Kyse sukulaispariskunnasta, ovat jo iäkkäitä. Sairastelun ja muun myötä alkaneet ongelmat heidän suhteessa. Riitaa, toisen vähättelyä ja välillä riidat menneet pahemmaksi. Rouvalla äärimmäisen terävä kieli, herralla lyhyt pinna, ei jaksa kuunnella kun omiakin murheitaan on. Ei ole fyysistä väkivaltaa ainakaan toista kohtaan, jotain tavaroita joskus rikkoutuu.
Tämä rouva soittelee minulle, valittaa ja joskus itkeskelee tilannetta. Kun toinen sanoo niin rumasti, ei arvosta. Joskus kuulemma pelkääkin. Mutta on myös kova liioittelemaan, ylidramatisoimaan ihan kaikissa asioissa. Soittelee muillekin sukulaisille ja haukkuu miestään, sitten miehelle valehtelee ettei ole soitellut kellekään, tai että hänelle on soiteltu, ei hän itse.
Kaikki ovat sanoneet hänelle että lähde jos on noin kamalaa. Ei voi kuulemma sitä tehdä. Jos on soittanut että pelkää miestä, olen neuvonut soittamaan poliisit. Ei halua sitä tehdä eikä halua minun soittavan. Ja kun tosiaan, ylidramatisoi kaikkia asioita niin paljon aina ja kaikessa, etten tiedä mitä uskoa.
Moni sukulainen ei enää vastaa hänelle. En aina enää minäkään, hokee aina samoja asioita, tismalleen samoja eli miehen haukkumista. Ja jotain nuoruuden tapahtumia. Alkaa ahistaa jo kun näen kuka soittaa, ja vastaan enää harvoin, enkä haluaisi enää sitäkään. Kun en vaan jaksa. Heidän omat lapsensa ovat kieltäytyneet kuuntelemasta, eivät puutu eivätkä kommentoi vanhempiensa asioihin ja riitoihin enää yhtään mitään koska se ei mitään auta.
Minusta tuntuu että vaikka siellä herra sairastaa, niin rouvallakaan ei kaikki palikat ole kohdallaan. Mutta häntä ei lääkäriin saa, koska hänessä ei vikaa ole, miehessä vain. Siinä en voi auttaa.
Mutta voinko minäkin vaan lakata vastaamasta?