Korujen säilytysideat

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Korujen säilytysideat

ViestiKirjoittaja Mistä » 08.10.2022 20:18

Missä säilytätte teidän korvakoruja ja varsinkin nappikorviksia? Että olisivat hyvin saatavilla mutta silti siististi jossain. Joskus tytölle Jyskistä ostin lasisen, matalan, kannellisen rasian mutta enää ei taida olla valikoimissa kun monesta Jyskistä jo turhaa etsinyt. Rasian siis haluaisin mutta nätin koska tulee hyllylle näkyviin. Ja matalan koska siitä löytää haluamansa paremmin. Tänään kiersin taas 7 kauppaa eikä vain löydy.
Mistä

Re: Korujen säilytysideat

ViestiKirjoittaja msk » 08.10.2022 20:33

Nappikorvikset ja osa muistakin korviksista on sellaisessa pienessä punotussa kannellisessa rasiassa veskin päätyseinän hyllykössä.
Siskoni virkkaamat korvikset roikkuvat vessan pyöreän peilin ympärillä sen koukeroisissa reunakoristeissa.
Toimii mulle :)
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 08.10.2022 20:42

Mulla roikkuvat korvikset Ikean jo valikoimasta poistuneen Skurar-"kulhon" reunan reikäkuvioista roikkuu pareittain, ja itse astiassa on puteleita. Nappikorvikset on korurasiassa sormuksille tarkoitetussa kolossa pystyssä, toiseen korurasian lokeroon laitoin solumuovia vai mitä onkaan, johon pystyy vaan tökkimään ne korvikset pystyyn.
Purrfect

ViestiKirjoittaja TlGER » 08.10.2022 23:29

Tämän asian kanssa olen itsekin tuskaillut, koruja kun on järjetön määrä, ja aina silloin kun haluaisin löytää jonkun tietyn, niin hermo menee siihen kaikkien esillelevittelyyn ja penkomiseen. Nappikorvikset on oikeastaan ainoat helposti ratsattavissa olevat, ne on mulla tällä hetkellä monikerroksisessa lokerikossa väri/aihepiiriteemoittain lokeroihin jaoteltuina. Vielä kun saisi roikkuvat korvikset, sormukset, kaulakorut ja rannekorut aseteltua jotenkin muuten kuin johonkin purnukkaan, jonka sisällön joutuu rojauttamaan levälleen poimiakseen joukosta haluamansa.
TlGER

ViestiKirjoittaja Ul.rika » 09.10.2022 13:35

Nappikorviksia minulla ei ole kuin muutamat, ja ne on niissä korujen mukana tulleissa pikkurasioissa. Roikkuvia korviksia enempi käytän, ja renkaita. Nekin rasioissaan. Niitä rasioita sitten on ihan kirjahyllyn kaapissa useimmiten käytettäville. Lisää löytyy matkamuistona ostetussa puurasiassa. Suurin osa koruistani on beauty-boksissa omissa rasioissaan. Exäni kauan sitten osti lahjaksi minulle tuon boksin ulkomailta, ja sinne mahtuu kaikkien korujen rasiat. Ulkomailta on ostettu suurin osa koruistani, ja siellä ne pakattiin aina kauniiseen muovirasiaan, kaulakorut, sormukset, rannekorut, ja korvikset.
Suomessa usein kaulaketjut laitetaan vain johonkin pussiin, joka hukkuu samantien.
Ul.rika

ViestiKirjoittaja Mea » 10.10.2022 21:12

Tämä Ikean juttu on paras idea ikinä (PP:stä)! En tosin tiedä miten nappikorvikset tähän saisi, mutta roikkuville toimii täydellisesti.

