Kirjoittaja Vieras » 13.05.2026 10:52
En muista flexikeskusteluja, mutta uskon että niitä on takuulla ollut.

Niin tunteella jotkut suhtautuvat niihin. Itsehän pidän kovastikin ja käytän aktiivisesti, olen aina käyttänyt. Saahan siinä aktiivinen koira mennä ihan eri tavalla askellajiakin hieman vaihdellen. Ja nimenomaan turvallisesti verrattuna siihen, että olisi irti.
Mutta jos minulle tapahtuisi tuollainen kömmähdys, suhtautuisin siihen vakavasti. Siinäkin tapauksessa, ettei koirani tekisi yhtään mitään muuta kuin tervehtisi, jos toinen sitä säikähtäisi. Huolehtisin tasan tarkkaan, ettei sama toistu ja että sen myös säikäyttämällemme ihmiselle osoittaisin. En vittuillen ja esim. teatraalisesti kierrellen tai jotain paikkamakuuta toteuttaen, mutten myöskään jatkaen flexi pitkänä kuin ennenkin. Totta kai harmittaisi lopettaa sen käyttö varsinkin kotikulmilla, mutta ihan itsepä sen olisin aiheuttanut. Onhan se nyt ihan mekaaninen tosiasia, että flexi irtoaa kädestä helpommin kuin ranteen ympärillä pidetty perushihna.
Minusta se olisi ihan normaalia aikuisen ihmisen empatiaa ja vastuunkantoa. Ei mielistelyä tai nöyristelyä, muttei myöskään ylimielistä piittaamattomuutta.
Kyllä, minustakin vaikuttaa vahvasti ylireagoinnilta äidin suunnalta. Ja ihan varmasti voi koko prosessi turhauttaa, varsinkin jos asia on virallisesti loppuun käsitelty. Mutta ei se estä myös toisen osapuolen käytöksen kriittistä tarkastelua. Jos siis näin on, että koiran kanssa kuljetaan ihan samoin kuin ennenkin.
En muista flexikeskusteluja, mutta uskon että niitä on takuulla ollut. :mrgreen: Niin tunteella jotkut suhtautuvat niihin. Itsehän pidän kovastikin ja käytän aktiivisesti, olen aina käyttänyt. Saahan siinä aktiivinen koira mennä ihan eri tavalla askellajiakin hieman vaihdellen. Ja nimenomaan turvallisesti verrattuna siihen, että olisi irti.
Mutta jos minulle tapahtuisi tuollainen kömmähdys, suhtautuisin siihen vakavasti. Siinäkin tapauksessa, ettei koirani tekisi yhtään mitään muuta kuin tervehtisi, jos toinen sitä säikähtäisi. Huolehtisin tasan tarkkaan, ettei sama toistu ja että sen myös säikäyttämällemme ihmiselle osoittaisin. En vittuillen ja esim. teatraalisesti kierrellen tai jotain paikkamakuuta toteuttaen, mutten myöskään jatkaen flexi pitkänä kuin ennenkin. Totta kai harmittaisi lopettaa sen käyttö varsinkin kotikulmilla, mutta ihan itsepä sen olisin aiheuttanut. Onhan se nyt ihan mekaaninen tosiasia, että flexi irtoaa kädestä helpommin kuin ranteen ympärillä pidetty perushihna.
Minusta se olisi ihan normaalia aikuisen ihmisen empatiaa ja vastuunkantoa. Ei mielistelyä tai nöyristelyä, muttei myöskään ylimielistä piittaamattomuutta.
Kyllä, minustakin vaikuttaa vahvasti ylireagoinnilta äidin suunnalta. Ja ihan varmasti voi koko prosessi turhauttaa, varsinkin jos asia on virallisesti loppuun käsitelty. Mutta ei se estä myös toisen osapuolen käytöksen kriittistä tarkastelua. Jos siis näin on, että koiran kanssa kuljetaan ihan samoin kuin ennenkin.