mihin piti. Luulen että kouluttaja huijasi ja toi jonkun robotin.
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.06.2023 11:01

Kaksi villakoiraa tunnen ja molemmat olivat reippaita, iloisia kavereita. Eivät mitenkään levottomia tai yliaktiivisia, vaan ihan tavallisia, mukavia koiria.
Vieras

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 01.06.2023 12:08

Ne kääpiövillikset jotka mun tuttavapiirissä ovat olleet, on olleet sellasia reilut 12+ ikäisiä joten eivät mitään höslääjiä tai häseltäviä. Yhtään nuorempaa yksilöä en tunne.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Umac » 01.06.2023 14:56

Kaverin edesmennyt oli ihan ok kotona. Mutta sen vatsavaivat ja hampaat sikinsokin virheellisen purennan kanssa oli oma juttunsa. Eli kuitenkin toiselle kymmenelle ja sai paljon liikuntaa. Kotona leikkisä ja rauhallinen. Kasvoi nuoren neidin kanssa ja sittemmin kaverini kanssa kahden.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Evakko » 01.06.2023 17:27

Yhdestä villakoirasta omakohtainen kokemus eli vuosia sitten minulle tuli keskikokoinen villis, 3v, kotimainen kodinvaihtaja. Parempaa koiraa ei olisi voinut toivoa.
Piti ihmisistä ja koirista. Rrrakasti olla mukana ja sylissä, ei eroahdistusta. Ei ollut koulutettu, mutta hyvin miellyttämishaluinen, joten esim. tuli viivana kutsusta.
Käsittääkseni keskikokoiset ja isot eroavat luonteeltaan kääpiöistä ja toyvilliksistä. Joten suosittelisin keskikokoista.
Evakko

ViestiKirjoittaja Rudytar » 15.06.2023 07:18

Paljonhan noita kääpiövillakoiria näkee mummokoirina eikä ne nyt mitenkään erityisen vilkkailta vaikuta.
Rudytar

ViestiKirjoittaja Villat » 02.10.2023 03:18

Kiitos vastauksista!

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 02.10.2023 03:18
Villat

Paluu Rekisteröimättömät