Kirjoittaja Belgiter » 24.06.2026 13:18
Mä olen nähnyt enemmän eläimiä lähiössä ja puistoissa (kettu, rusakko, siili, bambi, lumikko, kärppä, rantakäärme, erilaisten lintujen kuten joutsenten, hanhien, kurkien ja merikotkien ylilentoalue) kuin metsässä tai maalla ikinä (hirvi, kyy, vaskitsa, korppi). Voi toki liittyä siihenkin, että asun luonnonläheisessä lähiössä tavallaan kaupungin laidalla jokisuiston liepeillä, mutta metsät tuntuvat tyhjiltä, kun sinne menee eikä meillä mökillä pyöri kuin pikkulintuja ja kyitä, joskin siellä on ollut metässä jälkiä hirvistä, kauriista ja nähty rusakko mökkitiellä. Tosin noita bambeja on nykyään joka paikassa ihan vilisemällä.
Porissa kettuja liikkuu ihan kivikeskustassa. Näin kerran yhden museon vieressä. Täällä 15 km päässä olen nähnyt niitä muutaman kerran. Kirjurinluodossa asuu lumikko.
Turussa havannoin kaupunkikettuja jo 15 vuotta sitten. Tuli vastaan, kun ulkoilutin pentu-Alvaa.
Mä olen nähnyt enemmän eläimiä lähiössä ja puistoissa (kettu, rusakko, siili, bambi, lumikko, kärppä, rantakäärme, erilaisten lintujen kuten joutsenten, hanhien, kurkien ja merikotkien ylilentoalue) kuin metsässä tai maalla ikinä (hirvi, kyy, vaskitsa, korppi). Voi toki liittyä siihenkin, että asun luonnonläheisessä lähiössä tavallaan kaupungin laidalla jokisuiston liepeillä, mutta metsät tuntuvat tyhjiltä, kun sinne menee eikä meillä mökillä pyöri kuin pikkulintuja ja kyitä, joskin siellä on ollut metässä jälkiä hirvistä, kauriista ja nähty rusakko mökkitiellä. Tosin noita bambeja on nykyään joka paikassa ihan vilisemällä.
Porissa kettuja liikkuu ihan kivikeskustassa. Näin kerran yhden museon vieressä. Täällä 15 km päässä olen nähnyt niitä muutaman kerran. Kirjurinluodossa asuu lumikko.
Turussa havannoin kaupunkikettuja jo 15 vuotta sitten. Tuli vastaan, kun ulkoilutin pentu-Alvaa.