Kuva
Mea

ViestiKirjoittaja kertynyt on » 15.10.2022 12:41

Koruista yleisemmin. Ei ollut muuta tekemistä niin päätin järjestellä koruni kun aamukiireissä ei meinaa löytää korvisten pareja. Huhhuh. Totesin että omistan 51 paria nappikorviksia ja kymmenet roikkuvat :o Lisäksi kaulakoruja vuosien varrelta joita en ole muistanutkaan, sormuksia on useita ja entiset kihlasormuksetkin, mitähän niilläkin tekisi.
Ja kun näitä alkaa käymään läpi että vaan kivoimmat säästää niin ei meinaa malttaa heittää mitään pois. Äidiltä saatuja ei raaski kun ovat vanhoja, mieheltä lahjaksi saatuja ei tietenkään vaikka ei niitä koskaan käyttäisi, rumimpia ja turhiakaan ei raaskisi heittää roskiin mutta ei kukaan halua käytettyjä korvakoruja. Vanhoja Kalevalan kaulakoruja en todellakaan hävitä vaikka niistä saisi rahaakin.
Paljonko muilla on koruja ja teettekö inventaarioita?
kertynyt on

ViestiKirjoittaja TlGER » 15.10.2022 13:08

Olen joskus ajatellut, että pitäisi laskea, mutta en ole jaksanut. Sadoittain niitä kuitenkin on. Mutta kaikkia tulee käytettyä, jos ei nyt ihan joka vuosi niin joskus kuitenkin.
TlGER

ViestiKirjoittaja Mea » 12.11.2022 10:46

Katsokaapa näitä. https://vorssaink.fi/collections/sisustus/korvisteline - ei huonoja! Ei ihan mun tyylisiä tosin.
Mea

ViestiKirjoittaja msk » 12.11.2022 12:02

Mulla on vähän koruja. Enoikein käytä. Korvikset laitan usein töihin kun on lähipäiva tai jos on joku pippalo.
Joku aika sitten annoin loputkin kultakoruni joita en käytä -Kulta rahaksi- tai jotain sinnepäin keräykseen, ja sanoin että voitte laittaa ne minun koruistani tulleet roposet hyväntekeväisyyteen.
Tänä vuonna kohteena oli muistaakseni joku itämeren hyväksi oleva.

Ne vähän korvikset joita on, ovat osa sellaisessa pienessä kaislapurkissa wc:n tasolla ja loput (sisäreni tekemät) roikkuvat vessan peilin koukeroisessa kehyksessä.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mella M » 18.11.2022 11:27

Mulla on ihmeen vähän koruja vaikka teen niitä itse. Korviksia en käytä. Korvassa on yks lävistys, mutta sitä en ole vaihtanut 20 vuoteen.
Mulla on vain hopeisia itse tekemiäni koruja ja ne roikkuu kylppärissä pyyhekoukuissa mitkä ei ole muuten käytössä. Korut tummuu siinä kyllä jonkun verran, mutta sitten heitän ne kiillotusrumpuun tai ihan vaan pesen Fairylla (Fairy kirkastaa hopeaa hyvin). Pienemmät korut, kuten sormukset, säilytän pienessä kirkkaassa lasikupissa peilikaapissa. Kannattaa siis katsella sopivia säilytyspaikkoja myös astiaosastolta.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mistä » 18.11.2022 11:45

Kerrottakoon nyt oma ratkaisunikin eli löysin vihdoin viime viikolla mitä halusin. H&M Homesta
https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0765488003.html
Sopii täydellisesti tarkoituksiini eli harvat isot korvikset isoon lokeroon ja lukuisat nappikorvikset pieniin.
Mistä

ViestiKirjoittaja Purrfect » 18.11.2022 13:36

Tuo H&M:n korurasia on kyllä jotenkin yksinkertaisuudessaan tosi nätti, varmasti pääsee kivasti korut oikeuksiinsa siinä!
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.11.2022 14:01

Vanhassa korurasiassahan ne ja olen jättänyt sinne, korvanreiät menneet umpeen, ja muutenkaan ei tule käytettyä koruja, olen yrittänyt myydä niitä kirpputoreilla mutta eivät mene kuumille kiville, joten jätän perinnöksi tai annan aiemmin kummilapsille tai sukulaisille
Vieras

Paluu Rekisteröimättömät